All inn Power

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dagkoers

All inn Power

Ongelezen bericht door Dagkoers »

https://www.nu.nl/economie/6331031/toez ... en-in.html

De ACM trekt de vergunning van energieleverancier All in power in. Het is voor het eerst dat de toezichthouder de stekker uit een leverancier van dynamische contracten trekt, bevestigt een woordvoerder desgevraagd.
All in power was sinds eind 2020 actief op de Nederlandse markt en levert alleen elektriciteit aan de circa vijfhonderd klanten. Daarmee is het een kleine speler, die wel door het hele land actief was.

De klanten zijn zowel consumenten als kleine bedrijven, meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM). "Het bedrijf is niet langer in staat om op een betrouwbare manier energie te leveren", zegt de toezichthouder. De leverancier stond vanwege de slechte financiële positie al langer onder verscherpt toezicht.

"Het bedrijf heeft ook geen actieve bestuurders meer", laat de ACM weten. Omdat de onderneming niet meer aan de eisen voldoet, wordt de vergunning ingetrokken. De klanten krijgen nog wel stroom geleverd. All in power krijgt nu even de tijd om een andere leverancier te vinden voor de klanten.

"Lukt dit niet, dan worden de klanten uiterlijk vóór 5 november 2024 verdeeld over alle andere energieleveranciers." Wie een contract bij All in power heeft, kan in de tussenliggende periode niet zelf overstappen. Klanten krijgen vanzelf bericht van de nieuwe leverancier over hun nieuwe contract. Dat kan weer een contract met dynamische tarieven zijn, maar een contract met variabele tarieven is ook mogelijk.

Na maximaal een maand kunnen de huidige klanten van All in power er alsnog voor kiezen over te stappen naar een andere leverancier.

Dit bericht is voor klanten van All inn Power

Thijs124

Re: All inn Power

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik had het ook gelezen
Prima geregeld van de ACM. Hopelijk geen klanten met te hoge voorschotten die alles kwijtraken. Ik zet mijn voorschot op het laagste minimum. Renteloze leningen met hoge risico wil ik niet aan energiebedrijven geven.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thijs124 schreef:
09 okt 2024 11:29
Ik had het ook gelezen
Prima geregeld van de ACM. Hopelijk geen klanten met te hoge voorschotten die alles kwijtraken. Ik zet mijn voorschot op het laagste minimum. Renteloze leningen met hoge risico wil ik niet aan energiebedrijven geven.
Prima geregeld? Vind het eerlijk gezegd rijkelijk laat geregeld. Pas nadat het bedrijf ermee gestopt is, trekt de ACM de vergunning in.
"Het bedrijf heeft ook geen actieve bestuurders meer", laat de ACM weten.
De grap is alleen dat de stroom binnenkomt via de netbeheerder. Je hebt gewoon altijd stroom als de netbeheerder je niet afgesloten heeft.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mijn complimenten Dagkoers.
Eindelijk eens een topic van uw hand die voor iedereen van belang kan zijn.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik probeer mijn leven te beteren!

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, vooruit ook een complimentje van mij. :) Eindelijk eens een 'normaal' topic. De topictitel zou wel wat duidelijker kunnen, bijv. ACM trekt vergunning All In Power in. Dan weet de lezer meteen waar het over gaat.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ZeerPrivé schreef:
09 okt 2024 12:09
Nou, vooruit ook een complimentje van mij. :) Eindelijk eens een 'normaal' topic. De topictitel zou wel wat duidelijker kunnen, bijv. ACM trekt vergunning All In Power in. Dan weet de lezer meteen waar het over gaat.
Inderdaad, ik dacht eerst aan vaatwas tabletten :mrgreen:

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De volgende keer een hele zin in de topic naam die ook iets verduidelijkt.

Speedy123

Thijs124 schreef:
09 okt 2024 11:29
Ik had het ook gelezen
Wellicht dat Kiemt dan toch wel bijspringt? Zij waren wel een beetje de drijvende kracht achter dit drieman's bedrijfje. Zij hebben de start-up ook geholpen om subsidie binnen te harken en ze aardig gepromoot.

https://www.kiemt.nl/innovatiemotor/int ... -in-power/

Als dit soort groene innovators een spoor van ellende achterlaten, is dat heel slecht voor de groene innovatie markt in de toekomst., Immers wie wil er dan nog met dergelijke bedrijfjes in zee? Zodra de subsidie op is, vallen ze om lijkt het wel.

Wel grappig is altijd wat dit soort mensen denken, binnen 5 jaar wilde ze 250.000 huishoudens als klant hebben en 25.000 zakelijke klanten. Men spreekt nu over iets 500 klanten die ze zouden hebben.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

volgens Google mislukt 90% van de startups!
Die 500 klanten moeten ze haast persoonlijk kennen. :-)

Speedy123

juliomariner schreef:
09 okt 2024 13:03
volgens Google mislukt 90% van de startups!
Dat geloof ik graag. Maar het is ook niet niks, met drie man live gaan met je bedrijfje, een directeur en twee software ontwikkelaars en dan eventjes in vijf jaar gaan uitgroeien tot een bedrijf met meer dan een kwart miljoen klanten.

Helaas hield het al op bij 500 klanten.

Plaats reactie