LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta eist (her)aansluitkosten van 960euro ?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Zeeeuw

Re: Delta eist (her)aansluitkosten van 960euro ?

Ongelezen bericht door Zeeeuw »

Delta netbeheerder zojuist gesproken, een andere persoon aan de lijn gekregen en haar verhaal kwam precies overeen met het eerste verhaal van de andere medewerker, zij het dat ze ook vroeg om een eigendomsbewijs te mailen om aan te tonen dat het om een nieuwe eigenaar gaat. Daarna zou het bedrag worden vastgesteld, ipv 2000euro wordt dat 1000euro, omdat mensen komen graven in de straat voor de (her)aansluiting.

Ik ga het maar doen, want het heeft verder geen zin om te discussiëren met ze.
Voel me alleen zo onrecht aangedaan,…lang leve de vrije markt ?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Zeeeuw schreef: Ik ga het maar doen, want het heeft verder geen zin om te discussiëren met ze.
Voel me alleen zo onrecht aangedaan,…lang leve de vrije markt ?
Geschillencommissie?

Zeeeuw

Zit er ook evt aan te denken, maar ik heb toch het sterke gevoel dat ze Delta gaan gelijk geven.
Het is tenslotte geen kwestie van geschil, ik wil gebruik maken van hun net, en zij kunnen er een prijs plakken dat net zo hoog is als de toren van Babel, maar betwisten langs GSC gaat weinig opbrengen meen ik, laat staan 3-4-5 maanden die traject doorlopen.

Ik denk persoonlijk dat GSC zal zeggen dat Delta reeds tegemoet komt door aansluitkosten te gaan halveren, dus niet zeuren consument.

Zeeeuw

Ik heb overigens deze bericht gevonden op radartv in een gelijkaardige heraansluitkosten-kwestie:

door troubleshooter » 22 aug 2010 08:26

Wellicht ten overvloede, deze problemen kom ik vaker tegen derhalve de vragen hierover
eveneens. Heraansluitingskosten dienen altijd door de koper betaald te worden waar het gaat
om koopwoningen. Heraansluitokosten vallen alleen onder verborgen gebreken indien de
afsluiting der nutsvoorzieningen niet vooraf kenbaar is gemaakt. De kosten welke onstaan als
gevolg van verborgen gebreken zijn verhaalbaar op de verkoper gedurende de periode van vijf
achtereenvolgende jaren na datum van aankoop.

Ik vermeld deze tekst even ter info van elke belanghebbende.

Waar het gaat om huurwoningen is het de verhuurder die de heraansluitkosten betaald daar
deze de woning inclusief nutsvoorzieningen moet aanbieden.

In dit geval ging het om Nuon die eveneens coulance regeling toepast voor de nieuwe eigenaar, wat overeenkomstig is aan hetgeen wat Delta nu in ons geval doen. Wat een coulance zeg ;)

berndv

Zeeeuw schreef:zij kunnen er een prijs plakken dat net zo hoog is als de toren van Babel
En dat mogen ze dus niet. Zelfs bij het aanleggen van een compleet nieuwe aansluiting staan er gewoon vastgestelde tarieven. Daarnaast het aloude gezegde: niet geschoten is altijd mis, en het aanspannen van een geschil kost in geval van ongelijk "slechts" 50 euro.

Zeeeuw

Misschien moet ik hier naar de oplossing zoeken in de sfeer van notaris aansprakelijkheid wegens wanprestatie? Ik weet het niet zeker hoor, maar de notaris had deze informatie moeten verstrekken. Toen ik hem aansprak wist hij het zelf ook niet, terwijl hij dat al behoorde te weten, hij wordt er voor betaald tenslotte, toch. Of zou het onder mijn onderzoeksplicht vallen? Gecompliceerd allemaal en geen rechtzaak waard bij zoveel twijfel.

berndv

Zeeeuw schreef:Misschien moet ik hier naar de oplossing zoeken in de sfeer van notaris aansprakelijkheid wegens wanprestatie? Ik weet het niet zeker hoor, maar de notaris had deze informatie moeten verstrekken. Toen ik hem aansprak wist hij het zelf ook niet, terwijl hij dat al behoorde te weten, hij wordt er voor betaald tenslotte, toch. Of zou het onder mijn onderzoeksplicht vallen? Gecompliceerd allemaal en geen rechtzaak waard bij zoveel twijfel.
Een rechtszaak verliezen kost meer dan 50 euro. Een notaris is meester in de rechten, zelfde als advocaat, dus een notaris voor de rechter dagen zou ik persoonlijk niet heel gauw doen. Een netwerkbeheerder voor de geschillencommissie dagen omdat ze meer dan het officiële tarief rekenen voor het aansluiten zou dan logischer zijn. Maar dat is aan u.

Zeeeuw

Ik doelde eigenlijk op 2 wegen: eerste manier is het aansprakelijk stellen van de notaris, maar dat gaat volgens mij niet via de geschillencommissie (tenzij daar wel een commissie voor bestaat) en kost dat bergen geld als het op een rechtszaak aankomt; tweede manier is via de geschillencommissie een klacht indienen welke toch de gulden middenweg is, maar alvorens dat te kunnen moet je als klager de ondernemer, i.e. netbeheerder Delta, een klachtbrief sturen/mailen en hun de kans geven om te antwoorden en zodoende onderling proberen op te lossen en als dat niet mocht lukken, dan kan ik me wenden tot de geschillencommissie energie.

Eerste stap is gezet:
-betaling 1000 euro gedaan & eigendomsbewijs gemaild & aanvraag aansluiting net ingediend
-alsmede eerste klacht ingediend bij netbeheerder Delta over de hoogte van betaalde aansluitkosten
-nu aankijken wat Delta te zeggen heeft zodat alle communicatie op zwart/wit staat; als de gesprekken nergens op uitlopen, dan stuur ik het geheel door naar de GSC, klacht voorleggen bij de commissie energie kost overigens slechts 27,50euro, doen zeg ik!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp dat wegens wangedrag van de vorige eigenaar de nutsvoorzieningen zijn weggehaald? Waarom moet dan Delta betalen voor de heraansluitkosten? Het is iets tussen de vorige en de huidige eigenaar.

berndv

Via Google heel snel gevonden door alleen te zoeke op klacht notaris:
http://www.knb.nl/over-knb/klachten

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zeeeuw schreef:Misschien moet ik hier naar de oplossing zoeken in de sfeer van notaris aansprakelijkheid wegens wanprestatie? Ik weet het niet zeker hoor, maar de notaris had deze informatie moeten verstrekken. Toen ik hem aansprak wist hij het zelf ook niet, terwijl hij dat al behoorde te weten, hij wordt er voor betaald tenslotte, toch. Of zou het onder mijn onderzoeksplicht vallen? Gecompliceerd allemaal en geen rechtzaak waard bij zoveel twijfel.
Je leest in ieder geval mijn reactie niet.

Het koopcontract is de basis van alles, en het koopcontract voor een huis gekocht op een executieveiling is een andere dan dat wat gekocht is via een makelaar.

Zeeeuw

@Leo: bij nader inzien denk wel dat je een punt hebt Leo, dus moet ik er niet van opkijken dat er zich onvoorziene kosten voordoen zoals deze heraansluitingkosten. Het is misschien mijn eigen naïviteit waarop mijn gevoelens op berusten volledig geïnformeerd te willen zijn, maar inderdaad dat in gevallen als deze waarbij de koop via veiling geschiedt het niet meer dan normaal is dat er zich paar lijken in de kast schuilhouden. Als het maar bij deze blijft.

Dit onderwerp is wat mij betreft afgesloten.

Dank voor alle info/reacties!

Gesloten