LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco Transport kosten en hoge boetes
-
Eneco Transport kosten en hoge boetes
Tegenwoordig neem ik al mijn gas en stroom af van Oxxio waar ik erg tevreden over ben.
Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik elk jaar wel een keer in de clinch lag met Eneco.
Helaas is het nog wel zo dan dan de Transportkosten worden geint door Eneco en zelfs daar maken ze fouten in.
met het simpelste gemak heb je boete op boete en narekeningen die totaal niet kloppen.
Wat mij enkelt verbaast is dat Eneco op een Transport bedrag van 15 euro een boete gooit voor het te laat betalen zonder herinnering van 15 euro en vervolgens ( ook als er al betaald is een boete extra op laat volgen van 50 euro.
Ik krijg mijn Transport Nota in twee Gas appart en electra appart. Als ik dus net te laat ben omdat mijn uitkering laat wordt overgemaakt, ( mijn dorp betaald wanneer het hun uit komt in de nieuwe maand ) Dan heb ik dus twee maal een boete van 15 euro er op zitten.
waar ik dan geen bericht van ontvang overigens. Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met per twee maanden mijn rekeningen te betalen aan eneco dacht dat ik daar mee boetes kon voorkomen, maar tot mijn verbazing krijg ik een eind nota van September 2005 tot September 2006 op 23 November 2006 toegestuurd met daarin de twee maanden toegevoegd die ik al had betaald. Deze zijn op Eneco's geheel eigen wijze weg geschreven en vervolgens krijg ik weer boetes wegens het niet betalen van die twee maanden .
Ik ben al gaan schrijven naar eneco omdat ik inmiddels via net beheer er achter ben gekomen dat ik al twee jaar geschat wordt terwijl we hier de meter opnemer gehad hebben, dan komt er een schrijven terug met een lijst waar je nog geen trui van kan breien.
Maar waar wel verdacht veel boetes op staan.
Inmiddels is er een her berekening gedaan omdat ik contact heb gehad met netbeheer en nu is mijn eindnota nog hoger en voor het gemak vermelden ze maar niet wat er wel en niet is betaald aan maand termijnen.
Men kan de klanten service bellen maar die snappen nog niet eens volgens mij waar ze hun eigen rekeningen van betalen
En per brieving is er op deze wijze dus totaal niet uit te komen.
Ik heb nu een dikke stapel liggen met drie verschillende eindnota's van eneco, met drie verschillende bedragen ( allen betreffende leverancie kosten ) en er is totaal geen wijs meer uit te worden. Eneco heeft geen bali meer waar je naar toe kunt om de bewijzen te laten zien en om nu eens duidelijkheid in de zaak te krijgen.
Als ik nu niet heel snel volgens eneco de eerste eindnota voldoe dan ben ik in gebreken wordt er beweerd, maar deze maand trmijnen die daar zijn inberekend zijn al breed voldaan.
Moedeloos wordt je van eneco en zeker van de idioot hoge boetes op een bedragje van 15 en 21 euro.
WEET IEMAND OF DIE HOGE BOETES OP DE LEVERING TERECHT ZIJN?
kAN ENECO DIT MAKEN?
EEN INCASSO BUREAU MAG OOK MAAR 15% VAN DE KOSTEN IN REKENING BRENGEN WAAROM MAG ENECO 100% EN 250 % BOETE IN REKENING BRENGEN?
Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik elk jaar wel een keer in de clinch lag met Eneco.
Helaas is het nog wel zo dan dan de Transportkosten worden geint door Eneco en zelfs daar maken ze fouten in.
met het simpelste gemak heb je boete op boete en narekeningen die totaal niet kloppen.
Wat mij enkelt verbaast is dat Eneco op een Transport bedrag van 15 euro een boete gooit voor het te laat betalen zonder herinnering van 15 euro en vervolgens ( ook als er al betaald is een boete extra op laat volgen van 50 euro.
Ik krijg mijn Transport Nota in twee Gas appart en electra appart. Als ik dus net te laat ben omdat mijn uitkering laat wordt overgemaakt, ( mijn dorp betaald wanneer het hun uit komt in de nieuwe maand ) Dan heb ik dus twee maal een boete van 15 euro er op zitten.
waar ik dan geen bericht van ontvang overigens. Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met per twee maanden mijn rekeningen te betalen aan eneco dacht dat ik daar mee boetes kon voorkomen, maar tot mijn verbazing krijg ik een eind nota van September 2005 tot September 2006 op 23 November 2006 toegestuurd met daarin de twee maanden toegevoegd die ik al had betaald. Deze zijn op Eneco's geheel eigen wijze weg geschreven en vervolgens krijg ik weer boetes wegens het niet betalen van die twee maanden .
Ik ben al gaan schrijven naar eneco omdat ik inmiddels via net beheer er achter ben gekomen dat ik al twee jaar geschat wordt terwijl we hier de meter opnemer gehad hebben, dan komt er een schrijven terug met een lijst waar je nog geen trui van kan breien.
Maar waar wel verdacht veel boetes op staan.
Inmiddels is er een her berekening gedaan omdat ik contact heb gehad met netbeheer en nu is mijn eindnota nog hoger en voor het gemak vermelden ze maar niet wat er wel en niet is betaald aan maand termijnen.
Men kan de klanten service bellen maar die snappen nog niet eens volgens mij waar ze hun eigen rekeningen van betalen
En per brieving is er op deze wijze dus totaal niet uit te komen.
Ik heb nu een dikke stapel liggen met drie verschillende eindnota's van eneco, met drie verschillende bedragen ( allen betreffende leverancie kosten ) en er is totaal geen wijs meer uit te worden. Eneco heeft geen bali meer waar je naar toe kunt om de bewijzen te laten zien en om nu eens duidelijkheid in de zaak te krijgen.
Als ik nu niet heel snel volgens eneco de eerste eindnota voldoe dan ben ik in gebreken wordt er beweerd, maar deze maand trmijnen die daar zijn inberekend zijn al breed voldaan.
Moedeloos wordt je van eneco en zeker van de idioot hoge boetes op een bedragje van 15 en 21 euro.
WEET IEMAND OF DIE HOGE BOETES OP DE LEVERING TERECHT ZIJN?
kAN ENECO DIT MAKEN?
EEN INCASSO BUREAU MAG OOK MAAR 15% VAN DE KOSTEN IN REKENING BRENGEN WAAROM MAG ENECO 100% EN 250 % BOETE IN REKENING BRENGEN?
Re: Eneco Transport kosten en hoge boetes
Dus jij vindt dat Eneco ten onrechte stennis maakt over flutbedragjes van 15 euro?
Waarom betaal je die bedragjes niet gewoon op tijd per automomatische incasso in plaats van opsparen en betalen per 2 maanden? Bespaart je een hoop gezeur.
Uit de Algemene tarieven in de leveringsvoorwaarden van Eneco:
Waarom betaal je die bedragjes niet gewoon op tijd per automomatische incasso in plaats van opsparen en betalen per 2 maanden? Bespaart je een hoop gezeur.
Uit de Algemene tarieven in de leveringsvoorwaarden van Eneco:
Maar goed, als je denkt in je recht te staan raad ik je aan een klacht in te dienen via de SGC. Als de opgelegde boetes onterecht waren zullen ze worden kwijtgescholden.Herrinneringsnota max. € 10,00. Sommatie van niet betaalde facturen max € 15,00. Incassobezoek/buitenrechtelijke inning max. € 50,00.
Laatst gewijzigd door jsp op 27 jan 2007 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wel lezen!
Ik heb een bijstand in een dorp die zelf bepaald wanneer het uitbetaald.
Dat mag je zelfs heel ruim zien. tussen de 2e en de 15 e van de nieuwe maand.
En in het verleden al teveel trammelant gehad met eneco en automatische incasso. Werden er ook bedragen af getrokken die niet klopte, en dan moet je nog maar zien dat je je geld terug krijgt.
maar zie geen reactie van jou over de hoge boetes of het feit dat de nota's niet kloppen, ik vraag me af of je het hele verhaal wel hebt gelezen. staan meerdere punten.
de boete wordt niet kenbaar gemaakt. komt geen brief over. Er wordt verekend zoals ze dat bij eneco zelf willen. Geschatte eindnota's bij bewezen bezoek meteropnemers. Klantenservise die het niet snappen, die dingen beweren die niet kloppen ( zaken die bevestigd worden door Netbeheer )
Ow en vergeet nog te melden dat ik in een straat woon waar maar 41 huizen staan en ik de enige ben die overgestapt is op gas en electra van oxio, de gehele straat had de eindnota in september ik pas in oktober en daar waren al nota.s op vooruit betaald die op de nota in rekening zijn gebracht.
Begrijpend lezen is een kunst denk ik dan maar .
Ik heb een bijstand in een dorp die zelf bepaald wanneer het uitbetaald.
Dat mag je zelfs heel ruim zien. tussen de 2e en de 15 e van de nieuwe maand.
En in het verleden al teveel trammelant gehad met eneco en automatische incasso. Werden er ook bedragen af getrokken die niet klopte, en dan moet je nog maar zien dat je je geld terug krijgt.
maar zie geen reactie van jou over de hoge boetes of het feit dat de nota's niet kloppen, ik vraag me af of je het hele verhaal wel hebt gelezen. staan meerdere punten.
de boete wordt niet kenbaar gemaakt. komt geen brief over. Er wordt verekend zoals ze dat bij eneco zelf willen. Geschatte eindnota's bij bewezen bezoek meteropnemers. Klantenservise die het niet snappen, die dingen beweren die niet kloppen ( zaken die bevestigd worden door Netbeheer )
Ow en vergeet nog te melden dat ik in een straat woon waar maar 41 huizen staan en ik de enige ben die overgestapt is op gas en electra van oxio, de gehele straat had de eindnota in september ik pas in oktober en daar waren al nota.s op vooruit betaald die op de nota in rekening zijn gebracht.
Begrijpend lezen is een kunst denk ik dan maar .
Een leverancier interesseert het geen bal wanneer jij je uitkering krijgt. Overigens kun je bij Eneco zelf de inningsdatum van automatische incasso aangeven. Als een incasso onterecht is, kun je deze kosteloos storneren. Binnen een jaar.
Ik zou de gegevens van de SGC trouwens nog even bewaren voor de afrekening van OXXIO. Als je die krijgt.
Ik zou de gegevens van de SGC trouwens nog even bewaren voor de afrekening van OXXIO. Als je die krijgt.
@ Sandra,
het hielp mij al toen ik slechts stelde dat "ik overweeg de gelden in depot te storten bij de Geschillencommissie en een klachtenprocedure zal opstarten."
Dit "dreigement" kost je niets en doet waarschijnlijk wonderen.
Meer tips: http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Eneco
het hielp mij al toen ik slechts stelde dat "ik overweeg de gelden in depot te storten bij de Geschillencommissie en een klachtenprocedure zal opstarten."
Dit "dreigement" kost je niets en doet waarschijnlijk wonderen.
Meer tips: http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Eneco
Voor de zoveelste maal ben ik privé gestuit op de horkerigheid en arrogantie van geprivatiseerde overheidsbedrijven. Ik doel dan op de Eneco's, Nuon's en Essent's van ons landje, waar de klant(ik dus) instrument is geworden van gelegitimeerde zelfverrijking van managers die op kosten van de belastingbetaler ondernemertje mogen spelen(Zo die is er weer uit!). Die wurgcontractjes met je afsluiten zonder dat je er erg in hebt, die boetes uitdelen alsof ze nog steeds de overheid zijn, die zich hebben afgeschermd met tot robots afgerichte callcenter-dames. Dat alles in de wetenschap dat de eenvoudige burger niet snel overstapt van energieleverancier. Voel jij nu ook iets opstandigs in jezelf? Stap dan nu over!
Ik heb de voordelen vast voor je uitgezocht, de Telegraaf, de Consumentenbond, Vara-programma 'Kassa' ook. Van links tot rechts is men het er over eens. Alleen overstappen helpt.
Binnen een paar tellen bereken je je voordeel in geld en CO2-uitstoot! Ga naar: http://www.energieprijzen.nl/
De leverancier die er alom als een van de beste uitkomt is http://www.greenchoice.nl/ Maar er zijn er tegenwoordig meer.
Regelen je overgang geruisloos voor je
Zijn gegarandeerd goedkoper (in mijn geval op jaarbasis € 650,--!!)
Zijn optimaal groen
Vriendelijk
Echte ondernemers(weten dus dat de klant betaalt, dus bepaalt)
En je eigen energie kan je weer richten op ander positieve zaken
Ik heb de voordelen vast voor je uitgezocht, de Telegraaf, de Consumentenbond, Vara-programma 'Kassa' ook. Van links tot rechts is men het er over eens. Alleen overstappen helpt.
Binnen een paar tellen bereken je je voordeel in geld en CO2-uitstoot! Ga naar: http://www.energieprijzen.nl/
De leverancier die er alom als een van de beste uitkomt is http://www.greenchoice.nl/ Maar er zijn er tegenwoordig meer.
Regelen je overgang geruisloos voor je
Zijn gegarandeerd goedkoper (in mijn geval op jaarbasis € 650,--!!)
Zijn optimaal groen
Vriendelijk
Echte ondernemers(weten dus dat de klant betaalt, dus bepaalt)
En je eigen energie kan je weer richten op ander positieve zaken
Afkomstig van OXXIO website.Wat betaal ik aan wie?
Uw energiekosten
Op basis van een zorgvuldige schatting van uw jaarverbruik berekent Oxxio uw maandelijkse energiekosten. Oxxio brengt deze kosten in rekening via een maandelijks voorschotbedrag.
Uw voorschotbedrag bevat de volgende onderdelen:
-Het leveringstarief: het tarief dat u betaalt voor de daadwerkelijke levering van energie. Oxxio koopt gas en/of stroom voor u in en levert dat op uw aansluitadres af. Het leveringstarief kunt u terugvinden in uw leveringsovereenkomst.
-Vastrecht: vastrecht bestaat uit de vaste administratiekosten voor de levering. Deze zijn niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruikte energie.
-Opslag voor het landelijk gastransport: voor uw gasverbruik betaalt u naast het leveringstarief een opslag voor het transport van het verbruikte gas naar de regio waarin uw aansluiting zicht bevindt.
-Energiebelasting: de energiebelasting, ook wel energieheffing of ecotax genoemd, is de belasting die uw energieleverancier namens de overheid bij u in rekening moet brengen en aan de overheid afdraagt. De tarieven worden door de overheid vastgesteld per periode en per hoeveelheid verbruik.
-Heffingskorting: jaarlijks krijgt u een bedrag van de overheid terug als compensatie voor de betaalde energiebelasting. Dit bedrag wordt door Oxxio direct verrekend met uw voorschotbedrag voor stroom. BTW: over al uw energiekosten wordt 19% BTW in rekening gebracht.
U bent vóór 1 mei 2006 klant geworden van Oxxio
Bent u voor 1 mei 2006 klant geworden van Oxxio, dan betaalt u op dit moment aan Oxxio een maandelijks voorschotbedrag waarin bovenstaande onderdelen zijn verrekend. De voorschotbedragen voor stroom en gas worden afzonderlijk in rekening gebracht.
Aan uw netbeheerder blijft u betalen voor het transport van energie en het onderhoud van het netwerk. Daarnaast betaalt u aan uw netbeheerder voor eventuele overige producten zoals kabel, water, etc.
U bent na 1 mei 2006 klant geworden van Oxxio
Vanaf 1 mei 2006 betalen alle nieuwe klanten van Oxxio alle energiekosten aan Oxxio.
Dit houdt in dat Oxxio naast bovenstaande leveringskosten ook de kosten voor het transport, netwerkbeheer en meterhuur verrekent in uw maandelijkse voorschotbedrag. Oxxio vereffent deze kosten daarna direct met uw netbeheerder. Daarnaast betaalt u aan uw netbeheerder voor eventuele overige producten zoals water, kabel, etc.
Dus...........wanneer bent u klant van OXXIO geworden?
Oxxio is namelijk verantwoordelijk voor de bijtijdse betaling van ALLE kosten anders dan leverancie.
Het is bekend dat Oxxio haar betaalverplichtingen niet bijtijds naar netbeheerders doen. U zult zich dus tot (indien na 1 mei 2006 afname bij Oxxio) tot Oxxio moeten wenden.
Wat betreft een boete en niet optijd betalen. Als u niet bijtijds betaald mag men een boete berekenen. U dient zorg te dragen voor een bijtijdse betaling. De gemeente dient zich ook aan de betalingsregels te houden dus dan zou ik daar ok maar eens flink aan de bel trekken in plaats van alle schuld bij netbeheerder Eneco neer te leggen waarvan ik sterk betwijfel of zij de schuldige zijn in dit verhaal.
Greenchoice levert uitsluitend duurzame energie. Duurzame energie wordt opgewekt uit natuurlijke bronnen, wind, water, zon en verbranding van biomassa. Bij deze opwekking wordt geen gebruik gemaakt van fossiele brandstoffen.Zijn optimaal groen
Bron: Greenchoice
Zolang er nog biomassa verbranding inzit, zijn ze NIET optimaal groen. Wel groen gekleurd, maar niet optimaal. Optimaal is wanneer je Elektra hebt van zon, wind en water alleen. Deze elektra wordt door een andere leverancier aangeboden.
Een erg vooringenomen uitlating die nergens op slaat.(..) die zich hebben afgeschermd met tot robots afgerichte callcenter-dames.
Vroeger kankerde we op de receptionistes die nergens vanaf wisten en ons maar domweg verkeerd doorverbonden. Nu hebben de callcenter medewerkers het gedaan en worden ze gedenigreerd tot afgerichte robots en meer van die tot in den treure beledigende eigenlijk niet te tolereren uitlatingen.
Ik heb daar als mens zijnde altijd erg veel moeite mee.
Knap werk. Geloven doe ik het echter niet.in mijn geval op jaarbasis € 650,--!!)
Even een simpele berekening bij Greenchoice er op losgelaten.
Essent is de huidige leverancier en netbeheerder:
Gewoon standaard E+G
G: 2000m#
E: 2200 KwH
Uitkomst: totale voordeel per JAAR (!!) welgeteld: 10,50 ten opzichte van Essent.
Nah, dan schud ik mijn hoofd wat en denk, peanuts. De ellende van het overstappen niet waard.
Tsjonge! Ik ga meteen kijken. Als dat voor mij ook geldt, krijg ik namelijk geld toe! € 650 is bijna ongeveer het dubbele van wat ik per jaar betaal aan stroom en transporttarief (alleen al voor electriciteit!.)Zijn gegarandeerd goedkoper (in mijn geval op jaarbasis € 650
--------------------------------------------------------------------------------
Even gecheckt. Jammer, voor mij geldt het niet. Op de Greenchoice site mijn verbruik ingevuld en vergeleken met Eneco. Verschil voor gas (1200 m3): € 6,61 per jaar. Voor stroom (2650 KwH): € 3,31. Samen toch bijna een tientje. Maar blijkbaar gebruik ik nog niet genoeg om tot € 650,00 verschil te komen. Tegen die tijd stap ik wel over.
Shine je was net iets sneller!
-
Shine, JSP, ik kan het niet laten om nog even aan te vullen.
650 Euro!? Alphonsus, kun je dat voor mij ook regelen? Krijg je van mijn 150 Euro van die 650
Bovendien. De bedrijven waar jij op afgeeft. Essent, Nuon en Eneco. Heb je de topics wel eens gelezen? Zijn ze echt zoveel slechter dan Oxxio, Energie Direct of Caplare (bestaan ze nog?)?
Wurgcontracten? Ten eerste ga je er zelf mee akkoord en ten tweede, heb je topics over de contracten van Oxxio wel eens gelezen!? Die wurgen je niet, want tegen de tijd dat Oxxio de troep gaat regelen heb je jezelf al gewurgd van ellende
@ Sandra 1970
Heel vervelend natuurlijk en het geld kun je waarschijnlijk veel beter voor jezelf gebruiken.
Misschien is het een idee om het geld zelf te reserveren op voorhand. Dus met je uitkering in januari alvast het geld voor februari opzij leggen. Zit je één maand even extra krap omdat je die moet betalen, maar de maanden erna heb je het geld al voor het netbeheer.
Wat betreft de boetes, volgens mij (correct me if I'm wrong) moet je een herinnering krijgen voor je 15 euro boete krijgt. Maar dat moeten ze je bij de helpdesk kunnen vertellen.
Succes in ieder geval met Eneco!
650 Euro!? Alphonsus, kun je dat voor mij ook regelen? Krijg je van mijn 150 Euro van die 650
Bovendien. De bedrijven waar jij op afgeeft. Essent, Nuon en Eneco. Heb je de topics wel eens gelezen? Zijn ze echt zoveel slechter dan Oxxio, Energie Direct of Caplare (bestaan ze nog?)?
Wurgcontracten? Ten eerste ga je er zelf mee akkoord en ten tweede, heb je topics over de contracten van Oxxio wel eens gelezen!? Die wurgen je niet, want tegen de tijd dat Oxxio de troep gaat regelen heb je jezelf al gewurgd van ellende
@ Sandra 1970
Heel vervelend natuurlijk en het geld kun je waarschijnlijk veel beter voor jezelf gebruiken.
Misschien is het een idee om het geld zelf te reserveren op voorhand. Dus met je uitkering in januari alvast het geld voor februari opzij leggen. Zit je één maand even extra krap omdat je die moet betalen, maar de maanden erna heb je het geld al voor het netbeheer.
Wat betreft de boetes, volgens mij (correct me if I'm wrong) moet je een herinnering krijgen voor je 15 euro boete krijgt. Maar dat moeten ze je bij de helpdesk kunnen vertellen.
Succes in ieder geval met Eneco!
Dat is dus afhankelijk wanneer ze bij Oxxio is gegaan.Wat betreft de boetes, volgens mij (correct me if I'm wrong) moet je een herinnering krijgen voor je 15 euro boete krijgt. Maar dat moeten ze je bij de helpdesk kunnen vertellen.
Wel of niet voor 1 mei 2006!
Na 1 mei 2006 betaalt Oxxio de netbeheerkosten aan de netbeheerder. Oxxio klanten betalen deze kosten dus aan Oxxio. Als Oxxio te laat is... met het doorsluizen van deze kosten. Tel uit je winst.
En laat ik u verklappen dat Oxxio met regelmaat te laat is met het betalen van die netbeheerkosten.
@tjoektjoek:
Ik bied hoger..... Van mij krijgt Mr. Alphonsus 200,= als hij 650,= teruggave regelt.
-
Sandra 1970 schreef:
Mocht het via Oxxio gaan, dan zou ik die boetes aanvechten. Laat Oxxio maar voor die boetes opdraaien.
@Shine:
Die Alphonsus krijgt straks nog geld toe op zijn stroom. Als ik hem was zou ik het beroepsmatig gaan doen
Vandaar dat ik er vanuit ga dat ze acceptgiro's krijgt en zelf verantwoordelijk is voor het betalen van het netbeheer.Ik krijg mijn Transport Nota in twee Gas appart en electra appart. Als ik dus net te laat ben omdat mijn uitkering laat wordt overgemaakt, ( mijn dorp betaald wanneer het hun uit komt in de nieuwe maand ) Dan heb ik dus twee maal een boete van 15 euro er op zitten.
Mocht het via Oxxio gaan, dan zou ik die boetes aanvechten. Laat Oxxio maar voor die boetes opdraaien.
@Shine:
Die Alphonsus krijgt straks nog geld toe op zijn stroom. Als ik hem was zou ik het beroepsmatig gaan doen
Interessant te zien hoe de energiebedrijven de fora bewerken en beinvloeden door het inhuren van beroepskrachten. Lekker subtiel!! Dit is echt een doodlopende weg. Het kan allemaal zoveel eenvoudiger: gewoon je klant serieus nemen!
?????????????????????????????????????Interessant te zien hoe de energiebedrijven de fora bewerken en beinvloeden door het inhuren van beroepskrachten. Lekker subtiel!! Dit is echt een doodlopende weg. Het kan allemaal zoveel eenvoudiger: gewoon je klant serieus nemen!