LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijke eindafrekening van Essent....

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tamara1977

Belachelijke eindafrekening van Essent....

Ongelezen bericht door Tamara1977 »

Hallo allemaal,

vrijdag kregen wij de jaarafrekening van Essent in de bus, nou schrikken rondom... we zouden € 1955 moeten bijbetalen... het gasverbruik van ons zou meer dan dubbel zijn ten opzichte van een gemiddeld verbruik van een gezin met 2 kinderen (wij 2 volw. + 1 baby)... we zouden in 13 maanden tijd 4400 m3 hebben verbruikt!!! wat overeenkomt met de verwarming op 25 graden zetten + de hele dag je warme kraan voluit laten lopen... nou wie doet dat ???? ik niet hoor!!!!

telefonisch contact met essent baat niet, ze willen niet meewerken. Ik moet het bedrag betalen eventueel in termijnen en het voorschot gewoon betalen. Toen ik vroeg waarom ze mij niet enigzins tegemoet kunnen komen omdat mijn verzoek echt niet abnormaal is, kreeg ik geen antwoord. Nee, Essent zei: u moet gewoon betalen....
Op mijn vraag waarom ze zo klantonvriendelijk zijn en waarom ze op nummer 1 staan qua klachten en of ze daar niet iets aan willen doen, werd het gesprek afgebroken en wenste men geen verder telefonisch contact te hebben!!!!!!!!!

het voorschotbedrag aanpassen kan ik verlagen met € 27,00, nou dat zet ook geen zoden aan de dijk.niet, ik moet eerst betalen en als blijkt dat er idd iets mis is, kan het wel worden aangepast... het nieuwe voorschot zou zijn vastgesteld op € 273,--

wie ow wie kan ons tips en adviezen geven, ik weet het echt niet meer. Een afrekening van voorgaande jaren heb ik niet omdat wij het huis pas in november 2003 zijn gaan bewonen. De afrekening omvat dan ook de periode 2003/2005... ook niet normaal toch????

Hopelijk komen jullie met een oplossing want wij weten het echt niet meer.... onze verwarming staat altijd op 20-21 graden... warm water verbruiken we ook niet zoveel...
Alvast enorm bedankt voor jullie reacties

Tamara

Gast

Re: Belachelijke eindafrekening van Essent....

Ongelezen bericht door Gast »

kijk vanavond even naar de uizending van radar. Misschien komen zij wel met een tip wat je kan doen.

Marianne66

Ongelezen bericht door Marianne66 »

Dit even voor Tamara..

Wij hebben precies het zelfde gehad als jullie. Wij zijn ook in November verhuist..
Wij kregen te horen dat de jaarafrekening zo hoog was dat dit te te maken had dat we in de winterperiode zijn verhuist en daarom geen reserves hebben kunnen opbouwen. Opzich aannemelijk. Ook wij kregen te maken met een belachelijk voorschot van €. 270. Maar na de Jaarafrekening hebben wij geen nota meer ontvangen van Essent en na 3 maanden maar eens gebeld hoe dat kan. Kort daarna kregen een acceptgiro met het voorschot bedrag van €. 370 zonder briefje over de verhoging van 100 euro. Weer maar eens bellen met de klantenservice van essent. Toen konden ze me vertellen dat het voorschot bedrag niet 270 was maar 370 en dat dit temaken had met een foutive berekening en de achterstand die was opgelopen door de door hun verzuimde acceptgiro's.. Wie je ook belt van Essent je krijgt allemaal te maken met callcentre medewerkers die elkaar dekken en geen vinger willen uitsteken en je krijgt geen poot aan de grond.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten. Met de zoekfunctie bovenaan het forum kunt u het onderwerp terugvinden.

TROS Radar Internetredactie

Gesloten