Heb vandaag een brief gekregen van Essent (mijn huidige eletraleverancier) dat ze het heel erg jammer vinden dat ik per 01-01-2005 over ga naar een andere elektra leverancier. Tot mijn verbazing!! Ik weet van niets!. Dus braaaf met de de Essent Retail helpdesk gebeld waar ze me wisten te vertellen dat er op het ogenblik wel erg veel mensen uit Brabant spontaan over gegaan zijn op een andere leverancier zonder dat zij hiervan op de hoogte zijn, en nee zij kunnen deze overgang niet stoppen wat Essent betreft ben ik per 01-01-2005 bij hun weg! Ik vragen wie mijn nieuwe leverancier word, maar dat konden ze mij niet vertellen, daar moest ik dan voor bij Essent netwerk beheer zijn. Goed ik Essent netwerk beheer bellen en daar konden ze mijn verhaal bijna al raden en ze konden achterhalen dat ik blijbaaar elektra ga krijgen van de vrienden van ENECO!!
Hoe kan dit nu! Volgens Essent worden er op het ogenblik methodes gehanteerd om klanten te winnen op de volgende manieren:
*) Je wordt gebeld om mee te doen met een of andere enquete waarin en aan het eind ben je bij je energie leverncier weg
*) Ze komen je meterstanden opnemen en zijn vaag wie ze zijn en of je even wilt tekenen dat je het eens bent met wat ze opgenomen hebt, in feite teken je dat je bij je eigen leverancier weg wilt...
In mijn geval geen van bovenstaande ik ben dus geheel onvrijwillig naar ENECO gegaan. Essent zegt dat ik eerst contact met ENECO moet opnemen e.d. en dat ik dus niet zondermeer terug naar Essent kan, conclusie:
ik heb niets gedaan om van Essent naar ENECO te gaan, maar moet nu door de hele bureaucratische hel gaan om bij Essent te blijven.
Kan iemand mij advies geven wat te doen! Dit kan toch niet waar zijn dat dit ongestraft kan?
groeten,
Alwyn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ben zonder mijn weten overgegaan van energieleverancier
Re: Ben zonder mijn weten overgegaan van energieleverancier
het beste wat je kan doen is een bewijs vragen van jou toestemming
als die er is dan ben je (waarschijnlijk) voor een jaarcontract vast gezet.
als die er niet is dan is dit een onterechte switch en dan kan dit zondermeer terugedraait worden
houd vanaf nu nog beter de rekeningen bij het kan namelijk zijn dat deze contact periode overlappen
succes
als die er is dan ben je (waarschijnlijk) voor een jaarcontract vast gezet.
als die er niet is dan is dit een onterechte switch en dan kan dit zondermeer terugedraait worden
houd vanaf nu nog beter de rekeningen bij het kan namelijk zijn dat deze contact periode overlappen
succes
Re: Ben zonder mijn weten overgegaan van energieleverancier
Hoi,
Mijn ouders hebben iets soortgelijks meegemaakt. Op een mooie dag werd hen geschreven dat ze overgingen op een nieuwe leverancier. Kul natuurlijk. Mijn vader heeft toen op (bijzonder) hoge poten het nieuwe bedrijf opgebeld en hen van 'diefstal' beschuldigd. Vrij snel erna (en wat brieven verder) was het alweer geregeld en zitten ze gewoon bij hun goede oude stroomleverancier. Misschien hadden mijn ouders geluk, maar volgens mij wordt het tijd om die nieuwe, bijzonder opdringerige leverancier eens goed aan te pakken. Succes.
Mijn ouders hebben iets soortgelijks meegemaakt. Op een mooie dag werd hen geschreven dat ze overgingen op een nieuwe leverancier. Kul natuurlijk. Mijn vader heeft toen op (bijzonder) hoge poten het nieuwe bedrijf opgebeld en hen van 'diefstal' beschuldigd. Vrij snel erna (en wat brieven verder) was het alweer geregeld en zitten ze gewoon bij hun goede oude stroomleverancier. Misschien hadden mijn ouders geluk, maar volgens mij wordt het tijd om die nieuwe, bijzonder opdringerige leverancier eens goed aan te pakken. Succes.