LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Sinds begin van dit jaar ben ik met een schone lei uit de WSNP gekomen.
Nu krijg ik de jaarafrekening van Essent en moet ik zo'n 148 euro bijbetalen.

Aangezien ik in de tijd van de WSNP niet heb kunnen sparen, kan ik dit bedrag niet in een keer voldoen.

Na contact met Essent werd er duidelijk dat men geen betalingsregeling wil treffen, dit betekend dat ik opnieuw in de problemen ga komen.

Is men niet verplicht om in dit soort situaties een betalingsregeling te treffen?

M.vr.gr,

Fred

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Nee, een betalingsregeling is altijd een gunst, en geen plicht van de energiemaatschappijen..
Tenzij u nog in de WNSP zit, maar goed, het is natuurlijk niet coulant van Essent dat ze niet bereid zijn om een regeling te treffen. Wellicht dat een medewerker van Essent hier later nog op reageert?

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Ik hoop het maar.

Zit behoorlijk aan een overstap te denken, terwijl Essent in het verleden altijd goed heeft meegewerkt.
Nu krijg je een medewerker aan de lijn die een scriptje opleest/volgt en nee is dan nee... Het lijkt wel op een helpdesk die onze internetproviders runnen.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Helaas kunt u geen betalingsregeling afspreken met Essent omdat het te betalen bedrag te laag is, in hun systeem is een minimaal bedrag ingesteld voor betalingsregelingen (en de daarbij behorende termijnbedragen), volgens mij moet het termijnbedrag dan minimaal € 50,00 zijn dat dan apart van het termijn bedrag betaald zal moeten worden.
Ik vind het vreemd dat u dit niet is uitgelegd.
De betaaldata van een betalingsregeling zijn ook anders dan die van de voorschotten.
Mocht u een betalingsregeling kunnen treffen houd er dan rekening mee dat de eerste betaaltermijn van de betaalregeling dan 2 weken na akkoord van de betalingsregeling is, maar dit wordt goed aangegeven in een brief die verzonden wordt.

Wat betaald u aan voorschot?
Misschien kan er 1 maand voorschot bij de betalingsregeling bijgevoegd worden?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Fredje_68,

In uw bericht van 2 maart op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over de betaling van uw jaarafrekening.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Er is contact geweest en het probleem is opgelost, waarvoor dank!

Groetjes,

Fred

SsAaNnDdRrAa
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2012 21:16

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door SsAaNnDdRrAa »

Hey Fred!

Volgens mij zijn ze dat indd verplicht als je dat niet in 1x kan betalen.
Ik heb dit ook al eens eerder gehad, alleen weet ik niet meer bij welke instantie. Ik heb meteen erna nog eens gebeld (en niet gezegd dat ik hetzelfde aan zijn collega heb gevraagd) en toen ging het wel zonder problemen!?
Gewoon nog eens proberen...
Succes!

MVG Sandra

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door pheeb »

Ik zit nu ook met hetzelfde probleem. 50 euro aflossen per maand. Oei dat gaat niet goedkomen met mijn bijstandsuitkering :(
Het is erg veel geld.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Geachte pheeb,

Wij hebben uw vraag ook per email ontvangen. Ik heb u reeds een antwoord per email verzonden.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: Betalingsregeling Essent

Ongelezen bericht door pheeb »

Beste Angelique,

Bedankt voor uw reactie en mail. Jammer dat het niet anders kan :(

Mvg

Gesloten