LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Reroy
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2014 21:03

Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Reroy »

Wij hebben een overeenkomst afgesloten voor het leveren en plaatsen van een aantal zonnepanelen.

Helaas komt de leverancier DC Solar zijn gemaakte afspraken tot nu toe niet na.

80% van de factuur moest voor plaatsing aanbetaald zijn, 1 dag voor plaatsing betaling gedaan. Na de betaling wordt de montage door verschillende redenen verschoven.

Nu is het stil en weten we niet wat te doen, geld tot nu toe kwijt en geen zonnepanelen op het dak.

Het bedrijf is nog in de lucht maar laat niets concreets horen.

Wellicht zijn er meer consumenten die dit hebben lopen en ons hierin advies kunnen geven.

Kenpro
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2011 11:45

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Kenpro »

Je moet aangetekend hem in gebreke stellen en binnen 10 dagen een antwoord eisen.
Het lijkt er op dat je bent opgelicht.
Dan is het verstandig om een advocaat in te schakelen.
Ik hoefde mijn zonnecellen pas na instalatei en geode werking te betalen.
Alle noodzakelijke instellingen werden als service gedaan.

Gerard67
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:49

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Gerard67 »

Ook ik ga er inmiddels van uit dat wij zijn opgelicht. Schriftelijke ingebrekestelling zal waarschijnlijk niet gaan omdat het bedrijf momenteel nergens huisvest. Ze zijn een aantal weken geleden met de Noorderzon vertrokken uit Utrecht naar Rotterdam. Ik vraag mij af hoeveel slachtoffers er zijn achtergebleven want het komt nu pas op gang. De adviseur bleek ook te zijn ontslagen na onenigheid omtrent oplevering van de werkzaamheden. Ik ga maandag aangifte doen want meer ingebrekestellingen hebben we niet nodig.

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Mijn schoonouders zijn ook al een tijdje met DC Solar bezig om zonnepanelen geplaatst te krijgen.

Steeds wordt de levering met twee weken uitgesteld, ze hebben nu het bedrijf gesommeerd de aanbetaling terug te betalen en schakelen volgende week hun rechtsbijstand in.

Ze hebben wel nog kontakt met de verkoper, die ondertussen niet meer werkt voor DC Solar en het allemaal ook erg vervelend vindt.

Ik denk dat Radar hier wel een item aan kan besteden.

Mvg Rob

romos
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2014 21:45

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door romos »

Ook bij ons levert DC Solar niet. Na veel smoesjes wordt er nog steeds niet geleverd en ook worden de aanbetalingen niet teruggestort. Het bedrijf is onvindbaar op het nieuw adres Weena 290 te Rotterdam. Ook het telefoonnummer is niet bereikbaar.

Om succes te hebben lijkt ons nodig om met zoveel mogelijk gedupeerden in actie te komen.

Het is nu tijd om aangifte bij de politie te doen.

Cari
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 18:34

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Cari »

Ook wij zijn gedupeerd door DC Solar.

Tot 2x toe ging de plaatsing van de zonnepanelen niet door om vage redenen.
Wij hadden ook al aanbetaald. Wij zouden ons geld terug krijgen maar niet gekregen.
Nu zijn ze op geen enkele manier meer bereikbaar.

Wij hebben inmiddels al aangiften gedaan bij de politie. Als je aangiften gaat doen dan moet dat op het adres Zonnebaan 18 in Utrecht. Zo komen alle aangiften bij elkaar en dan is het een grote aangiften en dan gaat de politie er wat mee doen.

witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door witte salie »

K.v.K 60607262

Kunnen jullie daar niets mee?

Gerard Ros
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014 23:51

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Gerard Ros »

Dag medelotgenoten.

Ons verhaal is helemaal gelijk aan dat van jullie.

Na het betalen van de twee deelfacturen, in ons geval ruim € 7000.--, wordt de installatie op het laatste moment per e mail geannuleerd.
Het bericht werd bij ons om 3.35 u verzonden op de dag dat de installatie op 8.00 u gepland was.

Wij hadden na de eerste afmelding afgesproken dat bij herhaling we de overeenkomst zouden beëindigen.

Dit is ook gebeurd en er is een terugbetaling toegezegd.

Bij een bezoek aan de Zonnebaan in Utrecht en Weena 290 in Rotterdam blijkt DC Solar van beide locaties vertrokken.

Weena 290 Rotterdam is een Regus kantoren verzamelgebouw en de gastheer aan de balie melde "tussen de regels door" dat we niet de eerste bezoekers waren en dat ook Regus graag zou achterhalen waar DC Solar gebleven is.

Komende vrijdag heb ik een afspraak bij de politie om aangifte te doen.

Gerard Ros
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014 23:51

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Gerard Ros »

Uit het bedrijfsprofiel van de KVK blijkt dat DC Solar als onderneming gestart is op 2-5-14 door Rachid El Karouni.Geb. 24-4-88 te Utrecht en op 22-8-14 overgedragen is aan Johannes Hans Kuiper geb. 4-4-1957 Te Haarlem.

Ook mijn adviseur aan huis is geschokt over de gang van zaken maar hij werkt niet meer bij DC Solar...

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ooit zonnepanelen geleverd gekregen hebben of dat iedereen opgelicht is

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door 16again »

Reroy schreef:80% van de factuur moest voor plaatsing aanbetaald zijn, 1 dag voor plaatsing betaling gedaan.
Wettelijk mag ondernemer maximaal 50% aanbetaling aan de consument vragen.
Percentage van 80% doet bij mij direct alarmbellen rinkelen.

Gerard Ros
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014 23:51

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Gerard Ros »

Afgelopen vrijdag aangifte gedaan. Er bleken in Amersfoort als drie andere aangiften gedaan te zijn.
De manier van "werken" was in alle gevallen gelijk.

De politiebeambte gaf aan dat het aantal aangiftes, de hoogte van het schadebedrag en de kwaliteit van de aangiften bepalen hoe hoog de prioriteit voor het onderzoek is.

Ik wil iedere gedupeerde aansporen aangifte te doen en zoveel mogelijk details te melden.

Aangifte doen gaat vaak op afspraak, bereid je voor, verzamel alle documentatie en neem er de tijd voor.
Mijn aangifte duurde bijna 1 1/2 uur.

Gerard

Gerard Ros
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2014 23:51

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Gerard Ros »

16again schreef:
Reroy schreef:80% van de factuur moest voor plaatsing aanbetaald zijn, 1 dag voor plaatsing betaling gedaan.
Wettelijk mag ondernemer maximaal 50% aanbetaling aan de consument vragen.
Percentage van 80% doet bij mij direct alarmbellen rinkelen.
@ 16 again, Bedankt voor de informatie
Laatst gewijzigd door Gerard Ros op 21 sep 2014 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Gerard Ros schreef:
16again schreef:
Reroy schreef:80% van de factuur moest voor plaatsing aanbetaald zijn, 1 dag voor plaatsing betaling gedaan.
Wettelijk mag ondernemer maximaal 50% aanbetaling aan de consument vragen.
Percentage van 80% doet bij mij direct alarmbellen rinkelen.
@ 16 again, Bedankt voor de informatie, maar ik denk dat je tip wat laat komt voor de mensen die hier hun verhaal vertellen.
Hopelijk komt de tip wel op tijd voor toekomstige klanten voor andere bedrijven. Overigens zou ik ook geen 50% aanbetalen. Ik zou dan op zoek gaan naar een ander bedrijf die deze voorwaarde niet stelt.

ctvisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2014 22:19

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door ctvisser »

Zo de reacties lezende lijkt het er op dat ook wij niet de enige zijn die opgelicht zijn. Tenminste, beloftes (eerst tot plaatsing, later tot terugbetaling) worden meerdere malen niet nagekomen, de bereikbaarheid is nul komma nul en niemand weet iets.
Het lijkt er op dat er in mei/juni dit jaar een aantal adviseurs in dienst zijn genomen (er zijn allerlei vacatureteksten nog te vinden in de historie van Google), die in augustus weer zijn gewipt. Sindsdien is het bedrijf onbereikbaar.
Een lichte verzachting is misschien voor mij nog dat ik vooraf gestaan heb om maximaal 50% aan te betalen, waarmee ze akkoord gingen. Maar dan gaat het nog steeds om een flink bedrag.
Ik heb inmiddels ook aangifte gedaan bij de politie (inderdaad ruim anderhalf uur), en vraag me af wat je verder nog kunt beginnen als particulier tegen een onbereikbaar/onvindbaar bedrijf.

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Het bedrijf DC Solar is overigens ook niet (meer) te vinden in het handelsregister:
http://www.kvk.nl/orderstraat/bedrijf-k ... efpayment=

willem rietveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2014 17:10

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door willem rietveld »

Ook ik ben genept door DC Solar. Ik heb vanmiddag aangifte gedaan. de verhalen zijn vrijwel identiek aan elkaar. De omvang van de oplichting groeit met de dag. Grootste probleem is om er achter te komen wie de echte boeven zijn. Gelukkig worden alle aangiften centraal verzameld zodat we niet alleen staan.
Maar geld terug......................?
Te gek dat ze nog steeds actief zijn via het internet! Brede aandacht is nodig om niet nog meer mensen er in te laten tuinen.

roos1976.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2014 22:13

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door roos1976. »

DC Solar opereert nu als twee bedrijven samen, "Top sales solutions" en "Energy Comfort Solar". Hun adres is Proostwetering 27b, 3543 ab utrecht. Daar zijn de eigenaren van dc solar te vinden. success!

hobby_henny
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door hobby_henny »

Dit bericht is aangepast aangezien de situatie vwb. het garantiefonds zichtbaar verbeterd is.
Laatst gewijzigd door hobby_henny op 17 nov 2014 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja net gestart dus weinig leden maar in principe leuk mits er snel meer goede en bekende bij komen en de kosten niet te hoog zijn want dan jaag je iedereen weg.....

hobby_henny
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: Betrouwbaarheid aanbieder zonnepanelen DC Solar

Ongelezen bericht door hobby_henny »

Zie eerder bericht.
Laatst gewijzigd door hobby_henny op 17 nov 2014 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten