In november 2014 ben ik van energieleverancier overgestapt naar Eneco. Dit was een contract voor 3 jaar. Eneco heeft de boete van de voorgaande leverancier vergoed. Na 6 maanden gebruik gemaakt te hebben van de energie van Eneco, ben ik in mei 2015 overgestapt naar Eccent. Een van de redenen was dat ten tijde van het contract met Eneco de gasprijs een stuk hoger was dan nu.
Van Eneco de eindnota ontvangen. Zij brengen mij een boete in rekening, maar ook de boete van de voorgaande overstap. Ik wil graag weten of dit wel mag.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bij overstap boete vorige leverancier ook betalen
Re: Bij overstap boete vorige leverancier ook betalen
Dit zal ongetwijfeld in de voorwaarden zijn opgenomen. Lijkt me overigens ook vrij logisch. Waarom zou Eneco uw overstapboete moeten betalen als u een paar maand later al weer overstapt?
-
Barre Barry
Waarom zou dat niet mogen? Jij hebt die boete gekregen nieyt zij. Die hebben ze je even voorgeschoten en hadden ze kwijtgescholden als jij de looptijd van je contract had uitgediend.Clair123 schreef: Zij brengen mij een boete in rekening, maar ook de boete van de voorgaande overstap. Ik wil graag weten of dit wel mag.
Vraag me ook af bij welk woord TS het niet meer snapte.Dit was een contract voor 3 jaar.
Bij vrijwel elke leverancier moet de boete die vergoed is terugbetaald worden als je het contract binnen een jaar ontbindt.
Dus als ik het goed begrijp pleegt U contract breuk en vindt U het vreemd dat zij naast hun eigen boete voor deze contractbreuk U ook nog de vorige, door Eneco betaalde, boete (waarschijnlijk ook wegens contractbreuk bij uw vorige leverancier) in rekening brengen. Vind U het raar als ik daar iets anders over denk ......Clair123 schreef:In november 2014 ben ik van energieleverancier overgestapt naar Eneco. Dit was een contract voor 3 jaar. Eneco heeft de boete van de voorgaande leverancier vergoed. Na 6 maanden gebruik gemaakt te hebben van de energie van Eneco, ben ik in mei 2015 overgestapt naar Eccent. Een van de redenen was dat ten tijde van het contract met Eneco de gasprijs een stuk hoger was dan nu.
Van Eneco de eindnota ontvangen. Zij brengen mij een boete in rekening, maar ook de boete van de voorgaande overstap. Ik wil graag weten of dit wel mag.
Maar hier toch een goed advies. Vraag aan uw nieuwe leverancier of zijn alle vorige boetes willen betalen. Nee heb je en ja zul je waarschijnlijk niet krijgen. Maar dan hebben ze in ieder geval wel weer een leuke dag bij Eccent
Als dit zo in de algemene voorwaarden staat, die hebt gekregen bij afsluiting, dan mag dat. Anders niet.Clair123 schreef:Zij brengen mij een boete in rekening, maar ook de boete van de voorgaande overstap. Ik wil graag weten of dit wel mag.