LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokverwarming,

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Harry K

Blokverwarming,

Ongelezen bericht door Harry K »

Hallo,

Zoals zoveel appartementcomplexen hebben wij Ista meters.
Hier hebben wij een afrekening van gekregen. Aangezien wij niet zo gek veel gestookt hadden, kregen wij geld terug.

Een maand nadat we de afrekening kregen, kregen we bericht dat de VVE servicekosten van 120 euro naar 150 euro gaan. Bij dit bedrag was al een voorschot meegerekend voor de stookkosten.

De reden hiervan is, dat de VVE een rekening heeft gekregen van Eneco (de kosten dat de ketel draaide, gas).

Dit kan toch niet? wij betalen een voorschot voor onze stookkosten die op de meters af te lezen zijn.

De voorzitter van ons complex vertelde mij dat de verhoging van de VVE te maken heeft met de kosten van wat de ketel slechts aan gas had verbruikt, terwijl niemand zijn verwarming open had staan.
Erg appart, want als er niemand stookt, staat de ketel in ruststand.

Dit is nog niet alles.

De ketel staat op bepaalde tijden aan.
Dit is van 8:30 t/m 22:30. hierna gaat de ketel uit.

Zelfs met -8 's nachts, gaat hij niet aan.

De voorzitter vertelde mij dat de ketel 's nachts pas aan gaat als het 2 dagen achtereen -10 is.

Dit kunnen ze toch niet maken?

Zelf zit ik met een zoontje van 9 maanden die zichzelf niet warm kan houden.
Er is mij gezegd maar een elektro-kacheltje te plaatsen.

Dus alles bij elkaar, de VVE-servicekosten gaan met 30 euro omhoog, maar de ketel staat maar een paar uur aan.
Met blokverwarming is het toch de bedoeling dat we zelf mogen beslissen of we de verwarming aan of uit zetten?

Hoop op een snelle reaktie.

mvg,

Harry Korteland

stofzuigertje

Re: Blokverwarming,

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor de Douche in de zomer als alle kachels uit staan moet je ook water op temperatuur houden dus het warm houden van dit systeem kost ook geld.

Dus naast werkelijk verbruik is er dus ook nog verbruik voor het systeem en als niemand dit gebruikt moet je dit toch betalen.

Ook eventueel verwarmde trappenhuizen en zo komen voor dus ook die kunnen er bij komen.

Harry K

Dit heb ik er niet bij vermeld,

Ik heb een geiser voor het warme water.
en de trappenhuizen etc zijn niet verwarmd. Dus de ketel draait echter alleen maar voor de verwarming.

gr Harry

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De kosten voor de aansluiting van de ketel komen voor rekening van de vereniging van eigenaren. Het verbruik geheel, zonder uitzonderingen, voor rekening der eigenaars afzonderlijk. Is of lijkt het anders dan deugd het verhaal niet. Het moment waarop de ketel aanspreekt is geheel afhankelijk van de buitentemperatuur en niet van de tijd.

Harry K

Mij lijkt het idd ook v/d buitentemperatuur. Helaas is dit niet zo. de ketel gaat dagelijks aan om 8:30 en gaat uit om 22:30.

een ketel hoort toch 24 uur per dag te branden en ik en alle andere bewoners van het appartement moeten zelf bepalen of ze hem aan doen of niet.

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

Harry , idd dit soort cv systemen heb ik ook in onderhoud ze kunnen geregeld zijn door zowel tijd en weersafhankelijk(via buiten voeler) .
Daar de opdracht gever vaak bepaald hoe ""ze"" het willen hebben dan stel ik dat zo in,dus hier is zeker wat aan te doen .

Met ""ze"" bedoel ik de Vve ,echter hier zit nu net de kneep vaak is het meeste stemmen gelden en wordt bepaald via deze hoe het gezet moet worden (slechte zaak) .

Bijv zoals je schrijft 8.30 - 22.30 zijn :arrow: bejaarde tijden kortom met niemand rekening houden en alleen maar denken aan besparen dit gaat ten koste van het woon comfort van andere bewoners zoals U.

Dus bij de eerst volgende vergadering dit duidelijk naar voren brengen ,
stel bijv, voor Dagstooklijn van 06.30 tot 23.30 daarna een nachtverlaging
maar niet uit Harry - Succes

Gesloten