LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete bij vertrek nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dome 01

boete bij vertrek nuon

Ongelezen bericht door Dome 01 »

Als gehandicapte heb je een beperk inkomen maar verbruik je veel stroom vanwege o.a. voorzieningen als scootmobiel.
Op het adres waar ik woon, woon ik al ruim 6 jaar. Voorheen huurde ik het van een instelling aan wie ik de kosten terug betaalde en nu doe ik alles rechtstreeks, dus zonder tussenkomst van een of ander.
Een simpele logische gedachtegang, de maandelijkse energiekosten worden doorgezet, alleen op mijn naam i.p.v. de naam van de stichting.
Met moeilijk doen, een onoverzichtelijke situatie creëren kan Nuon meer geld innen.
De energiemarkt vrijgeven omdat de kosten dan lager worden, een excuus voor de regering om verantwoordelijkheden te ontlopen!!!
Vroeger heb ik al grote problemen gehad met de Nuon, en nu na een jaar weer.
Ik ben zo teleurgesteld in de Nuon. Een mafkees aan de telefoon die me ook nog beledigd vanwege mijn spraakgebrek!
Vroeger ging ik hier op af, adm in mijn hand naar een kantoor en de feiten op tafel leggend. Ik ben dan wel gehandicapt maar zie hier "de feite". Maar nu wordt alles op een grote afstand geregeld.
Nogmaals, ik spreek moeilijk en dus mijn voornaamste vorm van communicatie is per mail.
Nuon reageert zelden per mail.
Ja nee, wanneer is je begeleider er weer, of gewoon buiten mij om die zogenaamde begeleider op bellen.
Stelt U het zich eens voor:
Hallo met mw ... Nuon: goedendag wanneer komt de man des huize thuis, het betreft zaken die U als vrouw vast niet begrijpt.
Dus Nuon is Nuoff
De energiemarkt is vrijgegeven, om de prijzen laag te houden.
Maar als je overstapt naar een andere energiemaatschappij worden er boetes opgelegd.

Ik ben spastisch en let al mijn hele leven op mijn uitgave. De huidige regeringen spreken wel over Normen & Waarden, maar ben je bijvoorbeeld gehandicapt en heb je fysiotherapie nodig dan moet je dat maar zelf bekostigen.
Spastisch, verkrampte spieren. Warmte zou helpen om de spieren wat soepeler te houden, wat weer in houd dat de fysiotherapie minder of helemaal niet bezocht hoeft te worden.

In Januari 2010 kwam de Nuon met een jaarafrekening. Een maand ben ik niet thuis geweest, dus er is een maand veel minder energie verbruikt en dus zag ik de jaar afrekening met vertrouwen te gemoed.
170 % van mijn maand inkomen.
Ik woon al 6 jaar op dit adres.
De Nuon levert 6 jaar de energie, en nu opeens lopen de kosten de spuigaten uit. Sorry, dit is niet de zorg van Nuon.
Voor mij weer de bevestiging voor de service van Nuon. Ik stap over naar een andere energiemaatschappij !!!
Opeens wordt Nuon erg actief, belt regelmatig of ik toch maar niet bij Nuon blijft. Een onbeschoft mannetje lacht me uit omdat ik moeilijk spreek.
Daar maak ik melding van, ik word terug gebeld, er wordt excuses gemaakt en men zegt dat ik de boetes niet hoeft te betalen.
Ik betaald gewoon iedere maand, echter nadat ik mijn inkomen heb. (lijkt me logisch)
Maart 2010, de laatste maand dat Nuon energie levert.

Nuon heeft het maandbedrag van 100,00 naar ruim 230,00 opgeschroefd.
Dit is ook van mijn rekening naar die van Nuon gegaan, desondanks valt er een aanmaning in de brievenbus

Maffiapraktijken die voor mij niet te verklaren zijn.

Maar misschien net als dat Nuon figuur die me uitlachte, normen & waarden tellen niet. Zoveel mogelijk incasseren,

Ik ben niet de enigste met vervelende ervaringen met de Nuon.
Iemand die de zaken afhandelt voor een ander die overleden is, heeft de woning overgeleverd aan de verhuurders.
Ook in die situatie ziet de Nuon het als contractbreuk.

Shine

Re: boete bij vertrek nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Iemand die de zaken afhandelt voor een ander die overleden is, heeft de woning overgeleverd aan de verhuurders.
Ook in die situatie ziet de Nuon het als contractbreuk.
Ik weet zeker dat hier sprake is van een onopzettelijkheid. Als Nuon niet weet dat de persoon is overleden zal inderdaad de boete gewoon in rekening gebracht worden. In het andere geval hanteren ze altijd een coulance.
Toevallig heb ik het recentelijk zelf aan de hand gehad. De contracten van een overleden familielid waren beeindigd en er was een boete opgelegd. Hierop heb ik gebeld. Nuon heeft hiervoor een speciale afdeling. Het bleek dat de contracten automatisch waren beenidigd omdat de nieuwe bewoner zich had aangemeld. (in de familie was miscommunicatie, we dachten dat iemand van de familie het aan Nuon had doorgegeven, maar dat was, bij navraag in de familie niet het geval. Onze fout dus)
Hierdoor wist Nuon niets van het overlijden van mijn familielid. Alsnog heeft de Nuon de opgelegde boete ingetrokken. Ze gaven mij te verstaan dat ze in dit soort gevallen nooit een boete rekenen voor contractbreuk. Mits men van het overlijden afweet. Logisch!

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Sorry Shine, dat is niet het probleem van TS, hij/zij noemde dit als voorbeeld.

Bij TS gaat het erom dat hij/zij onbeschoft is behandeld door NUON door de telefoon.
Nadat zij afgelopen jaar zelf de energie moest gaan betalen, en niet meer via de stichting.
OMdat TS moeilijk spreekt vanwege zijn/haar handicap, is TS onbeschoft behandeld en daar klaagt TS over.
En ik vind dit een zeer ernstige situatie zoals nuon met zijn klanten om gaat.

Shine

@ Elmo:
Ik weet dat dit niet TS's probleem is, maar omdat dit aspect ook zo expliciet in het stuk benoemd werd mbt contractbreuk, wilde ik daar even op reageren omdat mijn ervaring hier totaal anders in is.

Het mag duidelijk zijn dat de wijze waarop Nuon TS behandelt en te woord staat absoluut niet kan en uit den boze is. Met alleen excuses zou Nuon er bij mij niet vanaf komen. Een vette nieuwe klacht ging naar het adres van Nuon.
Ik betaald gewoon iedere maand, echter nadat ik mijn inkomen heb. (lijkt me logisch)
Maart 2010, de laatste maand dat Nuon energie levert.

Nuon heeft het maandbedrag van 100,00 naar ruim 230,00 opgeschroefd.
Dit is ook van mijn rekening naar die van Nuon gegaan, desondanks valt er een aanmaning in de brievenbus
Als u middels acceptgiro betaalt, hebt u te maken met een vervaldag. Ik meen 14 dagen. Dit betekent dat uiterlijk op die vervaldag de betaling bij Nuon binnen moet zijn. Is dat niet het geval dan volgt een herinnering. U kunt uw betaling van de betreffende maand wel gedaan hebben, maar als deze te laat is gedaan dan krijgt u dus toch die herinnering.
Volgens mij zit hier de crux.
Het opschroeven van het termijnbedrag heeft te maken met uw jaarafrekening. Omdat u bij moest betalen hebben ze u opnieuw ingeschat met een hoger verbruik en dien ten gevolge hoger termijnbedrag.

Weet u nog met wie u gesproken hebt die u beloofd heeft de boete niet in rekening te brengen?
Of eventueel datum en tijdstip van uw bellen. Dan kunt u naar dat gesprek verwijzen.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Dome 01,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u diverse vragen heeft over uw facturen, uw betalingen en de kwaliteit van onze dienstverlening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch of per e-mail contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer en/of e-mailadres achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Oke Shine, dacht dat je alleen daarop reageerde, mijn excuses daarvoor. :wink:

En idd ik zou ook een stap verder gaan zoals TS is beledigd aan de telefoon door NUON.
Het zegt mij genoeg hoe zij met mensen om gaan bij NUON.

Dome 01

Nou mensen,
De laatste nachten sliep ik al slecht vanwege de problemen rondom de hoge kosten van Nuon.
In januari 170% van mijn wao moeten betalen.
Nuon heeft het maandbedrag met 130,00 opgeschoeft.
Nu moet ik boven op deze verhoging van het verhoogde maandbedrag 460,25 bij betalen. (tja, strenge winter gehad)
Natuurlijk; voor een vrij commercieel bedrijf wat zoveel mogelijk winst wil maken...
De aanschaf van andere producten kun je uitstellen.
In de samenleving van Balkenende (CDA) kun je overwegen om meer pijn te lijden, omdat fysiotherapie er niet meer is voor mensen met een zware handicap.
Maar als ook nog letterlijk en figuurlijk het woonklimaat aan banden wordt gelegd, is Nederland niet meer een land waar ieder mens fatsoenlijk kan leven.
Hoe ik nu weer even 460,25 op moet hoesten?

Shine

Ik heb een beetje het idee dat TS haar probleem verlegt naar meer een politieke aangelegenheid dan een leveringskwestie als ik het laatste schrijven zo lees.

Dome:
U hebt de rekening gekregen van uw verbruik. Er vanuit gaande dat de gebruikte meterstanden kloppen, betaalt u logischerwijs voor uw verbruik van de afgelopen periode.
Voorheen woonde u allin. Het kan best zijn dat u toen te weinig betaalde aan de instelling ten opzichte van uw daadwerkelijke verbruik. Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen met het beetje kennis- en wetenschap hebbende inzake deze woonvorm materie en helaas vaak de belabberde administratie bij deze instellingen. Nu, voor het eerst wordt u zelf geconfronteerd met energiekosten en de rechtstreekse betalingen.
Ik vrees dat het binnen dit verbruik & betalingsverhaal niet echt veel uitmaakt welk leveranciersplakkertje er op geplakt wordt.
In verband met uw ziekte bent u genoodzaakt het warm in huis te hebben en te houden. Dat politiek Den Haag mbt gezondheidszorg en tegmoetkomingen u in de steek laat, valt een leverancier niet aan te rekenen. Uw verbruik zal aanzienlijk zijn ten opzichte van uw inkomen. Altijd een moeilijke en pijnlijke kwestie!

Ongetwijfeld kunt u met Nuon een betalingsregeling treffen. Een leverancier ziet altijd nog liever dat een rekening uiteindelijk betaald wordt en dat de klant niet afgesloten wordt dan dat beide partijen aan het einde van de rit de dupe worden.
Ik zou zeggen ga in op het aanbod van de medewerker. Wellicht dat u samen tot een aanvaardbare oplossing kunt komen.

Overigens bent u nu wel of niet overgstapt naar een andere leverancier? Zoja, welke en met ingang van wanneer?

Dome 01

Vorige week ben ik hulp gaan zoeken bij het Juridisch loket.
Misschien mijn simpele gedachtegang; Januari 170% van mijn inkomen aan Nuon betaald, de 3 maanden daarna keurig het verhoogde maandbedrag betaald, dus hoe kan het dat ik nu weer extra bij moet betalen???
Het Juridisch loket is gaan bellen met de Nuon en het bleek dat er geen 430 euro open stond maar 230 euro.
Het advies luiden nog even te wachten met betalen. Er werd een afspraak gemaakt voor vandaag.
Ik ben totaal niet bijgelovig maar als het Nuon betreft gebeurd er iets.
Bij het Juridisch loket is er een computer storing geweest en mijn dossier, de aantekeningen van vorige week; dus dat ik geen 430,00 maar 230,00 nog moet zijn verdwenen :roll:
De papieren die ik bij me had werden links gelaten.
De Nuon werd weer gebeld en nu moet ik 480,00 betalen. Geen elke weerwoord, het enigste wat in mijn belang (het belang van de klant) gedaan werd was de mogelijkheid tot een betalingsregeling.

Bij mij is er iets geknakt.
Iedereen bevestigd dat maatschappijen zoals de Nuon hun macht ...gebruiken, maar weinig mensen lijken nog bereid weerstand te bieden.
Als burger maar een tijdje letterlijk en figuurlijk in de kou staan.

En dan te bedenken dat onze president sprak over Normen & Waarden.
Privatisering & Machtsmisbruik moet'ie bedoeld hebben

Gesloten