LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boetes nuon
boetes nuon
wie weet hoe het wettelijk geregeld is over die boetes van de nuon bij te laat betalen gister kreeg ik briefje in de brieven bus dat er nog 11oo euro openstond aan boetes of ik dat even wil betalen anders sluiten ze af maar nu vraag ik me af of ze wel voor elke aanmaning 60 euro mag vragen en zo niet welke stappen kan ik ondernemen heb namelijk al sinds februarie geen rekening of aanmaning van de nuon gezien sinds ik overgestapt ben naar de cogas
Re: boetes nuon
Hallo Danielle, Laat Nuon schriftelijk weten dat je bezwaar maakt onder vermelding van redenen, copie van Cogas contract toevoegen.
Heb je je door Cogas laten opzeggen bij Nuon, of heb je zelf opgezegd?
Heb je een bewijs van deze opzegging, heb je een eindafrekening van Nuon gekregen? Allemaal vormen van bewijs die je nodig hebt om je te verweren. 60 Euro boete is natuurlijk absurd voor een eevoudige aanmaning. Als je onschuldig bent ga je dat niet betalen. Kom je er niet uit met Nuon dan is de juiste weg een klacht indienen bij www.sgc.nl, dat is de geschillencommissie openbare nutsbedrijven. Kijk even op hun site of Nuon wel is aangesloten bij hun. Je betaalt 25 Euro klachtengeld en dat krijg je terug als je (ook deels) gelijk krijgt. Ga niet bellen met Nuon maar doe alles schriftelijk, zo verzamel je bewijs.
Als je bij Cogas zit kan Nuon je niet afsluiten van energie, wees dus niet bang. Na aanmelding bij sgc mag Nuon niets ondernemen. Sterkte.
Heb je je door Cogas laten opzeggen bij Nuon, of heb je zelf opgezegd?
Heb je een bewijs van deze opzegging, heb je een eindafrekening van Nuon gekregen? Allemaal vormen van bewijs die je nodig hebt om je te verweren. 60 Euro boete is natuurlijk absurd voor een eevoudige aanmaning. Als je onschuldig bent ga je dat niet betalen. Kom je er niet uit met Nuon dan is de juiste weg een klacht indienen bij www.sgc.nl, dat is de geschillencommissie openbare nutsbedrijven. Kijk even op hun site of Nuon wel is aangesloten bij hun. Je betaalt 25 Euro klachtengeld en dat krijg je terug als je (ook deels) gelijk krijgt. Ga niet bellen met Nuon maar doe alles schriftelijk, zo verzamel je bewijs.
Als je bij Cogas zit kan Nuon je niet afsluiten van energie, wees dus niet bang. Na aanmelding bij sgc mag Nuon niets ondernemen. Sterkte.
heb tot op de dag vandaag nog geen afrekening ontvangen al beweren hun van wel en volgens de nuon zijn ze wel gerechtig om ook al zit je bij een ander bedrijf om af te sluiten omdat de kabels van hun zijn en heb namelijk geen idee of dit wettelijk wel mag die macht die hun uitspelen tegenover de mensen vindt het een schande en de cogas heeft op gezegt maar volgens de nuon is dat nooit gebeurt
Problemen met afsluiten hebben ze alleen als er een ander netbeheerbedrijf tussen zit. Dan moeten ze enrome toeren uithalen om je afgesloten te krijgen. Helaas valt Continoun op dit moment nog direct onder de Nuon vlag en mag de rechter uitmaken wie er gelijk heeft nadat jij een rechtzaak tegen Nuon hebt aangespannen en je al enige weken zonder stroom zit
Direct onder de nuon vlag? ga jij even eens een krant lezen of verdiep je er uberhaupt eens een seconde in en lees dan je eigen troep eens opnieuw.
Danielle, ik vind eigenlijk niet dat je recht van spreken hebt met 1100 euro open. En ja Nuon mag die aanmaningen instellen.
En jij denkt dat zo'n zogenaamde chinese muur tussen Nuon en Continuon wat voorstelt?Direct onder de nuon vlag? ga jij even eens een krant lezen of verdiep je er uberhaupt eens een seconde in en lees dan je eigen troep eens opnieuw
Waarom kost het Nuon dan geen moeite om klanten via Continuon zonder problemen af te sluiten terwijl dit via een andere netbeheerder veel omslachtiger is?
je moet wel even lezen sjakie voor je wat zegt die 1100 euro heb ik gehad terwijl ik al sinds februarie ben over gestapt en ik dus zwart op wit heb dat ik per feb overgestapt ben dus heb alle recht om te zeuren over die praktijken van dat flut bedrijf van een nuon omdat hun hun zaakjes niet regelen maar ik denk dat sjakie bij dat flut bedrijf werkt en bang is voor ze baantje
meneer gast en zn chinese muur, wil je eens met voorbeelden komen waarin nuon even simpel afsluit? en dan ook aangeven dat dit schokkend afwijkt van het gedrag van andere energieleveranciers ?!
en danielle, wil je eens volledig zijn met je nota's ? wat precies wil nuon je in rekening brengen? misschien een wat overbodige vraag op het eerste gezicht maar aangezien je zelf aangeeft BLOND te zijn ben ik wel benieuwd eigenlijk.
en danielle, wil je eens volledig zijn met je nota's ? wat precies wil nuon je in rekening brengen? misschien een wat overbodige vraag op het eerste gezicht maar aangezien je zelf aangeeft BLOND te zijn ben ik wel benieuwd eigenlijk.
wat ze in rekening willen brengen zijn de rekeningen van het leveren van elektriciteit vanaf februarie tot nu en aangezien ik dat vanaf toen van de cogas krijg mogen ze dat niet inrekening brengen lijkt me als het contract beeindigt is en ze in die tussen tijd geen rekening hebben gestuurd de nuon maar me wel over die zogenaamde rekeningen boetes geven van een keer 1o euro en een keer 60 euro per maand vind dit absurd
En ik neem aan dat alles bij COGAS goed in het systeem staat en dat heb je vanzelfsprekend ook nagekeken, die zogenaamde SWITCH is goed gegaan verder?
Verder als jij al je papieren in orde hebt dan zou ik me niet zo druk maken dan komt dat echt wel goed.
Verder als jij al je papieren in orde hebt dan zou ik me niet zo druk maken dan komt dat echt wel goed.
ja die switch is goed gegaan heb daar bewijs van maar toch eisen ze het geld
Hallo Danielle,
Als je Cogas de opzegging hebt laten doen, dan is Cogas daar ook verantwoordelijk voor, vraag ze een bevestiging voor de opzegging bij Nuon, weer meer bewijs dus. Nooit die boete aan Nuon gaan betalen, laten zij maar bewijzen dat ze aanmaningen hebben gestuurd. Ik vindt 1100 euro wel erg veel voor die periode. Hoeveel was je verbruik voorheen per jaar? Verzamel zoveel mogelijk bewijzen op papier, aan bellen heb je niets. Noteer ook maandelijks de meterstanden.
Als je Cogas de opzegging hebt laten doen, dan is Cogas daar ook verantwoordelijk voor, vraag ze een bevestiging voor de opzegging bij Nuon, weer meer bewijs dus. Nooit die boete aan Nuon gaan betalen, laten zij maar bewijzen dat ze aanmaningen hebben gestuurd. Ik vindt 1100 euro wel erg veel voor die periode. Hoeveel was je verbruik voorheen per jaar? Verzamel zoveel mogelijk bewijzen op papier, aan bellen heb je niets. Noteer ook maandelijks de meterstanden.
het is zeer verstandig om het bewijs van opzegging bij de nieuwe leverancier op te vragen.
deze kan je een switchcode geven (van het ECH) waarop nuon kan opzoeken welk switch bericht dat is en je nota kan aanpassen
gewoon niet betalen is het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb
hierdoor loopt het namelijk alleen nog maar op
ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met 0900-0808 als je de switchcode hebt dan kunnen we je verder helpen (ja ik werk bij nuon)
kom je er met de nieuwe leverancier niet uit schakel dan een advocaat in en laat deze het oplossen (rechtshulp doet wonderen)
deze kan je een switchcode geven (van het ECH) waarop nuon kan opzoeken welk switch bericht dat is en je nota kan aanpassen
gewoon niet betalen is het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb
hierdoor loopt het namelijk alleen nog maar op
ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met 0900-0808 als je de switchcode hebt dan kunnen we je verder helpen (ja ik werk bij nuon)
kom je er met de nieuwe leverancier niet uit schakel dan een advocaat in en laat deze het oplossen (rechtshulp doet wonderen)