LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

Dag Allemaal,

Om alvast even aan te geven dat ik deze forum post puur voor informatieve doeleinden post, wil ik een hele discussie omtrent wie er nu goed en wie er nu fout zit opzij leggen. Dit is geen welles/nietes post meer, gezien het al duidelijk is dat er juridisch gezien weinig aan te doen is, en aankomende en bestaande klanten hiermee op de hoogte wil stellen als je in zo'n situatie komt.

Het Probleem:
Betaling voor November moet voor 2 December gemaakt worden.
Factuur van December is al per email ontvangen.
Persoon maakt op 26 November het bedrag over voor de maand November, maar hier komt het probleem...
Factuur van December stond open en factuur nummer van deze maand is tijdens de betaling via de bank gebruikt inplaats die van November.
Email ontvangen op 4 December dat betaling van November niet is aangekomen en dat er nu allemaal extra kosten op komen.
Direct gebeld om het probleem recht te zetten, hopend dat de betaling verzet kan worden naar November.
Nee op de vraag.
Gevraagd of ik dan een uitstel van betaling kan krijgen tot einde van de maand, gezien ik het geld nu niet heb om ook die betaling nu meteen te kunnen doen.
Nee op de vraag.
Kortom, ze gaan ervan uit dat je hoe dan ook, ook al kun je het niet, je geld overmaakt, zelfs als je minus op de bank staat, want dat is hun beleid.

Kortom, zorg altijd dat je zeer flink op tijd betaald, anders ben je automatisch gewoon de sjaak.
Financiele afdeling van BudgetEnergie was het ook met mij eens dat dit een klant doder is als het komt op service gericht helpen, en is voor mij nu een reden om daar zo snel mogelijk weg te gaan, dan betaal ik maar een paar centen extra bij de andere leverancier.
BudgetEnergie houdt alleen rekening met puur de juridische eisen die nodig zijn, maar menselijke fouten die opzich technisch simpel op te lossen is in hun systemen, is door hun beleid vrijwel onmogelijk.

Hoop dat dit een waarschuwing is, want ik kan er bijna vanuit gaan dat veelal van dit soort kleine energiebedrijven dezelfde beleid volgen, ondanks dat er klachten zijn bij de Nuon, had ik daar nooit echt last van, en waren ze zeer coulant met de meeste issues die er waren.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door harley68 »

Jij veroorzaakt zelf een probleem door een verkeerd kenmerk mee te geven aan de betaling en dan is het weer de schuld van de leverancier. Dan zit je ook nog bij een Budgetleverancier die goedkoop kunnen zijn doordat ze een beperkt aantal mensen in dienst hebben. En dan verwacht je de service van een A-leverancier.

Ga je schamen....

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

harley68 schreef:Jij veroorzaakt zelf een probleem door een verkeerd kenmerk mee te geven aan de betaling en dan is het weer de schuld van de leverancier. Dan zit je ook nog bij een Budgetleverancier die goedkoop kunnen zijn doordat ze een beperkt aantal mensen in dienst hebben. En dan verwacht je de service van een A-leverancier.

Ga je schamen....
Ik moet me schamen omdat ik tijdens mijn vakantie een betalings kenmerkje verkeerd had ?
Had ik niet iets gezegd in de eerste begin van de post dat het geen reden was tot welles/nietes gedrag, wat jij nu doet ?

Menselijke fouten kunnen altijd gebeuren, maar het zou geen probleem moeten zijn als je er direct achteraan gaat, maar in dit geval kom je hoe dan ook tegen een muur terecht, en ik vind jou reactie ongepast.
Zoals ik al zei, juridisch gezien zit ik vast, dus wordt ik hoe dan ook geforceerd te betalen, maar dat het niet op te lossen valt op geen enkel manier, vind ik meer dat het bedrijf juist zich moet schamen.
Ik werk ook bij een klein bedrijf, en daar zijn ze zelfs coulanter met klanten, het kan wel maar schijnbaar hebben de meeste bedrijven de schijt aan de klanten zijn situatie.
Dat jij je niet kan inleven in andermans zijn situaties, is je eigen probleem, en blijf vooral in je eigen fantasie door raaskallen dat klanten zich maar moeten schamen.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Budgetenergie is een prijsvechter, dit kan alleen zoals harley zegt te bezuinigen op alles wat een A merk biedt. Om een betaling over te boeken of uitstel te verlenen kost hen geld, plus dat het hen geld kost om met u te gaan communiceren. Dit geld is uitgespaard omdat het dus een prijsvechter is. U hebt daarvoor gekozen, dus u moet achteraf niet zeuren. Oplossen mag u het gewoon zelf, bijvoorbeeld door nog dieper in het rood te gaan staan, elders te lenen of andere uitgaves uit te stellen.

En dit is een forum waar mensen reageren op berichten. Dus geen eenrichtingsverkeer wat u graag wilt.
En ook met de laatste twee alinea's van uw betoog mag u zich inderdaad gaan schamen.

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

Josephien12 schreef:Budgetenergie is een prijsvechter, dit kan alleen zoals harley zegt te bezuinigen op alles wat een A merk biedt. Om een betaling over te boeken of uitstel te verlenen kost hen geld, plus dat het hen geld kost om met u te gaan communiceren. Dit geld is uitgespaard omdat het dus een prijsvechter is. U hebt daarvoor gekozen, dus u moet achteraf niet zeuren. Oplossen mag u het gewoon zelf, bijvoorbeeld door nog dieper in het rood te gaan staan, elders te lenen of andere uitgaves uit te stellen.

En dit is een forum waar mensen reageren op berichten. Dus geen eenrichtingsverkeer wat u graag wilt.
En ook met de laatste twee alinea's van uw betoog mag u zich inderdaad gaan schamen.
Ah ik zie het.
Zoals altijd is de consument altijd de foute kant.
Het interesseert mij echt geen flikker of het een prijs vechter is, ik verwacht wel wat klanten service, en niet met een kluitje in het riet gegooid te worden.
Heb al uitgezocht dat ik voor 100 euro weer terug kan naar Nuon, dus ik houdt het verder wel voor gezien hier.
Eenrichtings verkeer is niet mijn oogpunt, wel vind ik dat de persoon die voor jou gereageerd had weinig nieuws boven tafel legt, en eigenlijk puur aan het beledigen is, net zoals jij hem daarbij nu steunt.
Als je iets zinnigs te zeggen hebt over mijn situatie verder, behalve datgene wat ik al aangegeven had, valt er weinig te discussieren.. Oh wacht, waar kennen we dit van ?
Ohja, klanten service die eigenlijk geen klanten service aanbiedt... Juistem.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Power2All schreef:Ah ik zie het.
Zoals altijd is de consument altijd de foute kant.
NEE, maar in dit specifieke geval is de consument inderdaad fout. U kiest voor de prijs, u maakt een fout en u verwacht service. Die is er niet, daar heeft u zelf voor gekozen om met deze partij in zee te gaan, dus u moet gewoon op de blaren gaan zitten en het zelf oplossen en niet zeuren.
Power2All schreef:Het interesseert mij echt geen flikker of het een prijs vechter is, ik verwacht wel wat klanten service, en niet met een kluitje in het riet gegooid te worden.
De service van dit bedrijf krijgt u als de fout niet bij u ligt. En verder is er geen service.
Power2All schreef:Heb al uitgezocht dat ik voor 100 euro weer terug kan naar Nuon, dus ik houdt het verder wel voor gezien hier.
Goede keuze. u krijgt dan service en die service kost u jaarlijks 100 euro.
Power2All schreef: Eenrichtings verkeer is niet mijn oogpunt, wel vind ik dat de persoon die voor jou gereageerd had weinig nieuws boven tafel legt, en eigenlijk puur aan het beledigen is, net zoals jij hem daarbij nu steunt.
Als je iets zinnigs te zeggen hebt over mijn situatie verder, behalve datgene wat ik al aangegeven had, valt er weinig te discussieren.. Oh wacht, waar kennen we dit van ?
Ohja, klanten service die eigenlijk geen klanten service aanbiedt... Juistem.
De persoon die voor mij reageerde had gewoon gelijk. Maar u blijft drammen net als ik dat nu ook een beetje doe :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door berndv »

Power2All schreef: Had ik niet iets gezegd in de eerste begin van de post dat het geen reden was tot welles/nietes gedrag, wat jij nu doet ?
Ja, je bent heel duidelijk in hoe jij wilt dat anderen communiceren. Zowel hier op het forum als schijnbaar naar de klantenservice. Er hoeft inderdaad ook geen welles nietes verhaal te komen, het is gewoon duidelijk wie en waar de fout gemaakt heeft.
Power2All schreef: Ik moet me schamen omdat ik tijdens mijn vakantie een betalings kenmerkje verkeerd had ?
Daar hoef je je niet voor te schamen, kan iedereen overkomen. De manier van communiceren is wel beschamend.
Power2All schreef: Eenrichtings verkeer is niet mijn oogpunt, wel vind ik dat de persoon die voor jou gereageerd had weinig nieuws boven tafel legt, en eigenlijk puur aan het beledigen is, net zoals jij hem daarbij nu steunt.
Dus feitelijk zeg je gewoon dat zei je ook aan het beledigen is?
Power2All schreef: Het interesseert mij echt geen flikker of het een prijs vechter is, ik verwacht wel wat klanten service, en niet met een kluitje in het riet gegooid te worden.
Je weet wel hoe je de zaken effectief kunt verwoorden. Kan me zo voorstellen hoe je je aan de telefoon hebt gedragen. Kan me dan ook wel voorstellen dat dit niet erg uitlokt om iets meer te willen doen dan strikt noodzakelijk. Je verwacht top service bij een prijsvechter. Schijnbaar verwacht je dingen die niet reëel zijn bij een dergelijke aanbieder.

En dan nog, dat anderen je fouten niet kunnen oplossen is natuurlijk vervelend, maar hoe je het ook wend of keert, je hebt de fout gemaakt, niet budgetenergie, want je geeft zelf aan dat je met het verkeerde betalingskenmerk hebt betaald.

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

Schijnbaar is er een vooroordeel hoe jullie ertegen aan kijken.
Kortom, ik ben klaar, ik heb mensen gewaarschuwd dat een prijsvechter, of in dit geval zoals mij was vertelt (ondanks de naam), dat de service even goed was als bij Nuon.
Helaas kan menig hier niet verder kijken dan hun neus door de consument de domme kant aan te wijzen.
Tuurlijk, het is mijn fout dat ik een verkeerde factuur nummer had opgegeven, maar dat het daarna total niet op de lossen is, vind ik zeer sneu, en beroerd.
Maar goed, ik zie al dat iedereen maar vind dat het normaal is dat je maar het dubbele moet betalen dan het werkelijke bedrag was.

**** deze forum, ben een beetje klaar, het is geen discussie forum, het is een ik-sla-je-de-grond-in-omdat-je-zelf-zegt-dat-je-fout-zit forum, er wordt blijkbaar niet meer gedacht klant-is-koning, maar meer richting klant-kan-de-tering-krijgen.
Doei..

Ik reageer trouwens niet meer op dit post, gezien het alleen maar de bashers aantrekt.
En nee, ik reageer op de telefoon zeer netjes en beschaafd, maar dat komt omdat ik tenminste met iemand in gesprek zat die zijn hersenen gebruikte en wel klant-gericht dacht, maar omdat deze aan een beleidt vast zit, kan hij me niet helpen.
Sodeju.

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

Nou, toch maar een kleine update.
Ben door de klachten afdeling gebeld, en schijnbaar kan het "wellicht" wel dat het gefixed kan worden, maar moet het weer via een andere afdeling lopen, en zal in de loop van deze of begin volgende week geinformeerd worden wat mijn opties zijn verder.
Nog steeds niet echt tevreden, maar iets is altijd beter dan niets.

En nogmaals mijn excuses als ik beetje grof over kwam met mijn laatste post, maar het is toch van de zotte dat je door het publiek op deze forum direct in het schaamte-hoekje wordt geduwd, terwijl dat juist het doel compleet voorbij gaat.
Ik snap sommige reacties wel, maar bedenk je eens in hoe een klant zich voelt als er het ene gezegd wordt, en dan toch het andere eigenlijk gaande is.
BudgetEnergie is inderdaad een prijsvechter, maar als er dan tijdens de introductie wordt gemeld dat de service hetzelfde blijft (en dat quote ik zelfs nu), wat achteraf toch niet het geval is, dan is dat niet echt correct, en zoiets als dwaling ?

Maar goed, het probleem wordt hopelijk toch nog opgelost, ik blijf maar weer even positief.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door berndv »

Power2All schreef:er wordt blijkbaar niet meer gedacht klant-is-koning, maar meer richting klant-kan-de-tering-krijgen.
Een koninklijke behandeling krijgt iemand alleen als die koninklijk gedrag vertoont. Als u dat doet, prima, maar klant is koning betekent niet dat u kunt krijgen wat u wilt.

Ik ben blij dat het goed opgelost is.

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

berndv schreef:
Power2All schreef:er wordt blijkbaar niet meer gedacht klant-is-koning, maar meer richting klant-kan-de-tering-krijgen.
Een koninklijke behandeling krijgt iemand alleen als die koninklijk gedrag vertoont. Als u dat doet, prima, maar klant is koning betekent niet dat u kunt krijgen wat u wilt.

Ik ben blij dat het goed opgelost is.
Ik ben ook blij dat er eindelijk schot erin zit.
Maar zover ik weet, u maakt het bewoording koning wel een beetje erg te precies.
Dat is niet waar deze bewoording op doelde, meer het feit dat je de klant wilt behouden, en soms een beetje coulant mee moet omgaan om toch te laten zien dat het bedrijf er voor je is als het nodig is.
Door je gelijk af te poeieren, is niet hetgene wat de service goed maakt.
Maar goed, iedereen heeft blijkbaar hun eigen visie erop.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Power2All schreef:Maar goed, iedereen heeft blijkbaar hun eigen visie erop.
Het komt erop neer dat er in deze kwestie twee meningen zijn. U vind dat u in het gelijk staat, de rest vind dat niet.

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

Josephien12 schreef:
Power2All schreef:Maar goed, iedereen heeft blijkbaar hun eigen visie erop.
Het komt erop neer dat er in deze kwestie twee meningen zijn. U vind dat u in het gelijk staat, de rest vind dat niet.
.... U antwoord op een feit... Logica ?

Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door Power2All »

MichielFRL schreef:Incasso machtiging afgeven om dit soort problemen te voorkomen?
Naja, het gaat erom dat door een kleine foutje in de formulering van een code, dat deze vanwege hun systeem geforceerd is naar de betaling van December.
Na wat overleg met hun financiele afdeling (klachten afdeling eerlijk gezegd), snapte ze het eindelijk, en ze melde me dat haar vorige collega eigenlijk al direct had moeten verwijzen naar een email sturen met een complete uitleg, dan aan de telefoon te zeggen dat de deur al dicht is.
Communicatie ding dus, kan gebeuren, maar ja, **** happens.
Ze gaan me later nog terug bellen...

frevab
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2009 00:36

Re: BudgetEnergie heeft een slecht beleid en consumer service

Ongelezen bericht door frevab »

Ik ben het er niet mee eens dat BudgetEnergie een prijsvechter is. We hebben gewoon tientallen jaren te veel betaald bij de lokale energiemaatschappijen die het monopolie hadden omdat je nergens anders je energie kon afnemen. Dat er nu nieuwe leveranciers bijgekomen zijn nu de markt open is geeft voordelen maar dat je dan gelijk genoegen moet nemen met een slechte klachtenafhandeling, dat vind ik niet! Ieder bedrijf moet correct met z'n klanten omgaan anders duurt het niet lang en de klanten gaan weg.
Ik heb zelf onlangs ook slechte ervaringen met BudgetEnergie. Zoals vele bedrijven gebruiken hun kennelijk ook een callcenter om de communicatie met klanten af te werken. Mijn ervaring: je krijgt iedere keer van een andere antwoord en er wordt structureel niet inhoudelijk op de vraag of probleem ingegaan. Ben nu ook bezig om naar een andere over te stappen en niet naar een van de oude monopolie leveranciers, er is voldoende keuze.

Gesloten