LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitengewoon hoge gasrekening van Eneco: wie helpt mij?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MaryB

Buitengewoon hoge gasrekening van Eneco: wie helpt mij?

Ongelezen bericht door MaryB »

Wij hebben onlangs onze afrekening gekregen van Eneco voor het gas. Dit bleek een rekening te zijn van 5700 Euro! Vorig jaar betaalden we nog 79 Euro voor het gas. Natuurlijk ging ik per direct bellen met Eneco maar zij zijn onverbiddelijk: dit zijn de meterstanden mevrouw. Wij kunnen u verder er niet mee helpen.
Wij zijn een gezin bestaande uit twee volwassenen en twee kleine kinderen. Ons verbruik zou zijn toegenomen van 480 m3 naar 6100 m3.. dit gaat toch nergens over???

Wie heeft dit meegemaakt en wat heeft u voor stappen ondernomen?

__oi__

Re: Buitengewoon hoge gasrekening van Eneco: wie helpt mij?

Ongelezen bericht door __oi__ »

Snap de cijfers niet:
Van 79 naar 5700 =72 keer zoveel
Echter de hoeveelheid gas gaat van 480 naar 6100. Dit is 'maar' 12,7 keer zoveel
Ergens klopt er dus iets niet.

Overigens is 6100 m3 aan gas voor een gezin wel erg veel. Dus lijkt me dat er iets niet klopt. Nogmaals bellen voor controle van de meters en anders brief sturen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

weet u het zeker? Weet u zeker dat u niet per ongeluk een -dit- keer de waterstand hebt opgenomen en doorgegeven? Die stand wordt ook met m3 aangegeven. Het zal niet de eerste keer zijn dat water en gasstand door elkaar gehusseld zijn/worden.

goster

Ongelezen bericht door goster »

Hallo Mary
Een soortgelijk bedrag moet ik van Eneco betalen maar dan voor electriciteit. Ik heb zelf onlangs per ongeluk de meterstanden van telwerk 2 bij telwerk 1 ingevuld, dus bij het nachtverbruik, en dat is daardoor gestegen van 0 naar 40000 kwh. Terwijl ook daar 0 moet staan. Ik kreeg nu een rekening van 5300 euro. Een duur schrijffoutje, van mezelf weliswaar. Ik heb inmiddels diverse telefoontjes gepleegd om een correctie te krijgen maar dat schiet nog niet op. In jouw geval is het handig na te kijken of er wellicht ook foute meterstanden zijn doorgegeven. Zo ja dan kan je ook bij Eneco een correctie aanvragen.

Succes ermee!

Gesloten