LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Call-agents van Energiemaatschappijen lozen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Vinosec

Call-agents van Energiemaatschappijen lozen

Ongelezen bericht door Vinosec »

Laat ik mijzelf allereerst even voorstellen:
Ik ben Vinosec, van het mannelijke geslacht en kom uit omg. Den Bosch.
Ben zelf al jaren call-agent voor verschillende energie bedrijven en heb misschien wat handige tips. Geheel gratis en zonder bandopname of rare pakketjes uiteraard :)

Het is inmiddels bekend dat het natuurlijk veelal gaat om verkooppraatjes zodra u mij of een van mijn niet-zo-geliefde collega's aan de lijn krijgt.
De reden waarom ik hier wat dingen helder wil hebben, is omdat ik binnenkort overstap op klantenservice. Mensen continu storen is ronduit bagger. (Laten we dat woord maar even gebruiken in plaats van het alternatief.)

1. - Je kom nooit op hetzelfde neer als je overstapt. Het is duurder of goedkoper. Het scheelt ALTIJD wat.
2. - Het is geen leugen dat je soms wel 300 euro kunt besparen op jaarbasis, ik spreek uit eigen ervaring. (maar hier reken ik dan wel de bonussen in die ze bieden.)
3. - Het is ook een feit dat call-agents vaak zelf niet weten wat ze je aanbieden.

Er zijn bepaalde wetten die u en anderen beschermen tegen ongewenste bandopnames, ongewenste overstappen e.d.
Officieel hoort het zo te gaan:
- Ze bellen.
- Ze bieden aan.
- Je neemt een bandopname door.
- Je krijgt wat thuisgestuurd aan informatie, en binnen 7 dagen word de overstap kracht bijgezet.

Binnen die 7 dagen moet dus gereageerd worden, en dit zijn ze officieel verplicht te melden, veel callcenters doen dit overigens NIET.
Ook MOETEN ze volgens de wet vragen of u tijd heeft, of dat het gelegen is e.d. voordat ze verdergaan met het gesprek.

De snelle manier om van ze af te komen is deze:

Zij liegen, lieg terug.

Vertel gewoon dat u woordvoerder bent voor welk bedrijf ze ook bellen en dat u fikse korting krijgt op uw energie.
Dank ze hartelijk voor het telefoontje en ze zullen niks anders kunnen dan ophangen en verder gaan.

Er zit geen toekomst meer in callcenters. Ik geef het persoonlijk nog drie jaar tops. Daarna valt 60% gewoon om.
Dus vergeet het humeur, vergeet de lastige vragen.
We krijgen vanaf vandaag bij elke maatschappij fikse korting!

Want tenslotte is om de 3 jaar even kijken waar u het dan 3 jaar vast kan leggen en goedkoper kan gewoon dé beste manier, tevens ook de meeste vervelende om te besparen op de rekening. (Goedkoopste energie is energie die u uiteraard niet verbruikt.) De komende paar jaar gaan de prijzen toch niet dalen.
Neem een voorbeeld aan het vliegen. Brandstofprijs omlaag, ticket blijft hetzelfde.
We betalen allemaal teveel, met allemaal belachelijke prijzen.
Als het toch belachelijke prijzen zijn, pak dan de goedkoopste belachelijke prijs uit eigen initiatief.

Last but not least adviseer ik Info Filter (.nl) meld u daar aan en binnen 6 maanden gaan er toch gauw 40% telefoontjes uit. De rest is oud bestand die is aangemaakt voor uw naam bij Info Filter terecht kwam.

Voor verdere vragen kunt u hier terecht of via mijn email adres. Ook eventuele andere slimme argumenten om zonder moraalbreken een call-agent af te schepen lees ik graag hier terug.

Met vriendelijke groet,
[V]inosec.

p.s. Tips om van energie bedrijven af te komen kan ik u niet altijd van dienst mee zijn.

:arrow:

Sjors_B

Re: Call-agents van Energiemaatschappijen lozen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Veel betere gehoord ben je direct klaar, meneer ik zit in de bijstand en schuldsanering en sta onder bewind en mag geen beslingen nemen.

tutje

Re: Call-agents van Energiemaatschappijen lozen

Ongelezen bericht door tutje »

heey..

njaa.. om ze nou allemaal ter lozen hahaha..

idd als je niet gebeld wilt worden zijn er genoeg manieren om er vanaf te komen. maar vergeet niet.. callcenter mensen zijn ook maar mensen die hun werk doen.
dus beetje aardig zijn mag ook wel.
daarbij lees ik hieer op op deze site dat iedereen ervan uit gaat dat callcenter medewerkers per sale betaald worden, maar waar ik werk is dit gewoon een uurloon zonder bonussen of wat dan ook.
misschien is dit ook het punt waarom dit callcenter klantvriendelijk met mensen omgaat..

maar dit is mijn mening ;)

Gesloten