LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Sinds vorig jaar was ik verlost van de dievenbende van Oxxio, en overgestapt naar Caplare. Alles zag er netjes uit, maar toen in December 2005 de jaarafrekening moest komen begon de ellende. Na diverse telefoontjes en mails komt het er op neer dat nu na 5 maanden er nog steeds geen jaarafrekening gemaakt is, en dat gemakshalve deze wordt vervangen door de eindafrekening. Ik heb namelijk direct het contract opgezegd toen ik na twee maanden nog niets had gehoord. Oxxio werkte op dezelfde manier, en dat heeft meer dan een jaar geduurd. Ik heb mijn klachtenformulier voor de SGC al klaar liggen, maar moet daar helaas 4 weken mee wachten voor ik het mag melden.
Tot die tijd kan ik alleen maar zeggen
CAPLARE IS NET ZO ERG ALS OXXIO, DUS TRAP ER NIET IN MENSEN!!!!!

Vanaf dit weekend zal ik de correspondentie op mijn website zetten,
http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm
Onbegrijpelijk dat ene Brinkworst stelt dat alle energiebedrijven hun zaakjes op orde hebben.
Caplare dus duidelijk niet

Wordt vervolgd?!

roderick jan flip hein
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 apr 2006 18:51

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door roderick jan flip hein »

Energie bedrijven mogen 3 jaar met geschatte jaarnota"s werken dus dat betekent dat ze 3 jaar mogen wachten met het versturen van de eind afrekkening!! houd hier rekening mee.

gr.rj.f.h.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Energieleveranciers dienen binnen een maand na verloop van ieder verbruiksjaar een jaarnota aan de klant te overleggen. Er zijn leveranciers waarbij hierin achterstanden zijn ontstaan maar deze zijn inmiddels gesommeerd om deze binnen een jaar in te lopen.

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door gerritje »

Troost je
Je bent niet de enige die problemen heeft, Nederland loopt over van energie. Negatieve energie wel te verstaan.
Zolang bedrijven als Oxxio en nu dus ook Caplare hun zaakjes niet op orde hebben blijven we met dit geneuzel zitten. Als wij ons nioet aan de regels houden wordt dit direct afgestraft terwijl dit soort bedrijven blijkbaar boven de wet staat.
Gewoon voet bij stuk houden en hopen dat alle klanten opzeggen en nieuwe klanten niet in de mooie praatjes stappen. Hou vol, ook met je "dagboek"

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben ook van OXXIO naar Caplare overgestapt. Caplare is inderdaad geen aanrader maar de problemen zijn er veel minder ernstig dan OXXIO:

E-mails werden in mijn geval altijd binnen 2 dagen correct beantwoord
Ze zijn te laat met de eindafrekeningen. Ik heb ze per mail verzocht de eindafrekening te sturen binnen 14 dagen met de mededeling dat na 28 dagen een geschil ingediend zou worden bij SGC in Den Haag.

De correcte eindafrekening kwam vervolgens binnen 14 dagen bij mij binnen nadat dit per e-mail was beloofd.

Dat is bij OXXIO onmogelijk.

Greenchoice lijkt nu de enige redelijke keus na alles wat ik heb gelezen en meegemaakt op de stroommarkt.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Vandaag werd voor de dertiende keer een termijn afgeschreven, men weet bij Caplare zeker dat een jaar dertien maanden heeft.

Ik heb ze onderstaande mail maar gestuurd:
Tav " KLantenservice" Caplare

Vandaag presteerde u het om een dertiende termijn af te schrijven
voor mijn 1 jarig contract met uw firma.Uiteraard heb ik deze direct gestorneerd.Op de lagere school heb ik geleerd dat een jaar 12 maanden heeft, maar dat kan ik telefonisch niet bij Caplare duidelijk maken, men blijft er bij dat ik dertien maanden energie heb afgenomen. en dat een termijn van 24/4/2005 t/m 23/4/2006 dertien maanden duurt. De stelling dat een gedeelte van een maand is geleverd slaat ook nergens op, omdat u wel een VOLLE maand voorschot over April 2005 in rekening brengt, en datzelfde in April 2006 weer doet. Uiteraard laat ik me niet nog meer geld uit mijn zakken trommelen dan datgene wat u tot nu toe al heeft gedaan. Tevens wil ik u er op wijzen dat Essent vorige week de meterstanden heeft doorgegeven aan mijn nieuwe " leverancier" en deze heeft inmiddels bevestigd dat de switch is voltooid. Omdat ook u vorige week de meterstanden van Essent heeft doorgekregen is hiermee de termijn van 8 weken ingegaan waarbinnen de eindafrekening dient plaats te vinden. De aanmelding voor de geschillencommissie heb ik al klaar liggen, want ik krijg steeds meer het vermoeden dat het u (wederom) niet zal lukken om op tijd deze eindafrekening op te sturen.
Mocht u binnen vier weken na vorige week (week 17) weer komen dreigen met extra kosten, dan zal ik aannemen dat er een geschil bestaat, en de aanmelding direct opsturen naar de SGC en Dte
U zult (misschien) weten dat aanmelding bij de SGC ook inhoudt dat
incassoprocedures stopgezet worden zolang de zaak loopt.
Deze mail zal ik vanavond weer bij mijn dagboek op het internet plaatsen.zie http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm
Ook zal deze op het trosradar forum worden gezet, zodat mensen weten waar Caplare voor staat.

L.G.Coldeweyer
Er zal dus wel weer een gang naar de SGC volgen.
Vanavond mijn dagboek maar weer eens bijwerken.
Ik sta er steeds meer van te kijken dat het door de overheid wordt toegestaan dat zulke zaken ongestoord kunnen plaatsvinden.
Dit is toch niet meer normaal!!!!!!

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Bob,

Het lijkt alsof we samen steeds de overstappen maken.
Ik ben nu overgestapt op Greenchoice, en de eerste aanpassing van het termijnbedrag werd direct verwerkt.
We wachten verder wel af.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sterkte Lammert, ik hoop dat het een goede keus blijkt te zijn. Eigenlijk kosten die energiebedrijven meer energie dan de energie die ze leveren.

Bij Caplare gaat de theorie klein=goed helaas niet op.

Van Dalen

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Nog nooit ook maar een cent schuld gehad bij welk energiebedrijf dan ook. Binnenkomende acceptgiro's betaal ik meestal nog diezelfde dag.
Totdat... ik zo dom was om in 2001 het "groene stroom-verhaaltje" van Energie.com te trappen en over te stappen van mijn toenmalige energieleverancier naar die boeven uit Leusden en in te stemmen met automatische incasso. Loopt vlekkeloos.
Na twee jaar bleek mij dat er via die automatische incasso's bijna € 150,= teveel was afgeschreven van mijn rekening. Ik vroeg hierover opheldering en mij werd beloofd dat dit bedrag bij de jaarafrekening zou worden geretourneerd. Toen begon het wachten! Na vruchteloos mailen en schrijven was ik het zat en schakelde ik een deurwaarder in om Energie.com tot betaling te dwingen.
Dat hielp en binnen twee weken werd mijn geld opeens teruggestort. Ik had mijn les geleerd en ben per 1-1-2005 overgestapt naar Eneco en betaal sindsdien weer maandelijks via acceptgiro.
Nooit meer geef ik een energiebedrijf toestemming voor A.I.!
Nu stuurde Oxxio (de nieuwe gedaante van Energie.com) mij een eindafrekening over 2004 en had het lef om dit via automatische incasso te doen. Ik heb ze onmiddellijk geschreven dat ik de afgegeven machtiging als ultimo 2004 per aangetekende brief had ingetrokken en ook dat ik nog € 130,= aan door hen veroorzaakte deurwaarderskosten wil verrekenen. Daarna blijft er nog een bedragje over, dat ik nog van Oxxio tegoed heb. Die incasso heb ik natuurlijk meteen gestorneerd.
Nu maar afwachten wat Oxxio gaat doen, maar aan mij zullen ze een harde noot hebben ...

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door jsp »

@Van Dalen:

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt als u: voor groene stroom aangemeld bij Energiebedrijf.com, dat vervolgens werd overgenomen door OXXIO.
2 jaar gewacht op en gevraagd om een afrekening en terugbetaling van
€ 330,00 zonder resultaat. Hierin zat ook de teruggave van heffingskorting wegens groene stroom verrekend, heeft OXXIO die bij u wel afgetrokken? Als ze de kans krijgen steken ze dit in eigen zak.

Ik heb alleen gelukkig geen € 130,00 hoeven uitgeven aan een deurwaarder om mijn geld terug te krijgen. Een storting van € 25,00 aan de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken (SGC) was genoeg, en die kreeg ik van OXXIO weer terug toen ik in het gelijk werd gesteld. Een klacht via de SGC is echt de enige manier om definitief van de OXXIO oplichters verlost te worden.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Na één jaar en veel ellende heb ik inderdaad alles terugggekregen
Ikzelf heb nu totaal niks meer met Oxxio te maken, nu Caplare nog...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij OXXIO kreeg ik naast vergoeding van het klachtengeld de door mij gevraagde 50 euro extra van OXXIO voor alle ellende. Achteraf had ik natuurlijk veel meer moeten vragen. Iemand hier ervaring mee? Ik ga Caplare nu aanpakken via SGC en zit dus met bovenstaande vraag.

Van Dalen

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Oxxio is hardleers. Afgelopen vrijdag kreeg ik al een 'brandbrief' om de door mij gestorneerde incasso (zie mijn vorige bericht) als de wiedeweerga over te maken of anders kon ik narigheid tegemoetzien.
Over mijn op 2 mei gestuurde brief geen enkele reactie. Vandaag heb ik ze maar aangetekend geschreven en en ze uitgenodigd hun claim dan maar aan de kantonrechter voor te leggen. Als ze dat inderdaad doen, gaat mij dat teveel tijd kosten en geef ik de boel uit handen aan mijn rechtsbijstandverzekeraar. Kan die ook eens iets doen voor al die jaren dat ik al premie betaal en daarbij ook namens mij een vordering in reconventie instellen voor rente, kosten en tijdverlies. :lol:

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Ja hoor de jaarafrekening is binnen en afgeschreven.
Ik kan hem dus direct weer storneren, want door de overheid is bepaald dat je over de MEP, die trouwens is vervallen voor 2006, geen BTW bent verschuldigd. En wat doet Caplare???
Juist De volle "MEP"berekenen, en bovendien daar nog eens een keer BTW over berekenen.

IEDEREEN DIE EEN JAARAFREKENING VAN CAPLARE HEEFT MOET DIT GELIJK NAKIJKEN

Het is "maar" 10 euro, maar over al de klanten is dit toch een behoorlijk bedrag
Spreken we hier van een "foutje"of over "oplichting", en waarom nou weer bij mij???????

Ik ben benieuwd naar de reactie van Caplare

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Ik kreeg een aanmaning voor de (onterechte) MEP en de BTW daarover
Ben maar vriendelijk gebleven en heb onderstaande mail teruggestuurd
Denk dat ik de Dte ook maar weer eens aanschrijf
Ik mocht van u een herinnering ontvangen voor de BTW over de MEP en de 16 euro MEP welke dit jaar is vervallen, maar wel door u in rekening is gebracht.
Ik neem aan dat dit één van foutjes in uw administratie is, en dat ik voortaan verschoond kan blijven van dit soort herinneringsbrieven.
Als u toch vasthoudt aan deze herinnering verzoek ik u mij dat even in een brief of telefonisch mede te delen zodat ik dan mijn aanmelding bij de SGC de deur uit kan doen.
Ik neem aan dat dit niet nodig zal zijn

ps
Ook dit komt uiteraard weer op Trosradar te staan

henri1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2006 21:23

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door henri1 »

Ik heb lang niet alles van deze site gelezen maar sinds ik bij die arrogante NUON vandaan ben, prijs ik me heel gelukkig en tevreden bij CAPLARE
Alles gaat tot nu toe (1,5 jaar) gewoon goed.
Als ik de klantendienst van Caplare bel word ik ook dan steeds heel correct geholpen.
Zelf weet ik van mezelf dat ik heel kritisch ben
Ik laat me dus beslist niet in het ootje nemen. Ik denk dat die verrekte NUON daar over mee kan praten. Ze willen NUON dus nu proberen om mij het --vastrecht---automatisch te laten betalen anders per maand 1 euro extra kosten (die hufters) Ik heb ze heel vervelende emails gestuurd en nu ongeveer 3 maand later is het bedrag gelukkig nog steeds hetzelfde.
Ik heb ze gemaild dat ik ze voor die ene euro eerst een herrinnering laat sturen en daarna een handgeschreven bankbetaalkaart dan kunnen ze alles met de hand invoeren.
Nee mensen geef mij Caplare voorlopig maar. Ik kan er verder ook niks aan doen Maar dat is mijn uitkomst van de energiemaatschappijen

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door elwintje »

IK WIL BINNENKORT ook overstappen ik denk dat ik naar greenchoice ga maar wat adviseren jullie?
oxxio en capalare neem ik dus nooit van zijn leven

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Yep, Greenchoice LIJKT de beste keuze. Nu ik er over nadenk is het ook een overweging waard om helemaal geen energie meer te gebruiken. Dat scheelt namelijk ook weer een heleboel energie.

Ik heb half juni trouwens mijn eindafrekeningen en geld terug ontvangen van Caplare. Rijkelijk laat maar nog nét voordat ik een klacht voorbereidde via www.sgc.nl

Dat hele MEP-verhaal inzake de BTW moet ik nog navlooien.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door flappie »

Caplare heeft denk ik al zijn zaken goed voor elkaar.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Caplare is net zo'n bende als Oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Nou zo goed is hun administratie anders ook niet, want de laatste (gecorrigeerde) nota heb ik nog steeds niet binnen. Niet dat ik er op zit te wachten, maar nu weet ik nog steeds niet of men akkoord is gegaan met mijn voorgestelde afrekening.
Ik zal wel te vervelend zijn geweest voor al die medewerk(st)ers met die exotische namen

Blijft natuurlijk mijn advies om niet in Oxxio en Caplare te stappen.
Bij Greenchoice geef je zelf de meterstanden door, waarna je de jaarafrekening de volgende maand krijgt.
Ik hoop dat dat gaat werken, zit ik eindelijk goed

Gesloten