LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

Het bericht is te vinden onder 'de dupe geworden van energiefraude huurder'.
Tekst:
khun jean
Geplaatst op 10 Feb 2006 15:21 door khun jean
@chanmaster,

Ik ben niet zo happig op het versturen van mijn e-mail adres.

Een kleine omschrijving van wat u voor mij kan betekenen of een Kamer van Koophandel nummer zou ik erg op prijs stellen.

Ik kan u nu alleen maar vinden met een advertentie op marktplaats als zijnde 'Bureau voor schuldenpreventie". En die is uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Feit is dat ik geen schuld (achterstanden) heb. Iemand kan natuurlijk een rekening sturen maar die is pas geldig als daar overeenstemming over is. Niet zoals nu waarbij iets ten onrechte aan mij berekend wordt.

Of is uw bedrijf in staat om ook advies te geven bij het oplossen van een onenigheid tussen mij en de NUON.

Met vriendelijk groet,
Jean
Deze vraag houdt mij na het lezen van je adviezen en krachtige uitspraken over een bijna gegarandeerde goede afloop, als men jou buiten dit forum om, van extra en vaak persoonlijke informatie voorziet, ook al een tijdje bezig.
Misschien kan je door een reaktie mijn -misschien overdreven- ongerustheid een beetje wegnemen?

Groet,
Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik beantwoord de vragen op dit forum vanuit verschillende locaties en ontvang derhalve het ene mailtje hier en het andere daar dus kan het goed zijn dat ik niet binnen enkele uren antwoord. Escusses.
Wat de vraag betreft daarop zal ik duidelijk antwoorden.
Het Bureau voor Schuldenpreventie valt onde schuldhulpverlening en is derhalve niet ingeschreven bij de kamer van koophandel al was ze dat wel maar inmiddels uitgeschreven. Wij valen onder de sector financiële instellingen en hebben waar het gaat om privacy een stipte gedragscode en mogen onder geen beding ook maar het geringste aan informatie welke betrekking heeft op cliënten derden of iets daaromtrent mededelen. Vroeger heette het Financiële Registratie Bescherming Minima welke in zeer goed samenwerkingsverband met de GKB's actief was. In 2001 is het bureau verhuisd naar Tilburg en operationeel gebleven maar onder de naam Bureau voor schuldenpreventie. De naam geeft al aan wat de doelstelling hiervna is. Het voorkomen van schulden en het oplossen van geschillen tussen leveanciers, verhuurders enz. en de klanten. Wij spreken van crediteuren en debiteuren. Zie ons als een soort troubleshooters of een ombudsman met terake kundige achtergronden zoals over de schuldhulpverlening, schuldbemiddeling, WSNP, NVVK, energieleveranciers, telecombedrijven, verhuurinstellingen enz. enz.
Ik heb mijn E-mail vrij toegankelijk en Uw privacy is gewaarborgd. Helaas is het onmogelijk dan wel onverstandig om de vuile was hier buiten te hangen. Daarom is enigzins persoonlijk kontakt via mail wat meer gepast. Let wel, U moet niets, U heeft de vrijheid die weg te bewandelen. Wanneer U het niet vertrouwd dan moet U het niet doen.
U kunt Uw mail zenden aan [email protected] of het [email protected] of via het incassoservicesysteem, waar wij eveneens een mailbox hebben [email protected]
Ik zie het vanzelf en hoop U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Ik blijf het een beetje vreemd verhaal vinden.
Zoals je zelf schrijft:
Chanmaster
Geplaatst op 09 Feb 2006 22:01 door Verstuur mail Chanmaster
Ik geloof m'n oren niet. Gratis energie? Het lijkt sinterklaas wel. Geloof al die onzin toch niet mensen. Ze hebben één ding gemeen, ze worden allemaal beter van U en gratis krijgt U niets.
Wie vult maandelijks je loonzakje?
Wie is de instantie die jou controleert?
Wie is de eindverantwoordelijke?
Bij wie kunnen de mensen terecht als ze klachten over jou hebben?
Waarom dansen de overheden en energiebedrijven naar je pijpen, zoals je vaak doet overkomen?
Waarom is er openbaar geen naam en adres van je bekend, voer je hier een schuilnaam en zijn er alleen maar emailadressen van je bekend?
Waarom laat je eerst weten het 'ontzettend druk' te hebben met bedrijven, doorgaans geen particuliere opdrachten aan te nemen, om vervolgens een advertentie op marktplaats te plaatsen?
Het lijkt wel of je een gat in markt gevonden hebt.
Wie zal dat betalen? .... zoete lieve Gerrritje.

Vreemd, erg vreemd allemaal zolang er geen controleerbare antwoorden van je komen.
Kortom, ik zou mij met al deze onbeantwoorden vragen niet zo snel in je armen storten met m'n priveinformatie.
Want vrijblijvend adviezen of tips verstrekken is toch echt iets heel anders dan je in iemands prive-leven te mengen.

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

bonzai, misschien moet je even stoppen met op de man spelen
tros radar, kan deze persoon worden gebaned!
we proberen hier opbouwend te helpen en komen niet verder omdat meneer bonzai het nodig vind niet op de feiten te reageren maar op de personen in dit forum!

ik voel me hierdoor persoonlijk aangevallen en denk er dan ook over niet meer te reageren op problemen en suggesties te doen over de oplossing

p.s. wie bent u eigenlijk bonzai
werkt u niet toevallig voor greenchoise (wat u stellig ontkent)
u valt namelijk iedereen aan die iets anders aanbeveeld en valt mensen die u tegenspreken persoonlijk aan
dus wie betaald uw loon en hoe kunnen wij dit controleren?

dank u

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Fijn dat je het vreemd blijft vinden, ik doe mijn werk al sedert 1990 en met veel plezier en genoegen. Ik wens hier verder niet op te reageren hoor. Zoekt en gij zult vinden zou ik zeggen. Mijn mailadres staat erbij dus wat let U! Van mij mag je alles weten behalve mijn pincode. Maar het pijnlijke van het verhaal is uiteindelijk dat U de doelstelling verziekt waarvoor wij, en daarmee doel ik op de mensen welke mede van goede wil zij, in de weg staat. Als dat Uw intensie om hier aanwezig te zijn dan verzeker ik U dat de meerderheid er voor kiest U liever te zien gaan dan komen. Geen mensen tegen elkaar uitspelen, dat doe ik ook niet. Iedereen netjes in de waarde laten dat is tactvol.
Ik reageer hier verder niet meer op, zoek het maar uit.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Ten aanzien van Chanmaster.

Tsjonge, tsjonge, wat een mooi spektakel maak je er weer van! (Telkens half aan half uit oogpunt van je beroep.)*
Als je écht bij Nuon werkt en verstandig bent, had je je met deze discussie niet bemoeit.
Nu lijkt het net of je bewust -waarschijnlijk op basis van op jouw persoonlijke irritaties- de lezers in de armen van een totaal onbekende duwt, met alle eventuele vervelende gevolgen van dien.
Daar krijg je vroeg of laat spijt van!

Vrijblijvend gratis (onderbouwde) adviezen en/of tips uitwisselen is nog altijd iets anders dan mensen ertoe brengen prive-aangelegenheden/informatie te laten mailen.
In het verleden heb ik ook weleens m'n email-adres gepubliceerd, maar nooit met het verzoek hun hele hebben en houwen bij mij bloot te leggen.
Eerder met de intentie de discussie hier wat te verkorten.
Da's het grote verschil.

CCC-agent je begeeft je - waarschijnlijk uit boosheid op mij- op zeer glad ijs!

Geen dank.
Banzai.

*) Ik neem ook maar aan dat je echt bij Nuon werkt, anders had m.i. 'Medewerk(er)(ster)' wel ingegrepen.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Als jouw 'genoegen' maar niet het extra leed van anderen wordt.
Hoe je erbij komt dat ik 'het geluk' van anderen in de weg zou staan, is mij een compleet raadsel.
De lezers kunnen geheel vrijblijvend mijn adviezen en tips opvolgen als ze daar wat in zien.
Jij daarintegen duikt bovenop ze.
Da's het grote verschil tussen jou en mij.

Jammer dat je je niet wat meer wil voorstellen.
Zal wel een reden hebben, denk ik.

Prettige dag verder.
Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee Banzai ik ben hulpverlening in hart en nieren, financieel hulpverlener wel te verstaan en verder wil ik er geen woord aan vuil maken. Einde discussie.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Ik heb laatst ook hulp verleent aan een vogeltje, het maakt mij echter nog geen gediplomeerd dierenarts.

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik heb chanmaster geen dingen zien doen die niet mogen
meneer probeerd te helpen en geeft daarbij zijn e-mail adres
de keuze van mensen om hier op in te gaan is iets tussen chanmaster en deze persoon

een waarschuwing om hier mee uit te kijken is verstandig, de aanname dat chanmaster dus misbruik maakt is weer de grootste onzin
en gebeurd precies waneer hij jou tegenspreekt

ik werk bij nuon en als je daar aan twijfeld dan moet je me gewoon negeren

bonzai, ik vraag je nog een keer vriendelij om je reacties naar anderen te limiteren tot het onderwerp en de feiten

dus
geen woorden in de mond leggen
geen persoonlijke aanval
geen on-onderbouwde twijfel aan de goede bedoelingen van uw gesprekspartners
geen verbaal geweld

kortom een klein beetje respect, dat is alles wat ik vraag

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Mooi, dan zijn we het al gedeeltelijk met elkaar eens.

En verder niet het zielige vogeltje uithangen.
Je predikt toch ook regelmatig dat mensen maar in hun ellende moeten berusten?

Prettig weekend.

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

als dat mijn mening is dan vertel ik dat, maar ik val je niet aan voor het hebben van een andere mening!

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Gelukkig is het jouw mening maar en niet die van het bedrijf Nuon zelf. :D

Banzai.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Janneke B »

De Tros sluit morgen bij iedereen de stroom af.

Har

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Har »

Bonzia, Essent is een machtig medium, netjes betalen wat je schuldig bent en waar je verantwoordelijk voor bent. Napraten levert niets op. :oops:

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Janneke B:

Ik ben de batterijen al aan het opladen en wacht 'met spanning' af. :P

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Essent een machtig medium? Ja in verhouding tot een leek wel! Het is mijn dagelijks werk. Dagelijks verschillen in rekeningen uitzoeken, corrigeren en een balans opmaken. Hoezo is Essent daartegen een machtig medium? Niets is minder waar! Mensen zijn bij lange na niet in staat hun gelijk te onderbouwen en te formuleren, dat is onmacht en in die context is Essent dan een machtig medium en heeft de troeven in de hand door af te sluiten wanneer mensen, ook al blijkt achteraf dat ze gelijk hadden, niet naar hun pijpen dansen af. Ik zou de schadecleam niet graag moeten betalen welke hieraan verbonden is en die blijven niet alleen bij een schadeloosstelling.

Har

Re: Chanmaster wil je s.v.p. reageren op bericht van Jean.

Ongelezen bericht door Har »

Het is mijn dagelijks werk ???, heb je niets anders te doen dan de z.g deskundige uit te hangen ?? :twisted: :evil:

Gesloten