LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cogas Almelo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
DonnySouisa

Cogas Almelo

Ongelezen bericht door DonnySouisa »

Beste Radar,

Ik woon in Almelo in een gezinswoning dat in 2 delen is gesplitst boven woont mijn buurman en ik beneden. 1,5 jaar geleden is er een lekkage in mijn kast opgetreden. In november 2011 ging alles verkeerd. Mijn centraal/stads verwarming ging uit zichzelf aan...maar dan zijn maximale warmte uitstralen terwijl ik het minder dan op stand 0 had gedaan. Toen Cogas met een rekening kwam, dat heel hoog lag, heb ik ze opgebeld dat het niet kan kloppen. De Cogas medewerkster aan de lijn verzocht me om de meterstand in de meterkast op te lezen. Ik er naar toe en daar zag ik de lekkage met de meter dat kapot was en dus kon ik het niet aflezen. Cogas medewerkster zei dat er een reparateur langs zou komen om het te repareren en ik de betalingen nog niet hoefde te betalen opdat het mogelijk verkeerd zou zijn. Pas in april/mei 2012 kwam een cogas reparateur het kastje klaren...al dacht ik. Ik kreeg dezelfde rekening, wat ik niet begreep. En eenmaal de kast gezien hebben ze alleen de meter vervangen. Wat ik dus af vroeg de lekkage in de kast is dus opgelost door gewoon een nieuwe meter te vervangen m.a.w. als mijn auto bezine lekt dan is de oplossing gewoon de bezine teller vervangen en alles loopt als vanouds...kan dat logica niet begrijpen. Eenmaal weer Cogas te hebben gebeld dreigde ze mij met de incasso en dat ik maar moet betalen. Ik moest maar bewijzen dat er een lekkage is door de woningbouw te bellen (dit niet eerder te hebben vermeld tijdens ons eerste gesprek). De Woningbouw "beter wonen" verwees mij naar veenstra en deze weer naar Cogas. Rond september/oktober mijn buurman belt de woningbouw, opdat ons gang aardig begon te schimmelen vanwege de lekkage. Woningbouw en van Kooten kwamen langs. Ik was er verder niet aanwezig opdat ik van deze afspraak niks van afweet. Ze hebben kennelijk mijn meterkastje ingebroken en bekeken....ingebroken opdat ik daarvoor geen toestemming heb gegeven. Na 6 maanden moest de gang opdrogen en dan werd het gewit. Rond die tijd zijn er verschillende Cogas mensen langsgeweest, voor wat? ik weet het niet. Cogas manier van werken is wanneer de inwoner niet aanwezig is, breek de deur maar van de meterkast maar open. Geen brief, geen kaart, geen telefoon achtergeloten of van tevoren gegeven. Arpri/mei 2013 woningbouw heeft de gang gewit. Cogas komt wederom met een rekening deze keer weer hoog. Inmiddels hebben we minder tot geen gebruik meer gemaakt van de verwarming en toch weer zo hoog. Dus ik weer bellen en hetzelfde verhaal Cogas verwijs mij naar de woningbouw die weer naar veenstra en die weer naar Cogas. Volgens de Cogas heeft er nooit een lekkage plaatsgevonden. Ik heb ze wat foto's gestuurd via de facebook en nog beweren ze er is niks of nooit wat aan de hand geweest. Ik ben inmiddels afgesloten. Mijn muur achter de meterkast Afbeelding Mijn meterkast Afbeelding Afbeelding

DonnySouisa

Re: Cogas Almelo

Ongelezen bericht door DonnySouisa »

Cogas helpt me niet en willen niks zien nog luisteren. Vandaag weer gekomen zonder afspraak en ingebroken in de meterkast. Ik had ze vriendelijk verzocht om weg te gaan. Volgens hun is mijn gang een openbaar gelegenheid....vreemd er staat een deur ervoor en de meterkast is een gedeelte van mijn huis dus ik vind van niet. Na 3 keer te hebben ingebroken en ik de deur heb verwezen, hebben ze de politie gebeld. De politie kiest hun kant en willen ook niks van weten. Nu hebben ze het gas gedeelte verwijderd met een brief dat het reeds was aangekondigd. Ik heb nooit wat van ze gehoord ...geen brief/geen kaart/geen telefoon..helemaal niks. Ik maak toch geen gebruik van de gas, want ik gebruik een inductie kookplaat dus mis het niet. Gaat om het principe hoe onbeschoft dit zomaar gaat. Ben radeloos hoe zulke praktijken zomaar in Nederland gaat. Wat vinden jullie ervan?

Gesloten