LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
koelkast

Conflict met energiedirect

Ongelezen bericht door koelkast »

Momenteel zit ik in conflict met energiedirect. Ze hebben mij een afrekening over 2005 gestuurd, die bijna 2x te hoog was. Ik zou 450 euro moeten bijbetalen. Ik heb ze gemeld dat ik het er niet mee eens was, en ik heb ze voorgerekend wat ik terug zou moeten krijgen (!), ongeveer 50 euro. Nu bleek het niet mogelijk om de standen aan te passen. Dat moet via de netwerkleverancier (Essent), en er geldt volgens ED een richtlijn, die ze als volgt verwoorden:
Energiedirect heeft uw meterstanden genoteerd en berekend, aan de hand van uw meterstanden blijkt de schatting van de netbeheerder binnen de richtlijnen te vallen. Energiedirect heeft dan ook niet de mogelijkheid een correctie aan te vragen bij de netbeheerder, daar deze geen aanpassing uitvoert indien het verschil op jaarbasis kleiner is dan 25%.
Het verschil is zelfs rond de 50%, dus dit is dikke onzin! Dat heb ik ze ook gecommuniceerd, maar ze geven hier geen reactie op en blijven bij hun standpunt.

Daarnaast is het voorschot dat ik dit jaar heb gebaseerd op deze 2x te hoge verbruik over 2005. Fijn, dat is dan 114 euro per maand, terwijl ik volgens mijn eigen berekening zo'n 65 euro aan voorschot zou moeten betalen op basis van werkelijk verbruik.

Ook hier wordt niet naar geluisterd, en de rekening loopt inmiddels op tot ruim 800 euro. Je zult begrijpen dat ik dat niet ga betalen, omdat de service verschrikkelijk tekort schiet en deze bedragen niet kloppen! Bovendien kan ik niet elke maand 114 euro betalen.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Kan ik hier een zaak van maken bij de geschillencommissie, of moet ik wachten op een aardige medewerker van EnergieDirect die me hiermee uit de brand helpt??

Ik walg er ondertussen zo van, dat is niet normaal. Ik heb er gewoon een dagtaak aan om alles uit te zoeken en de communicatie verloopt uitermate stroef.[/quote]

flappie

Re: Conflict met energiedirect

Ongelezen bericht door flappie »

De richtlijn bij ALLE energie leveranciers is dat het geschat verbruik alleen wordt gecorriceerd als dit meer dan 25% afwijkt van je standaard jaarverbruik. Het standaard jaarverbruik is bij u netbeheerder bekend en weet u ook zelf. Energie direct geeft aan dat dit er onder ligt. Betekend dus ook GEEN correctie op transport kosten van u netbeheerder en levering van energie direct. Het minder verbruik volgens u zal bij de volgende metering moment recht worden recht getrokken.

Gesloten