LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract via telefoon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Loenie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

Contract via telefoon

Ongelezen bericht door Loenie »

Mijn ouders zijn door Eon telefonisch benaderd om een contract te nemen bij Eon voor stroom en gas
Maar mijn ouders hebben dat afgewimpeld .maar korte tijd later kregen ze bericht dat ze een telefonisch overeenkomst waren aan gegaan voor 48 maanden .mag dat zomaar iemand een contract aansmeren via de telefoon . is het niet meer nodig een handtekening te zetten tegenwoordig .kan iemand ons hier iets meer over vertellen mijn ouders zijn dik in de zeventig en hebben er slapeloze nachten van.

Judithg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 19:10

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door Judithg »

Vandaag werd ik door RWE opgebeld. Ze zeiden dat ze van Essent de klantgegevens hadden doorgekregen. En of ik wat vragen met bandopname wilde doornemen. ik zo stop geweest om dit te doen. Het voelde toch niet goed dus ik gelijk daarna Essent gebeld. Ze vertelde me dat ze dat helemaal nog niet gedaan hadden. Nu ben ik met mn stomme kop overgegaan naar RWE. Pas dus op voor dit soort idioote telefoontjes!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Allemaal geen probleem; wél gedoe. Aangetekend schriftelijk opzeggen zodra je de schriftelijke bevestiging van het contract hebt ontvangen binnen 7 werkdagen. Dat is je recht volgens de Wet Kopen op Afstand. En meld je gelijk af voor dit soort telefoontjes via www.infofilter.nl

Zie ook:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _nog_vanaf

En voortaan gewoon de hoorn opleggen en vooral nooit je bankrekeningnummer geven aan WIE DAN OOK

Loenie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door Loenie »

Ja we zijn een beetje stom geweest de bevestiging hadden we op 20-12-2008 al gehad we hebben het op z`n beloop gelaten omdat we zo iets hadden van we hebben nooit om een nieuwe leverancier gevraagd dus ze kunnen sturen wat ze willen . En het is nog op het adres waar m`n ouders sinds 01-12-2008 al niet meer wonen . we hebben wel gebeld en ze zeiden dat ze een tijdelijk contract hebben gehad maar die hebben we nooit ontvangen.Wie kan ons helpen m`n ouders zitten dus nu bij 2 leveranciers een voor het oude huis waar ze niet meer wonen en de oude leverancier hebben ze in hun nieuwe huis. Mijn ouders doen momenteel geen oog meer dicht.Wat raden jullie me aan om te doen .
Alstublieft help ons we weten ons geen raad meer

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je schrijft dat je ouders het aanbod van EON telefonisch hebben afgewimpeld. Ze hebben dus geen JA gezegd? In dat geval moet EON bewijzen dat je ouders wél JA hebben gezegd. Het gesprek moet opgenomen zijn op een bandje; een zogenaamd voicelog. Kan EON dat voicelog niet laten horen dan is overeenkomst ongeldig. Of je nou iets op papier hebt gekregen of niet. Dat je niet hebt gereageerd op de schriftelijke overeenkomst maakt in dat geval ook niets uit: er is immers geen overeenkomst. Bel met Consuwijzer, http://www.consuwijzer.nl/ voor meer hulp.

John Berens
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:45

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door John Berens »

Ook mijn vrouw is telefonisch benaderd door RWE. De medewerkster van RWE stelde zich voor als medewerkster van Essent/RWE, terwijl de deal nog niet eens rond was. De medewerkster vertelde dat de deal al rond was, en verzocht om een antwoord op een aantal vragen, zoals naw gegevens. Het gesprek werd opgenomen.
Gisteren viel het contract met RWE in de bus! Ik heb meteen naar RWE gebeld en mijn grieven kenbaar gemaakt over deze oplichterspraktijken!
Ook heb ik de bandopname opgevraagd. Ik heb zojuist per aangetekend schrijven RWE gemeld dat ik helemaal geen contract met hen wil.

Ik vind het schandalig dat op grond van een telefoongesprek er een contract kan worden afgesloten. Iedereen die in mijn huis rondloopt, kan per slot van rekening een telefoon opnemen en me zo aan een contract hangen! Aan deze maffiapraktijken moet onmiddelijk een eind worden gemaakt.
Zonder handtekening geen contract toch?

just_Daan
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2008 22:34

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door just_Daan »

---Bericht verwijderd door gebruiker---
Laatst gewijzigd door just_Daan op 11 jun 2011 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

wimdebie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:55

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door wimdebie »

Volgens mij is het feit dat iederen in huis de telefoon op kan nemen en dus zo een contract onterecht af kan sluiten zoals enkele berichten hierboven gesteld wordt, wel erg ver gezocht!

markwijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 15:49

Re: Contract via telefoon

Ongelezen bericht door markwijs »

Ben vorige week woensdag ook gebeld door RWE. Zij vroegen mij of ze mij berekeningen mochten sturen (want ik betaalde veeeel te veel). Dat mocht van mij wel. Vervolgens of ik de algemene voorwaarden accepteerde. Daar heb ik duidelijk nee op gezegd (of "welke voorwaarden?", in die trant). Die zelfde dag heb ik RWE gebeld. Zij verzekerden mij dat ik geen overeenkomst zou krijgen, omdat ik de algemene voorwaarden niet had geaccepteerd. Ondanks dat toch dezelfde dag nog een aangetekende brief gestuurd dat ik niet akkoord ging met de zogenaamde overeenkomst en geen klant wilde worden van RWE. Drie dagen later lag er een overeenkomst in mijn brievenbus. Nu maar nog een keer een brief sturen (ruimschoots binnen het termijn van 7 dagen dus). Heb in mijn reden nog bijgezegd nooit meer klant te gaan worden van RWE. Welkom in Nederland.

Gesloten