| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coolblue Energie
Coolblue Energie
In dit energie-armoede-topic kwam Collbue Energie voorbij. Om de discussie aldaar niet teveel te vervuilen, open ik er een nieuw topic voor. Ik ben wel benieuwd: wie heeft er ervaring met deze aanbieder?
De gebruikerservaringen van Gaslicht.com zijn niet heel denderend, maar ook niet schokkend. Hier staat ook nog een (soort van) review.
Ter aanvulling kopieer ik een paar van de meest relevante posts uit het oorspronkelijke topic:
De gebruikerservaringen van Gaslicht.com zijn niet heel denderend, maar ook niet schokkend. Hier staat ook nog een (soort van) review.
Ter aanvulling kopieer ik een paar van de meest relevante posts uit het oorspronkelijke topic:
ZeerPrivé schreef: ↑08 okt 2021 15:38Aanbieding bij CoolBlue gezien? Helaas cadeaubon al wel € 100,- gezakt t.o.v. paar weken geleden. https://www.coolblue.nl/energieMoneyman schreef: ↑08 okt 2021 15:18Als ik nu bij gaslicht.com mijn gegevens invul, krijg ik (bij de keuze één jaar vast) slechts drie aanbiedingen (van Welkom Energie, Delta Energie en Kernion). Kies ik voor drie jaar vast, komt daar nog Innova Nergie bij.
Geen enkele aanbieding van de partijen waar ik al vaker zaken mee heb gedaan (Nuon, Eneco, Oxxio, Vandebron).
Moneyman schreef: ↑08 okt 2021 15:56Zo, dat zijn aantrekkelijke tarieven! Totaal normaaltarief € 0,2987, totaal gastarief € 1,0894. Dat is 40% goedkoper dan het aanbod wat ik nu heb liggen (en "maar" 35-40% duurder dan mijn huidige tarieven).
Ben benieuwd of ze dat aanbod gestand doen als ik erop in zou gaan...
angel1978 schreef: ↑08 okt 2021 16:01ServiceHouse
ServiceHouse B.V. is een innovatieve service onderneming met alle producten, diensten en competenties voor Energie en e-Mobiliteit. ServiceHouse uit Amersfoort is een investering van Ponooc B.V. en maakt onderdeel uit van het Pon concern. Sinds 17 juni 2015 hebben ze ook een vergunning om elektriciteit aan kleinverbruikers te leveren. Ze voeren talloze merken; PonEnergie, Kerkstroom, Zekerzuinig, SamSam, HorecaEnergie, SportStroom, JustPlugin, Energy-Z en DorpStroom, EnergieBesteding, MyEnergie, Parkstroom en Excellio.
Informatie is dus alweer enigezins achterhaald aangezien ze nu onderdeel uitmaken van de Coolblue Holding. Wel als aparte BV. Je sluit dus geen contract af met Coolblue maar met ServiceHouse B.V.
Re: Coolblue Energie
nee, geen ervaring, maar lijkt me een prima partij. Pon zit erachter.
Re: Coolblue Energie
Niet dus, overgenomen door de Coolblue holding.
Aangezien het een aparte BV is en blijft en het alleen onder de Holding hangt hoeft het op zich niets te betekenen voor de beursgang. Een BV is ook zo weer afgestoten. Als de naam Coolblue eraan gehangen zou zijn zou ik 't een ander verhaal vinden.CB kan zich nu geen fratsen veroorloven, lijkt mij aangezien ze binnenkort naar de beurs gaan.
Re: Coolblue Energie
Toen ik enige tijd geleden de tarieven vergeleek, kwamen zij weliswaar relatief voordelig uit de bus, maar zeker niet als goedkoopste. Grote adder onder het gras is daarbij ook dat de welkomstkorting, die bij andere aanbieders van de energierekening af gaat, bij Coolblue in de vorm van een (beperkt houdbare) Coolblue waardebon is. Reden voor mij om daar voorlopig niet voor te kiezen
Re: Coolblue Energie
Ineens kunnen fratsen weer:ZeerPrivé schreef: ↑08 okt 2021 16:25Samen met ServiceHouse
Coolblue energie leverancier
Om Coolblue Energie aan te bieden, werken we samen met ServiceHouse. Dit bedrijf levert al sinds 2014 energie aan inmiddels tienduizenden klanten. Daarom zie je ServiceHouse B.V. terugkomen op je documenten. Coolblue Energie is namelijk een handelsnaam van ServiceHouse B.V. Samen bieden we jou Coolblue Energie aan en helpen we jou om energie te besparen.
CB kan zich nu geen fratsen veroorloven, lijkt mij aangezien ze binnenkort naar de beurs gaan.
https://nos.nl/l/2401467
Re: Coolblue Energie
Gezien de problemen met die kleinere leverancier in Hardenberg eo, zou ik als particulier op dit moment niet kiezen voor één van de kleinere energieleveranciers.
Re: Coolblue Energie
Medio september 2021 bestond de welkomstbonus (ad. Euro. 275,--) uit een verrekening op de jaarrekening. Bij een 3-jarig "minder energie" contract wordt er ieder jaar bij de afrekening 1/3 van dat bedrag verrekend. Nu doet men dat inderdaad niet meer.kweenie schreef: ↑10 okt 2021 20:06Toen ik enige tijd geleden de tarieven vergeleek, kwamen zij weliswaar relatief voordelig uit de bus, maar zeker niet als goedkoopste. Grote adder onder het gras is daarbij ook dat de welkomstkorting, die bij andere aanbieders van de energierekening af gaat, bij Coolblue in de vorm van een (beperkt houdbare) Coolblue waardebon is. Reden voor mij om daar voorlopig niet voor te kiezen
Groet,
Liz
kweenie
vindt dit leuk
