LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dag / nachtstroom ENECO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mario65

dag / nachtstroom ENECO

Ongelezen bericht door mario65 »

hallo,
ik keek toevallig vandaag,zaterdag 28 februari 2004,op de meter,en wat bleek,deze staat op dag stroom.Nachtstroom is vanaf vrijdag 23:00 uur tot maadag 06:00 uur.Mijn vraag is wie hebben daar meer last van (gehad) en wat te doen,want in het week-end is er geen eneco klantenservice,en de storingsdienst komt niet in het weekend.Ik weet niet hoeland dit al gaande is,maar in iedergeval dus verlopig dit week-end.

Graag reacties

mario

brehm

Re: dag / nachtstroom ENECO

Ongelezen bericht door brehm »

Afgelopen donderdag tot op heden hebben wij in tegenstelling tot jouw ervaring NACHTSTROOM.
Vraag me niet hoe het kan, maar duidelijk is wel dat er het een en ander mis is. Wij zijn bezig informatie te verzamelen binnen onze wijk, omdat ook wij geconfronteerd zijn met een mega jaarnota. De verschillen in onze buurt zijn gigantisch.
Wij wonen in een nieuwbouwwijk van Rotterdam en hebben dus ook stadsverwarming. Met enige regelmaat zitten wij zonder warm water. Maar wel hebben we een toornhoog verbruik. Wij hebben sterk onze twijfels of de meters wel kloppen, want het verbruik is enorm.
Graag hoor ik van anderen of ook zij hier ervaring mee hebben en tips wat te doen hieraan.

Richarddegroot

Ongelezen bericht door Richarddegroot »

Wij hebben hetzelfde probleem bij Eneco met nog twee andere mensen. Te weten, te hoge jaarnota's die onmogelijk zijn. Respectievelijk 450, 650 en 1100 euro voor ons zelf.

Ik heb contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering en ze vertelde mij dat de klacht inmiddels meerdere keren bij hun was neergelegd en ze gaan mijn zaak behartigen. Ze vertelden verder ook dat ik zelf niet eens contact hoef op te nemen met Eneco, omdat ze al wisten dat Eneco toch niet gaat meewerken. Kortom, rechtsbijstand inschakelen en met zo veel mogelijk mensen en met zoveel mogelijk informatie, want bij Eneco is de administratie ook niet in orde.

me!

Ongelezen bericht door me! »

bel eens met 0900 - 1426.
Dit is de klantenservice van Eneco Netbeheer. De netbeheerder die ook het dag - nachtsysteem verzorgt. Zij kunnen zien of er een centrale storing is die de hele wijk heeft getroffen en men probeert centraal op te lossen, of dat het aan je meter ligt.

De afwijking van dag en nachtstroom, die het niet goed doet is voor een enkele dag slecht enkele centen. Het leidt niet tot extra kosten van honderden euro's per jaar.

De storingsdienst van een energiebedrijf komt in het weekend niet omdat het dag en nachtsysteem niet werkt. Zij komen dan alleen als je echt helemaal geen stroom meer hebt. Dat vinden ze belangrijker. De klantenservice van E-netbeheer kan, als het een individuele storing betreft een afspraak met u maken. Is het een centrale storing, en melden ze u dat, dan zijn ze er al mee bezig.
(In R'dam is het netwerk dat zorgt voor dag- en nachtregistratie erg gevoelig voor storingen... Dat is ooit zo aangelegd toen het nog een gemeentebedrijf was. Toen al waren er veel storingen!!!)

Gesloten