LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Joulo van Eneco
De Joulo van Eneco
Eneco Joulo
Al iemand ervaringen met de Joulo van Eneco.
Geheel gratis ontvangen deze USB stick met de vraag om deze aan te zetten en zeven dagen lang elke twee minuten je huistemperatuur te laten meten. Nadat dit gebeurt is moet de USB stick in je computer en moet je inloggen bij Eneco.
Alle verzamelde data gaat dan naar Eneco ter verwerking. Even later ontvang je tips over evt besparingen op energieverbruik.
Allemaal goed en wel, maar Eneco is dan natuurlijk ook precies op de hoogte van je privesituatie: hoe laat sta je op, wanneer ben je weg, hoe laat ben je thuis, op welke dagen is er niemand thuis en hoelaat ga je naar bed.
Natuurlijk gaat Eneco vertrouwelijk om met al deze gegevens, maar met vertrouwelijkheid van bedrijven hebben wij zo al onze ervaringen.
Dus, wie doet er mee met het nieuwste speeltje van Eneco en levert privacy in, of is niet huiverig voor de evt uitgeleverde data ?
Overigens , de Joulo is ontwikkeld door quby, een bedrijf dat sinds enige tijd 100 procent eigendom is van Eneco en tevens de uitvinder is van de "Toon" thermostaat. Aan de geleverde data kunnen ze bv. zien dat je nog niet zo'n "Toon" thermostaat hebt.............
Al iemand ervaringen met de Joulo van Eneco.
Geheel gratis ontvangen deze USB stick met de vraag om deze aan te zetten en zeven dagen lang elke twee minuten je huistemperatuur te laten meten. Nadat dit gebeurt is moet de USB stick in je computer en moet je inloggen bij Eneco.
Alle verzamelde data gaat dan naar Eneco ter verwerking. Even later ontvang je tips over evt besparingen op energieverbruik.
Allemaal goed en wel, maar Eneco is dan natuurlijk ook precies op de hoogte van je privesituatie: hoe laat sta je op, wanneer ben je weg, hoe laat ben je thuis, op welke dagen is er niemand thuis en hoelaat ga je naar bed.
Natuurlijk gaat Eneco vertrouwelijk om met al deze gegevens, maar met vertrouwelijkheid van bedrijven hebben wij zo al onze ervaringen.
Dus, wie doet er mee met het nieuwste speeltje van Eneco en levert privacy in, of is niet huiverig voor de evt uitgeleverde data ?
Overigens , de Joulo is ontwikkeld door quby, een bedrijf dat sinds enige tijd 100 procent eigendom is van Eneco en tevens de uitvinder is van de "Toon" thermostaat. Aan de geleverde data kunnen ze bv. zien dat je nog niet zo'n "Toon" thermostaat hebt.............
Laatst gewijzigd door Brahms op 09 mar 2016 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De Joulo van Eneco
Ik zou uberhaupt niet met die onzin mee doen.
Maar waarom zou eneco nu weten hoe laat je opstaat of naar bed gaat?
Bij ons gaat de verwarming ruim voor opstaan aan en ruim voor slapen alweer uit. En ook in tussentijd zijn er verschillende programma's die draaien. Hoezo zou men hier iets uit kunnen concluderen?
Maar waarom zou eneco nu weten hoe laat je opstaat of naar bed gaat?
Bij ons gaat de verwarming ruim voor opstaan aan en ruim voor slapen alweer uit. En ook in tussentijd zijn er verschillende programma's die draaien. Hoezo zou men hier iets uit kunnen concluderen?
Door het uitlezen van de temperatuur gegevens kan je een aardig beeld krijgen van de woon- en leefomstandigheden:
> Twee dagen relatief koud en verwarming staat uit: ik ben op zakenreis en woon alleen.
> Kachel gaat om 05.30 uur aan: Ik begin vroeg met werken.
> Kachel staat gehele week op 18 graden terwijl het relatief koud is, ben op (wintersport) vakantie.
> Kachel staat dag en nacht aan: Daar moet maar eens de "Toon" thermostaat worden aangeboden met enige korting.
Kan mij echt niet voorstellen dat Eneco graag wil dat ik minder verbruik, immers verbruik is inkomsten / omzet.
Het is al erg genoeg voor Eneco en schatkist dat het een zeer zachte winter was.......
> Twee dagen relatief koud en verwarming staat uit: ik ben op zakenreis en woon alleen.
> Kachel staat gehele week op 18 graden terwijl het relatief koud is, ben op (wintersport) vakantie.
> Kachel staat dag en nacht aan: Daar moet maar eens de "Toon" thermostaat worden aangeboden met enige korting.
Kan mij echt niet voorstellen dat Eneco graag wil dat ik minder verbruik, immers verbruik is inkomsten / omzet.
Het is al erg genoeg voor Eneco en schatkist dat het een zeer zachte winter was.......
Of we werken veel en de kinderen zijn bij de oppas
Of we hebben vloerverwarming en die heeft zijn tijd nodig.
zie vloerverwarming
het is niet zo eenduidig![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Of we werken veel en de kinderen zijn bij de oppas
Of we hebben vloerverwarming en die heeft zijn tijd nodig.
zie vloerverwarming
het is niet zo eenduidig
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Juist, dat is hem: Niet thuis !angel1978 schreef:> Twee dagen relatief koud en verwarming staat uit: ik ben op zakenreis en woon alleen.
Of we werken veel en de kinderen zijn bij de oppas.......
> Nu denk ik even aan de inbraak bij ons en de zeer vertrouwelijke verzekeringsmaatschappij van ons.
Vreemd, hoe konden de overburen, ook werkzaam in de verzekeringsbranche, nu weten wat er bij ons gestolen was, ja echt tot in detail !
Sinds die tijd vertouw ik geen bedrijf meer, immers zo lek als een werknemer is bij zo'n bedrijf........
![Twisted Evil :twisted:](./../images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./../images/smilies/icon_twisted.gif)
Als ik wil weten of je thuis ben en wanneer dan kom ik daar zo ook wel achter hoor ![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Heb ik niet zo'n geavanceerde methode voor nodig![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
En het kijkt terug he, niet on the fly..
Heb ik niet zo'n geavanceerde methode voor nodig
![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
En het kijkt terug he, niet on the fly..
Bij mijn buren zie ik dat vaak aan hoe laat ze wegrijden en hoe lang de auto weg is maar misschien ben ik wel ouderwets> Kachel gaat om 05.30 uur aan: Ik begin vroeg met werken.
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Wat ik zeg.. Als je daar achter wil komen heb je niet zo'n ingewikkelde manier nodig.bprosman schreef:Bij mijn buren zie ik dat vaak aan hoe laat ze wegrijden en hoe lang de auto weg is maar misschien ben ik wel ouderwets> Kachel gaat om 05.30 uur aan: Ik begin vroeg met werken.
Voor één bepaalde woning of enkele woning in de directe omgeving is dit nog niet zo moeilijk inderdaad, maar nu worden gegevens van een enorm aantal woningen geregistreerd op een onbekende locatie.
Maar goed, we gaan er maar van uit dat Eneco graag nog wat "Toon" thermostaten aan de man wil brengen. Een van de doelstellingen van Eneco toen ze Quby overnamen volgens een publicatie.
Maar goed, we gaan er maar van uit dat Eneco graag nog wat "Toon" thermostaten aan de man wil brengen. Een van de doelstellingen van Eneco toen ze Quby overnamen volgens een publicatie.
Verder een bijzonder vreemde periode om dit apparaatje bij honderden nu te verzenden.
Het is half maart, het is (door de zon) al zo warm dat we alleen nog in de avonduren wat stoken in ons goed geisoleerde huis. Maar de Joulo denkt door het vanzelf stijgen van de temparatuur dat wij de CV flink hoog hebben staan........
Echt betrouwbare gegevens kan dit toch nooit opleveren ?
Het is half maart, het is (door de zon) al zo warm dat we alleen nog in de avonduren wat stoken in ons goed geisoleerde huis. Maar de Joulo denkt door het vanzelf stijgen van de temparatuur dat wij de CV flink hoog hebben staan........
Het lijkt zich daarom ook veel meer te richten op isolatie en minder op stookgedrag.Brahms schreef:Verder een bijzonder vreemde periode om dit apparaatje bij honderden nu te verzenden.
Hier valt dus ook niet tot nauwelijks uit af te leiden wanneer je wel en niet thuis bent.
Zoals de waard is....Brahms schreef: Sinds die tijd vertouw ik geen bedrijf meer, immers zo lek als een werknemer is bij zo'n bedrijf........![]()
Het enige wat het apparaatje doet is 7 dagen lang, dag en nacht elke 2 minuten de temparatuur meten van het verblijf waar deze is neergelegd.angel1978 schreef:.....Het lijkt zich daarom ook veel meer te richten op isolatie en minder op stookgedrag......
Mijn vraag is nu: Hoe weet het apparaat nu waar de warmte vandaan komt, van de zon of van de verwarming.
Hoe weet het apparaat nu of onze woning goed geisoleerd is, immers weet niet of het nu kouder wordt doordat de verwarming uit staat na 21.30 uur of dat het huis afkoelt omdat het zo lekker tocht bij de kozijnen.......
Wie kan daar een zinnig antwoord op geven ?
Enige dat het kan meten is de temperatuur.Brahms schreef:Het enige wat het apparaatje doet is 7 dagen lang, dag en nacht elke 2 minuten de temparatuur meten van het verblijf waar deze is neergelegd.angel1978 schreef:.....Het lijkt zich daarom ook veel meer te richten op isolatie en minder op stookgedrag......
Mijn vraag is nu: Hoe weet het apparaat nu waar de warmte vandaan komt, van de zon of van de verwarming.
Hoe weet het apparaat nu of onze woning goed geisoleerd is, immers weet niet of het nu kouder wordt doordat de verwarming uit staat na 21.30 uur of dat het huis afkoelt omdat het zo lekker tocht bij de kozijnen.......
Wie kan daar een zinnig antwoord op geven ?
Wat ze verder weten is wat er buiten gebeurt. Zon, kou en neerslag zijn te meten.
Maar wat let je het eneco te vragen? Of denk je dat wij meer weten dan jij?
Ja dat had ik gehoopt, anders had ik de vraag niet gesteld, natuurlijkangel1978 schreef:........Of denk je dat wij meer weten dan jij?..........
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Over het algemeen staan verwarmingen uit 's nachts. Het verloop van de temperatuur in huis in relatie tot de weersinvloeden van buiten zijn te meten en vooral 's nachts zonder invloed van de verwarming in huis. Overdag is die relatie er ook nog wel, maar iets minder duidelijk door het stoken.
Dat is mijn inziens het enige dat je eruit kan halen.
Dat is mijn inziens het enige dat je eruit kan halen.
Dat kan ook, daarvoor wordt in de begeleidende brief verwezen naar: eneco.joulo.comangel1978 schreef:......Maar wat let je het Eneco te vragen?........
Maar voordat je bij "antwoord op uw vragen" komt moet je wel eerst een accound aanmaken bij Eneco/Joulo en al je gegevens invullen (en niet zo weinig veel ook).
Dat ervaar ik niet echt als klantvriendelijk, om antwoorden zo af te schermen, is toch geen geheim......
Hier vind je al heel wat antwoorden: https://eneco.joulo.com/faq
Ook zonder gegevens op te geven
Bedanktangel1978 schreef:Hier vind je al heel wat antwoorden: https://eneco.joulo.com/faq
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Willen zeker erg graag dat je een account aanmaakt..........
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En daar komt de aap al snel uit de mouw. Gewoon een commerciele grap om aan gegevens te komen ! Dit is dus ook de reden dat je NAW en telefoongegevens moet opgeven. De prijs van de TOON is overigens E 275,00 + maandelijks E 4,95 als je geen contract hebt bij Eneco. Voor klanten welke zich 4 jaren willen binden aan Eneco is hij overigens gratis
Kan ik benaderd worden door Eneco na de test?
Ja. Eneco kan u benaderen na de test voor bijvoorbeeld uw mening over Joulo of over Eneco zelf.
Ook kan Eneco u benaderen voor het doen van commerciële aanbiedingen, bijvoorbeeld voor de slimme thermostaat Toon.
Laatst gewijzigd door Brahms op 11 mar 2016 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Link stond wel gewoon op voorpagina ![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)