Beste Lezers,
Ik zou graag wat advies willen hebben met betrekking tot een probleem die ik heb met de nederlandse energie maatschappij. Als jullie mij hiermee kunnen helpen, dan zou ik het erg op prijs stellen.
Ik heb mijn jaarnota vanaf feb 2010 tot en met feb 2011 gekregen, maar de meterstanden kloppen hier niet er wordt aangegeven dat ik een verbuik van 4796 voor energie heb en voor gas 1617m3, deze cijfers kloppen niet. ( ik weet niet waar zij deze gebruik vandaan halen). Op 14-02-2011 heb ik mijn meterstanden telefonisch dooor gegeven via de 0800-7278458. Op 14-02-2011 was mijn meterstand voor elektra 42121 en voor gas 16571, mijn verbuik was voor het jaar feb 2010 t/m feb 2011 voor elektra 4269 en voor gas 1234. Volgens de juist meterstanden zou ik eigenlijk geld terug moeten krijgen van de nederlandse energie maatschappij, maar omdat zij geen juiste meterstanden hebben gebruikt moet ik nu terug gaan betalen.
Nou heb ik de nederlandse energie maatschappij gebeld en gevraagd hoe zij aan deze bedragen komen en ik heb gevraagd of ik een correctie van mijn jaarrekening kan aanvragen. Het werd mij medegedeeld dat ik pas in 2012 een correctie kan aanvragen en dat ik op basis van de verkeerde meterstanden het geld moet betalen. Is het werkelijk zo dat ik op dit moment geen correctie kan aanvragen en dat de nederlandse ergie maatschappij de juist standen gebruikt.
Daarnaast hebben zij mijn maandelijkse voorschot extreem verlaagd zonder enig aanleiding van mij.
SVP help.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De nederlandse energei maatschappij
Re: De nederlandse energei maatschappij
Beste maytrie86,
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om uw klacht te onderzoeken.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].
Wij zullen, wanneer wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om uw klacht te onderzoeken.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].
Wij zullen, wanneer wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
De nederlandse energie maatschappij moet gewoon die correctie NU doorvoeren.
U hebt de meterstanden doorgegeven. Wellicht hebt u uw meterstanden net te laat doorgegeven. (moet ongeveer 4-6 weken voor de jaarnota) Hierdoor heeft de netbeheerder geschatte standen naar NLenergie gecommuniceerd. Waarop NLenergie haar jaarafrekening heeft opgemaakt.
In het systeem moeten inmiddels de door uw doorgegeven meterstanden vermeld staan. Gezien tijdsbestek en het grote verschil hebt u dus gewoon recht op een correctie.
U hebt de meterstanden doorgegeven. Wellicht hebt u uw meterstanden net te laat doorgegeven. (moet ongeveer 4-6 weken voor de jaarnota) Hierdoor heeft de netbeheerder geschatte standen naar NLenergie gecommuniceerd. Waarop NLenergie haar jaarafrekening heeft opgemaakt.
In het systeem moeten inmiddels de door uw doorgegeven meterstanden vermeld staan. Gezien tijdsbestek en het grote verschil hebt u dus gewoon recht op een correctie.
-
Recht hebben bij de NEM bestaat alleen in hun voordeel. Ze hebben 3 maanden buiten proportioneel voorscot geincasseerd. Na veel moeite hebben ze dit bedrag zelf gecorrigeerd , maar weigeren het teveel geincaseerde terug te betalen. Uiteindelijk zelf maar incasso gestorneerd en juiste bedrag betaalt. Nu dus achtervolgt door het bekende Intrum Justitie om de niet bestaande vordering te innen. Wordt gewoon niet gereageerd door NEM of I.J. op je rechtvaardige eis.
Moest maar een publiekelijk aan de kaak gesteld worden dit soort praktijken
Moest maar een publiekelijk aan de kaak gesteld worden dit soort praktijken