Dit vind ik misleiding! Hoe denken jullie erover?
Dit vind ik misleiding! Hoe denken jullie erover?
Goede avond beste mensen!
Ik ga er vanuit dat ik mag blijven wonen in mijn woning.
Ik ben alvast aan het kijken voor de zekerheid naar een nieuwe energieleverancier.
Ik vilde mijn verbruik in op de website: www.energievergelijk.nl
Innova Energie kwam er als goedkoopste uit met een maandbedrag van 29,24 E
Ik klik op dat kopje ´´bekijken´´ en ik word doorgelinkt naar de website: www.innovaenergie.nl
Ik vul daar weer mijn verbruik in en opeens wordt het maandbedrag rond de 65 E.
Ik vind dit misleidend, hoe denken jullie erover?
Ik denk dat de website www.gaslicht.com misschien beter is of www.energiekiezer.nl
Ik vind het verschil van de 2 maandbedragen erg hoog.
Ik ga er vanuit dat ik mag blijven wonen in mijn woning.
Ik ben alvast aan het kijken voor de zekerheid naar een nieuwe energieleverancier.
Ik vilde mijn verbruik in op de website: www.energievergelijk.nl
Innova Energie kwam er als goedkoopste uit met een maandbedrag van 29,24 E
Ik klik op dat kopje ´´bekijken´´ en ik word doorgelinkt naar de website: www.innovaenergie.nl
Ik vul daar weer mijn verbruik in en opeens wordt het maandbedrag rond de 65 E.
Ik vind dit misleidend, hoe denken jullie erover?
Ik denk dat de website www.gaslicht.com misschien beter is of www.energiekiezer.nl
Ik vind het verschil van de 2 maandbedragen erg hoog.
-
Re: Dit vind ik misleiding! Hoe denken jullie erover?
Geen idee wat er speelt. Kan het zijn dat je te maken hebt met een aanmeldbonus? In dat geval zit die aanmeldbonus in het bedrag van 29,24 verwerkt. Dat is dan het gemiddelde maandbedrag dat je in het hele jaar betaalt. Maar dat is dus niet de realiteit. Innova noemt het maandbedrag dat je daadwerkelijk gaat betalen. De aanmeldbonus krijg je pas als je het contract het hele jaar hebt uitgezeten.
Goede dag meneer ZeerPrivé,
Het klopt niet wat u schrijft.
Ik mag nu al mijn contract beëindigen als ik dat zou willen.
Er komt dan geen boete!
Ik heb het gevraagd aan de klantenservice van Budget Energie.
Dit staat nu ook in mijn contract:
Indicatie opzegvergoeding: Zou je vandaag overstappen of je contract vanwege een andere reden beëindigen, dan brengen we geen opzegvergoeding in rekening. De actuele tarieven liggen namelijk hoger dan de tarieven uit je contract. Op onze website alle informatie over hoe een opzegvergoeding tot stand komt.
Ik heb best goed nieuws over mijn woning: Mocht ik dakloos worden dan kan ik bij mijn zusje terecht.
Mijn vader en zusje en zwager willen mij helpen met verhuizen. Ik mag al mijn spullen kosteloos opslaan bij het Leger des Heils. (ik kon niet in aanmerking voor de dakloze opvang in Vlaardingen omdat ik geen verslaving heb)
Het klopt niet wat u schrijft.
Ik mag nu al mijn contract beëindigen als ik dat zou willen.
Er komt dan geen boete!
Ik heb het gevraagd aan de klantenservice van Budget Energie.
Dit staat nu ook in mijn contract:
Indicatie opzegvergoeding: Zou je vandaag overstappen of je contract vanwege een andere reden beëindigen, dan brengen we geen opzegvergoeding in rekening. De actuele tarieven liggen namelijk hoger dan de tarieven uit je contract. Op onze website alle informatie over hoe een opzegvergoeding tot stand komt.
Ik heb best goed nieuws over mijn woning: Mocht ik dakloos worden dan kan ik bij mijn zusje terecht.
Mijn vader en zusje en zwager willen mij helpen met verhuizen. Ik mag al mijn spullen kosteloos opslaan bij het Leger des Heils. (ik kon niet in aanmerking voor de dakloze opvang in Vlaardingen omdat ik geen verslaving heb)
Ik gebruik al 11 jaar gaslicht. Het klopt dat je de bonus pas aan het einde krijgt. Verder altijd zo laag mogelijk het voorschot aanhouden. Bij een eventueel faillissement ben je alles kwijt. Ik spaar liever bij de bank, dan krijg ik rente dan gratis een energieleverancier te steunen.
Als je contract afgelopen is levert het serieus geld op om over te stappen. Neem nooit een langer contract dan een jaar. Gemiddeld sinds 2013 ca 200 euro per jaar gevangen aan bonus. Die wordt betaald door de zittenblijvers!
Als je contract afgelopen is levert het serieus geld op om over te stappen. Neem nooit een langer contract dan een jaar. Gemiddeld sinds 2013 ca 200 euro per jaar gevangen aan bonus. Die wordt betaald door de zittenblijvers!
witte angora
en alfatrion
vinden dit leuk
Thijs jij bent wijs!!
Bedankt!
Bedankt!
Mijn contract van internet en TV die blijft helaas doorlopen.
25 december 2025 loopt het contract af.
25 december 2025 loopt het contract af.
Als je overstapt met energie en je gebruikt gaslicht, dan gewoon bij de bovenste van de vergelijking aanklikken overstappen. Alleen vaste contracten met 1 jaar duur nemen. Volgend jaar nieuwe aanbieders, nieuwe kansen.Daarna loopt het vanzelf. Je krijgt nog 14 dagen bedenktijd. Niet zelf opzeggen, maar gewoon het door de nieuwe leverancier laten doen.
Is het dan juist niet voordeliger om je bestaande contract mee te nemen?
Tot mijn verbazing heeft de website www.energievergelijk.nl een mail gestuurd naar mij.
Dit is de reactie:
Beste XXXXX,
Dit is geen misleiding, maar een fout in ons systeem.
Excuses hiervoor.
Bij een regulier verbruik geeft Innova namelijk een korting van 445 euro, maar omdat u zo weinig verbruikt, wordt deze korting in zijn geheel niet toegekend.
Ondertussen heb ik even voor je gekeken wat in uw situatie het meest gunstig is.
Dan kom ik uit bij Energiedirect.
Hier wordt wel een hoge korting van 280 euro gegeven in uw situatie.
Je betaalt dan netto 45 euro per maand (inclusief korting), althans op basis van mijn eigen postcode.
Bereken het zelf hier via deze link.
Dit is de reactie:
Beste XXXXX,
Dit is geen misleiding, maar een fout in ons systeem.
Excuses hiervoor.
Bij een regulier verbruik geeft Innova namelijk een korting van 445 euro, maar omdat u zo weinig verbruikt, wordt deze korting in zijn geheel niet toegekend.
Ondertussen heb ik even voor je gekeken wat in uw situatie het meest gunstig is.
Dan kom ik uit bij Energiedirect.
Hier wordt wel een hoge korting van 280 euro gegeven in uw situatie.
Je betaalt dan netto 45 euro per maand (inclusief korting), althans op basis van mijn eigen postcode.
Bereken het zelf hier via deze link.
Energiedirect is in ieder geval een correct bedrijf. Zeker al 4 keer afwisselend gehad. Nu heb ik waterval, Vattenfall! Tot augustus, daarna de volgende energieleverancier. Elk jaar nieuwe bonussen. Terugleveringskosten etc. Daar heb jij geen last van.
-
Ik vond het gisteren al zo vreemd dat Innova niet bij mij in de lijst kwam. Duidelijk... ons verbruik ligt redelijk gelijk, we moeten gewoon veel meer verstoken. Dan krijgen we die korting wel.

Beste WA, ik vind de grap super!
Fijne dag verder!
Fijne dag verder!
-
Anyway, wat ik vermoedde klopt dus precies. Er zit een verschil in van zo'n 35 euro per maand, maal 12, is 420 euro. Het aanbod door Innova zelf zal dus 66 euro en een paar centen zijn geweest.
Jij ook een fijne dag.
Jij ook een fijne dag.
Dat is bijna vergelijkbaar met wat ze tot 5, 6 jaar geleden deden met het salderen. Toen werd pas na de jaarrekening het verbruik van het salderen van de rekening afgetrokken. Met de bonus is het iets anders omdat het recht ook pas na het einde van de contractperiode ontstaat. Hele volksstammen gaan nog steeds te vroeg overstappen en moeten enorme boetes betalen. Ik heb er geen compassie mee. Eigen schuld, als je een heel duidelijk contract afsluit hou je er dan ook aan. Boete-betalers en zitten-blijvers financieren tenslotte mijn jaarlijkse bonus.
witte angora
vindt dit leuk
Ik kreeg nog een mail terug:
Ik hoop dat uw vraag/opmerking op een goede manier is afgehandeld.
Wij werken anders dan andere vergelijkingssites, omdat je bij ons geen contract kunt aanvragen. Dit doe je altijd bij de energie-aanbieder zelf.
Omdat het bij ons niet mogelijk is om een contract af te sluiten via de website zelf, ontstaan er soms verschillen tussen onze site en de site van de aanbieder.
Uiteraard proberen we dit tot een minimum te beperken.
We zijn dan ook bezig met een nieuw systeem, zodat dit soort verschillen niet meer kunnen ontstaan.
Met vriendelijke groet,
Ik hoop dat uw vraag/opmerking op een goede manier is afgehandeld.
Wij werken anders dan andere vergelijkingssites, omdat je bij ons geen contract kunt aanvragen. Dit doe je altijd bij de energie-aanbieder zelf.
Omdat het bij ons niet mogelijk is om een contract af te sluiten via de website zelf, ontstaan er soms verschillen tussen onze site en de site van de aanbieder.
Uiteraard proberen we dit tot een minimum te beperken.
We zijn dan ook bezig met een nieuw systeem, zodat dit soort verschillen niet meer kunnen ontstaan.
Met vriendelijke groet,
Klinkt allemaal erg aardig.
Tien jaar geleden deden ze nog allemaal heel moeilijk. Wel een slimme meter, maar de teruggeleverde energie moest ik nog zelf voor bellen om dat door te geven. Het werd gewoon vergeten. De systemen worden steeds gestroomlijnder. Maar als het ergens in de software haakt is het vaak een lange weg om het aangepast te krijgen. Het rijtje zorg online, huisarts, ziekenhuis en apotheker heeft ook verschillende pijnpunten waar de systemen niet vlekkeloos samenwerken.
Tien jaar geleden deden ze nog allemaal heel moeilijk. Wel een slimme meter, maar de teruggeleverde energie moest ik nog zelf voor bellen om dat door te geven. Het werd gewoon vergeten. De systemen worden steeds gestroomlijnder. Maar als het ergens in de software haakt is het vaak een lange weg om het aangepast te krijgen. Het rijtje zorg online, huisarts, ziekenhuis en apotheker heeft ook verschillende pijnpunten waar de systemen niet vlekkeloos samenwerken.
Mijn advies kies niet voor een andere energieleverancier omdat uw energiecontact nog loopt.
Uw rechtszaak met als doel uw huur contract te beëindigen loopt nog dat maakt dat er nog uitspraak is gedaan en u tot die tijd beter geen nieuwe langlopende contracten kunt sluiten.
Denk eens na de energieleverancier kan op uw adres wel leveren maar u wordt uw woning uit gezet, gaat inwonen op een adres waar al een energiecontract van toepassing is dan kunt u uw energiecontract niet mee verhuizen dus kunt u niets anders dan het contract éénzijdig nietig verklaren.
Als u dat zelf niet doet kan de verhuurder niet anders dan de netbeheerder verzoeken de energielevering te stoppen en ook die kosten komen voor uw rekening.
Uw rechtszaak met als doel uw huur contract te beëindigen loopt nog dat maakt dat er nog uitspraak is gedaan en u tot die tijd beter geen nieuwe langlopende contracten kunt sluiten.
Denk eens na de energieleverancier kan op uw adres wel leveren maar u wordt uw woning uit gezet, gaat inwonen op een adres waar al een energiecontract van toepassing is dan kunt u uw energiecontract niet mee verhuizen dus kunt u niets anders dan het contract éénzijdig nietig verklaren.
Als u dat zelf niet doet kan de verhuurder niet anders dan de netbeheerder verzoeken de energielevering te stoppen en ook die kosten komen voor uw rekening.
alfatrion
vindt dit leuk
Thijs124
vindt dit leuk
Dat is wel een verstandig advies. Daarna wordt alles een beetje rustiger
kuklos
vindt dit leuk
Bedankt iedereen!