LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dong kan UW Heffingskorting vergeten zijn in de jaarafreken.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marc Fiers

Dong kan UW Heffingskorting vergeten zijn in de jaarafreken.

Ongelezen bericht door Marc Fiers »

Bij Dong Energy , gaat nog wel eens wat mis , ze kunnen je niet aansluiten , omdat je oude leverancier zich nog niet heeft afgemeld , dus zorgeloos overstappen was bij mij niet echt het geval , heeft me 6 telefoontjes gekost en vele email's.

Bij mijn buurman , die schrok van de hoge rekening , kwam ik na zorgvuldig nareken er achter dat ze de heffingskorting waren vergeten af te trekken van het totaal . ( Schijnen niet erg geautomatiseerd te zijn)

Bij schriftelijke navraag hier over blijft antwoord uit .

Via mail laat ik Dong Energy weten dat ik overstap --- Nog geen half uur later wordt ik gebeld met de drijging van de standaard boeten.
Want als ik voortijdig mijn contrackt breek , dan kost dat geld , als de energiemaatschappy zich niet aan zijn "woord houdt" dan is dat jammer voor mij.

Ik weet nu waar de prioriteiten liggen bij DONG Energy , en ik denk niet dat ik boete ga betalen , zonder tussenkomst van de rechtbank.

Maar mijn hint , reken even uw jaaropgave door , vooral DONG gebruikers , maar ook de andere Energie Maatschappen

Ik weet uit ervaring dat ze vaak niet geheel kloppen , en zo kunt u eens schrikken van het geld dat de belasting op de energie is .

Tassadar

Re: Dong kan UW Heffingskorting vergeten zijn in de jaarafreken.

Ongelezen bericht door Tassadar »

Mijn ervaring is dat er wel eens wat misgaat bij de jaar- of eindafrekeningen. Nu zit ik niet bij Dong, maar andere energieleveranciers kunnen er ook wat van:
- verkeerde meterstand (1000 m3 gas in mijn nadeel!)
- onterechte opzegvergoeding
- enkeltarief ipv dubbeltarief in rekening brengen (was voor mij nadeliger)

Heeft uw buurman of u nog verder actie ondernomen nav de vergeten heffingskorting? Als Dong niet reageert, kunt u naar de Geschillencommissie stappen. Als het klopt wat u zegt, zult u dat zeker winnen. Zorg er dan wel voor dat u bewijs heeft van uw verstuurde brieven of mails.

Wat betreft de opzegvergoeding: helaas voor u mag Dong die inderdaad in rekening brengen. Ik zou uitzoeken wanneer uw contract afloopt en pas per einddatum opzeggen.

Gesloten