LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dong

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dijkmans

dong

Ongelezen bericht door dijkmans »

Ik verbruik gas van INTERGAS maar sinds kort is INTERGAS overgegaan naar DONG, normaal worden elk jaar de meterstanden doorgegeven op ongeveer 15 maart maar ik heb nu nog niets vernomen. Ik ben gaan zoeken op de side van DONG er daar staat nu dat het opnemen van de meterstanden is uitbesteed aan ESSENT, ok hun zaak. Maar daar staat ook dat als het ,uitkomt, bij ESSENT zij de meterstanden opnemen, ik verbruik electra van ESSENT en die nemen op ongeveer 1 september de standen op dat is dus 6 mnd later, maar dan kan je tog niet meer spreken van een jaaroverzicht.
Er staat ook dat DONG voor de tussen liggende periode een schatting maakt en als het bedrag niet goed is dan moet je maar je beklag doen bij DONG
Dit is tog te gek voor woorden dat dit allemaal zomaar kan
Moet(en) ik (wij) hier genoegen meenemen en mag dit zomaar
Ik ben benieuwd naar de reactie's

Chanmaster

Re: dong

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik ben het volkomen met u eens maar dat is Intergas. Wij zijn momenteel aan het rechten over de jaarafrekening van Intergas.
Toen ik vorige jaar contact opnam met de DTe omtrent een onoplosbaar geschil met Intergad adviseerde deze om bezwaar aan te tekenen tegen de eindafrekening en daarbij het lopende contract onmiddellijk op te zeggen. Zo gezegd zo gedaan. Het contract werd per 31-05-2006 opgezegd met in achtneming van de opzegtermijn. Intergas bleef maar door rekenen en rekeningen sturen. Ra ra wie wint deze rechtzaak? Intergas is een volkomen waardeloos energieleverancier.
We zijn per 01-06-2006 overgestapt naar GreenChoice. Daar betaalden we in de eerste instantie ook 298 euro per maand maar dat was op basis der gegevens van Intergas ofschoon Intergas totaal niet beschikte over de juiste meterstanden. Ik heb op 01-06-2006 wel telefonisch een poging gedaan maar de telefonischte liet mij weten dat ze deze niet mocht aannemen.
Op 16 december j.l. heb ik aan GreenChoice mijn toen actuele meterstanden doorgegeven en kreeg maarliefst 1.010,00 euro terug.
Nu betalen wij 180 euro per maand. Kijk en dat kan kloppen.

CM

AnenMies

Ongelezen bericht door AnenMies »

Ook wij hebben problemen met onze jaarafrekening.
Opeens moeten we bijna 300 euro bij betalen. Van februari 2005 t/m december 2005 betaalden we 62 euro p/maand. Van jan 2006 t/m juni 006 70 euro p/mnd en daarna 73 euro. Steeds als we dachten dat we iets meer hadden verbruikt als gemiddeld hebben we zelf onze termijnbedragen verhoogd.

Nu komt Intergas/Dong met een afrekening waarop we bijna 300 euro bij moeten betalen en ons nieuwe maandbedrag wordt 100 euro, terwijl we helemaal niet meer zijn gaan verbruiken !

Na diverse telefoontjes met de klantenservice en nooit teruggebeld te worden, heeft men het voor de 2e keer van onze rekening geincasseerd, waarop wij het ook voor de 2e keer weer laten storneren.

Vanochtend weer contact gehad en er werd verteld dat onze vorige afrekening niet goed was, toen is er geld terug betaald door hen, 99 euro en dat had niet gemogen. De meterstanden kloppen wel allemaal, dus ik kan er werkelijk geen wijs meer uit. Onze vorige afrekening loopt namelijk van feb 2005 t/m augustus 2005 en de laatste van september 2005 t/m januari 2007. volgens Dong/Intergas had de voorlaatste rekening door moeten lopen tot jan 2006 ( lijkt mij ook met een jaarafrekening ) maar hun hebben een fout gemaakt in de berekening.
Er worden dus 5 maanden die wij wel betaald hebben nergens opgeteld of meeberekend....

Wie heeft hier meer ervaring mee ?

Chanmaster

Wij zijn momenteel aan het rechten met Intergas!

dijkmans

ik heb contact gehad met ESSENT, in de mail staat, ja wij nemen wel eens de op meterstanden voor DONG op maar dat gebeurd uit beleefdheid dat ze bij DONG een andere maand hanteren voor de opname is hun zaak.
trouwens de net beheerder is verantwoordelijk voor de meterstanden
en wie is de net beheerder juist ja ESSENT.
snapt u het nog

Chanmaster

Klopt helemaal maar daarover maak ik mij geen zorgen want wie dat ook zijn mag doet er niet toe. De energieleverancier daar heeft de klant direct mee te maken.

dijkmans

volgens mij begrijp u mijn zorg niet, mij intereseers het ook niet wie de stand op neemt, maar we praten toch over een jaarverbruik en niet over een 18 maanden verbruik, ik moet mij ook aan de regels houden door elke maand optijd te betalen en dan verwacht ik van de leverancier de zoals afgesproken jaarafrekening en als er door een fusie zo met de opname periode gerommeld wordt dan krijg je wat je nu veel leest, nl een niet te betalen 12 nee 18 maanden afrekening en daardoor veel achterstanden
dat bedoel ik

Chanmaster

Beste Dijkmans ik bergrijp uw bezorgdheid en deel deze met u.
Waar mijn bezorgdheid meer en meer naar uit gaat is het feit dat energie onbetaalbaar gaat worden zoals het met vele primaire voorzieningen gebeurt. Zie eens wat er aan energiebelasting wordt betaald onder het mom van redenen zoals het milieu bewuster maken van de mensen. Het is ordinaire diefstal en daarbij komt nog dat de bevolking zo stom is dat ze zo'n kabinet nogmaals kiezen.

dijkmans

ik heb geen zin in een politieke discussie, want wie er ook zit of komt te zitten hier doen ze niks aan, ik vraag alleen, er is een afspraak om een maal per jaar een JAARafrekening te krijgen, net zoals er afgesproken is dat ik een maal per maand mijn voorschtot bedrag betaald, maar zij hebben de macht om te doen en laten wat ze willen, nu b.v een geschatte afrekening
kan/mag dit zomaar
ik mag niet een maand een betaling overslaan anders zit ik b.v zonder gas, maar zij mogen i.p.v een jaar afrekenig waarop staat wat ik per jaar gebruikt, omdat er m.i.z geen duidelijkheid bestaat wie er de standen opneemt of doorgeef, gewoon een schatting doen van mijn verbruik, dat zou nog niks uitmaken als ze het gebruik over een paar jaar bekijken want dan zie je een constant verbruik (bijna elk jaar zelfde)
maar nee denken zij, je zal best wel meer verbruikt hebben dus zullen we maar een heleboel meer in rekening brengen
dat bedoel ik

Chanmaster

Nu zal ik u iets vertellen, dat bleek nu tijdens de rechtzaak, wat u wellicht graag wilt weten.
Inmiddels is komen vast te staan dat Intergas, thans genaamd DONG, de meterstanden in haar factuur van 14 Juni 2006 welke deze in de eindafrekening noemt op: 1 december 2006 nog niet gepasseerd waren!
Deze standen zouden betrekking moeten hebben op: 10 Juni 2006.
Oplichters dat zijn het maar ik krijg ze klein!

dijkmans

misschien kunt u uw reactie's ook eens laten weten bij
>[email protected]<
deze actiegroep verzameld gegevens aangaande afrekeningen van dong
ik denk dat zij best wel blij zullen zijn met uw mededelingen

Chanmaster

Dat wil ik best doen maar moet dan de reactie afwachten.

Gesloten