LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Door Eneco gewijzigd van elektriciteitsleverancier
Door Eneco gewijzigd van elektriciteitsleverancier
Wij zijn, buiten ons medeweten om, van elektriciteitsleverancier veranderd. De vorige bewoner van ons huis heeft zich afgemeld bij Oxxio en Eneco. Echter een 1 1/2 jaar later heeft hij zich weer aangemeld bij Oxxio en die heeft, ipv de levering op zijn nieuwe adres over te nemen, onze levering bij Eneco overgenomen. Eneco heeft dit zonder ook maar zelfs de simpelste naamcontrole onze levering overgedragen. M.a.w wij krijgen nu elektriciteit van Oxxio, de vorige bewoner wil (logisch) niet voor ons adres betalen en wij willen niks van Oxxio weten,Oxxio laat niks van zich horen en Eneco kan/wil ons niet "re-swicthen". Ik vermoed dat we dus een dezer dagen "op zwart" zullen gaan..Zijn er meer mensen die buiten hun medeweten van eletriciteitsleverancier veranderd zijn en hoe hebben ze dat opgelost?
-
Re: Door Eneco gewijzigd van elektriciteitsleverancier
Wanneer u switcht van energieleverancier moet u dit toch schriftelijk bevestigd krijgen op uw huisadres? vervolgens heeft u dan nog 7 dagen om van de overeenkomst af te zien. Dit is waarschijnlijk niet gebeurd dan, zodat u nu uw energie van Oxxio betrekt. Begrijpelijk dat u daar zo gauw mogelijk weer vanaf wilt, gaat namelijk nogal veel fout bij dit bedrijf.
Voorop gesteld, u bent geen overeenkomst aangegaan met Oxxio, u heeft nergens voor getekend of mee ingestemd dus strikt genomen hoort u nog bij Eneco te zitten waar u zich bij verhuizing waarschijnlijk heeft aangemeld. Strikt genomen zou het makkelijkst zijn, belletje naar Eneco en ze horen u weer terug te nemen. Oxxio heeft een opzegtermijn van een maand dus over een maand zou u weer terug moeten zijn.
Voorop gesteld, u bent geen overeenkomst aangegaan met Oxxio, u heeft nergens voor getekend of mee ingestemd dus strikt genomen hoort u nog bij Eneco te zitten waar u zich bij verhuizing waarschijnlijk heeft aangemeld. Strikt genomen zou het makkelijkst zijn, belletje naar Eneco en ze horen u weer terug te nemen. Oxxio heeft een opzegtermijn van een maand dus over een maand zou u weer terug moeten zijn.
Inderdaan een schriftelijke bevestiging zou je wel verwachten, maar helaas. Ik werd er op geattendeerd doordat ik een eindafrekening van Eneco kreeg en mijn termijn bedragen ineens minder werden. Striktgenomen....tja, maar ondertussen veranderd er al bijna 1 1/2 maand helemaal niks in de situatie ondanks allerlei telefoontjes, e-mails, faxen en aangetekende brieven.
Net als bij het onderwerp onterechte boete bij te late betaling, naar de ingestoken tijd en kosten om van deze dwaling af te komen zie je nooit meer wat van. De tijd die hun er in steken om het recht te zetten komt weer voor rekening van de kwh prijs.
Ik vindt het toch niet zo vreemd dat de prijzen van de kwh. omhoog schieten.
Lang leven de liberalisering, het beloofde een concurerende prijs.
Ik vindt het toch niet zo vreemd dat de prijzen van de kwh. omhoog schieten.
Lang leven de liberalisering, het beloofde een concurerende prijs.
En die heb je ook gehad alleen niet in de spectaculaire mate die ons voorgespiegeld werd.
Ongeacht bij welke leverancier je zit, het scheelt je vaak maar een paar euro. Als je dus goed zit bij je huidige leverancier, moet je lekker blijven zitten het is al die ellende niet waard.
Ongeacht bij welke leverancier je zit, het scheelt je vaak maar een paar euro. Als je dus goed zit bij je huidige leverancier, moet je lekker blijven zitten het is al die ellende niet waard.
Helemaal met je eens Dilbert, maar ja ik wilde dan ook niet van leverancier wijzigen