LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] drie jaar vastzetten?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
anja76

drie jaar vastzetten?

Ongelezen bericht door anja76 »

Van Eneco heb ik de aanbieding gekregen om mijn tarieven 3 jaar vast te laten zetten.
Eigenlijk heb ik me hier nooit zo mee bezig gehouden. Netjes altijd m'n rekening maandelijks betaald, gezorgd dat ik altijd teveel dan te weinig had betaald aan het einde van het jaar en bij verhuizing gewoon weer Eneco genomen. Maar nooit m'n tarieven vast laten zetten.
Is het verstandig om dit te doen?
Nu zijn de prijzen laag. Maar wat als de prijzen over anderhalf jaar ineens nog lager worden???? :shock:
Ik wil niet van leverancier overstappen, ben tevreden met Eneco. Maar is het verstandig om mijn tarieven voor 3 jaar vast te laten zetten?
Zijn hier mensen die er positieve/negatieve ervaringen mee hebben?

VioletPrue

Re: drie jaar vastzetten?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het vastzetten van tarieven is altijd een gok, omdat je niet weet hoe de prijzen volgend jaar rond deze tijd zijn.
Je kunt er enorm voordeel van hebben, maar je kunt ook flink het schip in gaan.
Ik heb in 2006 mijn energieprijzen vast laten zetten en dat is goed uitgepakt.
Ik denk dat ik, als dit jaar mijn contract afloopt, wederom vast zal zetten.
Maar dat is een gok en niet gebaseerd op informatie.
Het is dus echt een persoonlijke afweging.
Veel succes!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat is de huidige prijs?
En per 1 juli als het goedkoper word?

En wat moet U dan 3 jaren lang betalen?

Als je deze bedragen zou vermelden en even gaat zoeken bij;
www.gaslicht.com
www.energieprijzen.nl

Dan zie je of je werkelijk goedkoopste hebt, en vergeet de daling van huidige prijzen van 1 juli 2009 niet, die vermoedelijk per 1 juli 2010 weer iets zullen stijgen, maar ik kan geen garantie geven, zodra de Economie iets zou aantrekken....
Op 1 januari 2010 verwacht ik ongeveer gelijke prijzen omdat van enig herstel nog geen sprake is, en de energie prijzen een half jaar achter lopen, zowel bij verhogen als verlagen....

Als je toch vast zou zetten, de www.vastelastenbond.nl heeft een 5 jaar
die niet duurder is dan 3 jaren!
Ik ben tevreden maar dat is afhankelijk van afsluitdatum omdat ik het enige tijd terug vast zette, en ik weet niet de huidige tarieven.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Heb ook al 2x zo'n brief van Eneco gehad. Heb het als kennisgeving aangenomen en in de kliko gepleurt.
Gezien ik alleen wat kookgas verbruik en wat gas voor het douchen is het voor mij niet echt interessant.
Betaal op maandbasis al een lachertje.

cloud

Ongelezen bericht door cloud »

Heb bij Eneco vast contract lopen tot begin janari 2010.
Gezien de beduidende prijsaanpassing per 1 juli a.s.het bedrijf
benaderd met de vraag of ik mee mocht profiteren van bedoelde op hand zijnde prijsverlaging.Het antwoord luidde :neen,danwel voor het resterende halfjaar een boete betalen van €30.-per onderdeel (gas en
elec.)O.K.Deze consequenties worden door mij aanvaard.Wat
schets mijn verbazing als ik de krant (AD) van zaterdag 30 mei opensla
en daarin verneem dat een inwoner van Zuidland eenzelfde vraagstelling bij Eneco heeft gedaan,eveneens een ontkennend antwoord heeft gekregen,de SOS-Krant heeft ingeschakeld en dan het bericht van Eneco ontvangt dat hij gevrijwaard wordt van het lopende contract.Mocht U eveneens een dergelijke ervaring als ik hebben ondervonden en willen reageren,graag.
Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door cloud op 02 jun 2009 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Er heeft vorig jaar in de krant gestaan dat het niet gunstig is om vast te zetten voor 3 of 5 jaar omdat je nooit weet van te voren wat de prijzen gaan doen.

Ik zou het dus niet doen :wink: :wink: maar dat is mijn mening

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je hebt een punt Mar, maar voor mij heeft het bijzonder goed uitgepakt.
In 2006 vastgezet en ik heb dus nooit een prijsverhoging gehad, ook niet toen de prijzen zo asociaal stegen.
Het zonder meer afraden is dus niet altijd waar.
Je weet namelijk inderdaad niet wat de prijzen doen, maar als ze stijgen ben je blij dat je het gedaan hebt.
Er is gewoon niet ronduit te zeggen of het slim is of niet om vast te zetten.

Gesloten