LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbeltarief is dubbel stress en dubbel gedonder

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
esther-marye

Dubbeltarief is dubbel stress en dubbel gedonder

Ongelezen bericht door esther-marye »

Ik woon in mijn huidige woning sinds 1999. Ik heb altijd een dubbel tarief meter gehad. (dag en nacht stroom). Nu ben ik in december 2004 overgestapt voor mijn electra van nuon naar essent. Dit heb ik gedaan omdat ik alles bij 1 bedrijf wilde onder brengen (kabel,gas,internet,electra,etc,etc) Nuon bleef wel de net beheerder voor elektra.

Nu kreeg ik in januari de jaar afrekening voor gas en elektra en zag tot mijn verbazing dat ik werd afgerekend voor enkel tarief, dit is voor mij zeer onvoordelig omdat ik altijd s'nachts was e.d. en ik betaal wel de netwerk kosten voor dubbel tarief (2 euro meer). Na contact met essent word er gezegt dat de fout bij Nuon ligt. Ik nuon bellen en die verwijzen mij naar essent omdat ik gewoon vanaf dag 1 een dubbel tarief meter heb. Essent blijft beweren dat Nuon fout zit en nuon heeft me nu zelfs zwart op wit toegestuurd dat de fout bij essent zit omdat ik volgens hun wel dubbel tarief heb. Essent beweert 3 mrt een brief aan de nuon te hebben gestuurd, alleen is die nooit bij de nuon aangekomen. (is die wel verstuurd???? :?: )

Ik weet even niet meer wat ik moet en heb de jaarafrekening terug laten boeken (moest 200 bijbetalen) Essent zegt dat ik half april meer hoor, ik sta dus nog steeds in hun systeem als enkel tarief. Ik ga straks gewoon maar 1 telwerk stand doorgeven als daar omgevraagt word. Wie weet er meer.... :?:

wicher

Re: Dubbeltarief is dubbel stress en dubbel gedonder

Ongelezen bericht door wicher »

In een ander topic heb je het over switchen van Oxxio naar Essent? (Of lees ik het verkeerd?)
Maar goed, even op je vraag ingaand:
het lijkt mij dat Nuon als je voormalige energieleverancier én ook nog eens je netbeheerder (dat zijn ze dus gebleven) de correcte gegevens had moeten doorgeven aan Essent (dus twee meters en twee tarieven).
Maar voor zover ik weet zou je dat destijds zelf ook aan Essent hebben moeten opgeven, immers twee meters hoeft nog niet automatisch te betekenen dat je ook werkelijk nachtstroom wilt blijven afnemen.
Dus mijn eerste vraag: heb jij zelf iets aan Essent daarover doorgegeven?
Tweede vraag: heb je bij de switch meterstanden genoteerd?
Loopt die nachtstroommeter nog wel?

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Offtopic:

Erg vreemd dat DAT soort brieven NOOIT bij de geadresseerde schijnen aan te komen.
Dat is zo bij energiebedrijven, telecom bedrijven en internet providers.
Misschien moeten we TPG daar eens een keer over aanspreken.
:roll:

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Een dubbele meter betekent zoals gezegd inderdaad niet automatisch dubbeltarief. Wanneer je met een dubbele meter van enkel naar dubbeltarief of omgekeerd wilt, moet je voor administratieve wijziging de netbeheerder bellen, die dat dat weer aan de leverancier doorgeeft.

Met enkeltarief blijven wel *beide* telwerken draaien, het niet doorgeven van een van beide standen heeft dan ook alleen tot gevolg dat het andere telwerk geschat wordt (of dat zelfs de eerste stand niet eens wordt geaccepteerd, met een dubbele schatting tot gevolg).

Wat hier misgegaan is, is de communicatie tussen continuon en essent: essent zegt enkeltarief van nuon te hebben ontvangen, en zegt dus dat continuon het moet oplossen, nuon zegt dubbeltarief naar essent gestuurd te hebben, en dat dus de fout bij essent ligt.

Uit je verhaal merk ik dat essent het al aan het uitzoeken is. Ik zou gewoon het antwoord daarop even afwachten.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat die 200 euro bijbetaling alleen voor dubbeltarief is, want dat scheelt bij normaal gebruik nooit zoveel (daar heb ik in het andere topic al een vraag over gesteld, kijk eens naar de meterstanden voor en na het gedoe met oxxio)

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De energieleveranciers kunnen prima met een dubbeltariefmetern overweg. Wanneer zich daarbij problemen voor doen ligt dat niet aan de dubbele tariefmeter maar aan de administratieve structuur binnen de bedrijfsmatige kant der leverancier.

Chanmaster

esther-marye

Ongelezen bericht door esther-marye »

In een ander topic heb je het over switchen van Oxxio naar Essent? (Of lees ik het verkeerd?)
Nee dat lees je niet verkeerd. Ben van Nuon naar oxxio naar Essent gegaan. Maar Nuon bleef altijd de netbeheerder.
Maar voor zover ik weet zou je dat destijds zelf ook aan Essent hebben moeten opgeven, immers twee meters hoeft nog niet automatisch te betekenen dat je ook werkelijk nachtstroom wilt blijven afnemen.
Dat weet ik en dat heb ik dus ook gedaan, ik heb bij Oxxio altijd dubbel tarief gehad en bij begin contract ook bij Essent. Sterker nog ik heb het zwart op wit van Essent!
Loopt die nachtstroommeter nog wel?
Jahoor die loopt prima!
moet je voor administratieve wijziging de netbeheerder bellen, die dat dat weer aan de leverancier doorgeeft.
Ik kreeg de volgende email van continuon :

Geachte mevrouw

Op 27 maart 2006 heeft u met één van onze medewerkers gesproken. Graag bevestigen wij de gemaakte afspraak.

Voor het adres XXX hebben wij een dubbel tarief in onze administratie geregistreerd.

De dubbel tarief welke wij in onze administratie geregistreerd hebben, is nogmaals doorgegeven aan uw leverancier. Voor meer informatie hierover of het nogmaals ontvangen van deze meterstanden kan uw leverancier contact opnemen met onze Sector Helpdesk.

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

M.a.w.: de oplossing zit eraan te komen? :)

Gesloten