LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ktv
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:30
Locatie: Zaandam

dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door ktv »

Gisteren weer eens een uitzending gekeken van een dubbeltje op zijn kant.

Het format van dit programma is nog strikter geworden als in eerdere jaren. De hoofdpersonen zijn slechts figuranten geworden in een groot reclameblok voor de website sloop de crisis.

Heb eens opgezocht wie er achter dat initiatief (zoals ze sloop de crisis noemen in het programma) en dat bleek de Nederlandse Energie Maatschappij te zijn

Dus als je je aanmeld voor lagere vaste lasten via deze site, raad eens van welke club je een offerte toegezonden krijgt...als je al niet direct lid gemaakt wordt

Wilde het maar even vermelden. Tuurlijk is RTL commercieel, maar je kunt ook te ver gaan....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kokka »

ja het is best een prut programma. eerst zitten de mensen diep in de financiële problemen, maar als je de 3 stappen van dat mens doorvoert komt alles goed..en ze leven nog lang en gelukkig.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Moedt »

Volgens mijn zijn die mensen acteurs.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:ja het is best een prut programma. eerst zitten de mensen diep in de financiële problemen, maar als je de 3 stappen van dat mens doorvoert komt alles goed..en ze leven nog lang en gelukkig.
Die berekening van "over 10 jaar heb xxxxx euro schuld als je zo doorgaat" is inderdaad gewoon kijkcjifergeile sensatiezucht. Maar als het acteurs zijn is het leuk vermaak, als het echt is, is het een stuitende dwarsdoorsnede van onze maatschappij. Ik kan er werkelijk waar niet bij dat mensen zo hun kop in het zand kunnen steken. Alhoewel, sommige topics/users alhier waren dankbare onderwerpen voor dit programma geweest, dus ik vrees dat het nog wel eens waar kon zijn ook.

Nee, dan uitstel van executie van Martijn Krabbé, wat ervoor op tv is. Dat is toch wel een wat leuker programma, al was het maar om zijn "lullen voor spullen" item. Vooral zijn actie als "Plint Eastwood" bij die vloerensponsor was een oscar waard, ik lag te hikken op de bank. :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
kokka schreef:ja het is best een prut programma. eerst zitten de mensen diep in de financiële problemen, maar als je de 3 stappen van dat mens doorvoert komt alles goed..en ze leven nog lang en gelukkig.
Die berekening van "over 10 jaar heb xxxxx euro schuld als je zo doorgaat" is inderdaad gewoon kijkcjifergeile sensatiezucht. Maar als het acteurs zijn is het leuk vermaak, als het echt is, is het een stuitende dwarsdoorsnede van onze maatschappij. Ik kan er werkelijk waar niet bij dat mensen zo hun kop in het zand kunnen steken. Alhoewel, sommige topics/users alhier waren dankbare onderwerpen voor dit programma geweest, dus ik vrees dat het nog wel eens waar kon zijn ook.

Nee, dan uitstel van executie van Martijn Krabbé, wat ervoor op tv is. Dat is toch wel een wat leuker programma, al was het maar om zijn "lullen voor spullen" item. Vooral zijn actie als "Plint Eastwood" bij die vloerensponsor was een oscar waard, ik lag te hikken op de bank. :lol:
Ach wat maakt het allemaal uit. Je hoeft niet te kijken. De uitknop zit (meestal) rechts bovenin.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kokka »

Moedt schreef:Volgens mijn zijn die mensen acteurs.
was het maar waar, ik denk dat deze mensen echt mensen zijn die stom genoeg zijn om net zo lang door blijven gaan met geld uitgeven wat ze niet hebben,tot ze tot over hun oren in de schuld zitten en op straat dreigen te komen. eris dan voor dit soort mensen altijd wel een vang netje..je kan altijd nog in de schuld sanering

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:
Moedt schreef:Volgens mijn zijn die mensen acteurs.
was het maar waar, ik denk dat deze mensen echt mensen zijn die stom genoeg zijn om net zo lang door blijven gaan met geld uitgeven wat ze niet hebben,tot ze tot over hun oren in de schuld zitten en op straat dreigen te komen. eris dan voor dit soort mensen altijd wel een vang netje..je kan altijd nog in de schuld sanering
In de laatste aflevering was een familie te zien die na de schuldsanering er zo weer in konden. Die hadden vrolijk allerlei toeslagen ontvangen in die periode, >5000 euro, en dat mochten ze nog even terugbetalen aan de belastingdienst, want die vallen doorgaans buiten des schuldsanering. Dus zelfs dát is voor sommige mensen niet genoeg.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus zelfs dát is voor sommige mensen niet genoeg.
Wat ik schokkender vond was het stel (Hij 28..29 ? Zij 21) die 50K schuld opgebouwd hadden en maandelijks niet rond konden komen van 5100 Euro NETTO :?

ktv
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:30
Locatie: Zaandam

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door ktv »

bprosman schreef: Wat ik schokkender vond was het stel (Hij 28..29 ? Zij 21) die 50K schuld opgebouwd hadden en maandelijks niet rond konden komen van 5100 Euro NETTO :?
Dat onderstreept dan ook de stelling van Moedt. Het zijn acteurs. in iedere aflevering maken deze acteurs een of meer echt domme opmerkingen waarvan je gewoon weet dit kan niet. Zoals die vrouw in die aflevering die vond dat haar man maar nog meer uren moest draaien naast die 80 uur die hij al draaide terwijl zij de hele dag thuis zat.

Of die aflevering waarin een vrouw liet zien wat ze zo op een middagje allemaal in de stad loopt te shoppen...dat doe je niet wanneer je je opgeeft voor een dergelijk programma.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Renske99 »

ktv schreef:
bprosman schreef: Wat ik schokkender vond was het stel (Hij 28..29 ? Zij 21) die 50K schuld opgebouwd hadden en maandelijks niet rond konden komen van 5100 Euro NETTO :?
Dat onderstreept dan ook de stelling van Moedt. Het zijn acteurs. in iedere aflevering maken deze acteurs een of meer echt domme opmerkingen waarvan je gewoon weet dit kan niet. Zoals die vrouw in die aflevering die vond dat haar man maar nog meer uren moest draaien naast die 80 uur die hij al draaide terwijl zij de hele dag thuis zat.

Of die aflevering waarin een vrouw liet zien wat ze zo op een middagje allemaal in de stad loopt te shoppen...dat doe je niet wanneer je je opgeeft voor een dergelijk programma.

De 2 afleveringen die genoemd zijn vond ik idd ook erg "bemoedigend", het jonge stel met rond de 50000 euro schuld, idd hij werkte al 80 uren, verdiende dan ook niet slecht, zij werkte 3 dagen p.w. meende ik en kwam ook met rond de 1000 euro thuis, hoe stom kun je nou zijn? Je bent jong er zijn nog geen kids, ik persoonlijk zou als een gek gaan sparen voor later.
De boot die gekocht was, kon niet onderhouden worden, denken dat je er nog minstens 4000 euro voor wil hebben en uiteindelijk 1750 krijgen, affijn dat kon naar de schulden.

Het stel van de week ervoor vond ik ook te schandalig voor woorden, je zit in de **** en blijft shoppen omdat je kids er zonodig zus en zo bij moeten lopen., sorry hoor dan is je verstand op de loop volgens mij.

Maar idd je volgt de 3 stappen en aan het einde van de 10 dagen (of weet ik veul hoelang de opnames van dat programma duren) dan sta je elke maand opeens in de groene cijfers.

en die van afgelopen week, sorry ik heb hem niet uitgezien, vond die vent werkelijk een kwast, is niet aan het werk en is moe?
Uit de schuldsanering en gelijk er weer in?
Daar zou ik ook moe van worden, maar ik zou mijn klauwen uit de mouwen steken, ik zou willen werken, dat merkte ik bij die kwast niet, sorry maar als je te beroerd bent om te werken en het wel kunt dan zit er een steekje los.
Wie niet werkt heeft minder inkomen dat snappen we toch allemaal wel, ik ben vast niet de enige die dat kan bedenken, als je minder inkomen hebt dan je buren bv kun je niet net zoveel boodschappen doen, niet zoveel shoppen en die nieuwe auto kan dan ook niet.

Dat is volgens mij grotendeels een stuk van de meesten hun probleem, de schone schijn ophouden, niet durven zeggen dat je iets niet kunt betalen en dus eens over moet slaan.
Na 4 jaar een nieuwe broek, ja leuk, ik snap dat ook heus wel, maar als het niet kan dan kan het niet, en dat snappen veel mensen niet.
Je moet leven naar wat binnenkomt, niet leven naar wat je niet hebt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door bprosman »

Je moet leven naar wat binnenkomt, niet leven naar wat je niet hebt.
Dat is wel een beetje de rode draad door het programma dat mensen geen flauw idee hebben wat er netto per maand binnenkomt (salaris, toeslagen, evt. voorlopige teruggave, kinderblijslag) en al helemaal niet wat er uit gaat. Het "pingemak" is daar ook wel deels schuld aan.

Zowel mijn moeder als een kennis van me zweren bij een "envelop met huishoudgeld", je haalt aan het begin van de maand huishoudgeld en ziet letterlijk "de bodem" van de envelop als het te hard gaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Elke maandag een vast bedrag pinnen voor de hele week. Waarbij geldt: op=op.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Elke maandag een vast bedrag pinnen voor de hele week. Waarbij geldt: op=op.
Adviesje voor de Nederlandse Staat misschien :mrgreen:

Ben het wel eens met mijn voorgangers over Dubbeltje op zijn kant: nota bene met een maandinkomen van de genoemde 5000. Ik begrijp dan alleen niet dat die mensen aan zo'n programma mee mogen doen. Want ik kijk wel maar bij dit onderdeel ben ik iets anders gaan doen.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door F.van Holten »

tenormin schreef:
Bob Schurkjens schreef:Elke maandag een vast bedrag pinnen voor de hele week. Waarbij geldt: op=op.
Adviesje voor de Nederlandse Staat misschien :mrgreen:

Ben het wel eens met mijn voorgangers over Dubbeltje op zijn kant: nota bene met een maandinkomen van de genoemde 5000. Ik begrijp dan alleen niet dat die mensen aan zo'n programma mee mogen doen. Want ik kijk wel maar bij dit onderdeel ben ik iets anders gaan doen.
Laatste uitzending, heer des huizes was moe, en kon dus niet werken, toen heb ik het maar afgezet :roll:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

Laatste uitzending, heer des huizes was moe, en kon dus niet werken, toen heb ik het maar afgezet :roll:
Ja, was ik even vergeten: weet ook het eind niet: begin was al voldoende om (alweer) af te haken. Dan vind ik ook Uitstel van executie veel leuker, die bouwen er nog eens een gezellig stukje toneel aan vast. En die opmerking "Plint Eastwood" was echt een sterke :lol:

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Renske99 »

Bob Schurkjens schreef:Elke maandag een vast bedrag pinnen voor de hele week. Waarbij geldt: op=op.
Ja dat snap ik, maar velen kunnen dat niet, op is helemaal niet op, gewoon even je pas door die gleuf halen en voila er is weer genoeg.

Zeker is het pingemak er debet aan, dan alle leuke koopjes die je niet kunt laten liggen, want nu is mijn geld wel op, maar dan "leen" ik even een voorschot van volgende week.
Bovendien ik snap niet dat men zoveel rood kan staan, het eerste wat ik gedaan heb met al die pingeling is alle banken informeren dat ik niet rood wil staan, dus als mijn beurs leeg is en ik wil pinnen terwijl ik tegen de rode cijfers aan sta dan kan je gewoon niet meer pinnen, dan is het werkelijk op.
Tuurlijk is dat niet leuk, maar zo houd je het wel enigszins in de hand.

2 personen van 100 euro in de week boodschappen laten doen is geen kunst, dat kan makkelijk dan leef je nog als god in frankrijk.
Een gezin met 2 volwassenen kinderen van datzelfde geld laten rondkomen, of een jong gezin met kids in de luiers dat is pas een uitdaging.

Heel eerlijk wij hebben het niet slecht, ook niet breed, maar het is wel zo dat ik de koopjes najaag, dus als de bloemkool in de aanbieding is voor euri dan eten we bloemkool en geen shoarma bv van 7 euro, vandaag was de hutspot maar 25 cent (oke eurocent) maar dan snap je wel wat we eten, niet altijd lekker, niet altijd feestelijk, maar kom op, ik zeg altijd wat je opeet schijt je ook weer uit, dan ziet alles er hetzelfde uit, dus wat kan het schelen, eten wat de pot schaft, zoniet dan eet je maar niet.

Zo zijn wij trouwens (en velen met ons) grootgebracht, zo worden onze meiden ook grootgebracht, hoe denken we dat onze ouders het vroeger deden?
Precies koopjes jagen, groente van het seizoen want dat is goedkoop of van opa zijn tuin dat was helemaal gratis.

Frisdrank is hier niet veel in huis, kraanwater, koffie en thee kun je onbeperkt krijgen, en nee je droogt er echt niet van uit, water is smaakloos dus dat lust iedereen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

@renske99

+2 (haha, je schijt alles weer uit): I like it!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij dit programma heb ik niet zozeer het idee dat mensen buiten hun schuld in de financiële problemen komen, maar geen idee hebben hoe ze hun uitgavenpatroon aan de inkomsten kunnen aanpassen.
De kreet 'als jullie zo doorgaan hebben jullie over 5 jaar XXXX euro schuld' slaat nergens op.
Dat impliceert dat mensen nog rustig 5 jaar op dezelfde voet zouden kunnen doorleven.
Zeg ze gewoon keihard de waarheid......en overdrijf desnoods een beetje: huis gedwongen verkocht, kinderen in pleeggezin, werken/maatschappelijke diensten verlenen tot alles afgelost is,

ktv
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:30
Locatie: Zaandam

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door ktv »

Die kreet hoor je in iedere uitzending, hoort bij het format. Op zich heeft het programma wel degelijk nut, want wat die Van Gaal zegt snijdt hout. Inzicht, besparen en inkomsten verhogen. Jammer dat er weer acteurs worden gebruikt want er zijn genoeg gezinnen die op deze manier opereren.


Alleen mij gaat het erom dat de sponsor stiekem de NEM is en dat je bij de NEM wordt binnen gefietst door je in te schrijven bij die site. En de NEM is helemaal niet voordelig met hun belachelijk hoge vastrechttarieven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

ktv schreef:Die kreet hoor je in iedere uitzending, hoort bij het format. Op zich heeft het programma wel degelijk nut, want wat die Van Gaal zegt snijdt hout. Inzicht, besparen en inkomsten verhogen. Jammer dat er weer acteurs worden gebruikt want er zijn genoeg gezinnen die op deze manier opereren.
Ik persoonlijk denk niet dat het 'acteurs' zijn (maar ieder mag daar het zijne over denken). Dat Annemarie van Gaal inzicht heeft, heeft ze immers zelf ondervonden. Failliet gegaan en in Rusland alles opgebouwd (tijdschriften e.d.) dus zij weet als geen ander hoe een dubbeltje twee keer om te draaien alvorens het uit te geven. En al is het de NEM die sponsort, so what, het is een commerciële zender. Is immers precies hetzelfde in het programma van Martijn Krabbé. De mensen die spullen geven komen ook met naam en toenaam in beeld, uiteraard. Anders zouden ze immers nooit zoveel gratis dingen krijgen.

Gesloten