LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dutchgoalgirl
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2003 12:29

Durion energie

Ongelezen bericht door dutchgoalgirl »

Help! ik verwacht onraad!
Ben begin oktober door Durion benaderd, en zij beweerde goedkoper te zijn dan overige groene stroom aanbiedingen. Dus we gingen overstag. Kregen al heel snel de papieren thuis en het leek goed te zijn.
Ik heb zojuist contact gehad met Essent (mijn huidige energie leverancier, en die zeiden dat er geen opzegging bij hun binnen is van mij. Dus ben bang dat ik straks en Durion en Essent kan gaan betalen.
Ik hoop dat mijn vermoeden niet de waarheid gaat worden, maar ben bang dat ook dit weer een jurridische touwtrek gaat worlden.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die ervaring hebben hoewel ik dit niemand gun.

Groetjes Eline

de Jurist

Re: Durion energie

Ongelezen bericht door de Jurist »

Mensen vraag eens aan uw dienstdoende advocaat of jurist naar " de wet koop op afstand " Deze wet zegt dat je zelfs na 3 maanden nog van je "overeenkomst" af kan en de pratijken van maximo cs. dat je binnen 7 dagen moet reageren als je er van af wil juridisch gezien dus kant nog wal raakt.

-waarvan akte

ps, kijk voor je een nieuw onderwerp start eerst verder, het onderwerp Durion bestaat al 2 keer op dit forum en om het overzichtelijk te houden
is het wel zo gemakkelijk als alles een beetje bij elkaar staat.

Gewoon de afschrijving van Durion bij je bank storneren en blokkeren,
Er is namelijk geen rechtsgeldige overeenkomst tussen jou en Durion.

dutchgoalgirl1

Re: Durion energie

Ongelezen bericht door dutchgoalgirl1 »

hoi jurist!
Bedankt voor je reactie. Heb 1 onderwerp gevonden, en dat ging over de overgang van Essent naar Durion, maar dat schijnt aan Essent te liggen.
Ik zal Durion stoneren bij de bank. Hopen dat zij het erbij laten zitten

Groetjes Eline

Boos op Essent

Re: Durion energie

Ongelezen bericht door Boos op Essent »

Dat Essent geen opzegging heeft ontvangen van Durion verbaast mij niets. Bij Essent is het administratief een puinhoop en niemand bij Essent wil daar iets aan doen. Ook vinden ze het niet leuk dat er andere Maatscahppijen in hun vijver komen vissen, want in deze vijver hebben ze jarenlang het alleenrecht gehad.
Ik heb al bijna een lang lang geen acceptgiro's van Essent gehad. Bellen en mailen hielp niets, mijn naam en adres was bij hun onbekend.
Toch kreeg ik gisteren ineens een jaarafrekening, of ik voor 1 december maar even € 2100,-- wil betalen. Is echt leuk zo met de feestdagen in het vooruitzicht.
Als de energiemarkt helemaal vrij is (elektrisch en ook gas) ben ik weg bij Essent en dan is Durion misschien nog niet zo'n slechte keus.

Gast

Re: Durion energie

Ongelezen bericht door Gast »

Dat je geen voorschotnota's hebt gehad, is natuurlijk niet goed. Maar als je dan op het einde van het jaar het volle bedrag in eens moet betalen, moet je dan ook niet raar vinden.

Zo werkt de belastingdienst toch ook. Wat je niet maandelijks al verrekend, krijg je vanzelf eens per jaar op je dak.

Kijk jij dacht er zeker onderuit te komen door het lekker in de maand te verbrassen.

Je hebt toch een heel jaar energie gekregen.

beetje zeuren...

Gesloten