LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
M.Sakko

Durion

Ongelezen bericht door M.Sakko »

beste mensen,

ik geef iedereen het advies geen zaken te doen met Durion, want de oude energieleverancier gaat u belasten voor gebruik van het netwerk omdat Durion geen eigen netwerk heeft.
Je bent met Durion goedkope stroom duurder uit dan bij Essent of Eneco of wie dan ook :evil: [/u][/b]

gast0596

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast0596 »

Alsof dat zo raar is! Weet niet of je t door hebt,maar je betaald nu ook al voor het gebruik van het netwerk hoor! Dat doet iedereen,alleen merk je het niet omdat je alles bij elkaar betaald!
Je betaald 4 dingen bij je oude netwerkleverancier; stroom,vastrecht,netwerkkosten,en vaste netwerkkosten.
De stroom en het vastrecht neemt durion over en de rest blijft bij het oude!

LindaMuppet

Ongelezen bericht door LindaMuppet »

Ook al is het inderdaad zo dat je die netwerkkosten altijd al betaald en dus niet HIERDOOR duurder uit bent, toch zou ik dit advies maar opvolgen.
Zie ook de vele berichten op de fora van www.consumentenbond.nl en www.energiewereld.nl
Durion is een zeer malafide bedrijf dat klanten telefonisch leugens vertelt, zich voordoet als Eneco, Nuon of Essent (enzovoorts) en zo klanten probeert te werven door misleiding.
Bij de verschillende energieleveranciers REGENT het klachten over Durion.
Daarnaast ook bij de banken. Klanten bellen de bank om de afschrijving bij voorbaat al te laten blokkeren (ja Durion gaat voor je door het VUUR om je rekeningnummer te verkrijgen), en hebben daarbij hun verhaal nog niet afgemaakt of de bankmedewerker zegt "Het gaat zeker om Durion he?".
Ga dus niet met dit bedrijf in zee!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste radar,

bij deze een klacht over Durion Groene Energie.
Je wordt gebeld (door een callcenter?) en geeft aan dat je geen groene energie wilt.
De medewerker van Durion meldt dan dat iedereen mee doet dus dat het raar is als je dit niet wilt.
We geven nogmaals aan dat we er niks mee te maken willen hebben.
De volgende dag valt desondanks toch een brief (lijkt reclame) in de bus met de melding:gefelicitereerd dat U bent overgestapt op Groene Energie. Je moet binnen 7 dagen reageren als je dit niet meer wilt.

Meteen weer gebeld met die mensen en gezegd dat we dit niet hadden afgesproken. Vervolgens hebben we ook nog maar een brief gestuurd.
Waardeloos dit soort instanties die je ongevraagd vanallles op je dak sturen.

Met vriendelijke groeten,
R. van Kuppevelt

HdW

Ongelezen bericht door HdW »

MENSEN WORDT WAKKER !HET IS WEER RAAK (begin februari) NA EEN RELATIEF RUSTIGE PERIODE.

Zie bovenstaand bericht. Na een duidelijk "nee" krijg je toch een contract !!!
Waarschuw iedereen, vooral mensen die zich niet zo'n raad weten met de liberalisering van de energiemarkt (bijv. ouderen).

Dit leugenachtige bedrijf blijft doorgaan met z'n negatieve verkoopmethode (als je het NIET wilt moet je in actie komen).
Oplichters en agressievelingen zijn het !!!

pico

Ongelezen bericht door pico »

Ik ben vandaag ook gebeld door Durion:
Het ging zeer geraffineerd. Er werd niet gezegd dat men namens Eneco belt maar de naam Eneco werd regelmatig genoemd. De indruk wordt zo in ieder geval gewekt dat er samengewerkt wordt met Eneco.

Verder werd er niet duidelijk gezegd dat het om een overstap naar Durion ging. Er werd vooral de nadruk gelegd op de korting en dat je, om voor die korting in aanmerking te komen, nog een jaar groene stroom moest blijven gebruiken.

In eerste instantie was ik dan ook geintereseerd en gaf ik mijn postcode toen daar om gevraagd werd. Tijdens het gesprek keek ik even op de website van Eneco en las daar het bericht over Durion. Daardoor vertrouwde ik het niet en heb daarom ook meteen het gesprek beeindigd met de mededeling dat ik toch niet geinteresseerd was door het bericht wat ik op de Eneco site las.

Hopelijk krijg ik nu geen aanmeldigsbrief, maar als ik de reacties hier zo lees ben ik bang dat dit nu toch wel gaat gebeuren.

Mijn advies is dus ook: Doe geen zaken met Durion! Wettelijk klopt het misschien wel wat ze doen, maar je wordt op het verkeerde been gezet. Ik had in ieder geval niet meteen door dat het om een overstap naar Durion ging.

Ik vind het een goede zaak als er eerlijke concurrentie is zoals bijvoorbeeld bij goedkoper telefoneren. En ook op de Energiemarkt zijn er vast wel eerlijke bedrijven te vinden die goedkoper stroom leveren. Maar Durion is in mijn ogen oneerlijk en absoluut onduidelijk. Ondanks de korting wil ik niets met dit bedrijf te maken hebben!

wkhartman

Ongelezen bericht door wkhartman »

Heer Sakko, vgl mij begrijpt u niet wat de bedoeling is. Durion levert u energie en Essent levert u de netwerkdienst en daarom betaalt u 2 fakturen. De libelarisering heeft geleid tot concurrentie op energieprijzen en niet op transport. Dit laatste is een stof voor een andere discussie. :wink:

Diana

Ongelezen bericht door Diana »

Ook een waarschuwing vanuit Zeeland.Deze agresieve mensen doen zich voor alsof ze met mede weten van de eigen energieleverancier ( delta) werken.
Ze proberen op alle manieren je bankrekening te bemachten. Ik heb aangegeven dat ik deze manier heel raar en krom vind, maar dit is "goedkoop"werken. Toen ik een paar keer aan gaf dit zo niet te willen en eerst informatie met een aanmeldingsformulier wilde werd gezegd dat dit geen malafiede praktijken waren.Ook werd na minuten gezegd dat het gesprek werd opgenomen, maar alleen het stuk van de adres gegevens . Je moest steeds op zijn vragen duidelijk JA zeggen.Ik heb dus niet mijn bankrekening gegeven en herhaaldelijk aangegeven dat ik het er niet mee eens was en het dus niet wilde. Ik was gek dat ik meer betaalde en zou binnen drie dagen papieren krijgen en had dan vijf werkdagen de tijd om dit te annuleren.Ben nu afwachtend of er inderdaad post komt.Wij zijn gelukkig nog goed van geest om dit te beseffen dat dit niet klopt ,maar arme mensen die hier weer de dupe van worden. Zo'n aggressie.Geen woorden voor.

Watervliet

Ongelezen bericht door Watervliet »

:( Net als vele andere consumenten zijn wij gebeld amper een week na de verhuizing naar ons nieuwe huis en een bevalling! Vandaag tussen de verhuisdozen het contract eindelijk kunnen bekijken. Tot onze schrik hebben wij 5/2/2004 telefonisch contact gehad met Durion. En heeft Durion ons op 9 februari een contract toegestuurd.

Vandaag, 16/2/2004 direct een fax gestuurd ter opzegging. 17/02/2004 zullen wij direct aan de telefoon zitten om Durion nogmaals telefonisch aan te geven geen gebruik te willen maken van het "contract".

Grote kans dat inmiddels geld is afgeschreven van onze bankrekening en dat wij dit keer in deze wel zeer agressieve verkoopmethode zijn getrapt.

Derhalve vraag ik aan Radar aandacht te besteden aan deze manier van "Verkopen". Ik denk dat wanneer hier geen enkele actie op wordt ondernomen binnen de kortste keren meerdere sluwe ondernemers dit "Gat" in de markt, oftewel deze "Maas in de wet" zullen ontdekken.

marcelvl

Ongelezen bericht door marcelvl »

Hallo allemaal,

Na het lezen van al die negatieve verhalen over Durion voel ik mij als klant bij die club een beetje aangesproken.

Alleerst als je de uitzending van Rader van gisteren hebt gezien dat de echte oplichters Nuon, Essent en Enco heten. Ze spelen steeds de brave borsten maar ze zijn gewoon bang dat ze nu na jaren hun monopolie positie verliezen. Ze berekenen al jaren te veel geld, spreken onderling de prijzen af, er klopt niets van hun administratie en zijn obsoluut niet klantvriendelijk.

Ik was daarom ook blij toen ik bijna een jaar geleden kon overstappen naar Durion (een nieuwe onafhankelijke aanbieder van alleen maar groene stroom). Telefonisch liet men mij weten dat ik in mijn gebied meer dan 10% korting kon krijgen op mijn stroomrekening. Toen dat later schriftelijk werd bevestigd bleek dat 12,57% te zijn. Ook vertelde men mij dat ze gewoon de stroom via het netwerk van in mijn geval Eneco zouden sturen.

Na al de ophef over Durion ben ik voor de zekerheid nog eens mijn kontrakt gaan na lezen en daarin staat duidelijk de korting en ook al is het een jaarovereenkomst, de mogelijkheid om direct op te stappen als Durion de prijzen zou verhogen. Voorlopig hebben ze zich in ieder geval aan hun woord gehouden want veel energiebedrijven hebben de afgelopen periode hun prijzen verhoogd maar bij Durion betaal ik nog steeds 12% minder. De stroom is nog groen ook maar hoe dat nu precies werkt weet ik ook niet.

Ik zou zeggen support de nieuwkomers en houd toch eens op met al deze flauwekul te verspreiden over mijn Energiebedrijf. Prijzen en feiten wijzen voorlopig uit dat ik goed zit. Ik laat mij overigens graag overtuigen dat ik wel een verkeerde beslissing heb genomen.

Marcel

annie.van.zuylen

Ongelezen bericht door annie.van.zuylen »

Ook ik ben tijdens een zeer onduidelijk telefoontje aan Durion energie blijven hangen, ik heb gebruik gemaakt van mijn recht op de afkoelingsperiode, heb een aangetekende brief gestuurd en de automatische incasso ingetrokken, heb ze een termijn gegeven om hun zaken in orde te maken, verschillende malen gebeld, ze beloven het in orde te maken, maar niets helpt, ze gaan gewoon door met geld van mijn rekening te halen, je wordt gewoon voor de gek gehouden!!!
Wie kan mij helpen op de volgende vragen?
1. Is het, strict juridisch gezien, mogelijk om, als je via de telefoon ja zegt, aan een bedrijf volmacht te gevenvoor een automatische incasso?
2. Is een gesprek, op band opgenomen, wel rechtsgeldig, daar kan toch volop mee geknoeid worden?
3. Als ik dit al niet teruggedraaid krijg, hoe kom ik dan ooit nog van Durion af, opzeggen op welke manier dan ook, heeft immers geen enkel effect?
4. Hoe krijgt Durion het voor elkaar, om, ondanks een ingetrokken machtiging, toch geld van mijn rekening af te halen, waar is die rode kaart dan voor?
Ik voel me zo behoorlijk machteloos!!
Annie van Zuylen

gast82

Ongelezen bericht door gast82 »

annie;
1)Ja,ook telefonisch kun je een bedrijf machtigen voor automatische incasso.

2)Een bandopname is zeker wel rechtsgeldig,dan valt het onder "verkoop op afstand",vandaar die annuleringsperiode(dat is verplicht voor het bedrijf)

3)Op dit punt heb ik helaas geen antwoord,heb er geen ervaring mee.

4)Als je de rode kaart hebt ingestuurd,de machtiging hebt ingetrokken,moet het niet meer kunnen dat ze geld van je rekening halen. Dan zou ik opheldering vragen bij de bank,want dat is dan op 1 of andere manier hun fout! Jij vertrouwt je bank erop dat ze jou en je gelde beschermen..toch?

Hoop dat je er wat aan hebt.

marcelvl

Ongelezen bericht door marcelvl »

ALs de REB wordt afgeschaft en ze besluiten bij Durion hun prijzen te verhogen dat kan ik volgens mijn overeenkomst meteen weg en kiezen voor een andere aanbieder en ben dan niet verplicht mijn overeenkomst voor een jaar uit te dienen. Kan er niets aan doen maar zo staat het in de overeenkomst van Durion.

Veder wil ik nog even iets zeggen over de korting. Ik het inderdaad nog geen afrekening gehad omdat ik nog geen jaar stroom afneem van Durion. De korting wordt echter berekend over de kilowatt uren. Ik heb dus een korting van ongeveer 12% op elke kwu (weet niet of dit de juiste afkorting is).

Ook heb ik ontdekt dat volgens de nieuwe wetgeving de leverancier van stroom zoals Durion maar ook Nuon en Eneco geen banden meer mogen hebben met de onafhankelijke netwerkbedrijven. In veel gevallen hebben die bedrijven toch dezelfde naam en zitten ze door hun verleden ook in het zelfde pand. De nieuwkomers en de oude energiebedrijven zouden daardoor een eerlijke concurentiepositie moeten hebben. De werkelijkheid is echter anders. Vergelijk het maar gewoon met de privatisering van KPN die nu als netwerkbedrijf ook doorgang moeten geven aan andere telefoon aanbieders met veel gunstige prijsvoordelen voor de beller (zie de verlaging van de tarieven van de afgelopen jaren maar).

Durion en de andere nieuwkomers zullen dus nooit mensen moeten aannemen voor het onderhoud van het netwerk en voor het opnemen van de meters want dat blijft voorbehouden aan onafhankelijke overheidsbedrijven die daar veel geld voorberekenen (netwerkkosten is volgens mij ongeveer de helft van je stroomrekening. Alleen jammer dat daar voor de consument op het eerste gezicht geen verschil tussen bestaat.

Daarom wordt misschien ook zo vaak geroepen dat de nieuwkomers gebruikmaken van de naam van hun concurenten (oude leveranciers). Dat kan dus ook niet anders als je het goed wilt uitleggen en als die oude bedrijven geen verschilmaken tussen leveren en transporteren.

Ik denk alleen als ik me er even in verdiep en alles goed op een rijtje zet dat het er op lijkt dat de overheid en de oude energiebedrijven voordeel hebben bij angst en onduidelijkheid in de markt. Ze worden door Europa verplicht te liberalisen, de prijzen komen onder druk te staan en ze verliezen marktaandeel aan kleine nieuwkomers die snel groeien. Alleen de aandeelhouder van deze oude energiebedrijven blijkt nog steeds diezelfde overheid te zijn. Die maken ook de wetten, houden toezicht, innen belastinggelden en doen volgens mij op deze manier ook een beetje aan concurentievervalsing.

Ik houd er over op maar jullie moeten allemaal net als ik gedaan heb de feiten eens bestuderen en dan blijkt vanzelf dat partijen als Durion nog zo slecht niet zijn.

Ik lees graag als jullie andere feiten gevonden hebben maar pas op dat je je niet laat meeslepen met oneerlijke propaganda.

Ik heb overigens gebeld met de klantenservice van Durion om het probleem van mevrouw van Zuylen voor te leggen en zij lieten mij weten dat ze gewoon moest bellen met Durion om haar problemen op te lossen. Ze zijn overigens prima bereikbaar. "Als er fouten zijn gemaakt zullen we dat zo spoedig mogelijk rechtzetten maar zijn voor het terugswitchen ook afhankelijk van het oude energiebedrijf en huidige netwerkbedrijf" zei een vriendelijke mevrouw aan de telefoon.

Het lijkt wel of ik betaald wordt door die gasten van Durion maar dat is echt niet zo. Ik ben gewoon klant, voel me aangsproken omdat de meeste aanvallen gewoon feitelijk niet kloppen en daar kan ik me behoorlijk over opwinden

Groetjes

annie van zuylen

Ongelezen bericht door annie van zuylen »

Als ik naar Durion bel, krijg ik steeds vriendelijke mensen aan de telefoon, daar is niets mis mee, alleen, ze beloven je de zaak terug te draaien en dat gebeurt dus vervolgens niet. De laatste keer hebben ze me beloofd binnen een week een brief met bevestiging annulering te sturen, niet dus, alweer twee weken geleden, ze hebben constant hun standaard verhaaltje en houden me inmiddels al sinds oktober aan het lijntje en ja natuurlijk laat ik elke afboeking van hun terugstorten, maar liever had ik dat ze alles netjes oplosten, zoals ze steeds vriendelijk beloven.

annie

angeliques

Ongelezen bericht door angeliques »

Hallo Radar,

Ik werd vanmorgen gebeld door durion. Een man vroeg of ik groene stroom had, ja dat hebben we via essent. (ook een grote ellende)
Maar nu kregen we een korting van 10,6 % als we een overeenkomst met durion aan gingen voor groene stroom. Klonk wel leuk, dus de man wilde wat gegevens. Toen ik weigerde mijn rekening nr door de tel door te geven. Werd de man onwijs boos, hij ging ontzettend tekeer wat voor figuur ik was, liet hem alles vertellen. En weigerde mijn nr niet te geven.

Maar er hadden de laatste 2 dagen al meer gebeld, en op nr melder stond nr onbekend. Iedere keer als ik opnam, gooide ze aan de andere kant de tel er op.
Toen ik vroeg of ze al vaker hadden gebeld was het antwoord ja, maar ze mikte de tel er steeds op als ik alleen Angelique zei. Ik vond dat best beangstigend. Maar iedereen neemt volgens durion op met achternaam.

heel veel succes voor de mensen die met hun in zee gaan. Ook veel sterkte trouwens....

Angelique

HIA

Ongelezen bericht door HIA »

Tsja, ik ben gebeld terwijl wij ons via www.infofilter.nl hebben afgemeld voor telefonische benadering. Ook Durion zou daaraan meedoen.... maar dit fatsoen kunnen ze ook al niet opbrengen ! Intussen hoor ik -na eigen zeer slechte ervaringen in het helpen van mijn bejaarde schoonvader om van Durion af te komen- steeds meer verschrikkelijke verhalen. Ze blijven zich uitgeven voor Eneco, gaan schelden als je geen interesse hebt, etc. En wat bespaar je uiteindelijk? Hooguit een paar procent over een paar tientjes (zijnde de variabele stroomkosten)!

gast002

Ongelezen bericht door gast002 »

Wordt kwaad op de bedrijven die je nummer hebben verkocht aan bedrijven zoals durion! Die kunnen echt niet zien of je wel of niet op zo'n lijst staat hoor,die kopen ze gewoon in met 10.000den tegelijk!

Gast

Als je dat niet wilt moet je een geheim nummer nemen. Anders zijn de gegevens gewoon openbaar. En sja, business is business

Gast

Ik wil er graag nog even aan toevoegen dat het voor vele misschien heel hinderlijk is om gebeld te worden. Toch hoop ik dat iedereen zich toch nog een beetje netjes kan opstellen, die mensen die u en mij bellen doen ook gewoon hun werk. Heb je er geen intersse is zeg dat dan gewoon op een normale manier.
Uiteraard ben ik het eens met het feit dat het niet de bedoeling is dat die callcenter lui beginnen te schelden. Waar gaat het heen met de wereld denk ik dan bij mij zelf. Voorheen heb ik ook bij een callcenter gebeld voor groene energie, ja ook Durion, en weet daar op vriendelijkheid heel erg goed gelet wordt. Op het moment dat iemand erg brutaal is, ligt hij of zij er direct uit. Jammer genoeg weten de bazen van de call centers natuurlijk ook niet wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Zo dat is een hele preek voor de zondag maar het motto blijft, wees beleefd ook tegen die vervelende call center medewerkers! Zij doen ook gewoon hun werk!!!

Gegroet allen

Gesloten