LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
contor

Durion

Ongelezen bericht door contor »

Brinkhorst woedend op slinkse energiebedrijven Geplaatst: 19-5-2004 | 17:49 Laatst gewijzigd: 19-5-2004 | 17:49DEN HAAG (ANP) – Minister Brinkhorst van Economische Zaken is woedend omdat energiebedrijven kleinverbruikers op slinkse wijze aan zich proberen te binden, als de markt voor hen op 1 juli vrij wordt. Hij gaat daarom snel een maas in de nieuwe wet dichten, zei hij woensdag in de Tweede Kamer.
.
Het is de bedoeling van de nieuwe wet, die onder meer met spotjes op tv onder de aandacht wordt gebracht, dat de consument kan kiezen uit meerdere leveranciers. Energiebedrijven, die door de D66–bewindsman niet met name werden genoemd, proberen met een nieuwe bepaling in het contract te voorkomen dat hun klanten kunnen weglopen naar een concurrent.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Energieliberalisering werkt misbruik in de hand

Consumenten kunnen na de energieliberalisering op 1 juli buiten hun weten van elektriciteitsleverancier worden gewisseld. Toezichthouder DTe kan nauwelijks optreden tegen dergelijke 'slamming' omdat zijn boetebevoegdheden pas na de zomer in de Interventiewet worden geregeld.

De Consumentenbond vindt het niet verstandig dat consumenten kunnen wisselen van stroomleverancier zonder dat daar een handtekening aan te pas komt. “Met behulp van de naam, adresgegevens en rekeningnummer kun je iemand overschrijven naar een andere energieleverancier”, zegt campagneleider A. Sixma.

Ongewild overgestapt
Bij de liberalisering van de markt voor groene stroom en telefoonaanbieders zijn de afgelopen jaren een paar duizend mensen ongewild overgestapt naar een andere leverancier. “Wij krijgen veel gefrustreerde mensen aan de telefoon die dat helemaal niet willen”, aldus Sixma. Consumenten kunnen na ontvangst van de bevestigingsbrief van de nieuwe aanbieder binnen zeven werkdagen afzien van een (ongewilde) overstap. Maar omdat de liberalisering in de zomervakantie valt, kunnen hierdoor problemen ontstaan.

Moedwillig slammen
Toezichthouder DTe liet maandag weten dat het merendeel van de 'slams' voortkomt uit administratieve misverstanden bij de energieaanbieder. “Mocht een energieleverancier zich schuldig maken aan moedwillig slammen, dan zal de toezichthouder hem op het matje roepen”, liet een woordvoerster weten. In het uiterste geval kan de DTe de vergunning van een zich misdragende energieleverancier intrekken. De consumentenbond pleit voor een handtekening of een bandopname van het telefonische verkooppraatje. Na de liberalisering van de Britse energiemarkt in mei 1999 werden tienduizenden consumenten het slachtoffer van slamming.
(Bron: ANP)

conter

Ongelezen bericht door conter »

De klachten van u bedrijf is zo groot dat het internet vast loopt op u slechte gedrag.
U staat nu al op radar/kassa.boycot.nu/en op veel meer sites als slechtste energiebedrijf van allen .
Ik zelf zit in vele testteams en we zullen zorgen dat u aan het einde van dit jaar geen klant meer over houd door u ondoor dachten actie{klanten winnen} van u'
U schrijft mijn dat u met aanloop problemen zit omdat u nieuw bent op deze markt,maar dat wil nog niet zeggen dat u het recht heeft om mensen op een agressieve manier een contract aan te smeren en dat vond de Minister ook .
Ik heb de Minister daarvan op de hoogte gesteld en de DTE.
En er komen klachten na klachten binnen stromen,het word tijd dat de DTE en de Minister u vergunning intrekken zodat de mensen weer eerlijk worden behandeld,want vele mensen hebben u gebeld of geschreven en nooit een antwoord gekregen,ik denk dat u nog niet rijp genoeg bent voor de energie markt u ziet alleen maar geld in u ogen, en u heb geen respect voor u klanten dat lijkt wel uit al die klachten.
Ik hoop als nog dat u op u site u excuses aanbied voor de schade die u hebt aangericht onder u klanten ,voor zolang het duurt?
dat is het minste wat u nog kan doen,want het spreekwoord is,bezint u ,voor dat u met iets begint .
Deze mail gaat ook naar de Minister en naar het DTE.

Groeten L.L.van.Schijndel

Ik hoop dat we met ze allen een vuist kunnen maken tegen zulken bedrijven,wie is nu de baas zij of wij,ik dacht wij niet dan.wij kopen toch hun energie dat kunnen we ook ongedaan maken we kunnen nu staan en gaan waar we ook willen,de consument heeft de macht(het geld}en kan kiezen,doen,Laat ons vereningen met ze allen dan staan we sterk de politiek ziet ons toch niet staan :shock:

Gast

Goed gezegd kerel!
En als ze dan nog niet luisteren dan richten we ons eigen Electriciteits bedrijf wel op :!:

Gast

Als ik u was zou ik snel al die spelfouten er uit halen! Grote sukkel.

Er is niets mis met Durion of andere aanbieders van Groene stroom als ik minder kan betalen, waarom niet? Durion heeft niet voor niets een vergunning gekregen. Ik wil gewoon niet een dief van mijn eigen beurs zijn.

Dus beste meneer, eerst even nadenken (ook een bekend spreekwoord) voor dat men wat doet!

Gast

Ehm, als er niets mis is met Durion waarom zijn ze dan al eens op het matje geroepen bij de toezichthouder voor de electriciteitssector; de verlener van de vergunning van Durion.
Zal toch zeker niet zijn omdat ze zo blij zijn met de manier waarop Durion zaken doet :twisted:

Gast

Durion-lui zijn inderdaad een stelletje boeven.
Mensen agressief benaderen en er inluizen met hun gladde verkooppraatjes is niet normaal meer, eris maar een plek waar die lui van Durion thuishoren, dat is in de bajes voor oplichting.?!

Gast

KOORNSTRA (directeur Durion) IS EEN NOTOIRE DIEF

Gast

Kan je dat juridisch onderbouwen?
Je kan iedereen wel een dief gaan noemen omdat hij dingen anders doet als dat jij ze graag ziet :!:

Gast

Juridische onderbouwing is niet nodig.

Gast

Oke, de van Dale dan maar

dief (de ~ (m.), dieven)
1 iem. die steelt

ste·len (ov.ww.)
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen

Op het moment dat je de directeur van Durion een dief noemt moet hij iets wederrechtelijks gedaan hebben.
En voor zover ik weet heeft Durion en zijn directie nog niet voor de rechter gestaan in verband met hun onfrisse wervingscampagne!

Als we zo gaan beginnen kunnen we de directies van een groot deel van het nederlandse bedrijfsleven wel van diefstal beschuldigen :twisted:

contor

Ongelezen bericht door contor »

Mensen die mijn aanvalen op mijn woordspelling hebben mijn toch wel begrepen en daar gaat het mijn maar om.
Toch wil ik u vragen hoeveel krijgt u van Durion betaald voor deze opmerking?zeker weer zo'n aktie van Durion.
L.L.van.Schijndel

Gast

jaar lang gratis groene stroom hoezo?
en als ik er daarna vanaf wil hoef ik alleen een aangetekende brief in 3 voud te sturen :twisted:

Gesloten