LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duur verhuizen bij NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hesternikki

Duur verhuizen bij NUON

Ongelezen bericht door hesternikki »

Wij hebben per 17 dec 2009 doorgegeven aan de Nuon dat wij een nieuwe woning hebben en dat we onze oude woning nog aanhouden tot 1 februari.
Dat is zowel per Mijn NUON als per telefoon. Ook was dit doorgevoerd op Mijn NUON. Ik schijn in december een brief te moeten hebben gekregen dat het nieuwe termijnbedrag van ons nieuwe adres 75 euro voor gas en stroom zou zijn. Vrij logisch, want voorheen in onze oude woning, verbruikten we maar 70 euro en we zijn zeer zuinig. We hebben geen vaatwasser en ook geen droger. De was doet iemand anders voor ons en de kachel staat overdag op 16 en 's avonds maximaal op 19.
Ook hebben we onze nieuwe woning volledig geisoleerd tot en met de buizen onder de grond aan toe. Die brief heb ik nooit gekregen. Daar kwam ik pas achter toen ik vanaochtend belde. Ik heb gevraagd of die brief mij alsnog verstuurd kon worden, maar dat kon niet. Ook op Mijn Nuon stond deze brief niet weergegeven.

In de tussentijd is ons termijnbedrag toch nog iets verhoogd. Nou ja iets.... Het nieuwe termijnbedrag is maar liefst 296,26!!! Bijna 4 keer zoveel als wat we eerst verbruikten.

Hiervan zijn we helemaal niet op de hoogte gesteld. Geen brief of iets dergelijks en op Mijn NUON was het ook niet te vinden. Daar was alleen een slotrekening van ons oude adres bekend. Toch zijn er gisteren maar liefst 5 bedragen van onze rekening gehaald. Ik ben me lam geschrokken. Heb er de hele nacht van wakker gelegen en vanochtend meteen met de Nuon gebeld.

Volgens de telefonist zouden de oude bewoners zoveel verbruikt hebben Dat is niet waar, want dat is mijn beste vriendin en die was maar 100 euro per maand kwijt aan gas en stroom. Nou dit was dan ook alleen nog maar gas, want door een administratieve fout was het stroom nog niet doorgevoerd, dus daar zouden we ook nog een rekening van krijgen!!! Je zou dan toch denken wat ons wel niet nog meer te wachten staat... Maar dit torenhoge bedrag was maar liefst even twee keer afgeschreven. Daarnaast nog een dikke rekening voor de zogenaamde verhuiskosten die NUON gemaakt zou hebben.
Het eindbedrag van ons oude adres was er ook afgehaald, logisch natuurlijk. Maar vervolgens werd er ook nog geld afgehaald voor de volgende maand op het oude adres. Ondanks dat we er niet meer wonen, mogen we dat ook door blijven betalen. Dat is toch belachelijk? Bovendien vraag je voor zulke acties eerst toch even toestemming voor of je stelt toch iemand in kennis van zulke drastische bedragen???

Volgens de telefonist hebben ze dat recht tot dat de echte eindrekening komt. Die komt in mei. Dus ik vroeg of we het geld dan terugkregen. Maar dat was niet het geval. De Nuon was gerechtigd om tot en met mei de twee adressen in rekening te brengen. En dan krijg je ook nog een rekening er boven op voor de adminstratie van de verhuizing. Lekker dus! Hoezo service en dienstverlening.

Ik ben niet akkoord gegaan met het termijngedrag en deze 'nieuwe regeling' en eiste dat het termijnbedrag verlaagd werd naar 100 euro per maand en dat ik het geld terugkreeg, ook van het oude adres. Dat verlagen kon wel, maar het geld kon ik niet meer terugkrijgen. Ik zei om de donder wel. Ik de Rabobank gesommeerd om de hele handel terug te halen en de automatische incasso stop te zetten. We hebben een enorme woordenwisseling gehad vanwege het feit dat ik het onrechtvaardig vond dat ik ook nog voor ons oude adres door moest blijven betalen. Die man werd me toch boos en sprak me toe alsof ik een kleuter was. Ik wist niet wat me overkwam. Ik dacht dat de klant altijd koning was, maar zoiets naars heb ik aan de telefoon nog nooit meegemaakt. Ik ben zo uit mijn slof geschoten en heb hem flink gezegd waar het op staat en dat we een andere leverancier zouden zoeken. De man zei als we het geld terug zouden halen, er deurwaarders aan de deur zouden komen. Hij was keihard aan het dreigen! Ik heb opgehangen. Ik heb meteen een klachtenbrief opgesteld naar de NUON waarin ik twee opties aanbiedt. Of het oplossen van het probleem en dus geen onredelijke bedragen in rekening brengen, of het in goede banen tot een einde leiden en overgaan naar een andere leverancier. Het zal mij benieuwen of ik reactie krijg en dan vervolgens wat voor reactie. Ik laat me echt niet meer zo beledigen.

Ik heb contact gehad met Eneco, maar toch is deze duurder. En overal lees je rotverhalen over energielveranciers. Waar kun je nu het beste en voordeligste terecht. En bovenal wie is het klantvriendelijkst en betrouwbaar????
En tot slot. Waar kan ik met mijn klacht terecht en wat kan NUON ons maken?

Shine

Re: Duur verhuizen bij NUON

Ongelezen bericht door Shine »

Allereerst erg vervelend dat u de welkombrief met informatie inzake uw nieuwe adres niet hebt ontvangen. Of deze fout wel/niet bij de Nuon ligt is altijd moeilijk te bepalen. Helaas hebben we ook te maken met handmatige postbezorging van een TNT. (die bij mij met grote regelmaat helaas bedroevend is. Mijn klachtenregen hierover naar het adres van de TNT zijn inmiddels niet meer van de lucht)

Een termijnbedrag wordt niet vastgesteld naar het verbruik van de oude woning. Immers, woningen verschillen. Het verbruik wordt vastgesteld naar de verbruikshistorie van de woning die u (gaat) betrekt(ken).
De verbruikshistorie wordt door de netbeheerder naar de leverancier gecommuniceerd, die er op haar beurt een bedrag aan koppelt. Niets meer of minder. Het is dus niet zozeer dat de leverancier het termijnbedrag bepaald, alswel dat de netbeheerder die gemiddeld verbruik meterstanden communiceert.
Het is fout een vergelijking te maken met het termijnbedrag van uw oude adres omdat woningen verschillen en daarmee ook het verbruik.

U hebt uw nieuwe termijnbedrag verlaagt naar het bedrag waarvan u denkt dat het voldoende zal zijn t.a.v. uw verbruik op uw nieuwe adres. De reeds betaalde termijnen van 296,26 worden meegenomen bij de jaarafrekening. Mocht dan blijken dat u teveel hebt betaald ten opzichte van uw daadwerkelijke verbruik, krijgt u het te veel betaalde terug. Uw nieuwe termijnbedrag wordt dan tevens opnieuw vastgesteld a.d.h van het, uw jaarverbruik op dit adres.
Het is onverstandig om de reeds betaalde termijnen te storneren, omdat deze termijnen dan open komen te staan, dus als zijnde niet betaald. De gevolgen laten zich raden..... u gaat herinneringen ontvangen en vergroot de kans op extra (aanmaan-/incasso) kosten. Dit lijkt me ook niet de bedoeling.
De verhuiskosten, oftewel administratiekosten voor de verhuismelding bedraagt eenmalig 13,50. Dit eenmalige bedrag wordt gelijktijdig met uw eerste termijnbedrag van uw nieuwe adres betaald.
Weet u zeker dat het termijnbedrag van 296,26 alléén gas betreft? Ik kan me dit namelijk erg moeilijk voorstellen.
En, wat voor ontstane administratieve fout werd er naar u gecommuniceerd?

Uw oude adres:
Bekijk uw eindafrekening van het oude adres. Kijk of de eindstanden kloppen. Kijk tevens naar de in rekening gebrachte termijnen. Mocht u de eenvoudige notaversie hebben, kunt u de uitgebreide versie op MijnNuon bekijken. Daar ziet u de in rekening gebrachte termijnen. Dus de termijnen die meegenomen zijn in deze eindfactuur. Daar staat ongetwijfeld ook het termijnbedrag dat u naar uw idee teveel betaald zou hebben. (februari). Met andere woorden, uw betaalde termijn van februari is verrekend in die eindfactuur.
Te allen tijden betaald u voor uw verbruik. Vandaar dat de controle van de gebruikte eindmeterstanden zo belangrijk is!

Het feit dat de termijn van februari nog in rekening gebracht is, kan te maken hebben met het gegeven dat uw afmelding niet bijtijds de Nuon heeft bereikt en/of dat de afmelding al automatisch gaande was doordat de nieuwe bewoners zich bijtijds hebben aangemeld. Uw automatische gegenereerde afmelding neemt dan wat meer verwerkingstijd in beslag en daarmee logischerwijs ook het bijtijds stopzetten van de termijnbetaling van uw oude adres. HIerdoor kan het gebeuren dat u nog een termijnbetaling doet voor een maand dat u er feitelijk niet meer woont. Maar, zoals al gezegd, die betaling wordt meegenomen bij de eindafrekening.
Indien een afmelding bijtijds (minimaal 2 weken voor de overdracht) doorgegeven wordt, wordt de termijnbetaling ook bijtijds geblokkeerd, waarmee je dit soort voor de klant onbegrijpenlijke zaken voorkomt.

In uw schrijven spreekt u verschillende keren, inzake beide adressen, over een eindafrekening. Dit is verwarrend en ook niet juist.
Een eindafrekening is een rekening wanneer leveringscontracten beeindigd worden. De jaarafrekening is een rekening die jaarlijks komt en een be-/verrekening is van uw verbruik (a.d.v de door u opgegeven metertsanden) voor betreffend adres. DEze is dus wederkerig.
Komt in mei de jaarafrekening van uw nieuwe adres? En hebt u inzake uw oude adres nou wel of niet de eindafrekening ontvangen?

Het overgaan naar een andere leverancier zult uzelf moeten regelen. Dat kan de Nuon niet voor u regelen. U meldt uzelf aan bij de nieuwe leverancier die op haar beurt het switch verzoek doorvoert. De behandeling en afhandeling daarvan is voor verantwoording van de nieuwe leverancier.

Met uw klacht kunt u in eerste instantie terecht bij uw leverancier. Dit hebt u gedaan en als het goed is moet er binnen 5 dagen contact met u worden opgenomen. Mocht u beiden gedurende dit contact niet tot een oplossing komen, dan kunt u zich wenden tot de geschillencommissie.

IK vrees dat hier vooral sprake is van onderlinge miscommunicatie. Een onduidelijk uitleggen aan u hoe bepaalde zaken ontstaan, verwerkt worden en verrekend worden/zijn. Zou dat wel duidelijk uitgelegd zijn weet ik zeker dat deze klacht niet nodig geweest zou zijn. Immers, uw grote frustratie ligt voornamelijk in het gegeven dat u vermoedt teveel betaald te hebben voor uw oude adres en het hoge termijnbedrag (nu bijgesteld) voor uw nieuwe adres.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte hesternikki,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een klacht heeft over de termijnfacturen voor uw oude adres en de hoogte van de termijnfacturen voor uw nieuwe adres.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

hesternikki

Shine schreef:Allereerst erg vervelend dat u de welkombrief met informatie inzake uw nieuwe adres niet hebt ontvangen. Of deze fout wel/niet bij de Nuon ligt is altijd moeilijk te bepalen. Helaas hebben we ook te maken met handmatige postbezorging van een TNT. (die bij mij met grote regelmaat helaas bedroevend is. Mijn klachtenregen hierover naar het adres van de TNT zijn inmiddels niet meer van de lucht).
Het ging in dit geval niet om een welkomstbrief, maar om een nieuw termijnbedrag voor het nieuwe adres die op 75 euro per maand zou komen te staan. Een mooie tussenweg voor ons oude bedrag, 70 euro en de kosten voor het toen nog ongeisoleerde huis, waarvoor mijn vriendin, de oude inwoners, 100 euro per maand betaalden. Omdat ik niets hoorde over het nieuwe termijnbedrag, nam ik contact op met NUON om een goede berekingen te kunnen maken voor de toekomstige kosten voor ons nieuwe huis. Deze zeiden dat de brief verstuurd was, maar wanneer niet ontvangen, niet opnieuw verzonden kon worden. Op MIJN NUON stond deze brief niet weergegeven.

Daarop volgde het feit dat de NUON even had besloten om een nieuw termijnbedrag te maken op maar liefst 296,26 en dat is er -zonder kennisgeving en zonder weergave op MIJN NUON- twee maal afgehaald.
Het feit dat dat (ineens) berekend zou worden op wat de vorige bewoners zouden verbuiken, is onzin. Deze betaalden namelijk 100 euro aan gas en stroom per maand en de nabetaling was te verwaarlozen. 100 euro en bijna 300 euro liggen dus ver uit elkaar!
Hoewel de medewerker(s) bij de NUON de brief met het aanvankelijke termijnbedrag -75 euro- wel op hun scherm weergegeven kregen, heb ik deze niet gekregen, maar is hij dus ook voor niets geweest want 75 euro en 296,26 lijken totaal niet op elkaar.

@ Shine, ik zie uit uw vorige berichten dat u vaker afgeeft op andere instanties en zo bij deze ook op de TNT. Ik heb geen klachten over de TNT en er nog nooit problemen mee gehad. Ik vind het net iets te toevallig dat deze brief niet aangekomen is en het termijnbedrag ineens met 221,26 verhoogd is.
Een termijnbedrag wordt niet vastgesteld naar het verbruik van de oude woning. Immers, woningen verschillen. Het verbruik wordt vastgesteld naar de verbruikshistorie van de woning die u (gaat) betrekt(ken).
De verbruikshistorie wordt door de netbeheerder naar de leverancier gecommuniceerd, die er op haar beurt een bedrag aan koppelt. Niets meer of minder. Het is dus niet zozeer dat de leverancier het termijnbedrag bepaald, alswel dat de netbeheerder die gemiddeld verbruik meterstanden communiceert.
Exact, dat zou je denken. De oude bewoners zaten ook bij NUON en waren voor gas en stroom 100 euro kwijt. Dat is dus wel een beetje minder dan 296,26. Bovendien was dit bedrag voor ons alleen maar voor gas, want het stroom doorgeven was de NUON vergeten naar de desbetreffende afdeling door te geven. Daar ben ik ook twee keer achteraangeweest, maar was na 3 maanden nog niet geregeld. Des te schokkende de hoogte voor het termijnbedrag van het gas alleen nog maar...
Het is fout een vergelijking te maken met het termijnbedrag van uw oude adres omdat woningen verschillen en daarmee ook het verbruik
Ware het niet dat de woningen op elkaar lijken we ontzettend veel voorzorgsmaatregelen hebben gestroffen om stroom en gas te besparen. Bovendien hoeft bij ons overdag de kachel niet aan, gebruiken we geen wasmachine, droger of vaatwasser en hoeven wij niet iedere dag te douchen. Kun je nagaan dat de vorige bewoners een slechte isolatie hadden, de kachel op 21 graden overdag hadden! En zowel een wasmachine, droger als vaatwasser draaiende hielden!!!
U hebt uw nieuwe termijnbedrag verlaagt naar het bedrag waarvan u denkt dat het voldoende zal zijn t.a.v. uw verbruik op uw nieuwe adres. De reeds betaalde termijnen van 296,26 worden meegenomen bij de jaarafrekening. Mocht dan blijken dat u teveel hebt betaald ten opzichte van uw daadwerkelijke verbruik, krijgt u het te veel betaalde terug. Uw nieuwe termijnbedrag wordt dan tevens opnieuw vastgesteld a.d.h van het, uw jaarverbruik op dit adres.
Het is onverstandig om de reeds betaalde termijnen te storneren, omdat deze termijnen dan open komen te staan, dus als zijnde niet betaald. De gevolgen laten zich raden..... u gaat herinneringen ontvangen en vergroot de kans op extra (aanmaan-/incasso) kosten. Dit lijkt me ook niet de bedoeling.
De verhuiskosten, oftewel administratiekosten voor de verhuismelding bedraagt eenmalig 13,50. Dit eenmalige bedrag wordt gelijktijdig met uw eerste termijnbedrag van uw nieuwe adres betaald.
Op advies van de eerste medewerker van de NUON (die overigens heel vriendelijk was en de tweede medewerkers van de verhuisafdeling ook!) heb ik het bedrag gestorneerd. Ik heb de namen van die medewerkers genoteerd hoor. De man zou dan twee nieuwe rekeningen maken en aanpassen op mijn verzoek. Die zouden weer op 100 euro gezet worden. Ik had namelijk gelezen dat je als consument daar recht op hebt en daar werd ook in tegemoet gekomen. Volgens hem zou ik daar geen problemen mee krijgen. De laatste, derde medewerker die ik later op de dag sprak, omdat ik zat dat er nog weer een termijnbedrag voor het oude adres was afgeschreven, vertelde een heel ander verhaal en begon te dreigen met deurwaarders...
Weet u zeker dat het termijnbedrag van 296,26 alléén gas betreft? Ik kan me dit namelijk erg moeilijk voorstellen.
En, wat voor ontstane administratieve fout werd er naar u gecommuniceerd?
Ja dat weet ik zeker. Dat hebben alle drie de medewerkers die ik gisteren gesproken hebben gezegd. Daarom werd ik in het eerste gesprek gisteren ook door verbonden naar een mevrouw van de verhuisservise die nogmaals zou proberen ook de stroom te regelen. Onbegrijpelijk omdat we al jaren zowel gas als stroom bij de NUON hebben en ik duidelijk gevraagd heb om de service op het nieuwe adres voort te zetten.
Uw oude adres:
Bekijk uw eindafrekening van het oude adres. Kijk of de eindstanden kloppen. Kijk tevens naar de in rekening gebrachte termijnen. Mocht u de eenvoudige notaversie hebben, kunt u de uitgebreide versie op MijnNuon bekijken. Daar ziet u de in rekening gebrachte termijnen. Dus de termijnen die meegenomen zijn in deze eindfactuur. Daar staat ongetwijfeld ook het termijnbedrag dat u naar uw idee teveel betaald zou hebben. (februari). Met andere woorden, uw betaalde termijn van februari is verrekend in die eindfactuur.
Te allen tijden betaald u voor uw verbruik. Vandaar dat de controle van de gebruikte eindmeterstanden zo belangrijk is!
Precies en daarom noteren we iedere zondag om 10 uur onze meterstanden om eventuele pieken te kunnen verklaren of bij exessen maatregelen te kunnen nemen. Zo houden we ons verbruik in de gaten en weten we of en hoe we evt zuiniger aan kunnen doen. We leven zeer milieubewust namelijk.
De meterstanden kloppen. Die houden we zelf nauwkeurig bij en tot nu toe hebben we nog geen excessen mogen vernemen. Bovendien hebben we nog niet weer meterstanden door hoeven geven aan de NUON dus kunnen zij dat zo ook niet even uit de duim gaan zuigen.
Het feit dat de termijn van februari nog in rekening gebracht is, kan te maken hebben met het gegeven dat uw afmelding niet bijtijds de Nuon heeft bereikt en/of dat de afmelding al automatisch gaande was doordat de nieuwe bewoners zich bijtijds hebben aangemeld. Uw automatische gegenereerde afmelding neemt dan wat meer verwerkingstijd in beslag en daarmee logischerwijs ook het bijtijds stopzetten van de termijnbetaling van uw oude adres. HIerdoor kan het gebeuren dat u nog een termijnbetaling doet voor een maand dat u er feitelijk niet meer woont. Maar, zoals al gezegd, die betaling wordt meegenomen bij de eindafrekening.
We hebben begin december, twee maanden voor de daadwerkelijke verhuizing!!! al melding gedaan van de verhuizing, waarvan we ook meteen een slotrekenig kregen, dd 17 december. We hebben het dus langer dan 2 maande nvan te voren opgezegd. Toch is er voor de maand februari -na de slotrekening- toch het termijn bedrag afgehaald. Ik kwam daar gisteren later op de dag achter en belde meteen naar de NUON. Toen kreeg ik een vreselijke man aan de lijn die me als een kleuter of imbiciel behandelde (ik heb verdorie twee universitaire studies afgerond!). Meneer sprak me al meteen met je aan en begon als snel te dreigen met als ik niet zou betalen dan... en ik mocht absoluut niet storneren, terwijl ik dat op advies van de vorige medewerker juist moest doen, anders kon hij niet aanpassen. Hij vertelde me dat de NUON het recht had om tot de JAARAFREKENING in mei, ze twee adressen in rekening mochten brengen en dat zeker ook zouden doen. Ik was het daar niet mee eens en vond dat belachelijk, daarom werd de man zeer agressief en heb ik opgehangen. Ik lees overigens niet over de agressiviteit van sommige medewerkers van de NUON... Maar uit de vorige berichten te lezen, schijnt dat normaal te zijn...
Indien een afmelding bijtijds (minimaal 2 weken voor de overdracht) doorgegeven wordt, wordt de termijnbetaling ook bijtijds geblokkeerd, waarmee je dit soort voor de klant onbegrijpenlijke zaken voorkomt.
Dat zou je idd denken. Ellende wilde ik ook voorkomen, omdat na een voor ons vreselijk moeilijke tijd na ernstige ziekte van onze dochter, wij graag op een soepele wijze wilden verhuizen, zonder ook nog die rompslomp te krijgen. Maar helaas, mocht dat niet baten... De NUON stelt wel eisen en verwachten aan ons, de klant, maar komt de klant niet tegemoet door zich aan de afspraken te houden.
In uw schrijven spreekt u verschillende keren, inzake beide adressen, over een eindafrekening. Dit is verwarrend en ook niet juist.
Kun je nagaan, hoe goed de studentjes in het callcenter van NUON getraind zijn... Wij snapten er ook niet meer van. Inmiddels wel. Misschien een idee om wat meer volwassen en welonderlegde medewerkers aan te schaffen..?
Een eindafrekening is een rekening wanneer leveringscontracten beeindigd worden.
Ook wel de slotafrekening!
De jaarafrekening is een rekening die jaarlijks komt en een be-/verrekening is van uw verbruik (a.d.v de door u opgegeven metertsanden) voor betreffend adres. DEze is dus wederkerig.
Komt in mei de jaarafrekening van uw nieuwe adres? En hebt u inzake uw oude adres nou wel of niet de eindafrekening ontvangen? Wat betreft het oude adres hebben we de slotafrekening idd ontvangen en betaald. Toch zijn er weer nieuwe termijnbedragen van start gegaan. De telefonist zei ook dat dit tot mei gewoon door zou gaan voor het zowel het oude als het nieuwe adres. Van het nieuwe adres hebben we vanzelfsprekend geen slotafrekening of jaarafrekningen ontvangen. Die krijgen we in mei.
Het overgaan naar een andere leverancier zult uzelf moeten regelen. Dat kan de Nuon niet voor u regelen. U meldt uzelf aan bij de nieuwe leverancier die op haar beurt het switch verzoek doorvoert. De behandeling en afhandeling daarvan is voor verantwoording van de nieuwe leverancier.
Dat is ook wel het laatste wat ik de NUON zou vragen. Dat is ook helemaal niet wat ik zou willen. Inmiddels ben ik er achter dat andere energieleveranciers dat heel mooi kunnen regelen als je naar hen overstapt.
Met uw klacht kunt u in eerste instantie terecht bij uw leverancier. Dit hebt u gedaan en als het goed is moet er binnen 5 dagen contact met u worden opgenomen. Mocht u beiden gedurende dit contact niet tot een oplossing komen, dan kunt u zich wenden tot de geschillencommissie.
We zijn zeer benieuwd en zullen anders ook zeker verdere stappen ondernemen.
IK vrees dat hier vooral sprake is van onderlinge miscommunicatie. Een onduidelijk uitleggen aan u hoe bepaalde zaken ontstaan, verwerkt worden en verrekend worden/zijn.
Ik denk niet dat het miscommunicatie is. Ja misschien binnen de afdelingen va nde NUON zelf. Zoals de medewerkers ook toegeven, want ze zeiden zelf dat het verwerken van de aanvraag voor de stroom vast is gelopen. Ook in het gedrag van sommige medewerkers naar de klant toe. Er is geen reden om agressief te worden als je zelf niet eens snapt hoe iets berekend wordt en uit eigen frustratie gaat dreigen. Dat is echt erg laag!

Zou dat wel duidelijk uitgelegd zijn weet ik zeker dat deze klacht niet nodig geweest zou zijn. Immers, uw grote frustratie ligt voornamelijk in het gegeven dat u vermoedt teveel betaald te hebben voor uw oude adres en het hoge termijnbedrag (nu bijgesteld) voor uw nieuwe adres.[/quote]

U beschikt uw inziens over een goed inlevingsvermogen, maar ik vind dat u het mooi kunt vertellen en op een subtiele wijze de rollen om lijkt te draaien. Dat werkt bij mij helaas niet Shine! Mijn grootste frustratie gaat het laatst nog om het te hoge termijnbedrag, maar meer om het feit dat ik moet betalen voor een woning waar ik niet meer woon en waar wij voor de trage werkzaamheden bij de NUON en de daaruitstane misverstanden tussen de verschillende afdelingen, voor op moeten draaien. Om maar niet te spreken over de manier waarop ik afgebekt ben door de telefoon. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

hesternikki

Geachte NUON medewerker, dat zal ik zeker doen. Ik ben nu niet thuis, dus heb mijn nummer niet bij de hand, dus zal tzt contact op nemen. Vr dank.

Shine

Ik ben benieuwd wat er nu precies allemaal gebeurd is en wat de uitkomst is.
Laat u dat nog weten?

hesternikki

Jazeker.
Maar bent u niet dezelfde als de NUON medewerker Shine? Want dat idee kreeg ik namelijk.

Shine

Maar bent u niet dezelfde als de NUON medewerker Shine? Want dat idee kreeg ik namelijk.
U wipt nu wel erg heen en weer tussen 2 topics om uw beschuldigende veronderstelling met betrekking tot mij als een bepaalde zekerheid te stellen.
Mijn duidelijk antwoord hebt u al in het andere -Oxxio- topic gekregen. Dunkt me dat volstaat!
Zie mijn reactie op uw schrijven d.d. 05 maart 2010 09:24: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=79944

Schreef u in uw vervolg reactie alhier....
ik vind dat u het mooi kunt vertellen en op een subtiele wijze de rollen om lijkt te draaien. Dat werkt bij mij helaas niet Shine!
....wil ik u vertellen dat ik uw gedrag en gedane uitlatingen t.a.v mij en mijn persoon ook niet werken Hesternikki!
Excuses van uw kant zouden in deze niet misplaatst zijn.

hesternikki

Zo wat een agressie.
Ik trok juist bij door mijn aanvankelijke idee ter sprake te stellen en er op terug te komen. Dat ik aanvankelijk dacht dat u een NUON medewerker zou zijn. Later begreep ik uit uw antwoord uit het andere topic dat dat niet zo was en dat uw intenties goed bedoeld waren. Prima toch?
En als u excuses wilt. Bij deze. Ik kreeg echt de indruk dat u iemand van de NUON was die onder een valse naam hun hachje probeerde te redden. Ik vond het daarbij ook heel vervelend dat er een samenvatting werd gegeven van mijn verhaal dit mijns inziens volledig uit zijn verband was getrokken. Ik vond het vrij simpel om het op miscommunicatie te schuiven. Dat zou wel erg makkelijk zijn.

Enfin. Ik had toegezegd u op de hoogte te stellen van de ontwikkelingen met de NUON. Wij hebben alle bedragen gestorneerd, maar ik heb een nette mail van de NUON gekregen dat ze die te hoge bedragen die ze in rekening hadden gebracht en de rekening van het oude adres (die dus niet terecht was), wel wilden verrekenen met de eindrekening. Dit is dus langs elkaar gelopen en ik weet niet hoe dat nu uitpakt. Wel hebben we excuses gehad en een prachtig bos bloemen. Echt super. Het is jammer dat het zo moest lopen en ik hoop ook echt dat ze meer hun best gaan doen in het werven van betrokken en onderlegde medewerkers en dat ze ook in het digitale tijdperk wat meer meekomen door MIJN NUON up to date te houden, zodat je als klant weet waar je aan toe bent. Ook zaken als afwijkende rekeningen zomaar afschrijven, moet zomaar niet kunnen. Ik hoop dat ze daar wat mee doen.
Zoals ik al zei, ik weet niet hoe alles nu verder loopt, omdat ze een ander voorstel hadden dan dat wij wilden - hebben gedaan dus het is nog even afwachten, maar de klacht is goed opgepakt en daar is goed en persoonlijk op in gespeeld wat we enorm op prijs stellen.

Gesloten