LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] e-part en geschillencommissie
e-part en geschillencommissie
Wegens emigratie probeer ik al 13 weken in contact te komen met e-part om mijn contract op te zeggen.
E-part reageert niet op email, telefoon (antwoordapparaat), brief en een aangetekende brief wordt door TPG als onbestelbaar retour bezorgd.
Op de site van de geschillencommissie is nog steeds (25/9/2006) te lezen dat e-part wel is aangesloten.
Online een klacht aanmelden lukt echter niet, telefonische navraag bij de geschillencommissie geeft in eerste instantie de reactie dat "aanmelden moet kunnen, want ze zijn aangesloten". Pas na aandringen,omdat het niet kan, blijkt dat e-part sinds 23 juni niet meer is aangesloten bij de klachtencommissie en de commissie "dus niets kan doen" De commissie verwijst me vervolgens doodleuk naar de rechter.
Aangezien e-part wel lid was op het moment dat ik een contract aanging en de commissie tot heden verzuimd heeft om te publiceren dat e-part geen lid meer is betekent dit dat de geschillencommissie een nutteloos en machteloos orgaan is. Het is voor mij nu onmogelijk om op simpele wijze een klacht in te dienen terwijl dit volgens alle bekende en gepubliceerde informatie wel mogelijk zou moeten zijn.
Inmiddels consuwijzer ingeschakeld.
E-part reageert niet op email, telefoon (antwoordapparaat), brief en een aangetekende brief wordt door TPG als onbestelbaar retour bezorgd.
Op de site van de geschillencommissie is nog steeds (25/9/2006) te lezen dat e-part wel is aangesloten.
Online een klacht aanmelden lukt echter niet, telefonische navraag bij de geschillencommissie geeft in eerste instantie de reactie dat "aanmelden moet kunnen, want ze zijn aangesloten". Pas na aandringen,omdat het niet kan, blijkt dat e-part sinds 23 juni niet meer is aangesloten bij de klachtencommissie en de commissie "dus niets kan doen" De commissie verwijst me vervolgens doodleuk naar de rechter.
Aangezien e-part wel lid was op het moment dat ik een contract aanging en de commissie tot heden verzuimd heeft om te publiceren dat e-part geen lid meer is betekent dit dat de geschillencommissie een nutteloos en machteloos orgaan is. Het is voor mij nu onmogelijk om op simpele wijze een klacht in te dienen terwijl dit volgens alle bekende en gepubliceerde informatie wel mogelijk zou moeten zijn.
Inmiddels consuwijzer ingeschakeld.
Re: e-part en geschillencommissie
In dit soort gevallen kunt u uw melding tevens schriftelijk aan het energiebedrijf richten. U kunt ook mailen aan [email protected]
Succes
Succes
Re: e-part en geschillencommissie
Timefa, ik heb je een tijd hier niet gezien maar dit was weer een ouderwets non-advies van je! Zo ken ik je weer!
Voordat je iemand weer eens adviseert om een schriftelijke klacht in te dienen, is het misschien handig om de originele posting te lezen. Daar stond onder andere deze zin in:
Om antwoord te geven op jako zijn vraag: Als jouw geschil is ontstaan in de periode dat e-part wél aangesloten was bij de SGC (dus voor 23-06-06), dan moet het geschil volgens mij gewoon door de SGC behandeld worden.
Is het geschil ontstaan ná die datum, dan blijft er inderdaad niks anders over dan naar de rechter te stappen.
Dat is niet een simpele dooddoener van de SGC, zo werkt het in Nederland nou eenmaal. Als je een conflict hebt met iemand, dan kun je dat voor de rechter uitvechten. De SGC is juist in het leven geroepen om consumenten deze gang naar de rechter te besparen. Maar ja, dan moet het bedrijf waarmee jij een conflict hebt natuurlijk wel aangesloten zijn.
Een simpeler manier om met e-part in contact te komen, is natuurlijk je rekeningen niet voldoen. Wedden dat zij dan wel contact met jou opnemen?
Voordat je iemand weer eens adviseert om een schriftelijke klacht in te dienen, is het misschien handig om de originele posting te lezen. Daar stond onder andere deze zin in:
Daarnaast bestaat het door jou genoemde internetadres collectmail.nl (uiteraard) niet.E-part reageert niet op email, telefoon (antwoordapparaat), brief en een aangetekende brief wordt door TPG als onbestelbaar retour bezorgd.
Om antwoord te geven op jako zijn vraag: Als jouw geschil is ontstaan in de periode dat e-part wél aangesloten was bij de SGC (dus voor 23-06-06), dan moet het geschil volgens mij gewoon door de SGC behandeld worden.
Is het geschil ontstaan ná die datum, dan blijft er inderdaad niks anders over dan naar de rechter te stappen.
Dat is niet een simpele dooddoener van de SGC, zo werkt het in Nederland nou eenmaal. Als je een conflict hebt met iemand, dan kun je dat voor de rechter uitvechten. De SGC is juist in het leven geroepen om consumenten deze gang naar de rechter te besparen. Maar ja, dan moet het bedrijf waarmee jij een conflict hebt natuurlijk wel aangesloten zijn.
Een simpeler manier om met e-part in contact te komen, is natuurlijk je rekeningen niet voldoen. Wedden dat zij dan wel contact met jou opnemen?
Re: e-part en geschillencommissie
De weg naar de rechter staat natuurlijk per definitie altijd open, daar heb ik de geschillencommissie niet voor nodig.
En aangezien de geschillencommissie nog steeds foutief op de eigen site heeft staan dat e-part aangesloten is vind ik het ook de plicht van deze commissie om aan de slag te gaan.
Tevens meldt de website van e-part ook nog steeds aangesloten te zijn, en welke toezichthouder neemt nu het initiatief om die ,al drie maanden onjuiste , informatie te corrigeren?
Stoppen met betalen,uiteraard, maar hoe krijg ik een eindafrekening? en eventueel te veel betaald voorschot weer terug?
Ook de netbeheerder, Essent, kan pas een eindafrekening maken nadat de eindstanden door e-part zijn doorgegeven. Dit is wettelijk zo bepaald. Dit zal dus nooit gebeuren,waarna ik een eindafrekening zal krijgen aan de hand van een schatting en die is per definitie te hoog.
En aangezien de geschillencommissie nog steeds foutief op de eigen site heeft staan dat e-part aangesloten is vind ik het ook de plicht van deze commissie om aan de slag te gaan.
Tevens meldt de website van e-part ook nog steeds aangesloten te zijn, en welke toezichthouder neemt nu het initiatief om die ,al drie maanden onjuiste , informatie te corrigeren?
Stoppen met betalen,uiteraard, maar hoe krijg ik een eindafrekening? en eventueel te veel betaald voorschot weer terug?
Ook de netbeheerder, Essent, kan pas een eindafrekening maken nadat de eindstanden door e-part zijn doorgegeven. Dit is wettelijk zo bepaald. Dit zal dus nooit gebeuren,waarna ik een eindafrekening zal krijgen aan de hand van een schatting en die is per definitie te hoog.
Re: e-part en geschillencommissie
Mensen, bedenk dat die wegen te lang duren.
Per aangetekende brief opzegging aan de leverancier.
Ik passeer dagelijks de revue alhier maar reageer niet overal op.
Wanneer er een passend antwoord is gegeven dan hoef ik mij daarmee niet ook nog eens te bemoeien. Ik doe dan af met de bewoording "Netjes"
Anderzinds zijn de onderwerpen zo simpel dat ik daarop gewoon niet wil reageren.
Of ik weet er geen passend antwoord op en laat het aan andere advisors over.
Wanneer ik iets voor iemand kan betekenen dan doe ik dat graag.
Ik hoop hiermee een duidelijk antwoord te hebben gegeven.
Per aangetekende brief opzegging aan de leverancier.
Ik passeer dagelijks de revue alhier maar reageer niet overal op.
Wanneer er een passend antwoord is gegeven dan hoef ik mij daarmee niet ook nog eens te bemoeien. Ik doe dan af met de bewoording "Netjes"
Anderzinds zijn de onderwerpen zo simpel dat ik daarop gewoon niet wil reageren.
Of ik weet er geen passend antwoord op en laat het aan andere advisors over.
Wanneer ik iets voor iemand kan betekenen dan doe ik dat graag.
Ik hoop hiermee een duidelijk antwoord te hebben gegeven.
Re: e-part en geschillencommissie
Er staat al in mijn eerste bericht dat ik dat al gedaan had.Per aangetekende brief opzegging aan de leverancier.
En die aangetekende brief werd dus na 4 weken weer door de PTT aangetekend bij mijzelf bezorgd omdat de leverancier deze niet in ontvangst nam.
Heb ik nu formeel opgezegd?
Re: e-part en geschillencommissie
adres gecontoleerd ??
Re: e-part en geschillencommissie
Het gaat hier uiteraard niet om een onjuist adres, maar om een onwillige leverancier. Ik dacht dat dat toch inmiddels wel bij iedereen duidelijk was.
Als een aangetekend stuk niet in ontvangst wordt genomen (of ophaald aan de balie) zal TPG post op last van de rechter de inhoud van de envelop bekijken om de afzender te achterhalen en op die manier kreeg ik mijn brief weer terug.
Als een aangetekend stuk niet in ontvangst wordt genomen (of ophaald aan de balie) zal TPG post op last van de rechter de inhoud van de envelop bekijken om de afzender te achterhalen en op die manier kreeg ik mijn brief weer terug.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38
Re: e-part en geschillencommissie
E-Part
Postbus 3004
2480 AA Woubrugge
tel: 0900 2266160
e-mail: [email protected]
adres: Vrouwgeestweg 84
2481 KP Woubrugge
Waarschijnlijk wist u dit ook al maar de vraag is wie er in Woubrugge woont, dit leest en even langs dat adres wilt gaan om daar te kijken hoe het er voor staat.
Alles dichtgeplakt?
Grootvader
Postbus 3004
2480 AA Woubrugge
tel: 0900 2266160
e-mail: [email protected]
adres: Vrouwgeestweg 84
2481 KP Woubrugge
Waarschijnlijk wist u dit ook al maar de vraag is wie er in Woubrugge woont, dit leest en even langs dat adres wilt gaan om daar te kijken hoe het er voor staat.
Alles dichtgeplakt?
Grootvader
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12
Re: e-part en geschillencommissie
vlgs DeTelefoongids.nl zijn onderstaanden ook op dat adres gevestigd.
Misschien kun je hun benaderen ...
Kreat Automatisering BV
Vrouwgeestweg 84
2481KP Woubrugge
Tel: 0172 519667
of
Melessen H
Vrouwgeestweg 84
2481KP Woubrugge
Tel: 0172 519600
Succes, Lieske
Misschien kun je hun benaderen ...
Kreat Automatisering BV
Vrouwgeestweg 84
2481KP Woubrugge
Tel: 0172 519667
of
Melessen H
Vrouwgeestweg 84
2481KP Woubrugge
Tel: 0172 519600
Succes, Lieske