LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
De energiebedrijven blijven doorgaan met onverschilligheid, waarbij de klant is ‘heilig’ verleden tijd is.
De consumentenprogramma’s zoals TrosRadar heeft al enkele uitzendingen uitgebreid aandacht besteed aan de ‘vreemde’ ontwikkelingen aldaar.
Nadien kwam er een mediabericht omtrent een salarisverhoging van 42% van een topman bij NUON, deze verdient nu een riant salaris van € 800.000,00 per jaar.
Vandaag kwamen enkele topmensen bij Essent in het nieuws, deze (drie) zijn samen goed voor zo’n 4,4 miljoen euro.
Klanten (energieafnemers) afhankelijk van deze groot verdieners, laat men onverschillig, maar wel heel duidelijk in de kou staan.
Wij werden onlangs voor een openstaand bedrag van € 60,00 (exclusief bijkomende kosten van € 90,00), van de kabel afgesloten.
Deze maatregel is genomen naar aanleiding van onduidelijkheden betreffende jaarafrekening elektriciteit 2004.
Deze afsluiting vond plaats voor de paasdagen en onze kinderen konden niet meer @Home internetten en géén TV kijken, contacten, met als doel om deze zaak op te lossen was niet mogelijk, eerst € 155,00 betalen.
Ik had maar één oplossing, aansluiting KPN met ere herstellen, satellietinstallatie aanschaffen met een Canal+ abonnement, ADSL internetverbinding en de levering van elektriciteit naar de Rendo.
Totale kosten € 600,00, maar ik ben bij Essent weg, die krijgen van mij een vrijkaartje ‘ballenbak’ en wat heet géén monopoliepositie hebben?.
Ik zal wel een slechte betaler zijn, of lezende het bovenstaande topsalarissen, nee ik denk dat ik het niet meer begrijp!.
Politiek doe er iets aan (och laat ook maar), de beer is toch al los.
Dit is de vrije markt werking en voordelig voor de consument.
Ze kunnen beter direct naar mijn werkgever gaan en zeggen “hier met al zijn geld”.
En ik dacht dat de energiebedrijven beterschap hadden beloofd, zo ja aan wie en hoeveel?.
De consumentenprogramma’s zoals TrosRadar heeft al enkele uitzendingen uitgebreid aandacht besteed aan de ‘vreemde’ ontwikkelingen aldaar.
Nadien kwam er een mediabericht omtrent een salarisverhoging van 42% van een topman bij NUON, deze verdient nu een riant salaris van € 800.000,00 per jaar.
Vandaag kwamen enkele topmensen bij Essent in het nieuws, deze (drie) zijn samen goed voor zo’n 4,4 miljoen euro.
Klanten (energieafnemers) afhankelijk van deze groot verdieners, laat men onverschillig, maar wel heel duidelijk in de kou staan.
Wij werden onlangs voor een openstaand bedrag van € 60,00 (exclusief bijkomende kosten van € 90,00), van de kabel afgesloten.
Deze maatregel is genomen naar aanleiding van onduidelijkheden betreffende jaarafrekening elektriciteit 2004.
Deze afsluiting vond plaats voor de paasdagen en onze kinderen konden niet meer @Home internetten en géén TV kijken, contacten, met als doel om deze zaak op te lossen was niet mogelijk, eerst € 155,00 betalen.
Ik had maar één oplossing, aansluiting KPN met ere herstellen, satellietinstallatie aanschaffen met een Canal+ abonnement, ADSL internetverbinding en de levering van elektriciteit naar de Rendo.
Totale kosten € 600,00, maar ik ben bij Essent weg, die krijgen van mij een vrijkaartje ‘ballenbak’ en wat heet géén monopoliepositie hebben?.
Ik zal wel een slechte betaler zijn, of lezende het bovenstaande topsalarissen, nee ik denk dat ik het niet meer begrijp!.
Politiek doe er iets aan (och laat ook maar), de beer is toch al los.
Dit is de vrije markt werking en voordelig voor de consument.
Ze kunnen beter direct naar mijn werkgever gaan en zeggen “hier met al zijn geld”.
En ik dacht dat de energiebedrijven beterschap hadden beloofd, zo ja aan wie en hoeveel?.
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Och G.Kelder. Ik zit met verbijstering uw verhaal te lezen.
Maak momenteel hetzelfde wat u is overkomen, mee. Zit ook al een paar weken zonder kabel (tv) en had ook een geschil met Essent. Ik heb aan al mijn eventuele schulden en verplichtigen voldaan en heb nog steeds geen tv. ( Bewijzen doorgestuurd, doorgefaxt, ed. )
Als ik bel of mail, ze sturen je van het kastje naar de muur. Iedere keer beloven ze dat het opgelost is of wordt, maar tot op heden nog niks.
Ik ben alleenstaande, dus weet niet goed de weg van al die alternatieven die u hier noemd en heb er ook het geld niet voor, anders deed ik precies hetzelfde! Gelukkig heb ik nog ADSL internet aansluiting, anders was ik helemaal van de wereld afgesloten.
Het is te gek voor woorden en als je dan inderdaad leest van die topfiguren bij die energiebedrijven, wat of zij er weer bij krijgen? Ja, over u en mijn en vele anderen zijn rug!
Hopeloos wordt ik ervan!
Maak momenteel hetzelfde wat u is overkomen, mee. Zit ook al een paar weken zonder kabel (tv) en had ook een geschil met Essent. Ik heb aan al mijn eventuele schulden en verplichtigen voldaan en heb nog steeds geen tv. ( Bewijzen doorgestuurd, doorgefaxt, ed. )
Als ik bel of mail, ze sturen je van het kastje naar de muur. Iedere keer beloven ze dat het opgelost is of wordt, maar tot op heden nog niks.
Ik ben alleenstaande, dus weet niet goed de weg van al die alternatieven die u hier noemd en heb er ook het geld niet voor, anders deed ik precies hetzelfde! Gelukkig heb ik nog ADSL internet aansluiting, anders was ik helemaal van de wereld afgesloten.
Het is te gek voor woorden en als je dan inderdaad leest van die topfiguren bij die energiebedrijven, wat of zij er weer bij krijgen? Ja, over u en mijn en vele anderen zijn rug!
Hopeloos wordt ik ervan!
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
@Jasmien
Het blijkt dat men sinds 1 januari 2005 een ander visie hebben gekregen met betrekking tot betalingen, een visie waarbij de minder draagkrachtigen duidelijk de dupe zijn.
Vele banken doen géén automatische betalingen meer voor mensen die vaak rood staan en moeten deze nu via een acceptgiro betalen.
Aanleiding voor 'geldontvangers' om iets agressiever te gaan innen en € 10,00 extra heb je zo aan je broek.
In ons geval was het een bedrag can € 60,00, waarover men vrij makkelijk kosten berekend die ruim 150% bedragen.
De klant moet gewoon actie ondernemen en beslissingen nemen en zic niet laten overdonderen door dit soort van zaken doen.
Ik wens jou ook veel sterkte en als je betaald hebt, het bedrijf aanschrijven en wijzen op hun verplichting tot levering.
Het blijkt dat men sinds 1 januari 2005 een ander visie hebben gekregen met betrekking tot betalingen, een visie waarbij de minder draagkrachtigen duidelijk de dupe zijn.
Vele banken doen géén automatische betalingen meer voor mensen die vaak rood staan en moeten deze nu via een acceptgiro betalen.
Aanleiding voor 'geldontvangers' om iets agressiever te gaan innen en € 10,00 extra heb je zo aan je broek.
In ons geval was het een bedrag can € 60,00, waarover men vrij makkelijk kosten berekend die ruim 150% bedragen.
De klant moet gewoon actie ondernemen en beslissingen nemen en zic niet laten overdonderen door dit soort van zaken doen.
Ik wens jou ook veel sterkte en als je betaald hebt, het bedrijf aanschrijven en wijzen op hun verplichting tot levering.
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
ook bij ons een afsluiting van de kabel, div. keren de betalingsbewijzen gefaxt, ook hier het helpt niet. betalen jullie dan geen doorgeefkosten meer bij essent.
alles went behalve essent
alles went behalve essent
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Ik lees hier zoveel klachten over vooral Essent.
Als het zo is als jullie hier schrijven, waarom gaan jullie het niet eens aankaarten bij een rechtswinkel in jullie woonplaats?
Als je de bewijzen hebt en meerdre malen hebt doorgegeven en je hebt nog steeds geen tv, misschien kunne zij je verder helpen, hoe en wat te doen.
Het is maar een suggestie hoor! Maar dat dit mogelijk is? Zo zie je maar wat een monopolipositie die bedrijven nog innemen.
Ps, misschien je klacht ook nog even deponeren bij Trosradar, Vara's Kassa of de consumentenbond!
Als het zo is als jullie hier schrijven, waarom gaan jullie het niet eens aankaarten bij een rechtswinkel in jullie woonplaats?
Als je de bewijzen hebt en meerdre malen hebt doorgegeven en je hebt nog steeds geen tv, misschien kunne zij je verder helpen, hoe en wat te doen.
Het is maar een suggestie hoor! Maar dat dit mogelijk is? Zo zie je maar wat een monopolipositie die bedrijven nog innemen.
Ps, misschien je klacht ook nog even deponeren bij Trosradar, Vara's Kassa of de consumentenbond!
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
@gasje
Aanklagen bij een rechtswinkel, je hebt bij de handelswijze, van het in dit geval Essent, géén poot om op te staan.
Ik heb diverse malen getracht om de toegepaste maatregel of sanctie op papier te krijgen, van Essent.
Deze doen lachend de zaak telefonisch af en als je een jaar verder bent, was je een klant die gewoon de vrije keuze had om van energieleverancier te switchen.
Het begint echt een graaicultuur te worden en men behoeft zich niet meer te verantwoorden (schijnt landelijk te zijn).
Ik laat mij vanaf vandaag niet meer klakkeloos als grof vuil gebruiken door deze zakkenvullers en duidelijk de contacts- voorwaarden en duur onder de loep nemen.
Meer als een jaar ellende kan je dan ook niet meer overkomen.
Het is diep treurig, dat de landelijke politiek géén reden ziet om mensen te gaan beschermen tegen deze gang van zaken.
Straks heeft alleen 'rijk' nog stroom, water, gas en kabeltelevisie, dit heft de overbelasting op de distributieleidingen van zelf op, met als doel kwaliteitsverbetering en besparing op onderhoudskosten.
Aanklagen bij een rechtswinkel, je hebt bij de handelswijze, van het in dit geval Essent, géén poot om op te staan.
Ik heb diverse malen getracht om de toegepaste maatregel of sanctie op papier te krijgen, van Essent.
Deze doen lachend de zaak telefonisch af en als je een jaar verder bent, was je een klant die gewoon de vrije keuze had om van energieleverancier te switchen.
Het begint echt een graaicultuur te worden en men behoeft zich niet meer te verantwoorden (schijnt landelijk te zijn).
Ik laat mij vanaf vandaag niet meer klakkeloos als grof vuil gebruiken door deze zakkenvullers en duidelijk de contacts- voorwaarden en duur onder de loep nemen.
Meer als een jaar ellende kan je dan ook niet meer overkomen.
Het is diep treurig, dat de landelijke politiek géén reden ziet om mensen te gaan beschermen tegen deze gang van zaken.
Straks heeft alleen 'rijk' nog stroom, water, gas en kabeltelevisie, dit heft de overbelasting op de distributieleidingen van zelf op, met als doel kwaliteitsverbetering en besparing op onderhoudskosten.
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Beste G. Kelder.
Het is nog steeds diep treurig met Essent. Ik ben nog even ver, dus nog niks opgeschoten.
Ik denk dat IK maar eens een rechtzaak aanspan TEGEN hen! Dit is toch van de gekke!
Gr.
Het is nog steeds diep treurig met Essent. Ik ben nog even ver, dus nog niks opgeschoten.
Ik denk dat IK maar eens een rechtzaak aanspan TEGEN hen! Dit is toch van de gekke!
Gr.
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Ik begrijp niet, dat jullie problemen maken over het niet hebben van kabel-tv. Schaf een satellietset aan en je hebt die kabel-sukkels niet meer nodig. Liggen vaak bij Aldi of Llydl. Doe net als ik, mijn kabeltv in juli 2004 opgezegd en nog steeds kabeltv. Gebruik het weliswaar niet, maar toch.
M
M
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Volgens hun reklame schrijf je essent met een grote es van Service, volgen mij schrijf je het met een grote es van Stomkoppen
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 jan 2005 21:06
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Ook ik heb problemen gehad met Essent.
Dit was op twee manieren uit te splitsen:
1: Een jaarafrekening waarvoor ik een betalingsregeling wilde
2: De hoogte van het voorschotbedrag
Punt 1 was voor mij zonneklaar. Ik moest dit betalen. Daarom had ik een betalingsregeling aangeboden. Dit werd echter afgewezen. Ook werd er geen andere betalingsregeling aangeboden. Nadat ik duidelijk heb laten zien dat ik niet van plan was te zwichten voor hun terreur, ik de gang naar de rechter niet zou schuwen en dat ik mij niks aan trek van hun arrogante houding ging Essent ineens wel akkoord met de voorgestelde betalingsregeling.
Voor degenen die met eenzelfde probleem zitten:
De betalingsregeling is nu dat ik nu direct 44 euro moet betalen. De rest (zo'n 200 euro) vn mijn vakantiegeld in mei.
Punt 2 lag wat ingewikkelder.
Ik had na dat mijn voorschotbedrag verhoogd was van 89 euro naar 153 euro een mail gestuurd waarin ik aangaf niet akkoord te kunnen gaan met dit bedrag. Ik heb toen gevraagd om het voorschotbedrag te verlagen naar 120 euro en gevraagd om uitleg te geven over hoe zij bij dit voorschotbedrag waren gekomen.
Hierop kwam als antwoord dat het voorschotbedrag wel klopte. Ze hadden ook gespecificeerd hoe ze daarbij waren gekomen. Essent was wel zo goed om het voorschotbedrag eenzijdig met 10% te verlagen ( dus naar 138 euro).
Toen ik echter de specificatie van de berekening bestudeerd bleek echter dat er wel degelijk een fout was gemaakt. Ik had nog maar 7 maanden een aansluiting bij Essent (dus geen vol jaar). Terecht merken zij op dat in de wintermaanden het gasverbruik hoger is. Ze maakten echter de fout doorook de vaste kosten voor de aansluiting van het Gas, meterkosten, etc. hoger vast te stellen doordat het verbruik in de winter hoger ligt. Deze kosten zijn echter een vast bedrag en niet afhankelijk van mijn verbruik. Daarnaast werd over de MEP (een energie-premie) BTW berekend. Dit terwijl dit volgens de jaarafrekening BTW-vrij is.
Ik heb dus een bericht terug gestuurd waarin ik dit uitlegde en nogmaals verzocht om mijn voorschotbedrag te verlagen tot 120 euro. Hierop kreeg ik enkel als antwoord dat ik mijn voorschotbedrag al een keer had verlaagd en dat dit maar een keer per jaar kan. Helaas was Essent vergeten dat zij het bedrag hadden verlaagd zonder de hoogte met mij te overleggen. Toen ik ze dat uitlegde leven ze erbij dat hun antwoorden afdoende waren. Ik heb toen aangegeven dat ik het voorschotbedrag handmatig ging verlagen en de gang naar de rechter niet zou schuwen. Ook heb aangegeven verder geen discussie meer aan te willen gaan.
Ik heb inderdaad niks meer gehoord. Nu 1,5 maand later blijkt dat de acceptgiro met het voorschotbedrag ineens een bedrag van 120 euro bedroeg.
Moraal van dit verhaal.
binnen Essent wordt er op harde manier met de klanten omgegaan. Het dreigement van afsluiten is een zwaar machtsmiddel. Ik woon gelukkig alleen en kan best het risico lopen om een paar dagen afgesloten te worden (waarin ik de rechter zou vragen om essent te dwingen mij weer aan te sluiten). Voor mensen met kinderen of zieken in huis is dat een stuk lastiger. Ik ben blij dat Essent uiteindelijk over de boeg is gekomen. Ik houd er echter een zeer wrange nasmaak aan over. Ik weet dan ook zeker dat ik, zodra de laatste eindjes aan elkaar zijn geknoopt, ik zeker op zoek ga naar een andere leverancier.
Richting anderen raad ik ook aan om de rug recht te houden en niet te buigen voor de terreur van Essent. Zorg wel dat je je verhaal altijd hebt gecheckt bij een jurist (eerste consult is vaak gratis). Als je inderdaad gelijk hebt zal Essent dit uiteindelijk wel moeten toegeven. Zoniet is er in Nederland nog altijd een rechter om Essent terecht te wijzen.
Dit was op twee manieren uit te splitsen:
1: Een jaarafrekening waarvoor ik een betalingsregeling wilde
2: De hoogte van het voorschotbedrag
Punt 1 was voor mij zonneklaar. Ik moest dit betalen. Daarom had ik een betalingsregeling aangeboden. Dit werd echter afgewezen. Ook werd er geen andere betalingsregeling aangeboden. Nadat ik duidelijk heb laten zien dat ik niet van plan was te zwichten voor hun terreur, ik de gang naar de rechter niet zou schuwen en dat ik mij niks aan trek van hun arrogante houding ging Essent ineens wel akkoord met de voorgestelde betalingsregeling.
Voor degenen die met eenzelfde probleem zitten:
De betalingsregeling is nu dat ik nu direct 44 euro moet betalen. De rest (zo'n 200 euro) vn mijn vakantiegeld in mei.
Punt 2 lag wat ingewikkelder.
Ik had na dat mijn voorschotbedrag verhoogd was van 89 euro naar 153 euro een mail gestuurd waarin ik aangaf niet akkoord te kunnen gaan met dit bedrag. Ik heb toen gevraagd om het voorschotbedrag te verlagen naar 120 euro en gevraagd om uitleg te geven over hoe zij bij dit voorschotbedrag waren gekomen.
Hierop kwam als antwoord dat het voorschotbedrag wel klopte. Ze hadden ook gespecificeerd hoe ze daarbij waren gekomen. Essent was wel zo goed om het voorschotbedrag eenzijdig met 10% te verlagen ( dus naar 138 euro).
Toen ik echter de specificatie van de berekening bestudeerd bleek echter dat er wel degelijk een fout was gemaakt. Ik had nog maar 7 maanden een aansluiting bij Essent (dus geen vol jaar). Terecht merken zij op dat in de wintermaanden het gasverbruik hoger is. Ze maakten echter de fout doorook de vaste kosten voor de aansluiting van het Gas, meterkosten, etc. hoger vast te stellen doordat het verbruik in de winter hoger ligt. Deze kosten zijn echter een vast bedrag en niet afhankelijk van mijn verbruik. Daarnaast werd over de MEP (een energie-premie) BTW berekend. Dit terwijl dit volgens de jaarafrekening BTW-vrij is.
Ik heb dus een bericht terug gestuurd waarin ik dit uitlegde en nogmaals verzocht om mijn voorschotbedrag te verlagen tot 120 euro. Hierop kreeg ik enkel als antwoord dat ik mijn voorschotbedrag al een keer had verlaagd en dat dit maar een keer per jaar kan. Helaas was Essent vergeten dat zij het bedrag hadden verlaagd zonder de hoogte met mij te overleggen. Toen ik ze dat uitlegde leven ze erbij dat hun antwoorden afdoende waren. Ik heb toen aangegeven dat ik het voorschotbedrag handmatig ging verlagen en de gang naar de rechter niet zou schuwen. Ook heb aangegeven verder geen discussie meer aan te willen gaan.
Ik heb inderdaad niks meer gehoord. Nu 1,5 maand later blijkt dat de acceptgiro met het voorschotbedrag ineens een bedrag van 120 euro bedroeg.
Moraal van dit verhaal.
binnen Essent wordt er op harde manier met de klanten omgegaan. Het dreigement van afsluiten is een zwaar machtsmiddel. Ik woon gelukkig alleen en kan best het risico lopen om een paar dagen afgesloten te worden (waarin ik de rechter zou vragen om essent te dwingen mij weer aan te sluiten). Voor mensen met kinderen of zieken in huis is dat een stuk lastiger. Ik ben blij dat Essent uiteindelijk over de boeg is gekomen. Ik houd er echter een zeer wrange nasmaak aan over. Ik weet dan ook zeker dat ik, zodra de laatste eindjes aan elkaar zijn geknoopt, ik zeker op zoek ga naar een andere leverancier.
Richting anderen raad ik ook aan om de rug recht te houden en niet te buigen voor de terreur van Essent. Zorg wel dat je je verhaal altijd hebt gecheckt bij een jurist (eerste consult is vaak gratis). Als je inderdaad gelijk hebt zal Essent dit uiteindelijk wel moeten toegeven. Zoniet is er in Nederland nog altijd een rechter om Essent terecht te wijzen.
Re: Eerst afsluiten en dan verder kijken Essent
Ik ben dus niet de enige met Essent-problemen... Ik loop tegen een muur van onwilligheid op, wat er nu in resulteert dat ik geen electra meer heb vanaf morgen. Dit terwijl alles betaald is, inclusief april en een waarborgsom.
Het meest frustrerende vind ik nog dat medewerkers daar kennelijk wel kunnen zien dat alles betaald is(een medewerker kon de fax met betalingsbewijzen er zo bijpakken), maar niks mogen doen tot alles in het systeem is opgenomen. Waardoor ik geen electra meer heb en een extra rekening voor afsluiting (bij elkaar over de 200 euro, en als ze het buitenshuis moeten doen over de 800 euro...). Dat zijn bedragen die ik echt niet meer kan betalen. Kom er niet eens bij in de buurt met de drie euro die ik nog heb!
En dan de topper: toen een vriend van mij belde om te vragen naar de stand van zaken omdat ik aan het werk was werd gezegd dat er absoluut geen moeite wordt gedaan voor mensen die niet willen betalen... En wat nou als die mensen er vanuit gingen dat alles betaald was en ineens een briefje in de bus vinden dat er iemand is geweest om af te sluiten? Fijne verrassing...
Het meest frustrerende vind ik nog dat medewerkers daar kennelijk wel kunnen zien dat alles betaald is(een medewerker kon de fax met betalingsbewijzen er zo bijpakken), maar niks mogen doen tot alles in het systeem is opgenomen. Waardoor ik geen electra meer heb en een extra rekening voor afsluiting (bij elkaar over de 200 euro, en als ze het buitenshuis moeten doen over de 800 euro...). Dat zijn bedragen die ik echt niet meer kan betalen. Kom er niet eens bij in de buurt met de drie euro die ik nog heb!
En dan de topper: toen een vriend van mij belde om te vragen naar de stand van zaken omdat ik aan het werk was werd gezegd dat er absoluut geen moeite wordt gedaan voor mensen die niet willen betalen... En wat nou als die mensen er vanuit gingen dat alles betaald was en ineens een briefje in de bus vinden dat er iemand is geweest om af te sluiten? Fijne verrassing...