LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eidejaars afrekening essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jodevlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 18:37

eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door jodevlo »

heb jaar afrekening gehad van essent moet zijn van 02-12-2007 t/m 02-12-2008 maar wat schets mijn verbazing de afrekenig is tot 31-12-2008 I.V.M fusie de laatste 28 dagen heeft men maar geschat ,zodoende moet ik nu 50 euro betalen en anders had ik 80 euro terug gekregen .Ik heb een klacht ingediend bij essent dat ik het niet vanplan was te betalen ,wie heeft de zelfde ervaring

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door D1RK »

Dit deel word volgend jaar verrekend, en in de winter gebruik je meestal meer dan in de zomer dus via graad dagen!

U mag niet het jaarverbruik delen door 365 dagen want dit geeft een foute berekening.

Wat heeft U betaald en was is de huidige meterstand per 31-12 of vandaag?

jodevlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 18:37

Re: eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door jodevlo »

dirk meterstand was 3-12-2008 ,essent heeft schatting gedaan tot 31-12. dus niet de orginele meterstand

geerts01
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 20:31

Re: eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door geerts01 »

Het gaat erom dat er geen lopend jaar word afgerekend,maar er word gewoon maar even 3weken bij opgeteld dus ipv 365 dage nu 387 dagen.

Net zoiets als dat je bij de AH je week boodschappen afrekent, en dat dan de cassiere alvast de boodschappen van de volgende week mee afrekent en zelf dan ook nog maar even een schatting maakt van het bedrag.......

Het erge is dat er met geen woord door essent over dit voorheffen met de klant is overlegd en er geen fatsoenlijke uitleg is gegeven..

jodevlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 18:37

Re: eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door jodevlo »

ik laat het er zker niet bij zitten,wie zijn zij wel om zomaar 3weken extra te rekenen ,dat betekent als dat gebeurt bij elk huishouden dat zij aardig wat extra geld binnen krigen nog te zwijgen over de rente die zij er over vangen.ben er nog niet klaar mee
groetes jodevlo

geerts01
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 20:31

Re: eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door geerts01 »

Volgens de medewerker van essent mogen zij dit ongestraft doen en moet de klant dit maar pikken. Daar gaat mijn verwachte teruggave.
enne volgende afrekening gaat alles weer flink omhoog, oa de belasting en milleu toeslagen

andres
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 09:37

Re: eidejaars afrekening essent

Ongelezen bericht door andres »

ook ik kreeg een afrekening van essent over een periode 2-12 tot 31-12 waar helemaal geen meterstanden waren van opgegeven. Het verbruikersjaar was altijd 365 dagen en geen 396 zoals nu op de laatste rekening. Dit is een ongeoorloofde actie van Essent om hun financiele positie in de markt over de ruggen van hun klanten sterker te laten lijken en zo hun verkoopwaarde (RWE) kunstmatig op te krikken.
Ik ben altijd een trouwe klant geweest van Essent en ondanks de vele telefonische aanbiedingen van concurenten hun trouw gebleven en ervaar deze actie dan ook als een messteek in mijn rug en ben dan ook van plan verdere stappen te ondernemen :evil:

Gesloten