gelukkig heb ik de volgende jurispudentie gevonden op http://www.rechtspraak.nl:
ik wacht dus wel op een rechtzaak.LJN: BK8401,Sector kanton Rechtbank Maastricht , 345229 CV EXPL 09-3806
Datum uitspraak: 16-01-2009
Datum publicatie: 16-01-2009
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Vordering wegens niet-betaalde eindafrekening geleverde nutsvoorzieningen en bijkomende diensten. Gedaagde voert verweer tegen de eindafrekening omdat de meterstanden onjuist zijn. Essent voert aan dat aan de eindafrekening de meterstanden zoals doorgegeven door de netwerkbeheerder ten grondslag hebben gelegen. Gedaagde dient zich volgens Essent voor verrekening van het verschil tot de nieuwe energieleverancier te wenden. De kantonrechter deel dit standpunt niet. Onderlinge afspraken tussen energieleveranciers en een netwerkbeheerder regarderen derde partijen niet. Ook is niet gebleken dat gedaagde (bijvoorbeeld door algemene voorwaarden) zich aan deze handelswijze heeft geconformeerd.Essent diende om die reden de eindafrekening op te maken conform de juiste meterstanden. Essent heeft het echter niet nodig geoordeeld op basis van de door gedaagde doorgegeven meterstanden het juiste energieverbruik te berekenen. Essent heeft derhalve niet voldaan aan haar gemotiveerde stelplicht en haar vordering zal dan ook worden afgewezen.
MIJN OPROEP AAN IEDEREEN OM ESSENT AFREKENINGEN NIET TE BETALEN OF TERUG TE BOEKEN ALS DEZE GEBASSEERD ZIJN OP SCHATTINGEN!!!!!
gratis aangetekende brieven versturen aan Essent?
stop je brief in een doos en stuur naar:
Essent Energie Antwoordnummer 11112 5200 VC Den Bosch