Hallo
Ook wij hebben onlangs de jaarafrekening gekregen met het verzoek om een bijbetaling van schrik niet € 7448,00
Na telefonisch contact over deze nota, werd me verteld dat dit kwam door de telaag geschatte meterstand van het jaar 2003.
Deze schatting was gebaseerd op de meterstand van het jaar 2002, die let op door een medewerker van Essent was opgenomen. Dit omdat we van grijzestroom naar groenestroom waren overgestapt. Of nu deze medewerker van Essent een fout had gemaakt

of op de administratie van Essent

want we zijn toch allemaal maar mensen, kon mij niemand vertellen. Toen ik aan gaf waarom Essent het niet was opgevallen dat de stand van 2002 dus te laag was, en waarom ze dan niet even iemand langs sturen om dit te controleren, werd me verteld dat deze meterstand al was opgenomen door een van hun medewerkers . Ook werd me verteld dat de klant zelf verantwoordelijk was voor controleren van die meterstand. Maar ook wij dachten, het zal wel kloppen want hij was toch opgenomen door de medewerker van Essent. En in dat jaar zijn onze beide kinderen na het voortgezet onderwijs gegaan, die dus beide van s'morgens 7.30 uur tot 17.30 uur niet thuis waren , daarbij was ik in dat zelfde jaar drie dagen in de week gaan werken en dus de hele dag niet thuis. Dus gebruikte we ook minder stroom en gas natuurlijk. Nadat ik toen schriftelijk en aangetekend dit zelfde wat ik ook al aan de telefoon had verteld, en hier nu schrijf aan Essent had gestuurd, kreeg ik bericht terug met 3 corretie nota's over het jaar 2002/2003/2004 dit met een totaal bedrag van toch nog € 7073,13 en met de mededeling als ik een betalingsregeling wou treffen voor dit bedrag dat ik dit telefonisch kon met de klantenservice. Dus maar weer gebeld met de vraag hoe we dit nu moesten oplossen

weer vertelde ze me dit zeer te betreuren en wie nu in 2002 de fout had gemaakt met de te lage meterstand die toch was opgenomen door Essent zelf en de daarop volgende lage geschatte meterstand van 2003 was nu toch de oorzaak van deze hoge jaarafrekening van 2004. Deze zouden we toch helaas moeten betalen dit kon met een betalingsregeling van 12 maanden. Maar met het al zeer hoge maand bedrag van € 393,00 en daarbij de afbetaling nog van € 589.42 begrijpen jullie wel dat dit echt niet kan. Hoe moet ik dat nu gaan betalen

Ook ik ben van mening dat Essent dit niet kan maken, weet Essent wel wat het zijn klanten aandoet, wat voor problemen we hierdoor krijgen slaapeloze nachten hebben we al

Ook wij weten niet meer wat ermee aan moeten, wie kan ons helpen

Wie kan ons vertellen wat onze rechten zijn, kan of mag Essent de klant zelf de schuld geven, voor de te lage meterstand van 2002 die uiteindelijk door de Essent medewerker is opgenomen

[/b][/quote]