LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening essent!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amarige

eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door amarige »

wie heeft er nog meer een asociale hoge eind afrekening gehad van essent ik moet nu 815 euro bij betalen terwijl ik niks niet meer gebruik als normaal en we zijn bijna nooit thuis.

Nog laat op

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door Nog laat op »

Hoi amarige,
Ik heb het geluk nog niet gehad. Mij lijkt dat je toch vrij eenvoudig je verbruik van de vorige periode kunt vergelijken met de laatste. Wanneer er nagenoeg hetzelfde verbruik is kun je Essent toch benaderen en uitleg vragen. Mijn ervaring met Essent dat een vraag via e-mail gesteld binnen 4 werkdagen beantwoord wordt en ook nog eens duidelijk en juist. Wat wil je nog meer.
Succes

Bundy

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door Bundy »

Vergelijk dit dan met je laatste rek..of zijn die er niet? :shock:

(wel laat ja die laatste) :shock:

amarige

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door amarige »

de verbruiken zijn paraktisch het zelfde als vorig jaar ik snap er niks van.
vorig jaar kreeg ik zelfs 400 euro terug.
ik ben nu nog in onderhandeling met essent dus ff afwachten nu.

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door JustMe »

Misschien een aantal jaren geschat geweest? Verklaart die 400 euro terug wel nl.

timewarp

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door timewarp »

Mijn jaarafrekening voor 2004 is 1700 euro!!! Extra, na een heel jaar van betalen en ellende met Essent. Heeft iemand enig idee waar ik kan gaan klagen, ik ben het helemaal zat dat heen en weer geschrijf met Essent, ik krijg niks gedaan en na twee maanden beginnen ze weer opnieuw over nota's die ik niet betaald zou hebben, ik heb inmiddels al 3 keer heen en weer geschrven met hen en de deurwaarder over dezelfde nota's!

Truusje

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door Truusje »

:twisted: Essent..........
De essent heeft vele jaren een monoply-positie gehad.Nu laten ze de burgers vrij in hun keuze.Ben nu sinds Jan 2005 overgestapt naar Green choise,betaal nu ipv 169eur 9gas/stroom) 141euro.Mijn afrekening had ik in Jan 2005 gekregen net als iedereen bij ons in de buurt.1 Maand later moest ik weer in de 70 euro bijbetalen omdat ik was overgestapt naar een ander.Misschien is het geen juiste keus,kom ik eind van het jaar dan pas achter.Maar telefonisch werd ik direct en zeer beleefd te woord gestaan,en niet in de wacht gezet.Tegenover mij staan nog redelijk oude flats,worden nu gerenoveerd.Daar hebben ze nog blokverwarming.Van de ruim 200gezinnen moesten er ruim 3/4 bijbetalen.Ruim 30 mensen over de 1000euro,en ruim 10 over de 1800euro?????????????
Deze mensen zijn nu bezig om met hun allen NIET de rekening te betalen maar eerst grondig te laten uitzoeken hoe dit kan.
De essent heeft al verscheidene rekeningen doorgestuurd naar een deurwaarder.(iets voor Radar?) :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

cjty

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door cjty »

Wij kregen enkele weken geleden een telefoontje dat we de meterstanden niet doorgegeven zouden hebben. Wel dus, via internet, maar ok opnieuw opgegeven.

Typisch vind ik wel dat er enkele maanden geleden al een telefoontje was dat er een computerstoring was geweest en ze de gegevens wilden controleren.

Kregen we deze week de eindafrekening van Essent.
Geen probleem toch?
Toch wel: ongeveer €3000,00 en....
of we ff binnen 14 dagen willen betalen.

Blijkt dat we ondanks het doorgeven van de standen, adreswijziging, eindafrekening van de andere woning, sinds de verhuizing, op dit adres wel stroom en gas maar geen rekening gehad en dus ook niet betaald hebben.
Ik had dat natuurlijk moeten merken maar omdat ik dit soort rekeningen automatisch betaal is mij dat niet opgevallen.

Volgens essent waren wij op dit adres niet bekend, terwijl we wel via hun kabel-tv en het athome internet krijgen. Ons telefoonnr bv wisten ze dus wel??

OK dus niet betaald maar ..... kan dat zo maar?
Ben ik verantwoordelijk als hun geen rekening sturen?

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door companancy »

ik heb dan geen stroom gelukkig van essent maar wel tv

en vroeg mij eigenlijk af hoe het mogelijk is dat je voor tv ook een eindafrekening krijgt? dit is een vast bedrag per maand toch?je kunt niet meer gebruiken het is niet net als gas en licht.

ik vroeg dan ook hier in de flat wat iedereen zo ongeveer betaald men vertelde mij 15 euro per maand ik betaal 17 euro per maand nee is niet veel maar het zijn wel 2 euro's meer per maand. maar goed ik dus eerst gekeken via internet en daar kon je ook checken hoeveel het kost in jou'n buurt. ook daar stond 14.95.
ik dacht ik ga maar eens bellen. deze mevr werd er kribbig van omdat ik haar vroeg of ze zo vriendelijk zou willen zijn en mij het uitleggen waarom ik een eindafrekening moet krijgen terwijl dit een vast bedrag per maand is en ik nooit meer kan gebruiken dus ook niet meer kan betalen.en dat ik niet kan begrijpen dat ik 17 euro betaal en andere in mijn flat of buren 15, ja zei die vrouw dit kan gebeuren maar word altijd eind van het jaar met u verrekend. als u teveel betaald krijgt u dat terug. nog een keer vroeg ik kunt u het mij uitleggen waarom dit zo gaat. nou mevr dit gaat nu eenmaal zo net als water en licht.en verder wilde ze er met mij niet over ingaan.daarbij vroeg ik haar hoe het mogelijk is dat ik een brief gestuurd heb met mijn eigen naam en toch een rekening elke keer krijg van mijn oom die al meer als 15 jaar in een ander land woond. ja mevr dat weet ik ook niet waarom men dat heeft gedaan.dus zei ik nou ja laat maar voor mij is dit geen probleem ik wilde alleen maar laten weten dat dit een foutje was.
en ja als jullie het zo doen nou laat dan maar. tot ziens en bedankt. en ik heb opgehangen.

nu zit ik dus nog steeds met mijn vraag hoe kun je daar nu een eindafrekening voor krijgen eind van het jaar? wie kan mij dat uitleggen
alvast vriendelijk bedankt

lisahanna
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2005 23:13

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door lisahanna »

Wij hebben ook een hoge eindafrekening 895,- euro, die niet klopt.Wij zouden van oktober 2004 t/m mei 2005 1600m2 verbruikt hebben, terwijl wij van oktober 2004 t/m september 2005 maar 1030 m2 gas verbruikt hebben, en denk je dat ze het veranderen? Echt niet heb inmiddels al wel 20 x keer gebelt.Weet iemand hier raad mee.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door flappie »

ben je van leverancier veranderd zo ja dan kan het zo zijn dat je bent afgerekend op switch standen.

lisahanna
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2005 23:13

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door lisahanna »

ja we zijn veranderd van leverancier. Wat bedoel je met switchstanden?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door flappie »

dit betekend dus dat je op basis van geschatte standen bent afgerekend. Dit betekend dus ook dat je bij je huidige energie leverancier straks minder betaald omdat je voor een deel van je verbruik al betaald hebt bij Essent.

lisahanna
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2005 23:13

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door lisahanna »

Mijn nieuwe leverancier heeft de goede beginstand en mijn eindstand staat nu nog niet eens zo hoog dan dat essent mij in mei berekent heeft

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door flappie »

klopt de factuur van essent retail met die van essent netwerk? Qua meetdata?

lisahanna
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2005 23:13

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door lisahanna »

Ik heb maar 1 afrekening en essent is niet de netbeheerder, maar er staan wel kosten op de eindafrekening

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door flappie »

Je kan kijken op het www.eancodeboek.nl wie je netbeheerder is.

lisahanna
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2005 23:13

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door lisahanna »

Heb net gekeken ,dat is conet.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door flappie »

ben je toevallig verkeerd geswitcht door essent.

lisahanna
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2005 23:13

Re: eindafrekening essent!!!

Ongelezen bericht door lisahanna »

Dat weet ik haast wel zeker maar hun geven hun fout niet toe, sturen steeds maar de rekening.Daarom mijn vraag ook wat kan ik nou nog doen?

Gesloten