LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bertmo

Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door bertmo »

Sinds 1 april ben ik overgestapt van NUON naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Nu kreeg ik in mei een eindafrekening van NUON waarin mij nog 185 euro in rekening wordt gebracht. Ik heb gebeld met de NUON maar de telefoniste kon mij niet duidelijk maken wat de oorzaak is van deze kostenstijging. Ook een eindafrekening op papier biedt geen duidelijkheid, het is eerder een gegoochel met getallen, zo onoverzichtelijk en ondoorgrondelijk neergezet dat een gemiddelde consument er geen chocola van kan maken. Het voelt niet goed omdat NUON mij niet duidelijk kan maken hoe deze kosten tot stand zijn gekomen, in het energiegebruik is er niet zoveel veranderd. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de NUON en tips wat ik het beste kan doen?

henk51

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door henk51 »

Ook ik ben overgestapt van Nuon naar een andere leverancier .
Diegene die mij te woord stond kon het mij haarfijn uitleggen wellicht verkeerd persoon aan de lijn gehad.
Vraag is wat snap je niet misschien kan ik helpen? De opzet van de nota is vrij eenvoudig uit te leggen.

gr Henk

Vattenfall Webcare
verified

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag bertmo,

Uit uw bericht maak ik op dat het onduidelijk is waarom de eindafrekening op dit bedrag is uitgekomen. Graag ga ik hier op in.

EINDAFREKENING
De hoogte van de eindafrekening wordt voornamelijk bepaald door de hoeveelheid energie die in rekening wordt gebracht. Dit gaat op basis van de meterstanden. Controleer daarom of de meterstanden van de overstap correct zijn. Ook kan er sprake zijn van een opzegvergoeding als u het contract voortijdig heeft beëindigd.

TERMIJNBEDRAGEN
Daarnaast is het termijnbedrag berekend voor een heel jaar. In de winter verbruikt u meer dan in de zomer. Tijdens de winter betaalt u minder dan u verbruikt, en tijdens de zomer wordt dat "ingehaald". Als u voor de zomer verhuist of overstapt, heeft u deze inhaalslag nog niet gemaakt. Dit kan een oorzaak zijn voor een hoge eindafrekening.

INFORMATIE
Meer informatie over de eindafrekening vindt u onder meer op de website van Consuwijzer: http://bit.ly/NHrLHx of op onze website: http://bit.ly/NHsk42 . Als u nog vragen heeft of verdere uitleg wenst, vraag ik u vriendelijk om uw gegevens aan ons te sturen via een privé bericht, dan nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Suraya
Nuon Webcare

Gesloten