LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
theboks

Eindafrekening

Ongelezen bericht door theboks »

Hallo, zijn er nog meer mensen die het maar niet voor elkaar krijgen om de eindafrekening te krijgen. Ik ben al 3 kwart jaar bezig om het in huis te krijgen... steeds is het excuus dat ze nieuwe software hebben maar er geveurd verder niets.... er wordt pas na weken gereageerd op een mail. De vorige keer toen ik problemen had met de maand bedragen die ze te pas en te onpas afschreven ging het in ééns stukken sneller toen de consumenbond ingeschakeld werd...

ik stel voor dat iemand van Oxxio de uitdaging aangaat en het probleem kan oplossen voordat de media ingschakeld wordt...

diamondvoodoo

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Tja Oxxio... Just pray

Dreig weer met die consumentenbond als het niet anders kan.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

welke bond ??

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

bestaat die nog dan??

p.roelfsema

Ongelezen bericht door p.roelfsema »

mijn jaarafrekening van 2006 heb ik tot heden nog niet gekregen.
na een paar telefoontjes en een aantal mails krijg ik nu binnen 2 tot 6 weken bericht
snel he (heb ik het over 2006)

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

jj betaalt nu wel een redelijk maandelijks voorschot ?. Vreemd dat een jaaroverzicht van 2006 en 2007 niet verstrekt is,missen zij jouw postadres ??

Indiangirl

Ongelezen bericht door Indiangirl »

Ik heb hem van 2006 ook nog niet gehad. Elke keer worden andere tijden beloofd, sept, jan en nu weer voor maart.
In okt.07 ben ik overgestapt en ook deze jaarafrekeningen moeten nog komen.
Ze willen wel geld van mij zien, maar er staat nix tegenover

metselaarh

Ongelezen bericht door metselaarh »

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en hoe hebben jullie dat opgelost?

13 maanden wachten wij nu al op een eindafrekening van Oxxio en dat lijkt ons toch een beetje erg lang.
Wat is er inmiddels gebeurd. Op 31 januari 2007 hebben wij ons huurhuis in Hilversum verlaten en zijn wij in Almere gaan wonen.
Begin februari 2007 hebben wij de meterstanden door middel van het vereiste formulier aan Oxxio doorgegeven. Wij hebben daarna telefonisch contact gehad op 18 april 2007, 9 juli 2007, 20 september 2007, 9 januari 2008.
Steeds wordt ons gemeld dat de eindafrekening nog niet bekend is en dat zij wachten op de/een opgave van de NUON.
Telkens wordt ons beloofd dat we binnen 2 maanden de eindafrekening krijgen.
Op brieven van onze zijde is nog geen enkele keer gereageerd, zelfs geen ontvangstbevestiging. Op E-mails van onze zijde wordt niet inhoudelijk gereageerd, wel krijgen we een automatische ontvangstbevestiging.
Op mijn vraag of wij ook wettelijke rente krijgen op het nog terug te ontvangen bedrag wordt schamper gereageerd. Op mijn vraag dat het contract dan maar ontbonden moet worden wordt gelijk geschermd met de contractvoorwaarden.
Ook voor ons nieuwe woonhuis zitten we dus nog (noodgedwongen) bij Oxxio. En wachten met angst en beven de eindafrekening over het afgelopen jaar af. NUON het al met ons 'afgerekend' nu OXXIO nog. Maar ook daarin verloopt de correspondentie totaal niet. Kortom. Misschien iets om weer eens te inventariseren?

Ik denk dat ik mijn termijnbedragen maar eens ga verlagen!

Met groet,
Helga.

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

De NMA heeft bepaald dat de consument binnen een termijn van 2 (twee) maanden na het verstrijken van de verbruiksperiode van 12 maanden een juiste en volledige jaarafrekening van zijn energieleverancier dient te ontvangen.
Als u na deze termijn nog geen jaarafrekening hebt ontvangen kunt u het beste contact opnemen met uw energieleverancier.
Krijgt u dan nog geen eindafrekening moet je gewoon een klacht indienen bij de Klachtencommisie Energie en Water te Den Haag.
Zo heb ik in het verleden een probleem gehad met EnergieDirect die mij ook maar geen jaarafrekening stuurde. Nadat ik een klacht had ingediend bij voornoemde commisie heeft ED mij binnen een week na de uitspraak een jaarafrekening gestuurd en tevens moest men mij een schadevergoeding uitbetalen.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Hallo, zijn er nog meer mensen die het maar niet voor elkaar krijgen om de eindafrekening te krijgen.
Ach, gaat het hier soms om OXXIO? Wat een verrassing!

Ja, heb ik ook ervaring mee. Lees mijn postings maar eens terug (en die van tientallen anderen). U had OXXIO al om een afrekening verzocht? Dan weet u het, mailen, faxen en bellen naar OXXIO heeft geen enkele zin, kost alleen maar geld, tijd en ... negatieve energie! Het enige, let wel: HET ENIGE dat werkt is een klacht via de SGC (= zelfde als commissie Energie en water) indienen. Niet aarzelen, procedure doorlezen en vandaag nog een klacht indienen met een afschrift aan die l*tsers uit Hilversum. Uw klachtengeld (€ 25,00) krijgt u terug van OXXIO. Succes!!

Indiangirl

Nou ik kreeg een reactie op mijn opzegvergoeding-klacht. Ineens is het bedrag veranderd van 175 euro naar 50 euro. Maar ik ga niet betalen, omdat ik deze rekening pas na 3 maanden kreeg ipv binnen de wettelijke termijn van 2 maanden, dus weer afwachten !!!!!

hans1949

Ongelezen bericht door hans1949 »

Eindelijk heb ik deze week de eindafrekening van Oxxio ontvangen.
Volgens deze eindafrekening moest ik voor stroom € 1050,00 bijbetalen en voor gas kreeg ik € 650,00 euro terug.
Na het plaatsen van een nieuwe meter , waardoor ik mijn verbruik in
de gaten kan houden via de pc hebben ze nu op de eindafrekening
hoog en laagtarief door elkaar gehaald , de stand van de oude meter
hoog en laag maar voor het gemak dezelfde eindstand gegeven,zodat
ik opeens het zesvoudige stroomverbruik had.
Bij het gas werd de beginstand vermeld op 0 en de eindstand op 1300
maar bij verbruik staat er weer 0 op de rekening.
Mijn maandvoorschot wordt nu € 5 voor het gas.
Mijn eigenlijke verbruik van het gas is 770, terwijl de meterstand aangeeft 860.
Ik heb over de stroomrekening gebeld, deze kreeg ik een paar dagen eerder , kreeg een uiterst vriendelijke medewerker , welke erkende
dat er fouten waren gemaakt.dit zou dan wel gecorrigeerd worden en ik
zou dat binnen 10 weken horen en zou intussen dan wel een betalingsregeling krijgen voor die 1000 euro.
Ik heb gelijk gezegd, dat ik dit niet accepteerde en elk bedrag wat
automatisch geincasseerd zou worden , gestorneerd zou worden.
Na ontvangst van de gasafrekening heb ik een brief geschreven en de
beide afrekeningen geretourneerd en geeist binnen een week een
gecorrigeerde rekening te sturen.
Ik zou graag weten of nog meer mensen een onjuiste eindafrekening
hebben gekregen

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste Hans,
Wat er nu weer gebeurd is met jouw eindafrekening klopt natuurlijk voor geen meter en ik zou die 1000,00 ook niet betalen.
Maar denk er om dat je wel iedere maand jouw maandelijkse termijn blijft betalen, jij kunt zelf wel een beetje uitrekenen wat het goede bedrag is.
Als jij zo handeld maak jij een zeer goede kans als jij een klacht indiend bij de klachtencommisie Energie en Water omdat Oxxio dan geen poot heeft om op te staan.
En laat je vooral niet gek maken als je het bekende incassoburo Intrum Justitia op je dak krijgt want daar kun je op wachten.

Indiangirl

Vandaag kreeg ik weer een betalingsverzoek maar nu van 50 euro (was 185 euro) Echter heb ik weer gemaild met een verwijzing naar consuwijzer, dat ik niet betall omdat ze niet aan de verplichting hebben voldaan om mij deze rekening binnen 2 maanden na afsluiting te sturen. En dat ze tevens de jaarafrekeningen binnen deze termijn moesten sturen, maar daar zitten al ruim een jaar en ruim 4 maanden tussen.
Dus weer afwachten wat er komt................. verwacht weer het incassobureau op mijn nek te krijgen

Gesloten