LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening van 53000 kuub gas

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ridder777

Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede middag beste mensen, een kennis van mij woont begeleid wonen, en belde mij in paniek op ze is overgestapt en de eindafrekening moest betaald worden.
Ze vertelde dat ze is aangeslagen voor 53000 kuub gas.
Dit lijkt mij erg veel.
Mijn vraag... kan dit kloppen?
Ik heb de rekening nog niet ingezien.
Ze woont alleen.

16again
Berichten: 17322
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door 16again »

Deze hoeveelheid gas zal 30.000 a 35.000 euro kosten. Of de meter klopt niet, of je had al veel eerder een ontploffing moeten horen...

berndv
Berichten: 9034
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door berndv »

53.000 kuub? Verwarmt die kennis er een complete instelling mee ofzo?

Als het goed is zal diegene toch weten welke beginstand er is doorgegeven aan de nieuwe maatschappij? En als het goed is, zal diegene toch ook weten welke stand er bij de jaarafrekening is doorgegeven? Deze bedrag van elkaar afhalen en het zou bekend moeten zijn wat het verbruik is.

Weet diegene wel zeker dat de standen juist zijn doorgegeven? Dus het deel voor en achter de komma? En niet per ongeluk het hele getal doorgegeven zonder komma?

sjohie
Berichten: 10926
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door sjohie »

Ridder777 schreef:Goede middag beste mensen, een kennis van mij woont begeleid wonen, en belde mij in paniek op ze is overgestapt en de eindafrekening moest betaald worden.
Ze vertelde dat ze is aangeslagen voor 53000 kuub gas.
Dit lijkt mij erg veel.
Mijn vraag... kan dit kloppen?
Ik heb de rekening nog niet ingezien.
Ze woont alleen.
Dat kán haast niet kloppen, dat is een industriële hoeveelheid. :shock: Ik zou even contact zoeken met de begeleider, en dan gedrieën even een gesprek aangaan met de energieleverancier.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door beusen »

Misschien moet TS ook eerst de nota zien.
Vaak kan je dan al een fout opmerken, voor er een groot offensief gestart wordt.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, dat klopt niet. Ik denk (uiteraard is dat een aanname) dat er iets fout is gegaan bij het opnemen en doorgeven van de stand. Bijvoorbeeld dat ze het decimale cijfer achter de komma meegenomen heeft. Dan staat er bijvoorbeeld 6234,5, en zij schrijft op 62345. Ik zou dus even de afrekening in de gaten houden, en de berekende stand vergelijken met wat de meter aangeeft.

crazyme
Berichten: 8149
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:Nee, dat klopt niet. Ik denk (uiteraard is dat een aanname) dat er iets fout is gegaan bij het opnemen en doorgeven van de stand. Bijvoorbeeld dat ze het decimale cijfer achter de komma meegenomen heeft. Dan staat er bijvoorbeeld 6234,5, en zij schrijft op 62345. Ik zou dus even de afrekening in de gaten houden, en de berekende stand vergelijken met wat de meter aangeeft.
Dit denk ik dus ook. Geen paniek. Juist dit soort grote verschillen laten zich vaak gemakkelijk oplossen. met een gasmeter heb je vaak 3 decimalen, en dan kan het flink oplopen.

Gesloten