LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindelijk weer eens een verhoging van 35% per maand

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
brui2957

Eindelijk weer eens een verhoging van 35% per maand

Ongelezen bericht door brui2957 »

Vandaag was hij er weer.De eindafrekening met een gemeten periode van januari tot april.De termijn bedragen waren 130,00 euro,en mijn verbruik was 250 euro hoger.Geen probleem om dit te betalen.Maar nu gaan ze maar even het termijnbedrag verhogen naar bijna 200 euro per maand.Snappen de niet bij de nuon dat de eerste maanden van het jaar een beetje koud zijn en je daarna 6 maanden geen verwarming aan zet.Dus mijn termijn voor een heel jaar a 130 per maand is niet verkeerd.Ik ben geen voorschotsbank om hun 600 euro per jaar te spekken en daar wel lekker rente over te vangen.Doe dit met alle klanten en snap waarom ze zoveel winst maken.Om nog maar niet te spreken dat ze zelfs voor je overzicht 1 euro moet betalen.
Het blijven een stelletje mafkezen daar,zal ook nooit beter worden vrees ik
Ach,deze 200 is nog altijd beter als de ruim 500 per maand die ze eerst als voorschot wilden gaan vangen

karr-2

Re: Eindelijk weer eens een verhoging van 35% per maand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Vergeet alleen niet dat je het geld aan het eind van het jaar netjes weer terug krijgt.

En jij hebt in de zomer geen verwarming aan staan, maar ik ken mensen die dag en nacht het hele jaar rond dat ding aan hebben staan.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Er schijnt al begonnen te zijn met het op grote schaal introduceren van op afstand uitleesbare meters.
Zijn we van dit hele gezeur over de voorschotten af.

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik kreeg in januari te horen, toen ik klaagde over mijn hoge termijnbedrag, dat ik moest wachten op de zomerperiode, dan kon ik een lager termijnbedrag gaan betalen. Klinkt redelijk niet waar? Maar toen ik in mei ging bellen wanneer ik nou een lager termijnbedrag kon gaan betalen werd mij verteld dat het verhaal van het lagere termijnbedrag slechts een smoesje was geweest om van mij af te komen. Wacht eerst de jaarnota maar af hoor, werd er gezegd. En hoge en lage termijnbedragen ? Ik geloof het mooi niet meer !

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

karr-2,
Vergeet alleen niet dat je het geld aan het eind van het jaar netjes weer terug krijgt.
Je kan de rente die het bedrijf van jouw centen beurt, beter zelf incaseren.
Dus hou je maand termijn laag, en spaar iets voor het geval je moet bij betalen.
:wink:

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Helaas is het geen je gespaard hebt nooit genoeg om je schuld aan het energiebedrijf af te dekken. Lijkt me dus niet zo'n handige optie, maar wel een goede optie. Dan trek je zelf de rente in plaats van een ander.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dat ligt er maar net aan hoeveel je het maand bedrag maakt, en hoeveel je spaart, maar het voordeel heb je van de rente.

sarabos

Ongelezen bericht door sarabos »

Als je dat niet lukt kan je logischerwijze ook de jaar rekening niet betalen.......toch, Dilbert29.....?

Niet zo'n handige maar wel goede optie......?

Groetje.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je kunt je jaarrekening dan wel degelijk betalen, maar je moet er rekening mee houden dat je aan het einde van het jaar dus nog een X bedrag zal moeten bijleggen om voldoende te hebben.

Dat voorkom je dus door gewoon je maandbedragen te betalen zoals het energiebedrijf je inschat. Ik neem aan dat zij verstand hebben van de markt en de prijzen.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Dat ze er verstand van hebben zien we Dilbert29. Daarom gaat er ook zoveel mis. :evil:

Ik haal de rente ook liever zelf, dan dat ik het die maatschppijen gun.

karr-2

Dat er zoveel mis gaat ligt niet aan het bedrijf of de mensen die er werken, maar meer aan de mensen die massaal overstappen omdat ze ergens 10 cent kunnen besparen, zich vervolgens genept voelen en weer terug willen. Dat kan dan niet, men gaat klagen etc etc

Bij die bedrijven werken mensen en die kunnen ook maar zoveel doen, op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Laten we vooral niet vergeten dat het in de meeste gevallen gewoon wel goed gaat, de fouten zijn echt uitzonderingen, maar die worden het breedst uitgemeten.

G7

Oja Karr2. Is dat zo? Maar waarom gaat er dan ook zoveel mis, als je een simpele verhuizing of mutatie doorgeeft?

karr-2

Die vraag heb ik net beantwoord geloof ik.

G7

O ja? Nou mij bij komt het over dat de mensen die daar werken geen fouten maken, maar dat wij de 'CONSUMENTEN' dus altijd maar zeuren.

Ik zal je een voorbeeld van mezelf sturen. Ik neem bij hen een abonnement voor cv-onderhoud wat € 7 per maand kost en automatisch met mijn maandrekening ingehouden zal worden. Presteren ze het, om de maand erop € 607 van mijn rekening te halen.

Nou, ik zal je wel vertellen, je moet kunnen praten als brugman, om hen DAT duidelijk te maken. Het is uiteindelijk wel goed gekomen, maar vraag niet wat een energie dat heeft gekost.

sarabos

Dag ,

Veel onzinnige, onbesnutte aannames hè Karr? Vind je dat zelf nu ook niet?

Ik ben geswitcht van dat enorme, met zich zelf ingenomen, Essent naar Echte Energie. Eerst genoemde bedrijf wilde via de personeelsleden op de telefonische 'helpdesk' maar niet overtuigd raken van mijn argumenten, hoe fout zij wel niet zaten.

Tot dat Brinkhorst riep dat de administratie voor een bepaalde datum in orde moest zijn. Binnen twee weken mijn geld terug. Ga je even niet uit leggen hoe stom Essent, in deze, voorheen opereerde. Duurt te lang, heb ik geen zin meer in op de late avond.

Feit was: fout lag bij Essent (=het bedrijf) en de mensen werkzaam bij dat bedrijf.( Dus niet bij het bedrijf of de mensen die daar werken?)

Ik ben niet massaal: ik ben mezelf. Ik ben uit ideële redenen overgestapt naar een bedrijf dat puur Nederlandse Groene energie leverd voor een hogere prijs dan waar jij aan refereerdt met jouw eikelige 10 eurocent (per wat als ik je vragen mag?). Ik voel mij niet genept, wil ook zeker niet terug naar Essent, ook al zou dat kunnen.
Ik zou klagen als dat wel het geval was.

Werken bij die bedrijven mensen? Waarom gaan die stupide antwoord-machines dan niet intelligent met mijn opmerkingen en vragen om?

En waar houdt het dan op? Bij de stupiditeit van hen en hun schermpjes die, desgewenst altijd op het hun geschikte moment down, op zwart gaan! Gewoon hè.............. .

De rest maar vergeten: massaal korsakoff of dement raken....... .

Volgens mij volg jij de draadjes erg slecht en/of ben jij kort van memorie, met de mensen die aan bovenstaande morbus leiden......!
(Sorry voor de mensen die er klinisch bewezen aan leiden en hun familie en vrienden)

Weet je welk forum ook veel bezocht wordt plus de zaken betreffende foute energie-bedrijven?

Karr-2...Wat een eikel kan jij zijn. nl.... test jezelf!

Waar jij staat mag u gelezen worden zo jij dat wil.

groetje.

sarabos

Och Karr-2: Ik kan het even niet laten...... Je hebt het toch over jezelf?

Niet dan? Ja toch!

Groetje.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Jongens, houd eens op met persoonlijke aanvallen en schelden.

karr-2

Iemand persoonlijk aanvallen die een andere mening dan de jouwe heeft is zo veel makkelijker dan met goede tegenargumenten komen, Tienepien.

Neem het ze maar niet kwalijk, ze weten niet beter.

sarabos

Kom eens met argumenten ipv......ze weten niet beter.....
Heb het weer over je zelf dan ....Ja toch ...... niet dan!

Van jou heb ik wel eens wat meningen, zo uit de losse pols, mogen lezen, argumenten niet.

Groetje. Kan er bij jou nooit af, en , ja hoor ik volg je al een tijdje wat je posts op dit forum betreft.

Groetje.

sarabos

Karr-2,

Je mag best een verwijzing naar een wijze man van ruim 2000 plegen maar zonder bron vermelding heet zoiets plagiaat.

In jouw geval houd ik het op grootmoedsw..nzin.

Groetje.

Gesloten