LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindnota Oxxio.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MaxOutlet

Eindnota Oxxio.

Ongelezen bericht door MaxOutlet »

Ik vraag mij af of er meer mensen de volgende ervaring hebben en hoe dit is opgelost.

Onlangs controleerden wij voor hetzelfde leveradres een tweetal eindafrekeningen welke binnen 2 maanden plaats vonden(verhuizing en nieuwe leverancier).

Het toeval wil dat ondanks dat voor beide leveringen tijdig meterstanden kaarten waren toegestuurd aan Oxxio, desondanks beiden een veel te hoge eindafrekening lieten zien. Vreemd genoeg sloot ook de eindstand van de eerste afrekening niet helemaal aan bij de beginstand van de tweede afrekening.

Na overigens zeer correct terug gebeld te zijn door Oxxio constateerde de dame dat er vast een inschatting was gemaakt door de netbeheerder welke gegevens men had gebruikt om de eindafrekening te maken. Bij beter controleren bleken de opgegeven meterstanden echter gewoon in het systeem te staan.

Ditzelfde gebeurde twee maanden later met een volgende eindafrekening.

Uiteraard zijn de zogenaamde ingeschatte meterstanden vele malen hoger dan de werkelijke.

Is dit een standaard procedure bij Oxxio en wat gebeurt er als je niet klaagt?

Energiefreak

Re: Eindnota Oxxio.

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Als je standen geschat zijn, kunnen ze vaak wel gecorrigeerd worden. Het verschil moet dan wel groot genoeg zijn anders begint de netbeheerder (deze moet de standen goedkeuren) er niet aan.

Je vraagt wat gebeurt er als ik niets doe?
Dan wordt het volgend jaar verrekend met de werkelijke standen op dat moment en wordt het rechtgetrokken.

Als de eindstanden van je vorige woning niet goed zijn en deze zijn hoger dan de daadwerkelijke stand. Dan is dit in jouw nadeel. Dan betaal je namelijk een stukje levering voor de nieuwe bewoner. in dat geval zou ik staan op een correctie.

Gesloten