LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electrabel

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lady Kant
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:40

Electrabel

Ongelezen bericht door Lady Kant »

Eind maart ontving mijn moeder van 83 de jaarafrekening van Electrabel. Ze had een mooi bedrag tegoed en zou dat binnen drie weken op haar rekening krijgen bijgeschreven.
Dat was een mooi bericht.
Maar eind april, ruim vier weken later was het bedrag er nog niet. Dus we telefoneerden maar eens, kon meteen de ongewenste nieuwe maandlast worden bijgesteld want mijn moeder betaald liever elke maand wat meer zodat ze terugkrijgt dan andersom. Dat is haar goed recht.
De telefoniste vertelde vriendelijk dat het even iets langer zou duren want ze hadden een nieuw computersysteem.
Even geduld. En dat maandbedrag dat konden we zelf aanpassen.
Inmiddels we zitten vandaag 5 maanden later en nog steeds schermt men bij Electrabel met de computerproblemen en ook het zelf aangepaste maandbedrag is nog niet doorgedrongen tot de structuren. Al ZES keer heb ik met ze gebeld, en de ene keer wordt je vriendelijk en de andere keer ronduit onbeschoft te woord gestaan, maar de boodschap is steeds dezelfde; EXCUSES EN NOG EVEN GEDULD ALSJEBLIEFT......
Het vertrouwen van mij en mijn moeder is echter op. Wij stappen eind van t jaar over.

boeskool16
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2014 09:34

Re: Electrabel

Ongelezen bericht door boeskool16 »

Hallo Lady Kant.

Jou verhaal, hoe schrijnend ook, is nog heilig bij mijn verhaal!
Ik ben ook al vanaf april met Electrabel in de clinch.
In mijn woonplaats waren er zoveel foute eindafrekeningen verstuurd, dat er een speciale bijeenkomst was georganiseerd met Elbel, waarbij een hotshot uitleg zou geven.
Er waren 300 tot 500 mensen op de bijeenkomst uit de hele regio, maar een antwoord hebben we nog steeds niet! Wel excuses! Wel honderden! En beloofde boeketten bloemen die er nog steeds niet zijn.
Afgebekt worden door een helpdesk is tegenwoordig vrij normaal, de haak wordt er vaak gewoon opgegooid als de vragen te moeilijk worden.
Toen de betaling maar stopgezet. Na 3 maanden en diverse emailtjes van mijn kant, werd ik gebeld door een mevrouw die mij vertelde dat als ik niet betaalde, er extra kosten bij zouden komen, terwijl niet ik, maar Elbel de incasso heeft geblokkeerd. Goed, betalingsregeling getroffen. Oja, en natuurlijk excuses en een bos bloemen (nooit ontvangen)
We zijn nu 6 maanden verder en ik heb nog steeds geen eindafrekening van 2013.
Ga ook niet meer bellen, jammer van het geld. Zodra ik de juiste eindafrekening heb ben ik ook weg bij Elbel. Wat denken ze wel niet!
Zo, even mijn gal gespuwd.

Gesloten