Ik wil hier toch graag kwijt wat voor ellende ik met deze ongelofelijke amateuristische toko heb meegemaakt.
Wij zijn pas verhuisd naar een koopwoning.
Helaas hebben wij door de drukte 2 dagen te laat een leverancier uitgezocht voor gas en stroom.
Dit had nog geen probleem hoeven zijn ware het niet dat elektrabel er een zooitje van gemaakt heeft.
Wij zijn zelfs 1 dag afgesloten van gas en stroom !!
Volgens elektrabel was dit allemaal onze fout omdat wij niet binnen 20 werkdagen een leverancier hebben uitgezocht.
Eigen schuld dikke bult dus.
Echter electrabel had de fout gemaakt ons niet aan te melden op het landelijke net omdat ze dachten dat wij verhuisd waren.
Maar we zijn niet alleen verhuisd maar ook een nieuwe klant omdat waar het eerder op naam van mijn vriendin stond staat het nu op mijn naam.
Dus deze fout kwam boven water nadat we dreigden te worden afgesloten.
Electrabel schuift nu alles in onze schoenen waar wij nooit afgesloten zouden zijn geweest als zij alsnog hun werk goed gedaan zouden hebben.
Schade voor ons €337,- heraansluitkosten.
Volgende ellende bij Electrabel.
Wij kregen een rekening van een voorschot op de deurmat.
Er zou ons voor gas €437, per maand worden ingehouden!!
Hierop heb ik ze gebeld en wisten ze mij te melden dat ik niet als klant bij hun te boek stond!!
Hierop zei ik dat ik klaar met hun was en juridische stappen zou gaan nemen.
Waarop ze nog eens keek en wist te vertellen dat ik wel klant ben!.
Ze werken bij electrabel met een oud en nieuw systeem!
Hoe maak je fouten he.
Ze wist me te vertellen dat het wel veel was maar dat het was ingeschaald op het gebruik van de vorige bewoner en deze op jaarbasid 9800 m3 verbuikt zou hebben!.
Dit was hun doorgegeven door cogas wisten ze te vertellen.
Ik heb cogas gebeld en die had 980m3 doorgegeven dus een persoon bij electrabel had een nulletje teveel gedrukt.
Niemand daar die dan denkt van goh dit zou wel eens niet kunnen kloppen.
Het voorschot voor de 1e maand zou niet mee aangepast kunnen worden en ik diende dat te betalen.
Ik zou dit eind van het jaar weer terug kunnen vorderen.
Dit pikte ik niet en zei dat ik zodra ze het geld durfden af te schrijven ik dit via de bank zou terugvorderen.
Ik zei dat ze een nieuwe kloppende rekening mochten sturen die ik wel zou betalen.
Ook melde ik erbij dat als ze hier niet mee accoord zouden gaan ik juridische stappen zou nemen.
Juridische stappen is blijkbaar een toverwoord binnen electrabel want ineens kon alles weer.
Ze hebben een credit gemaakt en een nieuwe rekening.
We wachten weer in spanning af wat de volgende fout gaan zijn van Electrabel.
Groeten ludo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Electrabellende
-
Re: Electrabellende
Vorig jaar oktober werd ik als oud klant cogas gebeld door electrabel of ik de overstap wil maken naar hun. Ik zou drie maand gratis energie krijgen, wat wordt verrekend via de energie afrekening.
Op mijn vraag of alles goed zou gaan, werd bevestigend geantwoord. Ook op mijn mededeling dat gezien het contract pas per 2010 in zou kunnen gaan, werd gezegd dat hier rekening mee wordt gehouden.
Ok geef ik aan, als jij garandeerd dat alles goed gaat, wil ik de overstap in 2010 wel maken, na mij contract met EON, die in 2009 zou ingaan.
Krijg in december het contract waarin staat ingangsdatum 2009. Ik gebeld met klantenservice. Klopt dat dit er staat dan gaat het contract in, maar de levering is pas in 2010.
Ok, weet je het zeker, vraag ik nog. Ja ik weet het zeker, in 2010 gaat het in qua levering.
Wat schetst mijn verbazing: krijg een voorschotnota (zo'n 50 euro hoger dan ik normaal betaal) van Electrabel en van EON.
Gebeld met EON, deze zeggen dat ik geen klant ben van hen, maar overgestapt ben in 2009 (???)
Gemaild naar zowel EON als ELectrabel, dat zij dit moeten veranderen, en ultimatum gesteld dat zij voor a.s. vrijdag 17 april de fouten moeten herstellen, zowel bij EON (het is een overstap en zij (electrabel) hebben dat contract opengebroken). Tevens dat ik via automatische incasso wil betalen, komt er ook niet door.
Kortom, de overstap service is bij electrabel slecht, op mail wordt niet gereageerd, dus een fax gezonden. Daarnaast blijf ik van hen overstap meteropneem kaartjes ontvangen, terwijl in het systeem daar staat dat ik per maart deze al heb ingezonden.
Ik ben (nog niet) afgesloten zoals mijn schrijver boven mij.
Indien electrabel verzuimd voor vrijdag 17 april met een reactie te komen of alles heeft geregeld (goed geregeld dus) zal ik maandag eens kijken welke (juridische) stappen ik kan ondernemen, bijv. bij de geschillencommissie, intern e.d.
wordt vervolgd!!
Bert
Op mijn vraag of alles goed zou gaan, werd bevestigend geantwoord. Ook op mijn mededeling dat gezien het contract pas per 2010 in zou kunnen gaan, werd gezegd dat hier rekening mee wordt gehouden.
Ok geef ik aan, als jij garandeerd dat alles goed gaat, wil ik de overstap in 2010 wel maken, na mij contract met EON, die in 2009 zou ingaan.
Krijg in december het contract waarin staat ingangsdatum 2009. Ik gebeld met klantenservice. Klopt dat dit er staat dan gaat het contract in, maar de levering is pas in 2010.
Ok, weet je het zeker, vraag ik nog. Ja ik weet het zeker, in 2010 gaat het in qua levering.
Wat schetst mijn verbazing: krijg een voorschotnota (zo'n 50 euro hoger dan ik normaal betaal) van Electrabel en van EON.
Gebeld met EON, deze zeggen dat ik geen klant ben van hen, maar overgestapt ben in 2009 (???)
Gemaild naar zowel EON als ELectrabel, dat zij dit moeten veranderen, en ultimatum gesteld dat zij voor a.s. vrijdag 17 april de fouten moeten herstellen, zowel bij EON (het is een overstap en zij (electrabel) hebben dat contract opengebroken). Tevens dat ik via automatische incasso wil betalen, komt er ook niet door.
Kortom, de overstap service is bij electrabel slecht, op mail wordt niet gereageerd, dus een fax gezonden. Daarnaast blijf ik van hen overstap meteropneem kaartjes ontvangen, terwijl in het systeem daar staat dat ik per maart deze al heb ingezonden.
Ik ben (nog niet) afgesloten zoals mijn schrijver boven mij.
Indien electrabel verzuimd voor vrijdag 17 april met een reactie te komen of alles heeft geregeld (goed geregeld dus) zal ik maandag eens kijken welke (juridische) stappen ik kan ondernemen, bijv. bij de geschillencommissie, intern e.d.
wordt vervolgd!!
Bert