LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Elektran en de jaarafrekening
Elektran en de jaarafrekening
Goed, zit je te wachten op je jaarafrekening komt deze maar niet.
Je gaat er dan maar eens achteraan bellen bij je vrij nieuwe leverancier: Elektran.
Wat blijkt:
Ze hebben een of ander nieuw administratief systeem (én zijn gefuseerd met joost mag weten wie/wat) waardoor een grote groep klanten dit jaar 2008 geen jaarafrekening zullen ontvangen, maar pas volgend jaar 2009.
Het verhaal was in iedergeval erg ingewikkeld en werd razendsnel afgedraaid. Maar hier komt het zo'n beetje op neer.
Ik heb natuurlijk netjes mijn verbazing hierover uitgesproken en daarnaast te kennen gegeven dat het dan wel zo netjes was geweest als Elektran haar klanten hiervan op de hoogte had gesteld.
Dit wilde ik ook graag genoteerd zien in mijn klantgegevens aldaar.
Opmerking telefoniste:"Wat wilt u dan genoteerd zien?"
Antw: dat Elektran mij hierover in kennis had moeten stellen en ik het verbazend vindt dat Elektran dit zomaar als besluit heeft genomen.
Medewerkster:"Ik zal het noteren, maar of ze er ook iets mee doen weet ik".
Tja,.......amper drie weken geleden heb ik nog de door hun naar mij opgestuurde enquete formulier ingevuld. Had ik geweten wat ik nu weet dan hadden mijn kruisjes toch ietsje anders gestaan.
Verwacht een energiebedrijf van mij ook om veranderingen bijtijds door te geven, mag ik dat van een leverancier ook verwachten. Het werkt twee kanten op nietwaar.
Elektran denkt daar helaas toch ietsje anders over. Jammer, want verder zijn ze wel ok.
Je gaat er dan maar eens achteraan bellen bij je vrij nieuwe leverancier: Elektran.
Wat blijkt:
Ze hebben een of ander nieuw administratief systeem (én zijn gefuseerd met joost mag weten wie/wat) waardoor een grote groep klanten dit jaar 2008 geen jaarafrekening zullen ontvangen, maar pas volgend jaar 2009.
Het verhaal was in iedergeval erg ingewikkeld en werd razendsnel afgedraaid. Maar hier komt het zo'n beetje op neer.
Ik heb natuurlijk netjes mijn verbazing hierover uitgesproken en daarnaast te kennen gegeven dat het dan wel zo netjes was geweest als Elektran haar klanten hiervan op de hoogte had gesteld.
Dit wilde ik ook graag genoteerd zien in mijn klantgegevens aldaar.
Opmerking telefoniste:"Wat wilt u dan genoteerd zien?"
Antw: dat Elektran mij hierover in kennis had moeten stellen en ik het verbazend vindt dat Elektran dit zomaar als besluit heeft genomen.
Medewerkster:"Ik zal het noteren, maar of ze er ook iets mee doen weet ik".
Tja,.......amper drie weken geleden heb ik nog de door hun naar mij opgestuurde enquete formulier ingevuld. Had ik geweten wat ik nu weet dan hadden mijn kruisjes toch ietsje anders gestaan.
Verwacht een energiebedrijf van mij ook om veranderingen bijtijds door te geven, mag ik dat van een leverancier ook verwachten. Het werkt twee kanten op nietwaar.
Elektran denkt daar helaas toch ietsje anders over. Jammer, want verder zijn ze wel ok.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Ik heb wel eind 2007 bericht gehad over wat jij nu zegt.
Echter had ik ook een afrekening verwacht eind maart na de meteropname. Na een telefoontje naar elektran werd het me wel duidelijk uitgelgd (niet afgeraffeld) en heb ik mijn maandbedragen kunnen aanpassen.
Dus niet heel netjes, maar wel duidelijk geholpen.
Echter had ik ook een afrekening verwacht eind maart na de meteropname. Na een telefoontje naar elektran werd het me wel duidelijk uitgelgd (niet afgeraffeld) en heb ik mijn maandbedragen kunnen aanpassen.
Dus niet heel netjes, maar wel duidelijk geholpen.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Ik dus niet.Ik heb wel eind 2007 bericht gehad over wat jij nu zegt.
Wat me wel in uw schrijven verbaasd is dat u zegt dat u wel een jaarafrekening had verwacht, maar deze ook niet kreeg en daarom maar eens even met Elektran bent gaan bellen.
Waarom gaat u bellen als u hierover vorig jaar wel een bericht hebt ontvangen? Dan wist u het toch al?
Maar goed, echt een halszaak vergelijkend in orde als Oxxio of de NEM is dit verhaal nou ook weer niet. T'is meer een uitspreken van mijn verbazing tav een leverancier waarover ik verder tevreden ben. En natuurlijk een info voor andere Elektran afnemers. Scheelt hun weer een telefoontje plegen
Re: Elektran en de jaarafrekening
Volgens mij is Elektran gewoon samen gegaan met Main/Caplare.
Check het correspondentieadres maar op http://www.elektran.nl:
Cruquiusweg 142 G
1019 AK AMSTERDAM
Geen communicatie over ontvangen (ook wel verbaasd dat ik geen jaarafrekening heb gekregen trouwens)[/url]
Check het correspondentieadres maar op http://www.elektran.nl:
Cruquiusweg 142 G
1019 AK AMSTERDAM
Geen communicatie over ontvangen (ook wel verbaasd dat ik geen jaarafrekening heb gekregen trouwens)[/url]
Re: Elektran en de jaarafrekening
Leuk onderzoekwerk!
Ik had nog wel deze mail gekregen:
Ik had nog wel deze mail gekregen:
Best wel raar aangezien ik daar vanaf 01-01-2008 klant ben...Geachte heer XXXXXXXX,
Naar aanleiding van uw email berichten wij u als volgt:
Normaliter sturen wij u een afrekening per april 2008, echter zijn wij een samenwerkingsverband aangegaan met
Main Energy.
Dit als rede is er gekozen om voor alle klanten een afrekening op te maken per 1 januari 2008.
Om een afrekening te maken voor een kleine periode kunnen wij ook niet doen, daarom hebben wij gekozen om dan weer
een afrekening op te maken per april 2009.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Net terug van vakantie en lees dit schokkende bericht.
Potverdorie wat is er toch allemaal gaande. En waarom word ik als consument hierover niet ingelicht?
Switch ik een keer, krijg je dit gedoe. Als ik afneem bij Elektran, wens ik niet in stilte overgeswitched/geheveld te worden naar een of ander ander energiebedrijf met exotiche naamgevingen.
De Vastelastenbond informeert haar leden (als je de aanmelding via hun hebt gedaan!) ook al niet hierover.
En ja, ik heb me via Vastelastenbond echt aangemeld voor afname bij elektran.
Nergens, niets, maar dan ook totaal niet wordt de klant noch door Elektran, noch door de Vastelastenbond over deze donkere praktijken geinformeerd.
Schandalig noem ik dat.
Na mijn uitpakken ga ik er maar eens mee aan de slag. Energievretend gedoe......
Potverdorie wat is er toch allemaal gaande. En waarom word ik als consument hierover niet ingelicht?
Switch ik een keer, krijg je dit gedoe. Als ik afneem bij Elektran, wens ik niet in stilte overgeswitched/geheveld te worden naar een of ander ander energiebedrijf met exotiche naamgevingen.
De Vastelastenbond informeert haar leden (als je de aanmelding via hun hebt gedaan!) ook al niet hierover.
En ja, ik heb me via Vastelastenbond echt aangemeld voor afname bij elektran.
Nergens, niets, maar dan ook totaal niet wordt de klant noch door Elektran, noch door de Vastelastenbond over deze donkere praktijken geinformeerd.
Schandalig noem ik dat.
Na mijn uitpakken ga ik er maar eens mee aan de slag. Energievretend gedoe......
Re: Elektran en de jaarafrekening
In juli wel een nieuwsbrief van Elektran ontvangen.
- de nieuwe prijsvermeldingen per KwH en m3 volledig ontbreken in deze nieuwsbrief. Dat terwijl men er wel over spreekt. Mag ik dan ook weten welke bedragen zij gaan hanteren????????????????
Voor de volledigheid, in de nieuwsbrief van juni geven ze ook geen prijzen, anders dan olievat prijzen. Tja, wat moet ik als consument daar nmou mee? Wat kan ik als consument daar nou mee?
Wat nou grappig is dat:Elektran nieuwsbrief juli 2008
Ontwikkeling energiemarkt
In onze vorige nieuwsbrief informeerde wij u reeds over de opwaartse prijsontwikkelingen in de energiemarkt. De laatste maand zijn de energieprijzen wederom behoorlijk gestegen. De belangrijkste reden voor de stijging is de recordhoge olieprijs van dit moment en de stijging van kolenprijzen. Olie en kolen zijn de belangrijkste grondstoffen om energie mee op te wekken. Dit vertaalt zich weer door in hogere gas- en elektriciteitsprijzen. Uiteraard hebben alle energieleveranciers last van deze prijsstijgingen en zullen daarom genoodzaakt zijn om met de marktontwikkelingen hogere prijzen aan te bieden.
Tevens zal er een verhoging van het energiebelastingtarief elektriciteit van de eerste schijf per 1 juli 2008 plaatsvinden. De eerste schijf van het EB-tarief wordt per 1 juli 2008 verhoogd van € 0,0727 per kWh tot € 0,0752 per kWh.
Elektran zorgt dankzij het dagelijks monitoren van de markt dat er ingekocht wordt op de juiste momenten in de markt. Hierdoor kunnen wij u te allen tijde scherpe tarieven blijven bieden.
- de nieuwe prijsvermeldingen per KwH en m3 volledig ontbreken in deze nieuwsbrief. Dat terwijl men er wel over spreekt. Mag ik dan ook weten welke bedragen zij gaan hanteren????????????????
Voor de volledigheid, in de nieuwsbrief van juni geven ze ook geen prijzen, anders dan olievat prijzen. Tja, wat moet ik als consument daar nmou mee? Wat kan ik als consument daar nou mee?
Elektran nieuwsbrief juni 2008
Ontwikkeling energiemarkt
Zoals u wellicht vernomen heeft uit de nieuwsberichten is de olieprijs voor het eerst in de geschiedenis tot boven de 130 dollar per vat gestegen. De oliemarkt maakt zich vooral zorgen over tekorten door de sterke vraag naar olie in de wereld. Ook staat de olieprijs onder druk door de zwakke dollar. Dit maakt olie voor investeerders met andere valuta goedkoper, terwijl olieproducenten hogere prijzen vragen. Daarnaast wordt de olieprijs opgedreven door investeringen van speculanten die gokken op verdere prijsstijgingen. Stijgende kolenprijzen zorgen voor hogere gasprijzen. Olie en gas zijn producten die direct van invloed zijn op de elektriciteitsprijzen. Inmiddels is de markt alweer een stukje gedaald. Op 22 mei had de olieprijs een recordhoogte bereikt van bijna 135 dollar per vat. Gisteren was de olieprijs gedaald tot 129 dollar per vat. Wij blijven u op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de energiemarkt.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Vandaag even gebeld naar elektran en naar de prijzen gevraagd en waarom deze zo explsief zijn gestegen.
de prijsverhoging vlgs elctran had alles te maken met de verhoging van de gasprijs deze is namelijk gekoppelt aan het aardgas, maar ze wilden het gas niet extra verhogen dus hebben ze het stroom maar duurder gemaakt,( wat een onzin) hoe duur dan wel? Het hoge nachttarief per 1juli met maarliefst 83%verhoogd en het lage nachttarief met 45% verhoogd. Hiermee is door de overname op 1januari 2008 dus de laatste goedkope energie leverancier de nek omgedraaid. Klasse werk, op nederlandse leest geschoeid. hoezo marktwerking!!!. De open marktwerking was en is in nederland niet mogelijk, dat wisten wij als consumenten natuurlijk allang. Maar dat wordt nu nog maar eens bevestigd.
de prijsverhoging vlgs elctran had alles te maken met de verhoging van de gasprijs deze is namelijk gekoppelt aan het aardgas, maar ze wilden het gas niet extra verhogen dus hebben ze het stroom maar duurder gemaakt,( wat een onzin) hoe duur dan wel? Het hoge nachttarief per 1juli met maarliefst 83%verhoogd en het lage nachttarief met 45% verhoogd. Hiermee is door de overname op 1januari 2008 dus de laatste goedkope energie leverancier de nek omgedraaid. Klasse werk, op nederlandse leest geschoeid. hoezo marktwerking!!!. De open marktwerking was en is in nederland niet mogelijk, dat wisten wij als consumenten natuurlijk allang. Maar dat wordt nu nog maar eens bevestigd.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Het hoge en het lage nachttarief? Dit is de eerst aansluiting die ik tegenkom met een dubbeltarief voor alleen 's nachts
Re: Elektran en de jaarafrekening
Hoge en lage nachttarief?
Ik wil gewoon de prijzen incl. BTW weten voor:
Gas per m3
Elektra enkeltarief per KwH.
Elektra hoog/laag tarief per KwH
Het verhaal dat Elektran houdt mbt de olieprijs en energie levering is bekend en ook niet nieuw. Zoals ook al in de (bovenstaande)nieuwsbrieven te lezen valt. Het ontbreken van het concreet benoemen van de nieuwe prijsstellingen, daar ligt de crux. Ik heb namelijk geen zin om ook daarvoor weer eens te -moeten- gaan bellen.
Ik kan me alleen al daaarom niet voorstellen dat Elektran de prijs van G niet verhoogd, maar alléén de prijs van Elektra verhoogd.
Goed, maar eens gekeken op hun website en archief prijzen ernaast gehouden.....
Eind vorig jaar (2007) heb ik me via de Vastelastenbond aangemeld voor levering van E+G via Elektran. Dit contract behelst een 3 jaar durend Vaste prijs contract voor Elektriciteit en een variabel leveringstarief voor G.
De prijs van E levering die voor mij van toepassing is:
E enkeltarief, vaste prijs, duur drie jaar: 0,055 (Excl. BTW)
G toen ik instapte 0,319 en miv 1 januari 2008: 0,325 (geldig tot 1 juli 2008) (regio 4)
Kijk ik nu naar hun G prijs: 0,38254 Excl. BTW en geldig vanaf 1 juli 2008. (eveneens regio 4)
M.a.w., ze hebben de gasprijs per m3 wel degelijk verhoogd! Maar de klant hier niet van op de hoogte gesteld.
Dus hoezo is de gasprijs niet verhoogd?
Niettemin, een snelle prijsvergelijk met verschillende leveringsbedrijven leert dat Elektran nog steeds een van de meest interessante prijsstellingen hantert voor beide producten.
Blijft echter wel overeind staan dat ze haar clienten slecht informeert en jaarafrekeningen voor een groep klanten niet opgemaakt worden om duistere redenen en de naamstelling van het bedrijf (zie polder's schrijven) spookachtig is.
Ik wil gewoon de prijzen incl. BTW weten voor:
Gas per m3
Elektra enkeltarief per KwH.
Elektra hoog/laag tarief per KwH
Het verhaal dat Elektran houdt mbt de olieprijs en energie levering is bekend en ook niet nieuw. Zoals ook al in de (bovenstaande)nieuwsbrieven te lezen valt. Het ontbreken van het concreet benoemen van de nieuwe prijsstellingen, daar ligt de crux. Ik heb namelijk geen zin om ook daarvoor weer eens te -moeten- gaan bellen.
Ik kan me alleen al daaarom niet voorstellen dat Elektran de prijs van G niet verhoogd, maar alléén de prijs van Elektra verhoogd.
Goed, maar eens gekeken op hun website en archief prijzen ernaast gehouden.....
Eind vorig jaar (2007) heb ik me via de Vastelastenbond aangemeld voor levering van E+G via Elektran. Dit contract behelst een 3 jaar durend Vaste prijs contract voor Elektriciteit en een variabel leveringstarief voor G.
De prijs van E levering die voor mij van toepassing is:
E enkeltarief, vaste prijs, duur drie jaar: 0,055 (Excl. BTW)
G toen ik instapte 0,319 en miv 1 januari 2008: 0,325 (geldig tot 1 juli 2008) (regio 4)
Kijk ik nu naar hun G prijs: 0,38254 Excl. BTW en geldig vanaf 1 juli 2008. (eveneens regio 4)
M.a.w., ze hebben de gasprijs per m3 wel degelijk verhoogd! Maar de klant hier niet van op de hoogte gesteld.
Dus hoezo is de gasprijs niet verhoogd?
Niettemin, een snelle prijsvergelijk met verschillende leveringsbedrijven leert dat Elektran nog steeds een van de meest interessante prijsstellingen hantert voor beide producten.
Blijft echter wel overeind staan dat ze haar clienten slecht informeert en jaarafrekeningen voor een groep klanten niet opgemaakt worden om duistere redenen en de naamstelling van het bedrijf (zie polder's schrijven) spookachtig is.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Het hoge nacht tarief is er natuurlijk niet elektran spreek van piek en dal. de tarieven voor klanten van elektran staan op http://www.elektran.nl/cms/uploads/File ... %25202.pdf als je kontrakt afloopt zijn dat de vervolgtarieven. Mijn kontrakt loopt op 9dec 2008 af en dan krijg ik daar mee te maken.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Twee dagen geleden een schriftelijk schrijven ontvangen van Elektran waarin ze eigenlijk hetzelfde neerpennen als in de digibrief mbt stijgende energieprijzen. Wederom werden ook daarin niet de actuele E+G prijzen genoemd.
Goed, actie ondernomen. Mail gestuurd naar Elektran. Naast mijn verbazing dat ze wederom geen adequate info verstrekte mbt prijzen, gelijk maar even hernieuwd aan de bel getrokken mbt mijn uitblijvende jaarafrekening en hetgeen mij per telefoon te verstaan werd gegeven.
Ik zou hier nog een terugkoppeling van geven.
Allereerst mijn schrijven:
de actuele prijsstelling(en) is nu duidelijk geinformeerd en, jaja, kan ik binnen twee weken alsnog mijn jaarafrekening tegemoet zien.
Wettelijk gezien niet binnen de gestelde 2 maanden, maar zo pietluttig wil ik nou weer niet zijn.
In iedergeval blijkt dat wanneer je zaken per Email aan de orde brengt en ze op zaken wijst, het dan ineens wél kan. En het moet gezegd, keurig netjes en snel een duidelijk to-the-point antwoord krijgt. Daarvoor dan ook mijn welgemeende complimenten!
@Polderboy:
Welke bedrijfsnaam op de jaarafrekening staat vermeld, laat ik nog weten. Al vermoed ik gewoon keurig netjes Elektran.
Goed, actie ondernomen. Mail gestuurd naar Elektran. Naast mijn verbazing dat ze wederom geen adequate info verstrekte mbt prijzen, gelijk maar even hernieuwd aan de bel getrokken mbt mijn uitblijvende jaarafrekening en hetgeen mij per telefoon te verstaan werd gegeven.
Ik zou hier nog een terugkoppeling van geven.
Allereerst mijn schrijven:
Keurig netjes vandaag 31-07 een antwoord ontvangen:Verzonden: woensdag 30 juli 2008 11:45
Aan: Info
Onderwerp: Informatieaanvraag via de website
L.S.
Gisteren ontving ik van u een schrijven betreffende een prijsverhoging van Gas en Elektriciteit. In dit schrijven wordt alleen gerefereerd nar de
stijgende olieprijs alsmede dat de energiebelasting omhoog is gegaan.
Nergens in dit schrijven kan ik de daadwerkelijk Elektriciteit alsmede
Gasprijs welke u hanteert ingaande per 1 juli 2008.
Het zou voor de volledigheid en correcte informatie netjes zijn geweest als u in dit schrijven deze prijzen ook benoemde. Dan informeert u uw klanten namelijk goed en volledig.
Aangezien deze informatie in dat schrijven ontbrak, ontvang ik alsnog graag van u de actuele prijshantering voor Gas en Elektriciteit ingaande per 1 juli 2008.
Mijn tweede vraag betreft het uitblijven van mijn jaarafrekening.
Enkele maanden geleden heb ik telefonisch contact gehad met uw bedrijf over het gegeven dat ik nog steeds geen jaarafrekening had ontvangen. Er werd mij een toen te verstaan gegeven dat ik pas volgend jaar, 2009 een jaarafrekening zal ontvangen en het jaar 2007/2008 overgeslagen wordt.
Hierover hebt u met mij op geen enkele wijze vooraf gecommuniceerd of
geinformeerd. De reden die hieraan ten grondslag ligt is voor mij volkomen onduidelijk. Bij mijn weten en volgens de regels van de NMa is de leverancier verplicht om binnen 2 maanden na afrekenmaand de consument de jaarafrekening te presenteren. Hieraan hebt u vooralsnog niet voldaan.
In mijn geval:
Medio november 2007 heb ik me via de Vastelastenbond bij u aangesloten. Ik heb toen (november 2007) ook mijn meterstanden opgenomen tbv de eindafrekening bij mijn toenmalige leverancier Essent. Deze slotfactuur heb ik van hun ook ontvangen.
Mijn contract bij u is uiteindelijk op 1 januari 2008 actief geworden. Mijn
jaarafrekening vindt altijd plaats in de maand april/mei. Van de
netbeheerder Essent heb ik dit jaar 2008, keurig netjes een jaarafrekening ontvangen (wederom na het doorgeven van mijn meterstanden). Echter, dit jaar van u, de leverancier, niet.
Welbeschouwd bestrijkt mijn meterstand periode vanaf de maand november 2007 t/m april 2008, wat welgeteld 6 maanden zijn. Gezien het jaargetij, hoogtij maanden in verbuik.
Het blijft voor mij volkomen onduidelijk alsmede onacceptabel dat u mij over deze periode geen jaarafrekening hebt gepresenteerd en zie deze alsnog per ommegaande tegemoet.
In afwachting van uw reactie,
XXX
Kortom:Wij zijn 1 januari 2008 uw leverancier geworden voor elektra en gas. Tot en met 31 december 2010, de contractvervaldatum, gelden voor u de volgende elektriciteitstarieven.
- Enkele meter Continutarief € 0,0550 per kWh excl. Btw
- Het gastarief wordt halfjaarlijks bepaald door de GasTerra, voorheen de GasUnie. Het gastarief per 1-7-2008 is € 0,38254 per m3 excl. Btw.
Met betrekking tot uw jaar delen wij u mede dat u deze binnen 2 weken zult gaan ontvangen.
de actuele prijsstelling(en) is nu duidelijk geinformeerd en, jaja, kan ik binnen twee weken alsnog mijn jaarafrekening tegemoet zien.
Wettelijk gezien niet binnen de gestelde 2 maanden, maar zo pietluttig wil ik nou weer niet zijn.
In iedergeval blijkt dat wanneer je zaken per Email aan de orde brengt en ze op zaken wijst, het dan ineens wél kan. En het moet gezegd, keurig netjes en snel een duidelijk to-the-point antwoord krijgt. Daarvoor dan ook mijn welgemeende complimenten!
@Polderboy:
Welke bedrijfsnaam op de jaarafrekening staat vermeld, laat ik nog weten. Al vermoed ik gewoon keurig netjes Elektran.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Eerst maar eens afwachten of die jaarafrekening ook daadwerkelijk komt binnen 2 weken, en bekijken of die ook klopt gezien de meterstanden en de berekende tarieven... ? Er zijn al te veel mensen het schip in gegaan met alleen maar mooie beloften...
Re: Elektran en de jaarafrekening
: LOLOLOL :
Uitgezweet. Nog nooit zo gespitst geweest op de TNT post de afgelopen 2 weken. En raad eens......... zoals ik al had gevreesd,.....
Volgende week hier weer mee aan de slag.
Uitgezweet. Nog nooit zo gespitst geweest op de TNT post de afgelopen 2 weken. En raad eens......... zoals ik al had gevreesd,.....
Volgende week hier weer mee aan de slag.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Elektran berekend € 30 administratiekosten voor de jaarrekening.
Bij andere leveranciers 0
Desondanks denk ik erover om naar hun over te stappen, doe je dat via gaslight.com dan storten ze € 220 op je rekening direct na de 2e automatische afschrijving hebben ze mij telefonisch bevestigd.
Ben ik nog altijd € 190 goedkoper uit.
Dit betreft een 1 jarig contract.
Heeft iemand hier al ervaring mee of zit er een addertje onder het gras.
Gewoon na een jaar weer overstappen naar de goedkoopste!
Bij andere leveranciers 0
Desondanks denk ik erover om naar hun over te stappen, doe je dat via gaslight.com dan storten ze € 220 op je rekening direct na de 2e automatische afschrijving hebben ze mij telefonisch bevestigd.
Ben ik nog altijd € 190 goedkoper uit.
Dit betreft een 1 jarig contract.
Heeft iemand hier al ervaring mee of zit er een addertje onder het gras.
Gewoon na een jaar weer overstappen naar de goedkoopste!
Re: Elektran en de jaarafrekening
Na, 2 keer eerder, (succesvol!!) overstappen...
bij ELEKTRAN terechtgekomen.....
En ik moet zeggen, ook deze 3e overstap ging vlekkeloos, en snel.
Ook de RETOUR premie GEEN probleem, netjes en optijd ontvangen.
Wie volgend jaar een DIKKE bonus gaat geven?? geen idee, maar IK doe weer mee met overstappen...
TOTDAT de leverancieren ons NIET meer bestelen als we blijven zitten.
bonussen dit jaar voor de GAS + ELEKTRA 125+175 !! euro....
(moet je WEL 2 verschillende leverancieren nemen!!snapt Ú dat?? )
bij ELEKTRAN terechtgekomen.....
En ik moet zeggen, ook deze 3e overstap ging vlekkeloos, en snel.
Ook de RETOUR premie GEEN probleem, netjes en optijd ontvangen.
Wie volgend jaar een DIKKE bonus gaat geven?? geen idee, maar IK doe weer mee met overstappen...
TOTDAT de leverancieren ons NIET meer bestelen als we blijven zitten.
bonussen dit jaar voor de GAS + ELEKTRA 125+175 !! euro....
(moet je WEL 2 verschillende leverancieren nemen!!snapt Ú dat?? )
Re: Elektran en de jaarafrekening
U slaat de plank weer mis.Elektran berekend € 30 administratiekosten voor de jaarrekening.
Bij andere leveranciers 0
Dit zijn geen adminkosten, maar is domweg vastrecht LEVERING. De een noemt het adminkosten, de ander vastrecht levering.
IEDERE leverancier berekend vastrecht levering. En dit berag mag door de leverancier zelf bepaald worden. (deze post dient u dus als u wilt gaan switchen goed te bekijken als u gaat vergelijken!!!)
Overigens heb ik een nat van de pers zijnde jaarafrekening van Elektran voor me liggen (jaja heb hem dan eindelijk, na wederom een ultimatum email, ontvangen)
Nergens, maar dan ook nergens staat een post 'administratiekosten jaarafrekening' vermeld.
Waar u dit dus vandaan haalt is me werkelijk een raadsel.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Ga naar de side van elektran en voer je verbruiksgegevens in.
Je ziet dan een extra post administratiekosten.
Je ziet dan een extra post administratiekosten.
Re: Elektran en de jaarafrekening
@ Hunk:
Nogmaals:
Dit zijn geen adminkosten, maar is domweg vastrecht LEVERING. De een noemt het adminkosten, de ander vastrecht levering
Als u goed kijkt ziet u namelijk dat :
administratiekosten vermeld staat als omschrijving en géén vastrecht levering.
Het ene leveringsbedrijf noemt het Vastrecht levering, het andere leverings bedrijf noemt het administratiekosten.
Maar het komt in beide gevallen op hetzelfde neer.
Nogmaals:
Dit zijn geen adminkosten, maar is domweg vastrecht LEVERING. De een noemt het adminkosten, de ander vastrecht levering
Als u goed kijkt ziet u namelijk dat :
administratiekosten vermeld staat als omschrijving en géén vastrecht levering.
Het ene leveringsbedrijf noemt het Vastrecht levering, het andere leverings bedrijf noemt het administratiekosten.
Maar het komt in beide gevallen op hetzelfde neer.
Re: Elektran en de jaarafrekening
Ik heb mij een half jaar geleden aangemeldt bij Elektran en ik moet zeggen dat de overstap me goed is bevallen. ook ik keek eerst naar de administratiekosten maar dit blijken vastrechtkosten te zijn. Bij NUON betaalde ik € 48 euro per jaar voor elektriciteit en gas dus is de € 30 euro die ik bij Elektran betaal nog goedkoper. Als je goed zoekt in de energievergelijkingssites zie je dat mijn keuze voor Elektran naar mijn mening een goede is geweest.