LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco angst voor eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
starscr3am

Eneco angst voor eindafrekening

Ongelezen bericht door starscr3am »

Hallo Allemaal ik ben nieuw hier en heb mij hier geristreerd omdat ik mij behoorlijk zorgen maak.

Wij hebben op dit moment eenprobleem met eneco wij verbruikten altijd zo'n 1000 a 1300 kwt per jaar maar wij hebben ongeveer twee jaar teveel energie verbruikt. Nu zijn we weer zeer zuinig. De laatste 3 jaar zijn de meterstand van de electriciteit geschat, gister kwam er eindelijk een opmeter langs daar schrokken wij natuurlijk wel van. Nu moeten wij dus de kosten van 5000 klw betalen, ik had gisteren gebeld met een medewerkster zij zocht het uit en naar haar schatting zou het beddrag op ongeveer 800,- euro komen, Is dit zo??? Ik hoop het bij God want anders kunnen we geen stroom meer betalen :( Wie weet raad en hoeveel wij ongeveer bijmoeten betalen? u kunt mij mailen op : [email protected]

Hartelijk bedankt.
met vriendelijke groet Jeff

joopataa

Re: Eneco angst voor eindafrekening

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoewel het heel vervelend voor je is , gaat het wel gebeuren. De meeste mensen zeggen niets als de schatting veel te laag is. Die komen in de problemen als de meter word opgenomen door de meteropnemer! Dan krijg je dit soort zaken waar je in de toestanden terecht kan komen met betalen. Maar , steek niet je kop in het zand, wacht af hoeveel het is en tref een redelijke betalingsregeling. Jij blij en hun ook. :D

Joopat :)

Ps, ben geen haar beter want ik kan het probleem.
Gelukkig opgelost.

majesteit

Ongelezen bericht door majesteit »

Ik heb het probleem ook gehad. Als je geen betalingsachterstand hebt zijn ze best redelijk met hun betalingsregeling; ik mocht het in 6 maandelijkse termijnen afbetalen.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat bedoel ik dus, Veel mensen komen wel eens in de problemen met hun energienota. Belangrijkste is om snel te reageren en niet af te gaan zitten wachten tot het moment van afsluiting ! De kosten zijn dan meestal veel hoger geworden. Dus vraag de kosten op en tref een voor hun en jou redelijke betalingsregeling.

Joopat :D

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

500 KWh teveel levert inderdaad ongeveer € 800,00 bijbetaling op.

Chanmaster

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zou dit geen 5000 moeten zijn?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee hoor, de formule luidt: 5000 KWh x € 0,16 = € 800,00 :) of :(

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

nog even een tip: vraag tegelijk met het regelen van de betalingsregeling voor je hoge rekening ook meteen of je maandelijkse voorschot verlaagd mag worden: deze zal ook te hoog worden berekend namelijk omdat de computer het verbruik in het laatste jaar ontzettend ziet toenemen

en voor de volgende jaren: geef de standen wel door, en wanneer ze toch geschat zijn, vraag om een correctie op de jaarafrekening

Gesloten