LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fatima
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2006 22:10

ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door fatima »

ongeveer 4 weken geleden ....liet ik mijn kinderen even thuis en ben boodschappen gaan doen, ik kwam thuis en mijn kindjes waren in een shok toestand! EEN MENEER HEEFT DE DEUR MET ONS ACHTER OPEN GEDUWD EN IS NAAR BINNEN GEKOMEN! DE JONGSTE 5 JAAR HAD EEN BULT OP ZIJN VOORHOOFD DE DEUR KWAM HARD TEGEN ZIJN HOOFD AAN. DE MEDEWERKER VAN ENECO HEEFT DE KINDEREN MET EEN HARDE BOZE STEM STIL WETEN TE KRIJGEN ..EN VERVOLGENS DE ENERGIE EN GAS AFGESLOTEN ....EN LIEP DE DEUR UIT, DE KINDEREN PROBEERDEN DE DEUR SNEL ACHTER HEM DICHT TE GOOIEN WAARNA HIJ ..' IK HEB GEEN IDEE WAAROM ..NOG TERUG WOU KOMEN ' ZE WAREN NET OPTIJD DE DEUR OPSLOT TE DOEN.
IK HAD INDERDAAD EEN ACHTERSTAND MET BETALING.
MAAR HEEFT ENECO HET RECHT ..OM KINDEREN TE BEDRIJGEN, EN MIJN HUIS
ZONDER MIJN AANWEZIGHEID BINNEN TE TREDEN?
IK HEB AANGIFTE GEDAAN BIJ DE POLITIE ..ZE ZIJN ERMEE BEZIG, VOLGENS DE POLITIE HADDEN ZE DAT RECHT NIET. IK WACHT HET ONDERZOEK AF.
MAAR WIL GRAAG VAN ANDEREN HOREN OF ZE DIT HERKENNEN.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Banzai »

Nee, ik betaal m'n rekeningen altijd op tijd, dan heb ik dat soort toestanden niet.

Banzai.

qlootzak
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2006 01:10

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door qlootzak »

Hier kan ik mij zeer kwaad om maken. Als het mij overkwam zou ik de politie er buiten laten en het op mijn manier oplossen.(wat natuurlijk niet de oplossing zou mogen zijn)

Ondanks dat die meneer fout bezig was zal er weinig actie ondernomen worden denk ik. De politie heeft nog teveel foute parkeerders en wildplassers aan te pakken. Het ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn, als ze al wat ouder zijn zullen ze zeggen dat er mensen thuis waren dus zijn ze zogenaamd wederrechtelijk binnen gekomen.

De mensen met zo'n opdracht staan vaak voor gesloten deuren als ze het gas en licht moeten afsluiten omdat de mensen niet graag open doen in zo'n situatie, ze zijn daarom tegenwoordig gewend dat ze wel iets verder moeten gaan dan 2x bellen voordat er iemand open doet.
Maar dit gaat toch iets te ver naar mijn mening!

Ik hoop dat de persoon in kwestie aangepakt wordt of dat eneco op zn minst haar excuses aanbied. Succes.

En Banzai, dat staat hier nu even buiten. Het gaat hier om de aanpak.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Banzai »

Tuurlijk had ik z'n aanpak ook niet gepikt.
Maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
Zo'n (stompzinnige) aktie komt niet uit de lucht vallen.
Vooraf mag de klant tal van dreigementen van de energieleverancier(s) ontvangen.

Ik neem de onwetenheid niemand kwalijk, maar er zijn tal van mogelijkheden om een afsluiting te voorkomen.

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Niemand heeft het recht om bij iemand binnen te komen zonder toestemming.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het domme aan de reactie van Banzai is dat hij bevooroordeeld is: hij gaat er klakkeloos van uit dat Eneco wat de afsluiting betreft in haar recht staat.

Ken je het betreffende klantdossier en de leveringsvoorwaarden? Nee toch zeker? Een betalingsachterstand betekent niet automatisch dat Eneco mag afsluiten. Het kan zo zijn dat Eneco het recht (nog) niet had om tot afsluiting over te gaan. Maar jij hebt je mening al klaar: domme sloebers die niet op tijd betalen moeten maar op de blaren zitten!

Aan Fatima zou ik willen adviseren: ga naar de rechtswinkel in je woonplaats en vraag hulp om een zaak tegen Eneco aan te spannen bij de kantonrechter. Het kost je 500 euro om weer aangesloten te worden maar daar kan geen sprake van zijn als je op zo'n criminele wijze door Eneco wordt behandeld. Van de politie hoef je inderdaad weinig te verwachten. Maar je hebt wél aangifte gedaan en de kantonrechter zal daar zeker acht op slaan.

Je kan ook (online) een geschil indienen bij SGC waarbij je de afsluiting en de bijbehorende kosten aanvecht:

http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?l=sgc

Of bel ze en leg de zaak aan hen voor met de vraag wat ze voor je kunnen doen. Succes!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Banzai laat ik even aangeven dat ik U wijze van omschrijving mede onderschrijf maar breng het wel enigzins taktvol.
Het is natuurlijk zo dat de energienota betaald moet worden maar niet in alle gevallen kan dat.
Mensen welke in onze bestanden voor komen kunnen hun energienota niet betalen omdat het voorschotbedrag eenvoudig veel en veel te hoog is ingeschat of te hoog is geworden door een defect in bijvoorbeeld de CV installatie.
Dit kan allemaal dus geen vooroordelen scheppen.
Zonder toestemming van een meerderjarige (mede)bewoner mag nietmand van welk energiebedrijf dan ook een voet binnen Uw huis zetten, dat is inbreuk op privacy.
Ik bepleit met klem dat mensen welke niet aan hun financiële verplichtingen jegens hun leveranciers van vaste lasten kunnen voldoen hulp zoeken bij erkende instanties zoals de sociaaldiensten en schuldhulpverlening.
Doorgaans rommelen mensen teveel aan waardoor de financiële zaken volledig uit de hand lopen.

fatima
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2006 22:10

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door fatima »

Hallo..
Bedankt voor de reactie´s ..MIJN PROBLEEM IS NIET HET AFSLUITEN ..OKEY DAAR HEBBEN ZE HET RECHT VOOR, MAR ERZIJN NATUURLIJK VOORWAARDEN DAAR AAN VAST, OM BINNENHUIS AFTESLUITEN MOETEN ZE TOESTEMMING VAN DE BOWONER KRIJGEN..ZELFS ALS IK THUIS WAS HAD IK HEM DE TOEGANG KUNNEN WEIGEREN......DAN HEEFT ENECO HET RECHT OM MIJ VAN BUITENAF AFTESLUITEN EN MIJ VOOR DE KOSTEN TE LATER DRAAIEN...DAN HAD IK NU NIKS MEER TE VERTELLEN ..DAN WAS HET EIGEN SCHULD DIKKE BULT! MAAR BINNEN DRINGEN ....KLEINE KINDEREN BEDRIJGEN EN ZE NOG EEN KLAP MET DE DEUR VERKOPEN .....AFSLUITEN EN KLAAR, NOU ALS WIJ DIT NORMAAL GAAN VINDEN ...HEBBEN WE ZEKER EEN PROBLEEM.
IK HEB ACTIE ONDERNOMEN PUUR OM TE VOORKOMEN DAT ZE DAT NOG BIJ ANDEREN GAAN DOEN! IK HEB TROUWENS DE ZELFDE DAG DE ACHTERSTAND VAN 250 EURO BETAALD EN WERD BINNEN 24 UUR AANGESLOTEN. MAAR WAT ZE MIJN KINDEREN ....HEBBEN AANGEDAAN ..VINDT IK NIET KUNNEN. LEEFTIJD VAN DE KINDEREN IS TROUWENS ...5.....7 EN DE OUDSTE IS 10. JE KAN DUIDELIJK ZIEN DAT ZE GEEN VOLWASSEN PERSONEN ZIJN

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Ja, ik ben niet bepaald een diplomaat.
Maar ik weet dondersgoed waarover ik praat.
De kennis/ervaring wil ik ook wel delen met anderen.
Maar vaak vragen/smeken de mensen om (onnodige) problemen.
Ik ben meer iemand van: recht is recht en krom is krom.
Ook laat ik mij 'het kaas niet van het brood eten', zeker niet door arrogante energieleveranciers.
Zij kletsen er vaak (te) makkelijk in om, totdat ......
het hun eigen loonzakje betreft.
Daar heb ik een gloeiende hekel aan.

@Fatima:
Je hebt gelijk deze manier van werken aan de kaak te stellen.
Advies: laat in ieder geval weten hoe je over ze denkt, door ook nog op te stappen bij deze leverancier.
Mag ik (voorlopig) www.greenchoice.nl aanbevelen?
(Gas, electriciteit en transportkosten op 1 faktuur.)
Beter mee te praten, goedkoper, normaal bereikbaar en je bent ongrijpbaar (kwa afsluiting) geworden voor je oude leverancier.
Dat zal ze leren.
Een bedrijf zonder of te weinig klanten kiest al snel eieren voor z'n geld.

Succes.
Banzai.

P.S. Overstap is vaak in een weekje geregeld en Greenchoice verzorgt de opzegging bij je oude leverancier.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Greenchoice en Caplare zijn inderdaad de enige energieleveranciers waar momenteel geen of nauwelijks klachten over zijn. Als ik Fatima was dan zou ik zsm na een van deze twee overstappen. Een betrouwbare prijsvergelijking kun je hier maken:

www.energieprijzen.nl

Nogmaals: voorzover bekend zijn alleen Greenchoice en Caplare een veilige keuze.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Banzai »

Caplare weet ik niet.
Mijn ervaringen stoelen op zo'n 8 aansluitingen bij Greenchoice.

Banzai.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door gerland »

@Bob Schurkjens,


Uw adviezen zijn consequent in iedere posting en in ieder forum hetzelfde: "Ga naar de geschillencommissie".

Heeft u soms aandelen in die commissie?

Als u écht anderen wilt helpen, gaat u in op de specifieke klacht die gemeld wordt, en baseert u daarop uw advies.
Vaak zijn er eenvoudigere oplossingen te bereiken zonder meteen naar de SGC te rennen.

Los van het feit dat je natuurlijk wel een zaak moeten hebben voor de geschillencommissie (let op: ik zeg niet dat dat hier niet het geval is)

Gerland[/u]

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door flappie »

bob is in het gelijk gesteld in het geschil met oxxio en daarom roept hij iedereen op dat sgc alles doet .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Gerland

Ik zou het inderdaad van de daken willen schreeuwen: stap naar de Stichting Geschillencommissie in Den Haag bij ernstige en/of hardnekkige problemen met energieleveranciers. Veel goedbedoelde adviezen op dit forum snijden geen hout of zijn onjuist omdat de problematiek te complex is om zelf op te lossen. Of veelal omdat energiebedrijven zonder dwang van een kantonrechter of de geschillencommissie domweg weigeren een probleem op te lossen. OXXIO is daar een uitstekend voorbeeld van: de SGC is de enige instantie die je probleem met OXXIO kan oplossen. De kantonrechter kan ook maar dat is een relatief dure en omslachtige procedure. Er zijn hier mensen op dit forum met zeer ernstige klachten over OXXIO, Essent, Eneco en ga zo maar door.

Uw vraag of ik aandelen heb ik in de commissie is een hele domme; de geschillencommissie is geen BV of NV en heeft geen winstoogmerk. Maar kennelijk trekt u mijn goede bedoelingen in twijfel.

Hebt u betere adviezen dan ik? Post ze dan gewoon op dit forum in plaats van mij te bekritiseren.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

We kennen in Nederland diverse geschillencommissies op de diverse vlakken. Ze zijn er welke permanent in het leven zijn geroepen om zo de rechtgang niet te belemmeren en te overbelasten met derglekijke kwesties. Er moeten echter, om kans van slagen te maken in jouw gelijk, veel sluitende gegevens worden overlegd, dus jouw gelijk moet aantoonbaar gemaakt worden. Dit laatste is voor velen een probleem waarop men over het algemeen een afwijzing te verduren krijgt. Een stukje werkvoorbereiding in deze, het aanmaken en uitbrengen van een reapport, is nu precies waar ik mij de meeste tijd mee bezig en 4 van de tien gevallen gaat het om energieafrekeningen over een langere termijn. De geschillencommissie is aangewezen op een handelswijze conform een protocol. In de bovenvermelde zaak echter gaat het om het onrechtmatig betreden, dus zonder toestemming van de rechtmatige bewoner, van woonruimte zonder enige titel en dat is inbreuk op privacy. Wanneer kinderen de deur openen is niemand gerechtgd de woning te betreden.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: ENECO ...BEDRIJGT KINDEREN! IS DAT TEGENWOORDIG NORMAAL?

Ongelezen bericht door CCC-agent »

zoals bekend werk ik voor nuon

als dit bij ons gebeurd en u maakt hier melding van dan kan die persoon morgen een nieuwe baan gaan zoeken
en terecht

wanbetaling is geen reden tot geweld en zeker niet naar een kind
het gaat hier om een zakelijk betalingsconflict waarbij er ruime mogelijkheden zijn voor incassomedewerkers om iemand tot betalen te dwingen zonder het menselijk respect te verliezen.

ik raad u aan om hier aangifte te doen van huisvredebreuk en deze aangifte door te sturen naar uw leverancier

Gesloten